Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΦΑΣΜΑΤΑ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ BOHR Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΦΑΣΜΑΤΑ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ BOHR Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΦΑΣΜΑΤΑ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ BOHR Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας

2 (α): Συνεχές φάσμα λευκού φωτός (β): Γραμμικό φάσμα εκπομπής αερίου (γ): Φάσμα απορρόφησης αερίου (α) (β) (γ)

3 Κάθε αέριο έχει το δικό του φάσμα εκπομπής (σαν δακτυλικό αποτύπωμα)

4 Κάθε αέριο απορροφά (στο φάσμα απορρόφησης) τις συχνότητες που εκπέμπει (στο φάσμα εκπομπής του)

5 Το ίδιο και με το φάσμα του Υδρογόνου

6 Το παρατήρησαν και οι Κινέζοι...

7 Why??

8 Ο νεαρός Bohr (για το υδρογόνο τουλάχιστον) είχε μιαν απάντηση

9 - e-e- + p+p+ n=1 n=2 n=3 Το ηλεκτρόνιο γυρίζει γύρω από τον πυρήνα σε συγκεκριμένες τροχιές Ε1Ε1 Ε2Ε2 Ε3Ε3

10 - e-e- + p+p+ n=1 n=2 n=3 Αν πέσει ένα φωτόνιο με ενέργεια hf πάνω στο άτομο, για ν’ απορροφηθεί, θα πρέπει η ενέργεια του να είναι ακριβώς όσο χρειάζεται για ν’ ανέβει τροχιά το e -. Π.χ. hf = E 2 – E 1 για να πάει στη 2η τροχιά Ε1Ε1 Ε2Ε2 Ε3Ε3 hf

11 Άρα στα φάσμα απορρόφησης, από όλες τις συχνότητες που θα περάσουν μέσα από το αέριο, η συχνότητα που θα απορροφηθεί από το συνεχές φάσμα είναι αυτή για την οποία θα ισχύει: hf = E 2 – E 1 ή αλλιώς: f = (E 2 – E 1 )/h →

12 - e-e- + p+p+ n=1 n=2 n=3 Όταν θα αποδιεγερθεί το άτομο, επιστρέφοντας το e - στην αρχική του τροχιά, την επιπλέον ενέργεια του θα την εκπέμψει με μορφή φωτονίου hf΄. Άρα στην προκειμένη περίπτωση: hf΄= E 2 – Ε 1 Ε1Ε1 Ε2Ε2 Ε3Ε3 hf΄

13 Άρα η συχνότητα που θα εκπέμψει το υδρογόνο στο φάσμα εκπομπής του θα είναι τέτοια ώστε να ισχύει: hf΄ = E 2 – E 1 ή αλλιώς: f = (E 2 – E 1 )/h →

14 - e-e- + p+p+ n=1 n=2 n=3 Η ενέργεια του φωτονίου που απορροφά είναι hf = E 2 -E 1 Η ενέργεια του φωτονίου που εκπέμπει είναι hf΄ = E 2 – E 1 Άρα: f = f΄ Ε1Ε1 Ε2Ε2 Ε3Ε3 hf hf΄ ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ: -

15 f΄= (E 2 – E 1 )/h → f = (E 2 – E 1 )/h → Άρα θα πρέπει το αέριο να απορροφά τις ίδιες συχνότητες που εκπέμπει

16 Πράγμα που επιβεβαιώνεται από το πείραμα


Κατέβασμα ppt "ΦΑΣΜΑΤΑ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ BOHR Φυσική Γ’ Λυκείου Γενικής Παιδείας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google