Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Αξιολόγηση, αριστεία, αποτελεσματικότητα. Το πανεπιστήμιο σε αναζήτηση νέας πορείας» Φωτεινή Ασδεράκη Πανεπιστήμιο Πειραιώς ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ «Διασφάλιση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Αξιολόγηση, αριστεία, αποτελεσματικότητα. Το πανεπιστήμιο σε αναζήτηση νέας πορείας» Φωτεινή Ασδεράκη Πανεπιστήμιο Πειραιώς ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ «Διασφάλιση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Αξιολόγηση, αριστεία, αποτελεσματικότητα. Το πανεπιστήμιο σε αναζήτηση νέας πορείας» Φωτεινή Ασδεράκη Πανεπιστήμιο Πειραιώς ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ «Διασφάλιση και Πιστοποίηση της Ποιότητας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: η εμπειρία, το διακύβευμα και ο νέος ρόλος των ΜΟΔΙΠ ως βάση για την επόμενη μέρα» Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013, Αμφιθέατρο, «Μαγγίνειο» Αρεταίειο Νοσοκομείο

2 Ποια είναι η επόμενη μέρα για το ελληνικό πανεπιστήμιο ;

3 Η Aνώτατη Eκπαίδευση και οι προκλήσεις στην Κοινωνία της Γνώσης Μαζικοποίηση Πολλαπλή αποστολή Αλλαγή στα συστήματα διακυβέρνησης, χρηματοδότησης, αξιολόγησης και λογοδοσίας Παγκοσμιοποίηση- εμπορευματικοποίηση των υπηρεσιών Ανώτατης Εκπαίδευσης Χρήση ΤΠΕ και νέων μορφών παράδοσης της γνώσης και του εκπαιδευτικού υλικού Ανάδυση διεθνών δυκτίων γνώσης Καθιέρωση της αγγλικής γλώσσας Κατατάξεις (rankings)

4 HE and the financial crisis United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, The Impact of the crisis on public expenditure on education: findings from the UNESCO Quick Survey, Paris: UNESCO, 2009. Varghese, N.V., Globalisation, economic crisis and national strategies for higher education development, Paris: IIEP-UNESCO, 2009. World Bank, Financing Higher Education at a Time of Crisis – conference materials (27-29 October), Washington, DC: World, Bank, 2009. European Students Union, Financing of Higher Education. In: Bologna at the Finish Line - An Account of Ten years of European higher Education reform, (Brussels: European Students Union, 2010), pp. 111-119. EUA, Impact of the economic crisis on European Universities, May 2010, 2011, 2012 Asderaki, F. (2011), “The impact of the financial crisis in Greek higher education: ‘brain-drain’ and its social and economic implication”, paper presented in Nicosia 25-27 November 2011.

5 Δαπάνες για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση Ενηλίκων (2010-11, 11-12)

6 Αύξηση του αριθμού των φοιτητών σε άλλη χώρα Πηγή: OECD, Education at a Glance, 2012

7 Αυστραλία Αυστραλία (2010): –Διεθνής εκπαίδευση : AUS$18.3 δις από εξαγωγές –AUS$10.4 δις από την ανώτατη εκπαίδευση 6

8 Νέοι προορισμοί Νέοι Προορισμοί Κατάρ Μαλαισία Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα Σιγκαπούρη Τουρκία Ρωσία

9 Το «νέο πρόσωπο» της διεθνοποίησης [Brown and Day, 2011]: Η κινητικότητα των προγραμμάτων United Kingdom's Open University Worldwide 2002 φοιτούσαν 30.000 φοιτητές 2012 φοιτούν 250.000 φοιτητές

10 Οι Νέες τάσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση : «Ψηφιακό Πανεπιστήμο» (Digital university) O «χρυσός αιώνας της ψηφιακής εκπαίδευσης» (“LearnSmart”) Open online courses (OOC), Massive Open Online Courses (MOOCs), AI-Stanford like courses (AI) απασχολούν τη σύγχρονη βιβλιογραφία Νέες μορφές οργάνωσης και διακυβέρνησης των ιδρυμάτων και των προγραμμάτων σπουδών

11 Εθνικό Τοπικό Ευρωπαϊκό Παγκόσμιο

12 Εθνικό Τοπικό Ευρωπαϊκό Παγκόσμιο

13 Η γνώση ως ισχύς

14 “The empires of the future will be empires of the mind” Winston Churchill (1874- 1965)

15 Όρος που εισήχθη από τον Steven Hankin of McKinsey & Company in 1997 Ed Michaels, Helen Handfield-Jones, Beth Axelrod (2011), The War For Talent, Harvard University Press. Οι εργάτες της γνώσης “the knowledge workers” (όρος του Peter Drucker) είναι οι μοχλοί ανταγωνιστικότητας των οικονομιών έντασης γνώσης

16 A Strategy For American Innovation: Driving Towards Sustainable Growth and Quality Jobs, September 2009.

17 Πώς απαντά η Ευρώπη Με την ενίσχυση και δημιουργία προϋποθέσεων για γεωγραφική και λειτουργική-διατομεακή (intra-sector) κινητικότητα Με τη δημιουργία «συμμαχιών γνώσης» που συμβάλουν στην ανάπτυξη και μεγέθυνση της Ευρώπης. 3% για την έρευνα Έως το 2020 το 40% του ανθρωπίνου κεφαλαίου 30-34 ετών θα είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Ελλάδα 2008, 31,4%)

18 Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης (47 χώρες)

19 http://ec.europa.eu/research/era/index_en.htm

20 Διασφάλιση της ποιότητας European Standards and Guidelines

21 Stocktaking 2007, 2009

22

23 Νέα Δημόσια Διαχείριση Η λογική της αγοράς στο δημόσιο τομέαΔιαχείριση αντί για ακαδημαϊκή διοίκηση Δημιουργία «οιονεί αγοράς» για τις δημόσιες υπηρεσίες (think public and act private) Ποσοτικοποίηση στόχων και δεικτών επίδοσης Μετατόπιση από τις εισροές (inputs) στις εκροές (outputs) και τα αποτελέσματα (outcomes) Αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση

24 Καταλληλότητα για το σκοπό Fitness for purpose Καταλληλότητα του σκοπού Fitness of purpose Αξία σε σχέση με το κόστος Value for money  Σκοπός καθορισμένος από τον πελάτη  Σκοπός καθορισμένος από το ίδρυμα:  Αποστολή ιδρύματος  Μηχανισμοί διασφάλισης ποιότητας (έμφαση στις διαδικασίες) Έμφαση στις εκροές, οι οποίες κρίνονται με βάση εξωτερικά πρότυπα  Εκροές σε σχέση με πρότυπα σχετικά με το κόστος  Νέα Δημόσια Διαχείριση  Αποδοτικότητα και Αποτελεσματικότητα  Ανταγωνισμός  Λογοδοσία σε πελάτες και στο «θησαυροφυλάκιο» του κράτους  Δείκτες επίδοσης  Πίνακες κατάταξης

25 Μοντέλο Λογοδοσίας και Μοντέλο Βελτίωσης Σύγκριση Μοντέλο ΛογοδοσίαςΜοντέλο Βελτίωσης ΕστίασηΛογοδοσίαΒελτίωση ΦιλοσοφίαΕργαλειακήΜετασχηματιστική ΈλεγχοςΕξωτερική διαχείριση/κρατική πρωτοβουλία Εσωτερικός έλεγχος/πρωτοβουλία από προσωπικό ιδρύματος ΚίνητροΚρατικές οδηγίες/πολιτικέςΔιάθεση του οργανισμού για βελτίωση Κοινωνικές σχέσειςΑνταγωνιστικές, ΕπιβολήςΣυνεργατικότητας, Διαπραγμάτευσης Στυλ διαχείρισηςΑπολυταρχικόΣυναινετικό Διαχειριστικές δομέςΚεντρικές, ΓραφειοκρατικέςΑποκεντρωμένες, Διευκολυντικές Χρονική περίοδοςΒραχυπρόθεσμοΜακροπρόθεσμο ΑξιολόγησηΕξωτερική αξιολόγησηΑξιολόγηση από ομότιμους Κοινό στο οποίο απευθύνεται Εξωτερικοί ενδιαφερόμενοιΕσωτερικοί ενδιαφερόμενοι ΚατεύθυνσηΠρακτικές του παρελθόντοςΜελλοντικές δυνατότητες Δείκτες επιτυχίαςΠοσοτικοίΠοιοτικοί Πηγή: Sachs 1994, σ. 24

26 OECD (2010). Measuring Innovation: A New Perspective. Paris: OECD Scientific articles and co-authorship

27 Εθνικές Πρωτοβουλίες Γερμανία “Elite Universities” Ιαπωνία “Centre of Excellence” Κορέα “ΒΚ 21” Kίνα «985 Project” & “211 Project” Ρωσία, Ισραήλ, Φιλανδία (υψηλές επενδύσεις στην έρευνα) (Ying and Nian Cai, 2007)

28 Παγκόσμιες κατατάξεις-Τυπολογία Top-20 “World-Top Universities” Top21-100 “World – Class Universities” Top 101-200 “World famous Universities” Top 201-500 “World Known Universities” (Sadlak and Nian Cai, Eds, 2007)

29 European Multi-dimensional ranking (U-Multirank) Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρηματοδότησε την ανάπτυξη μιας πολυ-διάστατης ταξινόμησης: (α) ερευνητικό κύρος (β) ποιότητα διδασκαλίας και μάθησης (γ) διεθνής προσανατολισμός (δ) μεταφορά της γνώσης (π.χ. συνέργειες με επιχειρήσεις και start-ups) και (δ) σύνδεση με τις περιφερειακές ανάγκες (περιφερειακή συμμετοχή).

30 U-Multirank Βασίζεται σε εμπειρικά στοιχεία, θα συγκρίνει ιδρύματα με παρεμφερή προφίλ και θα επιτρέψει στους χρήστες να επιλέξουν από μία ευρεία σειρά δεικτών ανάλογα με τις προτιμήσεις τους Προκήρυξη για ν΄αξιολογηθούν 500 ιδρύματα – ξεπέρασαν τα 650 (παγκοσμίως) Ανοικτή προκήρυξη για το 2015 (computer science, psychology, sociology/social science, music). Μεγάλο ενδιαφέρον από την Κίνα. 2 εκ ευρώ από το Πρόγραμμα LLL (2007-13). Πηγή: Frans van Vught, Frank Ziegele (eds.): Multidimensional Ranking. The Design and Development of U-Multirank. Springer, 2012

31 The lead partners: CHE Centre for Higher Education CHEPS Center for Higher Education Policy Studies Partners: CWTS Center for Science and Technology Studies Elsevier Bertelsmann Stiftung folge3 Stakeholders and organisations: Ιncentim | HERI Projects | Observatoire des sciences et des techniques (OST) | Fundación CYD | Perspektywy Education Foundation | Business Europe | Conference of European Schools for Advanced Engineering Education and Research (CESAER) | European Student Union (ESU) | International research Universities Network (IRUN) | Universities of Applied Sciences Network

32 11% 5% 3% 2% 1% Τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια % στα 100 καλύτερα του κόσμου Πηγή: Academic Ranking of World Universities, 2010

33 ΠΠ-6, Συνεργασίες μεταξύ ευρωπαϊκών πανεπιστημίων που συμμετέχουν σε τουλάχιστον δέκα ερευνητικά προγράμματα

34 Προτάσεις Χάραξη μιας συνολικής στρατηγικής για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Έρευνα που θα συμβάλλει στην ανάπτυξης της χώρας και στην αξιοποίησης των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων. Αύξηση των δαπανών για την ΑΕ και την Ε&A Αξιοποίηση της χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ Δημιουργία κι ένταξη των ιδρυμάτων σε οικολογίες Κίνητρα για απασχόληση επιστημόνων κι ερευνητών στις επιχειρήσεις και ανάπτυξη συνεργασιών με τα πανεπιστήμια Πραγματική αυτοδυναμία στα πανεπιστήμια Αυτο-βελτίωση σύμφωνα με τους στόχους, το προφίλ και την οικολογία που ανήκει το ίδρυμα Διεθνοποίηση

35 Η ΜΟΔΙΠ βρίσκεται στην καρδιά κάθε προσπάθειας αυτο-βελτίωσης και προβολής του πανεπιστημίου

36 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας! asderaki@unipi.gr


Κατέβασμα ppt "«Αξιολόγηση, αριστεία, αποτελεσματικότητα. Το πανεπιστήμιο σε αναζήτηση νέας πορείας» Φωτεινή Ασδεράκη Πανεπιστήμιο Πειραιώς ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΟΔΙΠ ΕΚΠΑ «Διασφάλιση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google