Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα παιδιά της Στ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων της πόλης και επαρχίας Λευκωσίας ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΤΥΠΩΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα παιδιά της Στ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων της πόλης και επαρχίας Λευκωσίας ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΤΥΠΩΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα παιδιά της Στ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων της πόλης και επαρχίας Λευκωσίας ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΤΥΠΩΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Μακρυγιάννη Χαρά, Στυλιανίδου Ειρήνη, Φλουρέντζου Κλειώ Στιγμιότυπα από τη Λευκωσία του Χτες

2 Σύνδεση της επίσκεψης στο μουσείο με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σύνδεση της επίσκεψης στο μουσείο με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Διαθεματική και Πολυθεματική προσέγγιση της ύλης Φωτογραφίες από το αρχείο του Λεβέντειου Δημοτικού Μουσείου, από το αρχείο Πολιτιστικού Ομίλου MARFIN LAIKI και από το αρχείο των Μουσειοπαιδαγωγών

3 Γλωσσικό Μάθημα Ενότητα 1: Ταξίδια–Τόποι–Μεταφορικά Μέσα (Α΄τεύχος) Ford 1920

4 Περιγραφή ενός αυτοκινήτου Σελίδα 9 (άσκηση 3) «Ένα παμπάλαιο αυτοκίνητο που έμοιαζε με οβίδα» (Χρώμα, σχήμα, εξωτερικές/εσωτερικές λεπτομέρειες, σχόλια) Περιγραφή ενός αυτοκινήτου Σελίδα 9 (άσκηση 3) «Ένα παμπάλαιο αυτοκίνητο που έμοιαζε με οβίδα» (Χρώμα, σχήμα, εξωτερικές/εσωτερικές λεπτομέρειες, σχόλια) Διοργάνωση εκπαιδευτικής επίσκεψης Σελίδα 19 (άσκηση 5) Πληροφορίες για το Μουσείο Επιλογή της διαδρομής από τον οδικό χάρτη της Λευκωσίας. Επιλογή σημείων στην πόλη ώστε να γίνουν στάσεις (προμαχώνες, πύλες, τζαμί του Μπαϊρακτάρη (σημαιοφόρου), Δημαρχείο κ.λ.π.) Κόστος εκδρομής; Πόσα παιδιά θα πάρουν μέρος; (Οικονομικά θέματα) Ομάδα ξενάγησης Διοργάνωση εκπαιδευτικής επίσκεψης Σελίδα 19 (άσκηση 5) Πληροφορίες για το Μουσείο Επιλογή της διαδρομής από τον οδικό χάρτη της Λευκωσίας. Επιλογή σημείων στην πόλη ώστε να γίνουν στάσεις (προμαχώνες, πύλες, τζαμί του Μπαϊρακτάρη (σημαιοφόρου), Δημαρχείο κ.λ.π.) Κόστος εκδρομής; Πόσα παιδιά θα πάρουν μέρος; (Οικονομικά θέματα) Ομάδα ξενάγησης

5 Ενότητα 2: Κατοικία (Α΄τεύχος) Οικία Χατζηγιωργάκη Κορνέσιου Οικία Θεμιστοκλή Δέρβη (Λεβέντειο) Παλιά Αρχιεπισκοπή

6 Διοργανώνεται στην τάξη σας ένας διαγωνισμός με θέμα: «Ένα κτίριο με ιδιαίτερη σημασία...». «Ένα κτίριο με ιδιαίτερη σημασία...». Σελίδα 27 (Άσκηση 3) Το κτίριο αυτό μπορεί να είναι παλιό, με ιστορική σημασία... (Πού είναι / πότε χτίστηκε / η ιστορία του / περιγραφή / πρόσωπα που έζησαν εκεί/ Πώς νιώθετε που βρίσκεστε εκεί) Διοργανώνεται στην τάξη σας ένας διαγωνισμός με θέμα: «Ένα κτίριο με ιδιαίτερη σημασία...». «Ένα κτίριο με ιδιαίτερη σημασία...». Σελίδα 27 (Άσκηση 3) Το κτίριο αυτό μπορεί να είναι παλιό, με ιστορική σημασία... (Πού είναι / πότε χτίστηκε / η ιστορία του / περιγραφή / πρόσωπα που έζησαν εκεί/ Πώς νιώθετε που βρίσκεστε εκεί) Παρατηρήστε φωτογραφίες και μιλήστε στην τάξη για το πώς ήταν άλλοτε και τώρα τα κτίσματα που βλέπετε άλλοτε και τώρα. Σελίδα 27 (Άσκηση 4) (Συλλογή υλικού) Παρατηρήστε φωτογραφίες και μιλήστε στην τάξη για το πώς ήταν άλλοτε και τώρα τα κτίσματα που βλέπετε άλλοτε και τώρα. Σελίδα 27 (Άσκηση 4) (Συλλογή υλικού)

7 Έρευνα Σελίδα 31 (Άσκηση 7) Έχετε σκεφτεί τι μπορεί να κρύβεται πίσω από το όνομα του δρόμου όπου μένετε; Φτιάξτε ομάδες και «εξερευνήστε» τη γειτονιά σας. «Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία» Έρευνα Σελίδα 31 (Άσκηση 7) Έχετε σκεφτεί τι μπορεί να κρύβεται πίσω από το όνομα του δρόμου όπου μένετε; Φτιάξτε ομάδες και «εξερευνήστε» τη γειτονιά σας. «Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία»

8 Ενότητα 13: Τρόποι ζωής και επαγγέλματα (Γ΄τεύχος)

9 Συνέντευξη (σ ελίδα 14 (Άσκηση 7α)) από παππούδες και γιαγιάδες: ; Πώς ήταν η πόλη/χωριό στις αρχές του αιώνα ; (καθημερινή ζωή / επαγγελματική ζωή /συνήθειες στον ελεύθερο χρόνο/τι έχει αλλάξει ή δεν υπάρχει πια;) Προσωπικές μαρτυρίες Φωτογραφικό υλικό Ευθύς και πλάγιος λόγος Σελίδα 13 (Άσκηση 5) Στο απόσπασμα που ακολουθεί ο πατέρας με το γιο του παζάρι ; Βρίσκονται σε ένα παζάρι στις αρχές του αιώνα ; Για να γίνει πιο ζωντανό το απόσπασμα θα πρέπει να μεταφέρετε τον πλάγιο λόγο σε ευθύ, κάνοντας τις αλλαγές που χρειάζονται...

10 Άρθρο – Συνέντευξη Σελίδα 14 (Άσκηση 7β) Στο κείμενο αναφέρεται το επάγγελμα του σαλεπιτζή χαλβατζή σαλεπιτζή και χαλβατζή. Ξέρετε τι ακριβώς έκαναν αυτοί οι άνθρωποι; Υπάρχουν ακόμη αυτά τα επαγγέλματα; Πάρτε συνεντεύξεις από μεγαλύτερα άτομα, ζητώντας πληροφορίες για τέτοια επαγγέλματα που έχουν εξαφανιστεί στις μέρες μας. Κρατήστε σημειώσεις. «Επαγγέλματα του παρελθόντος». Γράψτε ένα άρθρο για την εφημερίδα του σχολείου σας με τίτλο «Επαγγέλματα του παρελθόντος». Φτιάξτε στήλες, γράψτε λίγα λόγια για αυτά τα επαγγέλματα και αναφέρετε με ποια αντικαταστάθηκαν. Άρθρο – Συνέντευξη Σελίδα 14 (Άσκηση 7β) Στο κείμενο αναφέρεται το επάγγελμα του σαλεπιτζή χαλβατζή σαλεπιτζή και χαλβατζή. Ξέρετε τι ακριβώς έκαναν αυτοί οι άνθρωποι; Υπάρχουν ακόμη αυτά τα επαγγέλματα; Πάρτε συνεντεύξεις από μεγαλύτερα άτομα, ζητώντας πληροφορίες για τέτοια επαγγέλματα που έχουν εξαφανιστεί στις μέρες μας. Κρατήστε σημειώσεις. «Επαγγέλματα του παρελθόντος». Γράψτε ένα άρθρο για την εφημερίδα του σχολείου σας με τίτλο «Επαγγέλματα του παρελθόντος». Φτιάξτε στήλες, γράψτε λίγα λόγια για αυτά τα επαγγέλματα και αναφέρετε με ποια αντικαταστάθηκαν. Διαβάστε – Δείτε– Ακούστε – Επισκεφτείτε «Ο τελευταίος μαντηλάρης» (ταινία στο κέντρο χειροτεχνίας) Σοκάκια παλιάς Λευκωσίας (Αυθεντικές συνεντεύξεις – χρήση μαγνητοφώνου) Παλαιοπωλεία στη Λαϊκή Γειτονιά Διαβάστε – Δείτε– Ακούστε – Επισκεφτείτε «Ο τελευταίος μαντηλάρης» (ταινία στο κέντρο χειροτεχνίας) Σοκάκια παλιάς Λευκωσίας (Αυθεντικές συνεντεύξεις – χρήση μαγνητοφώνου) Παλαιοπωλεία στη Λαϊκή Γειτονιά

11 Ενότητα 15: Κινηματογράφος – Θέατρο ( Γ΄τεύχος ) « Κινηματογράφος Παπαδοπούλου» Ντελάλης / Αφίσα / Ανακοίνωση / Κριτικές Θεατρική Αγωγή: «Ο ρόλος μου ως θεατή σε μια παράσταση Θεάτρου Σκιών” « Κινηματογράφος Παπαδοπούλου» Ντελάλης / Αφίσα / Ανακοίνωση / Κριτικές Θεατρική Αγωγή: «Ο ρόλος μου ως θεατή σε μια παράσταση Θεάτρου Σκιών”

12 Ενότητα 16 : Μουσεία (Γ΄τεύχος) Κατάλογος μουσείων της Λευκωσίας Βυζαντινό Λαϊκής τέχνης Κυπριακό Μουσείο- Λευκωσία Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο Μουσείο μοτοσικλέτας

13 άρθρου Αντικατάσταση του άρθρου για το Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο Κορίνθου με άρθρο για το Λεβέντειο ή άλλο μουσείο που επισκέφτηκαν τα παιδιά (Χρήση αυθεντικών διαφημιστικών εντύπων και οδηγών του Μουσείου). Σελίδα 61 (εργασία 4) «Θέλετε να κάνετε πιο επίσημο το άρθρο για να το δημοσιεύσετε στην εφημερίδα του σχολείου. Για να το πετύχετε ξαναγράψτε το μεταφέροντάς το στην παθητική σύνταξη όπου αυτό είναι δυνατό.» άρθρου Αντικατάσταση του άρθρου για το Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο Κορίνθου με άρθρο για το Λεβέντειο ή άλλο μουσείο που επισκέφτηκαν τα παιδιά (Χρήση αυθεντικών διαφημιστικών εντύπων και οδηγών του Μουσείου). Σελίδα 61 (εργασία 4) «Θέλετε να κάνετε πιο επίσημο το άρθρο για να το δημοσιεύσετε στην εφημερίδα του σχολείου. Για να το πετύχετε ξαναγράψτε το μεταφέροντάς το στην παθητική σύνταξη όπου αυτό είναι δυνατό.» Σελίδα 68 (εργασία 1) (Λεβέντειο): Για να επισκεφτείτε ένα μουσείο (Λεβέντειο): Χρειάζεστε χορηγό για τα εισητήρια του λεωφορείου. γράμμα Γράψτε ένα γράμμα στον πρόεδρο του Συνδέσμου Γονέων για να τον πείσετε να χορηγήσει την επίσκεψη (επιχειρηματολογία) Σελίδα 68 (εργασία 1) (Λεβέντειο): Για να επισκεφτείτε ένα μουσείο (Λεβέντειο): Χρειάζεστε χορηγό για τα εισητήρια του λεωφορείου. γράμμα Γράψτε ένα γράμμα στον πρόεδρο του Συνδέσμου Γονέων για να τον πείσετε να χορηγήσει την επίσκεψη (επιχειρηματολογία)

14 Λογοτεχνική αφήγηση «Το άγαλμα που κρύωνε» Γράψτε κι εσείς μια παρόμοια ιστορία, Λεβέντειο που να ζωντανεύουν οι φιγούρες στο... Λεβέντειο Μουσείο «Ένα χειρόγραφο διηγείται» (Το χειρόγραφο του Χ. Κ.) Λογοτεχνική αφήγηση «Το άγαλμα που κρύωνε» Γράψτε κι εσείς μια παρόμοια ιστορία, Λεβέντειο που να ζωντανεύουν οι φιγούρες στο... Λεβέντειο Μουσείο «Ένα χειρόγραφο διηγείται» (Το χειρόγραφο του Χ. Κ.) Σελίδα 66 (εργασία 2) Μόλις επισκεφτήκατε ένα μουσείο και είστε ενθουσιασμένοι ! Στην τάξη σας ζητούν να γράψετε ένα άρθρο παρουσίαση του μουσείου αυτού, για την εφημερίδα του σχολείου σας. Για ευκολία σας συμπληρώστε τον πίνακα που ακολουθεί (πώς λέγεται / πού βρίσκεται/.....) Σελίδα 66 (εργασία 2) Μόλις επισκεφτήκατε ένα μουσείο και είστε ενθουσιασμένοι ! Στην τάξη σας ζητούν να γράψετε ένα άρθρο παρουσίαση του μουσείου αυτού, για την εφημερίδα του σχολείου σας. Για ευκολία σας συμπληρώστε τον πίνακα που ακολουθεί (πώς λέγεται / πού βρίσκεται/.....)

15 Κυπριακό Ανθολόγιο Η 9η Ιουλίου 1821 (σ. 105) Μέσα ο χάρος κι έξω ο δανειστής ( σ. 117) Η γνώμη του κοσμογύριστου (σ. 86) Το ξεσήκωμα του Οκτώβρη (σ. 162) Ένας ηρωϊκός λαός (σ.79) Διαδήλωση ( σ. 239) Η 9η Ιουλίου 1821 (σ. 105) Μέσα ο χάρος κι έξω ο δανειστής ( σ. 117) Η γνώμη του κοσμογύριστου (σ. 86) Το ξεσήκωμα του Οκτώβρη (σ. 162) Ένας ηρωϊκός λαός (σ.79) Διαδήλωση ( σ. 239) Η Κύ π ρος κομμάτι της Οθωμανικής και μετέ π ειτα της Βρετανικής αυτοκρατορίας

16 «Ιστορία της Κύπρου» Α. Πολυδώρου «Εκκλησία της Κύπρου» (Κόκκινο βιβλίο) «Ιστορία της Κύπρου» Α. Πολυδώρου «Εκκλησία της Κύπρου» (Κόκκινο βιβλίο) Ιστορία

17 «Στα νεότερα χρόνια» Η Οθωμανική αυτοκρατορία (σ. 17) Ο σουλτάνος παραχωρεί «προνόμια» (σ. 27) Οι κοινότητες, μια μορφή αυτοδιοίκησης (σ.37) Οι οικονομικές δραστηριότητες των Ελλήνων (σ. 41) _____________________________________________________________________ (παράλληλα) Ιστορία της Κύπρου Η Κύπρος υπό την κυριαρχία των Οθωμανών Ο εθναρχικός ρόλος της Εκκλησίας (σ. 60) Ο θεσμός των δραγουμάνων (σ. 83) Ελληνική Ιστορία - Σύνδεση με την τοπική ιστορία Παραδείγματα

18 «Στα νεότερα χρόνια» Χαρές και λύπες της καθημερινής ζωής (σ. 47) «Στα νεότερα χρόνια» Χαρές και λύπες της καθημερινής ζωής (σ. 47) «Ιστορία της Κύπρου»

19 «Στα νεότερα χρόνια» Η Επανάσταση εξαπλώνεται (σελ. 19) ______________________________________________ (παράλληλα)Ιστορία της Κύπρου” (παράλληλα) “Ιστορία της Κύπρου” Ο Κυπριανός και η Φιλική Εταιρεία Η 9 η Ιουλίου 1821 Κύπριοι αγωνιστές του ΄21 (σ )

20 «Στα νεότερα χρόνια» Το κυπριακό, ένα μεγάλο εθνικό θέμα (σ. 259) ___________ (παράλληλα) Ιστορία της Κύπρου Πώς πήραν οι Άγγλοι την Κύπρο Τα πρώτα 50 χρόνια Το Ενωτικό Δημοψήφισμα Ο Απελευθερωτικός Αγώνας (παράλληλα) Η Εκκλησία της Κύπρου Η Κύπρος στην Αγγλοκρατία Σχέσεις με τον έξω κόσμο Εκπαίδευση Καθημερινή ζωή Οικονομία Η Εθνική ολοκλήρωση Αντιαποικιακός αγώνας Η Κύπρος ανεξάρτητη «Στα νεότερα χρόνια» Το κυπριακό, ένα μεγάλο εθνικό θέμα (σ. 259) ___________ (παράλληλα) Ιστορία της Κύπρου Πώς πήραν οι Άγγλοι την Κύπρο Τα πρώτα 50 χρόνια Το Ενωτικό Δημοψήφισμα Ο Απελευθερωτικός Αγώνας (παράλληλα) Η Εκκλησία της Κύπρου Η Κύπρος στην Αγγλοκρατία Σχέσεις με τον έξω κόσμο Εκπαίδευση Καθημερινή ζωή Οικονομία Η Εθνική ολοκλήρωση Αντιαποικιακός αγώνας Η Κύπρος ανεξάρτητη

21 Θρησκευτικά «Εκκλησία της Κύπρου» Ιστορικοί σταθμοί της Εκκλησίας της Κύπρου (Τουρκοκρατία, Αγγλοκρατία) Ιστορικοί σταθμοί της Εκκλησίας της Κύπρου (Τουρκοκρατία, Αγγλοκρατία)

22 Γεωγραφία Χρήση γεωγραφικών συμβόλων και εννοιών στη μελέτη ενός χάρτη. (Χρήση του χάρτη της Λευκωσίας για να φτάσουν οι μαθητές στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια») Χρήση γεωγραφικών συμβόλων και εννοιών στη μελέτη ενός χάρτη. (Χρήση του χάρτη της Λευκωσίας για να φτάσουν οι μαθητές στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια») Εξοικείωση με την ιδέα της συνεχούς αλλαγής. Σύγχρονο / παλιό Κοινωνική ζωή Σύνθεση πληθυσμού Αλλαγές και προβλήματα Πολιτιστική κληρονομιά Σύγκριση φωτογραφικού υλικού (ενδυμασίες/κτίρια) Εξοικείωση με την ιδέα της συνεχούς αλλαγής. Σύγχρονο / παλιό Κοινωνική ζωή Σύνθεση πληθυσμού Αλλαγές και προβλήματα Πολιτιστική κληρονομιά Σύγκριση φωτογραφικού υλικού (ενδυμασίες/κτίρια) Πίνακας Τηλέμαχου Κάνθου

23 Οικοκυρικά Γνωριμία με τη λαϊκή ενδυμασία, τέχνη και παράδοση Γνωριμία με τη λαϊκή ενδυμασία, τέχνη και παράδοση Παραδοσιακές συνταγές Από τα χρόνια των Οθωμανών μαχαλεπί μπακλαβάς Παραδοσιακές συνταγές Από τα χρόνια των Οθωμανών μαχαλεπί μπακλαβάς

24 Μουσική (βιβλίο μαθητή Σ΄τ) Μουσικές ακροάσεις (σελ. 100) Σ. Μιχαηλίδη: Στο Γάμο του χωριού Μουσικές ακροάσεις (σελ. 100) Σ. Μιχαηλίδη: Στο Γάμο του χωριού Παραδοσιακά μουσικά όργανα (λαούτο, ούτι, βιολί, πιθκιάβλι) Δημοτικά τραγούδια Αμανές Παραδοσιακά μουσικά όργανα (λαούτο, ούτι, βιολί, πιθκιάβλι) Δημοτικά τραγούδια Αμανές

25 Σχεδιασμός και Τεχνολογία Κατασκευή παντογνώστη Λευκωσία εντός των τειχών Μακρύδρομος (Παζάρι)Μακρύδρομος (Παζάρι) ΔημαρχείοΔημαρχείο ΠλατείαΠλατεία Λεβέντειο Μουσείο (Οικία Δημάρχου)Λεβέντειο Μουσείο (Οικία Δημάρχου) ΠύλεςΠύλες Οικία Χατζηγιωργάκη ΚορνέσιουΟικία Χατζηγιωργάκη Κορνέσιου Οικία ΑρχιεπισκόπουΟικία Αρχιεπισκόπου Κατασκευή παντογνώστη Λευκωσία εντός των τειχών Μακρύδρομος (Παζάρι)Μακρύδρομος (Παζάρι) ΔημαρχείοΔημαρχείο ΠλατείαΠλατεία Λεβέντειο Μουσείο (Οικία Δημάρχου)Λεβέντειο Μουσείο (Οικία Δημάρχου) ΠύλεςΠύλες Οικία Χατζηγιωργάκη ΚορνέσιουΟικία Χατζηγιωργάκη Κορνέσιου Οικία ΑρχιεπισκόπουΟικία Αρχιεπισκόπου Κατασκευή προσωπείου Χατζηγιωργάκης Κορνέσιος Κατασκευή προσωπείου Χατζηγιωργάκης Κορνέσιος Επιστήμη (Ηλεκτρικό κύκλωμα) Επιστήμη (Ηλεκτρικό κύκλωμα)

26 Φυσική Αγωγή Παραδοσιακοί χοροί ΑντικριστοίΑντικριστοί ΖεϊμπέκικοςΖεϊμπέκικος ΣυρτόςΣυρτός Παραδοσιακοί χοροί ΑντικριστοίΑντικριστοί ΖεϊμπέκικοςΖεϊμπέκικος ΣυρτόςΣυρτός

27 Εnglish Language Παραθετικά των επιθέτων Συγκρίσεις Unit 23 Περιγραφή χώρου Περιγραφή αντικειμένων Asking and giving directions Talking about distance Habits (use to, didn’t use to) Αναφορά σε γεγονότα του παρελθόντος Describing people’s appearance Σύνθεση βιογραφιών

28 Μαθηματικά Προβλήματα Με τις χρονολογίες Προβλήματα Με τις χρονολογίες Συμμετρία Παράλληλες και κάθετες ευθείες (χρήση του χάρτη της Λευκωσίας) Τεύχος Α Αποστάσεις (cm Km) Παράλληλες και κάθετες ευθείες (χρήση του χάρτη της Λευκωσίας) Τεύχος Α Αποστάσεις (cm Km) Κατασκευή Ιστορικής Γραμμής Κατασκευή Ιστορικής Γραμμής Γραφικές Παραστάσεις Πληθυσμός Εμπορεύματα Γραφικές Παραστάσεις Πληθυσμός Εμπορεύματα Χρόνια Οθωμανών Χρόνια Ενετών Χρόνια Φράγκων Βυζαντινά χρόνια Χρόνια Βρετανών

29 Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Μέσο αναζήτησης πληροφοριών Μέσο παρουσίασης εργασιών Χρήση του Kidspiration (σχεδιαγραμματική απεικόνιση εννοιών) Επικοινωνία με άλλα σχολεία και μουσεία για ανταλλαγή πληροφοριών και ενημέρωση για περιοδικές εκθέσεις. Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Μέσο αναζήτησης πληροφοριών Μέσο παρουσίασης εργασιών Χρήση του Kidspiration (σχεδιαγραμματική απεικόνιση εννοιών) Επικοινωνία με άλλα σχολεία και μουσεία για ανταλλαγή πληροφοριών και ενημέρωση για περιοδικές εκθέσεις.

30 Η Κύπρος κομμάτι της Οθωμανικής αυτοκρατορίας: Τέμενος Μπαϊρακτάρη, χάνια, Λουτρά της Εμερκές, Οικία Χ΄Γιωργάκη Κορνέσιου, παλιά Αρχιεπισκοπή (Μουσείο Λαϊκής Τέχνης), αρχοντικό της οδού Αξιοθέας Η Κύπρος κομμάτι της Βρετανικής αυτοκρατορίας: Κέντρο Τεχνών, Ελένειο, Άγιος Αντώνιος (δημοτικό), Λήδρα Πάλας, Δημαρχείο. (Συλλογή από κάρτες, φωτογραφίες για πινακίδα ή ομαδική εργασία στον υπολογιστή - παρουσίαση ) Η Κύπρος κομμάτι της Οθωμανικής αυτοκρατορίας: Τέμενος Μπαϊρακτάρη, χάνια, Λουτρά της Εμερκές, Οικία Χ΄Γιωργάκη Κορνέσιου, παλιά Αρχιεπισκοπή (Μουσείο Λαϊκής Τέχνης), αρχοντικό της οδού Αξιοθέας Η Κύπρος κομμάτι της Βρετανικής αυτοκρατορίας: Κέντρο Τεχνών, Ελένειο, Άγιος Αντώνιος (δημοτικό), Λήδρα Πάλας, Δημαρχείο. (Συλλογή από κάρτες, φωτογραφίες για πινακίδα ή ομαδική εργασία στον υπολογιστή - παρουσίαση )

31 1. Επιλογή θέματος 2. Τίτλος έκθεσης 3. Έρευνα για συλλογή αντικειμένων 4. Επιλογή αντικειμένων (φωτογραφίες, κάρτες, ποιήματα, ημερολόγια. εικόνες, ταινίες, αντικείμενα) 5. Πληροφοριακά στοιχεία για το κάθε αντικείμενο 6. Αισθητική παρουσίαση της έκθεσης 7. Διοργάνωση παρουσίασης της έκθεσης (αφίσα, προσκλήσεις προς συμμαθητές, δασκάλους, γονείς, γειτονικά σχολεία) Προσωπική συλλογή

32 Προτάσεις στο θέμα των εικαστικών για την Στ’ τάξη ως επέκταση του προγράμματος «Στιγμιότυπα από τη Λευκωσία του χτες» που αναπτύσσονται στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο στη Λευκωσία Προτάσεις στο θέμα των εικαστικών για την Στ’ τάξη ως επέκταση του προγράμματος «Στιγμιότυπα από τη Λευκωσία του χτες» που αναπτύσσονται στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο στη Λευκωσία

33 Ο ι εισηγήσεις εικαστικής προέκτασης του θέματος που αφορά στην επίσκεψη των παιδιών στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο αναφέρονται στα μαθήματα της ‘Τέχνης’ και του ‘Σχεδιασμού και Τεχνολογίας’. Οι προεκτάσεις σχετίζονται, είτε με τα αυθεντικά αντικείμενα που τα παιδιά έχουν έρθει σε επαφή μαζί τους μέσα από τις προθήκες του μουσείου, είτε με αντικείμενα, γεγονότα, καταστάσεις και χαρακτήρες που τα παιδιά έχουν γνωρίσει μέσα από τις διάφορες χρονικές περιόδους κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης του εκπαιδευτικού προγράμματος.

34 Άσε ελεύθερη τη φαντασία και τη δημιουργικότητά σου...

35

36 Μοτίβα ή σχέδια από τα διάφορα κοσμήματα, ενδύματα, σταμπωτά μαντήλια, λευκαρίτικα κεντήματα, διάφορα αντικείμενα και όπλα από τα χρόνια των Οθωμανών και των Βρετανών.

37 Τους διάφορους τεχνίτες και φιγούρες άλλων ανθρώπων. Φιγούρες Καραγκιόζη. Το γυναικοπάζαρο. Αφίσες με θέμα κάποια κοινωνική εκδήλωση (π.χ. παράσταση Καραγκιόζη, θεάτρου ή κινηματογράφου).

38 Παραστάσεις από το χώρο της επίσκεψής τους (πχ το κτήριο που στεγάζει το Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο, λεπτομέρειες από το κτήριο, το προσωπικό του Μουσείου κτλ). Το «Ο κόσμος της Λευκωσίας» του Egor Greisser. Θέματα από τη ζωή των κατοίκων της πόλης μας. Κάρτες σε χαρτί με κάτι που τους έκανε εντύπωση από το μουσείο. Κινητές φιγούρες με χαρακτήρες που γνώρισαν τα παιδιά.

39 Βάφουν λεπτά υφάσματα με φυσικές μπογιές (λινάρι, κρεμμυδόφυλλα) για να φτιάξουν μαντήλια κι άλλες ενδυμασίες. Ασχολούνται με τους τόνους και τις αναμείξεις χρωμάτων παρατηρώντας τη δύναμη της αντίθεσης στη γραμμή και στο χρώμα. Μια βιτρίνα του Μουσείου. Ό,τι άλλο σχετικό με το θέμα μας.

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50 Πήλινες πλάκες όπου χαράζουν πάνω ανθρώπινες μορφές ή παραστάσεις που γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο (π.χ. τείχη, ο Δραγομάνος και η γυναίκα του, κοσμήματα και ενδυμασίες από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας, σκηνή από το γυναικοπάζαρο κτλ). Προσωπεία από φιγούρες που γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο (π.χ. φιγούρες του Egor Greisser, κύριος Παναγιωτάκης σαλεπιτζής κτλ). Ναργιλέ, φλυτζανάκια του καφέ. Κούκλες «Nευρόσπαστα» με θέμα φιγούρες που γνώρισαν τα παιδιά. Κοσμήματα για τη γυναίκα του Δραγομάνου. Πήλινες σφραγίδες για τα σταμπωτά μαντήλια. Ό,τι άλλο σχετικό με το θέμα μας.

51

52 Τα παιδιά Σχεδιάζουν παραστάσεις από την επίσκεψή τους (π.χ. «Ο κόσμος της Λευκωσίας» του Egor Greisser, ενετικά τείχη), κόβουν και ράβουν υφάσματα με διάφορες βελονιές ή τα κολλούν σε διάφορες επιφάνειες με κόλλες σε υγρή ή στερεή μορφή. Φτιάχνουν ενδυμασίες ανθρώπων που πέρασαν από την πόλη μας με κομμάτια ρούχων ή με παλιά σεντόνια, ζωγραφίζοντας πάνω σχήματα εμπνευσμένα απ’ αυτά που είδαν στο μουσείο (π.χ. ενδυμασίες Κυπρίων κατά τα χρόνια των Οθωμανών (ενδυμασία Δραγομάνου και της γυναίκας του, βράκα, ζιμπούνι, ζώστρα, φέσι, γυναικείες ποδιές) και των Βρετανών.

53

54 Χρησιμοποιώντας διάφορους τύπους έγχρωμου ή ζωγραφισμένου χαρτιού από τα ίδια τα παιδιά, χαρτί εφημερίδας ή περιοδικού, φτιάχνουν σε χοντρό χαρτόνι, ξύλο ή άλλη επιφάνεια, το δικό τους ελεύθερο κολάζ από χάρτινες ψηφίδες. Φτιάχνουν κολάζ με ό,τι σχετικό βρούνε με το Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο αλλά και με διάφορα άλλα μουσεία (περιοδικά, αποκόμματα εφημερίδων – άρθρα – φωτογραφίες κτλ) καθώς και συνθέσεις από παραστάσεις που γνώρισαν κατά την επίσκεψή τους (π.χ. μια βιτρίνα του μουσείου). Με ψηφίδες από πέτρα, πορσελάνη, γυαλί, κεραμικό, φτιάχνουν σε βάση από ξύλινες σανίδες, γύψο ή τσιμέντο το δικό τους ψηφιδωτό.

55

56 Τα παιδιά  Φτιάχνουν αγαλματάκια χρησιμοποιώντας ασβεστόλιθο, πολυστερίνη, στερεό σαπούνι.  Χαράζουν σε πέτρες (ασβεστόλιθο), σε φελλό πεύκου, γύψο, γύψινη πλάκα, λάινο, μαλακό γύψο, ανθρώπινες μορφές ή παραστάσεις.  Με το λάινο και κάποια εργαλεία χαρακτικής όπως γλυφίδες και με διαλυμένα χρώματα τέμπερας, ακρυλικά και μελάνι εκτύπωσης, μπορούν να δημιουργήσουν εγχάρακτες διακοσμήσεις και γκραβούρες σε αναφορά προς τα έργα του μουσείου ή τη ζωή των κατοίκων της Λευκωσίας.

57 Κατασκευή μακέτας των ενετικών τειχών με κομμάτια από ξύλο, πολυστερίνη, κουτιά, σύρμα καλυμμένο με πλαστικό κι ό,τι άλλο σκεφτούν τα παιδιά.  Κατασκευή κοσμημάτων των τεχνιτών και της γυναίκας του Δραγομάνου, με χάντρες, ασημόχαρτο, χρυσόχαρτο, χρυσοκλωστές, κουμπιά, σπόρους, σύρμα κι άλλα υλικά.  Κατασκευάζουν με μεικτές τεχνικές ό,τι σχετικό με την επίσκεψη και γενικότερα με το θέμα επιθυμούν. Άλλες κατασκευές-Ανάμεικτα υλικά

58 Εικονογράφηση Μερικά θέματα:  « Η επίσκεψη μας στο Λεβέντειο Δημοτικό Μουσείο»  «Το κτίσιμο των ενετικών τειχών»  « Η γυναίκα του Δραγομάνου Χ’ Γιωργάκη Κορνέσιου διαλέγει κοσμήματα από τον χρυσοχόο που επισκέπτεται το αρχοντικό τους»  «Κυρίες στο Γυναικοπάζαρο»

59 Προέκταση της Γ’ Φάσης του προγράμματος (μετά την επίσκεψη στο Μουσείο) μπορεί να αποτελέσει μια επίσκεψη... στο μουσείο Λαïκής Τέχνης στο Βυζαντινό Μουσείο στην οικεία του Χ’’ Γιωργάκη Κορνέσιου σε παλιά σπίτια της Λευκωσίας Ακόμα, στο Κέντρο Κυπριακής Χειροτεχνίας στα εργαστήρια αγγειοπλαστικής ξυλογλυπτικής κεντητικής χρυσοχοΐας αργυροχοΐας υφαντικής ψηφιδωτού και σε εργαστήρια ζωγραφικής και γλυπτικής και μεικτής τεχνικής Κυπρίων καλλιτεχνών.


Κατέβασμα ppt "Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα παιδιά της Στ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων της πόλης και επαρχίας Λευκωσίας ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΤΥΠΩΝ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google