Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η θανατική ποινή ανά τους αιώνες είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει όλους τους λαούς. Πέρα όμως από τους απλούς ανθρώπους, ο θεσμός αυτός αποτέλεσε έμπνευση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η θανατική ποινή ανά τους αιώνες είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει όλους τους λαούς. Πέρα όμως από τους απλούς ανθρώπους, ο θεσμός αυτός αποτέλεσε έμπνευση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Η θανατική ποινή ανά τους αιώνες είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει όλους τους λαούς. Πέρα όμως από τους απλούς ανθρώπους, ο θεσμός αυτός αποτέλεσε έμπνευση πολλών καλλιτεχνών, λογίων και διανοουμένων.

3  Ζωγραφική

4 “ Ο Τζορντάνο Μπρούνο επί της πυράς”, ελαιογραφία του Έλληνα ζωγράφου Δημήτρη Μανιώτη( ).(Αδημοσίευτη Φωτογραφία – Εικονίζεται ο καλλιτέχνης)

5 “Η Σταύρωση του Χριστού”. Ένα από τα πιο συνήθη θέματα πινάκων. Σε αυτή την περίπτωση παρουσιάζεται ο Ιησούς που κουβαλάει τον σταυρό του στο δρόμο για τον Γολγοθά.

6 Πολλοί ζωγράφοι επίσης ασχολήθηκαν και με άλλες σταυρώσεις, και κυρίως με την ανάποδη σταύρωση του Πέτρου, όπως σε αυτόν τον διάσημο αναγεννησιακό πίνακα.

7 “Ο τελευταίος προσευχόμενος των χριστιανών μαρτύρων”, του ζωγράφου Ζαν- Λεόν Ζερόμ( ), δείχνει πως θανάτωναν συνήθως οι Ρωμαίοι τους Χριστιανούς.

8 Άλλη πολύ διαδεδομένη μορφή θανατικής ποινής στην τέχνη είναι ο αποκεφαλισμός. Στον πίνακα αυτόν παρουσιάζεται ο αποκεφαλισμός των Κοσμά και Δαμιανού.

9 «Ο Άγιος Νικόλαος των Μύρων σώζει τρεις αθώους από το θάνατο», του Ρώσου Ζωγράφου Ιλιά Εφίμοβιτς Ρέπιν( ).

10 Ούτε ο απαγχονισμός, δηλαδή η κρεμάλα, λείπει φυσικά από τη ζωγραφική. Εδώ παρουσιάζεται λεπτομέρεια από πίνακα του αναγεννησιακού ζωγράφου Πισανέλο.

11 Τέλος υπήρχε ο διαμελισμός. Πολλά, κυρίως, σκίτσα υπάρχουν σχετικά με αυτή τη μορφή θανατικής ποινής, λόγω της εκτενούς χρήσης της από τον Ατίλλα τον Ούνο.

12  Κινηματογράφος

13 The Chamber

14 The Green Mile

15 Last Dance

16 True Crime

17 Dead Man Walking

18 The Life of David Gale

19  Αποφθέγματα

20 «Με το να σκοτώσουμε αυτούς που καταδικάζουμε δεν κάνουμε τον κόσμο πιο ασφαλή. Όλα γίνονται πιο απλά αν σπάσουμε τον κύκλο της βίας.» Merida Blanco

21 "Ας υπάρξει ειρήνη στη γη, κι ας ξεκινήσει με μένα. 'Οσοι από εμάς παλεύουν ενάντια στη θανατική ποινή, παλεύουν για την ειρήνη." Suezann Bosler

22 "Κάθε φορά που χρησιμοποιούμε τη θανατική ποινή, γινόμαστε αυτό που καταδικάζουμε: άνθρωποι που σκοτώνουν ανθρώπους." Marietta Lane

23 "Δε νομίζω ότι υπάρχουν λέξεις για να το περιγράψει κανείς...Να βρίσκεσαι στο Τέξας περιμένοντας τη θανατική ποινή... ξέροντας ότι είσαι καταδικασμένος, αλλά αθώος." Kerry Max Cook (θανατοποινίτης)

24 “Η τιμωρία είναι το τελευταίο και το λιγότερο αποτελεσματικό εργαλείο. Στα χέρια του νομοθέτη για την πρόληψη του εγκλήματος.” John Ryskin

25 “Η θανατική ποινή είναι λάθος θεραπεία για το έγκλημα. Όπως η φιλανθρωπία είναι λάθος θεραπεία για την φτώχεια.” Henry Ford

26  Μουσική

27 «Θανατοποινίτης» του Ραψωδού Φιλολόγου Δεν ευελπιστούσε να ξαναδεί ήλιο ούτε φεγγάρι. Περίμενε απλά να εκτελεστεί η ποινή Χωρίς να περιμένει τίποτα πλέον από κανέναν. […] Οι φύλακες τον πήρανε από την πτέρυγα, Περπάταγε κι’ νιωθε τα πόδια του τόσο γέρικα. Ο αέρας γύρω του μύριζε νέκρα, Μέχρι που έφτασαν στο δωμάτιο με την καρέκλα Τον βάλαν να καθίσει του φόρεσαν χειροπέδες, Ξεχωριστά στους δυο καρπούς και στις δυο φτέρνες. Έφεραν έναν ρασοφορεμένο και τον διάβασε, Μ’ αυτός χαμένος μέσα στις σκέψεις του δεν τον άκουσε. Δεν κατάλαβε κανένας ότι έκλαιγε πνιχτά […]

28  Cesare Beccaria (Αναγέννηση)

29 Cesare Beccaria Ο Ιταλός φιλόσοφος και πολιτικός (15 Μαρτίου 1738 – 28 Νοεμβρίου 1794) έθεσε τις βάσεις στον τομέα της ποινολογίας καταδικάζοντας τα βασανιστήρια και τη θανατική ποινή. Γεννήθηκε στο Μιλάνο και σπούδασε στο ιησουίτικο Κολλέγιο της Πάρμας.

30 Το βιβλίο του «Περί Εγκλημάτων Και Ποινών» Οι αρχές τις οποίες επικαλούνταν ο Μπεκαρία ήταν η Λογική, η κατανόηση του κράτους ως ένα είδος συμβολαίου, και, πάνω απ’ όλα, η αρχή της ωφέλειας ή της μέγιστης ευτυχίας του μέγιστου αριθμού ανθρώπων. Μίλησε για την καταδίκη της θανατικής ποινής βασισμένη σε δύο επιχειρήματα: α) επειδή το κράτος δεν έχει το δικαίωμα να αφαιρεί ζωές και β) επειδή η θανατική ποινή δεν είναι ούτε χρήσιμη ούτε αναγκαία μορφή τιμωρίας.

31 Το βιβλίο του «Περί Εγκλημάτων Και Ποινών» Ο Μπεκαρία ανέπτυξε στην πραγματεία του πληθώρα καινοτόμων αρχών: α) η τιμωρία πρέπει να έχει προληπτική και όχι κολαστική λειτουργία, β) η τιμωρία πρέπει να είναι ανάλογη του διαπραχθέντος εγκλήματος, γ) η βεβαιότητα της τιμωρίας, και όχι η αυστηρότητά της, οδηγεί στην πρόληψη, δ) οι δικαστικές διαδικασίες πρέπει να είναι δημόσιες και τέλος ε)προκειμένου να είναι αποτελεσματική, η τιμωρία πρέπει να είναι άμεση.

32  Οργανώσεις κατά του θεσμού

33 Διεθνής Αμνηστία H Διεθνής Αμνηστία αναλαμβάνει δράση για να σταματήσει παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που έχουν διαπραχθεί, μέσω της πίεσης της κοινής γνώμης, αλλά και για να προλάβει τις παραβιάσεις πριν διαπραχθούν (π.χ. μέσω αποτελεσματικών διεθνών προτύπων για τα ανθρώπινα δικαιώματα). Επίσης προωθεί το σεβασμό όλων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων μέσα από την εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση του κοινού.

34 Διεθνής Αμνηστία Είναι ένα παγκόσμιο κίνημα 3 εκατομμυρίων μελών, υποστηρικτών και ακτιβιστών, που υπερασπίζονται τα ανθρώπινα δικαιώματα, ευαισθητοποιούν τις κοινωνίες, πιέζουν τις κυβερνήσεις. Χωρίς αυτούς, η Διεθνής Αμνηστία θα έχανε την ξεχωριστή της ταυτότητα.

35 Σημαντικότερα Αποτελέσματα

36 Δημοσκόπηση - Αποτελέσματα

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50 Επιχειρήματα Υπέρ

51  Επιτυγχάνει τον παραδειγματισμό και αποτρέπει αποτελεσματικά τη διάπραξη ειδεχθών εγκλημάτων (γενική πρόληψη). Ιδιαίτερα για τους επαγγελματίες εγκληματίες η απειλή της θανατικής ποινής μπορεί να έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα.

52 Επιχειρήματα Υπέρ  Συνιστά, μερικές φορές, τη μόνη επιλογή. Αφού υπάρχουν εγκληματίες που η φύση του χαρακτήρα τους δεν επιδέχεται σωφρονισμό.

53 Επιχειρήματα Υπέρ  Η ισάξια ανταπόδοση (οφθαλμός αντί οφθαλμού). Αν κάποιος δολοφονήσει ένα ή περισσότερα άτομα, ή τελέσει κάποια πράξη η οποία πλήττει σοβαρά μια ανθρώπινη ζωή (γιατί μην ξεχνάμε ότι η θανατική ποινή δεν αφορά μόνο δολοφονίες, αλλά και υποθέσεις ναρκωτικών ή βιασμούς), τότε η μόνη ποινή που μπορεί να επιβληθεί στον εγκληματία είναι η θανατική ποινή.

54 Επιχειρήματα Υπέρ  Η δικαίωση της οικογένειας του θύματος. Αυτό το επιχείρημα είναι περισσότερο συναισθηματικό. Η οικογένεια του θύματος ζητάει, όπως είναι λογικό, την τιμωρία του εγκληματία. Εφόσον αφαίρεσε τη ζωή κάποιου συγγενή της, τότε πρέπει να τιμωρηθεί.

55 Επιχειρήματα Υπέρ  Σήμερα οι τεχνικές εξιχνίασης ενός εγκλήματος (DNA tests κλπ) είναι πολύ αξιόπιστες και έχουν πολύ μικρή πιθανότητα λανθασμένης εκτίμησης. Με άλλα λόγια, είναι ελάχιστες οι πιθανότητες να καταδικαστεί κάποιος για ένα έγκλημα το οποίο δεν διέπραξε. Οι κάμερες, τα διάφορα συστήματα παρακολούθησης, και οι τεχνικές των ιατροδικαστών αποδεικνύουν με σχεδόν απόλυτη ακρίβεια ότι ο κατηγορούμενος όντως τέλεσε το έγκλημα. Άρα είναι ελάχιστες οι πιθανότητες να εκτελεστεί κάποιος ο οποίος είναι αθώος.

56 Επιχειρήματα Υπέρ  Η ισόβια κάθειρξη δεν εγγυάται ότι ο εγκληματίας δεν θα σκοτώσει ξανά. Πρώτα απ' όλα, η "ισόβια" κάθειρξη ισοδυναμεί με 20 χρόνια. Ακόμα όμως και αν δοθούν πολλαπλές ισόβιες ποινές, και άρα καταδικαστεί ο εγκληματίας στην φυλακή για ολόκληρη τη ζωή του, υπάρχει πάντα η πιθανότητα απόδρασης, ή τέλεσης εγκλήματος μέσα στη φυλακή. Δεν μπορούμε λοιπόν να αποτρέψουμε μια ενδεχόμενη δολοφονία, ακόμα και μέσα στα φυσικά όρια της φυλακής.

57 Επιχειρήματα Υπέρ  Η θανατική ποινή είναι συχνά η μόνη λύση απέναντι στην κοινωνική κατακραυγή. Φανταστείτε να συλλαμβάνονταν βιαστές παιδιών, ή μεγάλοι έμποροι ναρκωτικών...δε θα ήταν λογικό να ζητούσε ο λαός την επιβολή της θανατικής ποινής; Η θανατική ποινή δεν είναι μόνο μέσο δικαίωσης του ενός, αλλά και δικαίωσης μιας ολόκληρης κοινωνίας, όσο και επιβεβαίωσης της ιδέας ενός κράτους αρκετά σκληρού απέναντι στους εγκληματίες.

58 Επιχειρήματα Υπέρ  Η θανατική ποινή είναι η μόνη ποινή που δε μπορεί να αγοραστεί, να δεχτεί αναστολή κλπ. Με άλλα λόγια είναι μια ποινή που δε μπορεί να μεταβληθεί. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος με περισσότερη κοινωνική δύναμη δε θα έχει τη δυνατότητα να κάνει χρήση της θέσης του για να γλιτώσει αυτή την ποινή. Άρα μιλάμε για τη μόνη περίπτωση όπου οι εγκληματίες στέκονται ισάξια απέναντι στο νόμο, ανεξάρτητα από το ποιοι είναι.

59 Επιχειρήματα Υπέρ  Η θανατική ποινή κοστίζει λιγότερο από την ισόβια κάθειρξη. Φυσικά αυτό ισχύει απόλυτα μόνο αν η εκτέλεση γίνει άμεσα. Βέβαια, αυτό το επιχείρημα χωλαίνει. Παρ' όλα αυτά, οφείλουμε να το αναφέρουμε.

60 Επιχειρήματα Υπέρ  Αποτροπή εκδικητικών πράξεων από τη μεριά της οικογένειας του θύματος. Η αυτοδικία (βεντέτα) είναι συχνό φαινόμενο. Η θανατική ποινή αποτρέπει έναν αιματηρό κύκλο αντεκδίκησης.

61 Επιχειρήματα Κατά

62  Η κοινωνία πρέπει να προχωρήσει πέρα από το σύστημα "οφθαλμός αντί οφθαλμού". Το σύστημα αυτό είναι αναχρονιστικό, και δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο βίας.

63 Επιχειρήματα Κατά  Πώς γίνεται να δείχνουμε ότι η δολοφονία είναι ηθικά λανθασμένη μέσω της δολοφονίας; Είναι ακριβώς σαν να πολεμάμε για χάρη της ειρήνης.

64 Επιχειρήματα Κατά  Το κράτος γίνεται ένας νομιμοποιημένος δολοφόνος με τη δική μας συναίνεση. Αυτό αποτελεί μια σύγχρονη αντίφαση. Αν δίνουμε τη δύναμη στο κράτος να δολοφονεί τους πολίτες του, τότε του δίνουμε τη δυνατότητα να παραβιάσει και άλλα δικαιώματα.

65 Επιχειρήματα Κατά  Η θανατική ποινή είναι προσβολή απέναντι στον ανθρώπινο πολιτισμό. Οι αντιλήψεις των ανθρώπων έχουν προοδεύσει πάρα πολύ για να γίνονται δεκτές τέτοιες αναχρονιστικές νοοτροπίες. Όσο υποστηρίζουμε τις νομιμοποιημένες δολοφονίες, δε μπορούμε να προχωρήσουμε παραπέρα και να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε. Η θανατική ποινή ενισχύει την βάρβαρη πλευρά του ανθρώπου, δεν την καταλαγιάζει. Για να μην αναφερθούμε στις δημόσιες εκτελέσεις που γίνονται ακόμα σε πολλά κράτη.

66 Επιχειρήματα Κατά  Σε περίπτωση δικαστικού λάθους έχει θανατωθεί ένας αθώος. Τότε είναι αδύνατη η επανόρθωση της αδικίας. Και δυστυχώς δεν είναι λίγα τα παραδείγματα από την ανθρώπινη ιστορία, όπου αθώοι άνθρωποι εκτελέστηκαν για να αποδειχθεί εκ των υστέρων η αθωότητά τους. Κορυφαίο βέβαια παράδειγμα, ο Σωκράτης.

67 Επιχειρήματα Κατά  Η θανατική ποινή δεν μπορεί να αποτρέψει τα εγκλήματα με πολιτικά κίνητρα ή τις τρομοκρατικές ενέργειες. Οι δράστες τέτοιων εγκλημάτων είναι φανατικοί και μισαλλόδοξοι που πιστεύουν ότι μπορούν με τη βία ν’ αλλάξουν τον κόσμο. Γι’ αυτούς δεν έχει τόσο αξία η ζωή, όσο η προοπτική να γίνουν με την εκτέλεσή τους μάρτυρες και «ήρωες».

68 Επιχειρήματα Κατά  Αποτελεί καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Το δικαίωμα στη ζωή είναι δικαίωμα όλων των ανθρώπων και κανείς δεν μπορεί να τους το αφαιρέσει.

69 Επιχειρήματα Κατά  Το πιο σημαντικό όμως είναι το εξής: Η θανατική ποινή δεν φέρνει πίσω στη ζωή το θύμα. Η οικογένεια νιώθει δικαίωση αλλά ο άνθρωπος που δολοφονήθηκε δεν επανέρχεται στη ζωή. Ακόμα, ποιος μπορεί να αποφασίσει τι θα ήθελε το θύμα να γίνει; Αποφασίζουμε εκ μέρους κάποιου άλλου λοιπόν; Το μίσος, η εκδίκηση, ο θυμός δεν γεμίζουν το κενό που έφερε η απώλεια ενός ανθρώπου. Ο μόνος τρόπος να ξεπεραστεί ο πόνος είναι με τη συγχώρεση και το πέρασμα του χρόνου. Αυτό δε μπορεί να γίνει όταν ανακυκλώνεται το θέμα της εκδίκησης.

70 Γεωργοπετρέας Λευτέρης Καραβά Μαριτίνα Παλούμπας Παναγιώτης Παπακωνσταντία Ειρήνη Παπακωνσταντίνου Πολυξένη


Κατέβασμα ppt "Η θανατική ποινή ανά τους αιώνες είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει όλους τους λαούς. Πέρα όμως από τους απλούς ανθρώπους, ο θεσμός αυτός αποτέλεσε έμπνευση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google