Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Λ.Βικτωρία Μ.Σοφία Π.Αγγελική Ρ.Γιώργος Τ..Ροβίνα Γυμνάσιο- Λύκειο Κωφών Αργυρούπολης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Λ.Βικτωρία Μ.Σοφία Π.Αγγελική Ρ.Γιώργος Τ..Ροβίνα Γυμνάσιο- Λύκειο Κωφών Αργυρούπολης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Λ.Βικτωρία Μ.Σοφία Π.Αγγελική Ρ.Γιώργος Τ..Ροβίνα Γυμνάσιο- Λύκειο Κωφών Αργυρούπολης

2 Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση Hardware Software Διαδραστικοί Πίνακες, Interactive Whiteboards Σταθεροί Υπολογιστές, Desktop PC Φορητοί Υπολογιστές, Laptop/ Tablets Προβολείς, Projectors Εκτυπωτές, Printers Λοιπό υλικό Εκπαιδευτικά Λογισμικά Εκπαιδευτικά Βίντεο Εικόνες/ Φωτογραφίες Ηλεκτρονικά Λεξικά Ηλεκτρονικά Βιβλία Ηλεκτρονικές Εγκυκλοπαίδειες Λοιπό υλικό

3 Εκπαίδευση Κωφών & Βαρηκόων- Ελληνική Νοηματική Γλώσσα Αφενός μεν… Αφετέρου δε… Επίσημη Γλώσσα της Κοινότητας των Κωφών και της Εκπαίδευσής τους είναι η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (βλ. Ν. 2817/ 2000) Οι Νοηματικές Γλώσσες δεν διαθέτουν συστήματα γραφής (Βασιλείου 2007)

4 Νέες Τεχνολογίες & Νοηματικές Γλώσσες

5 Νόημα Λεξικό ΕΝΓ

6 Το DVD-ROM ΝΟΗΜΑ: Λεξικό της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) είναι το πρώτο ηλεκτρονικό λεξικό ελληνικών νοημάτων με μετάφραση στα Νέα Ελληνικά. Παράλληλα, αποτελεί την πρώτη ελληνική παραγωγή DVD- ROM. Περιέχει βιντεοσκοπημένες λέξεις και απευθύνεται σε γνώστες της νοηματικής αλλά και σε σπουδαστές που μαθαίνουν την ΕΝΓ ως δεύτερη γλώσσα.

7 Νόημα Λεξικό ΕΝΓ Η αναζήτηση των λημμάτων είναι δυνατή με τρεις τρόπους: Με βάση την σειρά χειρομορφών από τις οποίες αποτελείται κάθε νόημα: στην περίπτωση αυτή, ο χρήστης πατάει με το ποντίκι επάνω στη χειρομορφή που επιλέγει από ένα πίνακα. Με βάση την κατάταξη των λημμάτων σε κατηγορίες: εδώ ο χρήστης μπορεί να δει συγκεντρωμένα ονόματα ζώων ή φυτών, λέξεις σχετικές με την οικογένεια, την μαγειρική, την επικοινωνία κλπ. Με βάση την αλφαβητική σειρά των μεταφράσεων των νοημάτων στα νέα ελληνικά, δηλαδή με επιλογή της λέξης από ένα κατάλογο, όπως και σε άλλα λεξικά ηλεκτρονικής μορφής.

8 Διαδραστικοί Πίνακες Οι διαδραστικοί πίνακες στην εκπαίδευση Οι διαδραστικοί πίνακες έκαναν την πρώτη εμφάνιση τους στον χώρο της εκπαίδευσης της Αγγλίας μόλις το 2007 με κάλυψη 98% στα σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και 100% στα σχολεία Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σήμερα χρησιμοποιούνται σε αρκετά εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων κυρίως στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και την Αυστραλία.

9 Διαδραστικός πίνακας- περιγραφή Ένας διαδραστικός πίνακας (Interactive whiteboard) είναι μια ψηφιακή συσκευή αφής που συνδέεται με έναν υπολογιστή και ένα προβολικό (προτζέκτορα). Το προβολικό προβάλλει το οπτικό σήμα εξόδου του υπολογιστή στην επιφάνεια του πίνακα. Ο χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει με τα εικονιζόμενα αντικείμενα, χρησιμοποιώντας την αφή.Ο διαδραστικός πίνακας πρέπει να είναι συνδεδεμένος με έναν υπολογιστή που δημιουργεί τις πραγματικές εικόνες ή δεδομένα. Τα εξελιγμένα μοντέλα των διαδραστικών πινάκων έχουν ψηφιακό πληκτρολόγιο και ποντίκι.

10 Διαδραστικός πίνακας- περιγραφή

11 Οπτικοποίηση της πληροφορίας

12 Απόψεις απέναντι στους διαδραστικούς πίνακες συνέντευξη με τον Δ/ντη του Γυμνασίου- Λυκείου Κωφών Αργ/πολης, Φεβ Σε τι βοηθάει ένας διαδραστικός πίνακας; - Ο πίνακας βοηθάει να μαθαίνετε λέξεις που δεν κατανοούν εύκολα οι μαθητές. Κυρίως αυτό που λέμε «αφηρημένες» έννοιες, π.χ. «Ύπατος» ή και πρακτικές π.χ. «Υπερωκεάνιο». Μέσα από το διαδραστικό βλέπουμε παραδείγματα εννοιών γρήγορα και εύκολα χωρίς να γίνονται συγχύσεις, μέσα από μια φωτογραφία, βίντεο ή και ένα ηλεκτρονικό λεξικό ή μια εγκυκλοπαίδεια.

13 Απόψεις απέναντι στους διαδραστικούς πίνακες συνέντευξη με τον Δ/ντη του Γυμνασίου- Λυκείου Κωφών Αργ/πολης, Φεβ Πόσους έχει το σχολείο ; Άλλα σχολεία έχουν; - Το σχολείο μας διαθέτει 8 πίνακες. Και άλλα σχολεία έχουν αλλά όχι στο ίδιο ποσοστό όπως εμείς κυρίως λόγω κόστους. - Πόσο κοστίζει ένας διαδραστικός πίνακας και από πού βρίσκονται τα χρήματα για την αγορά αυτή; - Όλα μαζί περίπου ευρώ,. Τα χρήματα καλύπτονται από τη σχολική επιτροπή. Είναι μια επιτροπή που αποτελείται από το Διευθυντή του σχολείου, έναν ή δύο εκπροσώπους του Δήμου, τον Πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και έναν εκπρόσωπο του Δεκαπενταμελούς.

14 Απόψεις απέναντι στους διαδραστικούς πίνακες συνέντευξη με τον Δ/ντη του Γυμνασίου- Λυκείου Κωφών Αργ/πολης, Φεβ Βρήκατε ενδιαφέρον από πλευράς καθηγητών και μαθητών; - Οι καθηγητές είναι ευχαριστημένοι, πιστεύω και οι μαθητές. Δεν ξέρω εσείς θα απαντήσετε καλύτερα σε αυτό το ερώτημα. Γενικά οι πληροφορίες που λαμβάνω είναι ότι βοηθάει πολύ στο να μαθαίνουν τα παιδιά πολλά περισσότερα πράγματα. - Τι άλλαξε στο σχολείο από τότε που μπήκαν οι πίνακες; - Νομίζω ότι τα παιδιά καταλαβαίνουν καλύτερα πολλά περισσότερα πράγματα που παλιά σπαταλούσαμε πολύ χρόνο για να γίνουν κατανοητά. Με τη χρήση της εικόνας νομίζω ότι αυτό γίνεται πιο γρήγορα.

15 Απόψεις απέναντι στους διαδραστικούς πίνακες συνέντευξη με την Φιλόλογο κ. Μυλωνά, του Γυμνασίου- Λυκείου Κωφών Αργ/πολης, Φεβ Πόσες φορές την εβδομάδα χρησιμοποιείτε διαδραστικό πίνακα στο μάθημά σας και σε ποια μαθήματα; - Κάθε μέρα. Σε όλα τα μαθήματα που διδάσκω δηλαδή στα Αρχαία Ελληνικά, στη νέα Ελληνική Λογοτεχνία, Γλώσσα, Ιστορία, Δίκαιο και Κοινωνιολογία, όλα δηλαδή τα θεωρητικά μαθήματα. - Πότε αρχίσατε να χρησιμοποιείτε διαδραστικούς πίνακες και πώς ξεκίνησε αυτή η ιδέα; - Ξεκίνησα περίπου το 2008, όταν τότε ήρθαν για πρώτη φορά οι πίνακες σε αυτό το σχολείο. Η ιδέα αυτή ξεκίνησε από την ανάγκη να κατανοήσουν καλύτερα οι κωφοί μαθητές τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων

16 Απόψεις απέναντι στους διαδραστικούς πίνακες συνέντευξη με την Φιλόλογο κ. Μυλωνά, του Γυμνασίου- Λυκείου Κωφών Αργ/πολης, Φεβ Ποιο θεωρείτε ότι ήταν το πιο σημαντικό μειονέκτημα ενός συνηθισμένου τρόπου διδασκαλίας; - Το πιο σημαντικό πρόβλημα ήταν ότι δεν υπήρχε άμεση οπτική επαφή του μαθητή με το κείμενο που είχαμε για ανάλυση και δεν μπορούσαν να εξηγηθούν άγνωστες λέξεις με κάποια εικόνα, παρά μόνο με λέξεις. Παράδειγμα με τη φράση «μια φραντζόλα ψωμί», που υπάρχει σε λογοτεχνικό κείμενο της τρίτης Λυκείου, με τον διαδραστικό μπορώ να παρουσιάσω όχι μόνο την φραντζόλα, αλλά και άλλα είδη ψωμιού κερδίζοντας την οπτικοποίηση της άγνωστης λέξης.

17 Απόψεις απέναντι στους διαδραστικούς πίνακες συνέντευξη με την Φιλόλογο κ. Μυλωνά, του Γυμνασίου- Λυκείου Κωφών Αργ/πολης, Φεβ Τι έχει να προσφέρει ο διαδραστικός πίνακας στο μάθημα; Τι διαφορετικό κάνετε εσείς στο μάθημά σας; - Ο διαδραστικός προσφέρει πολλά. Πρώτον, προβάλλει το κείμενο ή την ενότητα. Μπορούμε να υπογραμμίζουμε, να εξηγούμε, να γράφουμε σημειωσεις πάνω στον πίνακα και οι μαθητές να τις αντιγράφουν στη δική τους φωτοτυπία γρήγορα και εύκολα, κερδίζοντας πολύτιμο εκπαιδευτικό χρόνο. Δεύτερο και σημαντικότερο έχουμε στη διάθεσή μας άμεσα εικόνες, οπτικοποίηση άγνωστων λέξεων, φωτογραφίες τόπων, ανθρώπων που μας βοηθούν στην κατανόηση του μαθήματος.

18 Απόψεις απέναντι στους διαδραστικούς πίνακες συνέντευξη με την Φιλόλογο κ. Μυλωνά, του Γυμνασίου- Λυκείου Κωφών Αργ/πολης, Φεβ Μπορείτε να μας δώσετε ένα παράδειγμα; - Για παράδειγμα στα αρχαία ελληνικά της τρίτης Γυμνασίου, η ηρωίδα, η Ελένη όταν παρουσιάζεται στη σκηνή στην ομότιτλη τραγωδία του Ευριπίδη, μιλά για την Αίγυπτο κάνοντας αναφορά στον Νείλο. Με το διαδραστικό είχαμε την ευκαιρία σε χάρτη να δούμε που είναι η Αίγυπτος και μέσα από φωτογραφίες, και μάλιστα κάποιες από δορυφόρο, να δούμε τον Νείλο και το δέλτα που σχηματίζει. Με αυτό τον τρόπο θέλω να πιστεύω ότι «χαράκτηκε» στο μυαλό των παιδιών τι είναι ο Νείλος και που βρίσκεται;

19 Απόψεις απέναντι στους διαδραστικούς πίνακες συνέντευξη με την Φιλόλογο κ. Μυλωνά, του Γυμνασίου- Λυκείου Κωφών Αργ/πολης, Φεβ Έχει αλλάξει η συμπεριφορά των παιδιών στο μάθημα; Ποια είναι η στάση τους απέναντι στους διαδραστικούς; - Το μάθημα έχει γίνει πιο ενδιαφέρον, περισσότερο οπτικό και σίγουρα πολύ περισσότερο συμμετοχικό. Δηλαδή, οι μαθητές βλέπουν το κείμενο, μπορούμε να το αναλύσουμε μαζί και όχι να μιλά μόνο ο καθηγητής, χωρίς να υπάρχει οπτική επαφή για ποιο σημείο του κειμένου μιλάμε. Οι μαθητές δέχτηκαν θετικά τη διδασκαλία με τους διαδραστικούς σε σημείο που αν κάποιο τεχνικό πρόβλημα μας εμποδίζει στη χρήση τους να μην μπορούν να κάνουν μάθημα με την ίδια διάθεση και ενδιαφέρον.

20 Απόψεις απέναντι στους διαδραστικούς πίνακες συνέντευξη με την Φιλόλογο κ. Μυλωνά, του Γυμνασίου- Λυκείου Κωφών Αργ/πολης, Φεβ Η δικιά σας συμπεριφορά ως καθηγήτρια έχει αλλάξει και αυτή; - Σίγουρα, η χρήση των διαδραστικών άλλαξε και τη δική μου στάση απέναντι στο μάθημα γιατί τώρα πια έχω ένα εργαλείο, που μου ανοίγει νέους ορίζοντες, που με βοηθά να κοιτάζω τον μαθητή και μαζί να προσεγγίζουμε το μάθημά μας και όχι να διαπιστώνω το απλανές βλέμμα μαθητών που συγκαταβατικά δέχονται ότι κατάλαβαν το μάθημα χωρίς αυτό να είναι αλήθεια. Προσφέρω μέσα από το διαδραστικό πολύ περισσότερες πληροφορίες και μπορώ να ενημερώσω τους μαθητές μου για πολλά πράγματα.

21 Ηλεκτρονικό Εκπαιδευτικό Υλικό για την Εκπαίδευση των Κωφών Τα τελευταία δέκα χρόνια παρατηρείται μια συνεχής αύξηση της παραγωγής του προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή για κωφούς μαθητές… Οι φορείς που δραστηριοποιούνται στην ανάπτυξη τέτοιου εκπαιδευτικού υλικού είναι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λόγου, σχολεία κωφών και ιδιωτικοί φορείς… (Κουρμπέτης & Χατζοπούλου 2010)

22 Εκπαιδευτικά Λογισμικά Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γλώσσα Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου

23 Ιστορία Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου

24 Αρχαία με νόημα

25 Χημεία με νόημα

26 Συνέντευξη με τη δημιουργό του Λογισμικού Χημεία με Νόημα κ. Πανσεληνά - Μπορείτε να περιγράψετε τη διαδικασία για να φτιαχτεί ένα τέτοιο λογισμικό; - Τότε είχαμε πάρει τα βιβλία του Γυμνασίου, όπως διδάσκονται και στους ακούοντες. Αυτά τα προσάρμοσα στη Νοηματική αλλάζοντας τα κείμενα και χρησιμοποίησα τη μέθοδο role playing με έναν νοηματιστή να παριστάνει τον μαθητή που ρωτάει και έναν άλλο τον καθηγητή που απαντάει ώστε να λύνονται οι απορίες και να γίνεται καλύτερη μετάδοση των χημικών πληροφοριών της αντίστοιχης τάξης. Ταυτόχρονα υπήρχε παράθεση πειραμάτων και ασκήσεων σχετική με τις παραπάνω ενότητες. Όλα αυτά φυσικά με δίγλωσσο μοντέλο διδασκαλίας δηλαδή Ελληνική Νοηματική Γλώσσα σε βίντεο με παράλληλη χρήση γραπτού κειμένου.

27 Συνέντευξη με τη δημιουργό του Λογισμικού Χημεία με Νόημα κ. Πανσεληνά - Από την εμπειρία σας ποια ήταν η ανταπόκριση των παιδιών σε αυτή την προσπάθεια; Πιστεύετε ότι ήρθαν πιο κοντά τα παιδιά στο μάθημα της Χημείας; - Ήμουν τυχερή γιατί εφάρμοσα αμέσως στο μαθημα μου το υποστηρικτικό υλικό «Χημεία με Νόημα» στην ύλη του Γυμνασίου ταυτόχρονα με πειράματα. Το ενδιαφέρον των παιδι΄΄ων ήταν τεράστιο γιατί είδαν για πρώτη φορά ένα τέτοιο λογισμικό. Ειδικά τα παιδιά με χαμηλότερες επιδόσεις έδειξαν πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον με αυτό το μέσο. Υπάρχουν και έρευνες που δείχνουν ότι οι μαθητές με κακή απόδοση όταν διδάσκονται με εκπαιδευτικά λογισμικά αυξάνουν αποδεδειγμένα την επίδοσή τους, ένω οι «άριστοι» έχουν μεν μεταβολή στην επίδοσή τους αλλά πολύ μικρότερη.

28 Σύντομα συμπεράσματα: με τη συνδρομή των νέων τεχνολογιών… Με τη συνδρομή των Νέων Τεχνολογιών… γίνεται δυνατή η καταγραφή των Νοηματικών Γλωσσών Με τη συνδρομή των Νέων Τεχνολογιών γίνεται δυνατή η αποθήκευση γλωσσικών δεδομένων και πληροφοριών στη Νοηματική Γλώσσα Με τη συνδρομή των Νέων Τεχνολογιών… γίνεται δυνατή η προβολή των δεδομένων και η εύκολη πρόσβαση σε αυτά από τους μαθητές των σχολείων Κωφών & Βαρηκόων … Φαίνεται σύμφωνα με απόψεις εκπαιδευτικών να ελκύεται το ενδιαφέρον των κωφών μαθητών και να προσφέρεται εύκολα και γρήγορα μεγαλύτερη ποσότητα πληροφοριών

29 … και σας περιμένουμε σε καλοκαιρινή εκδήλωση στο σχολείο μας όπου θα παρουσιάσουμε ολόκληρη την ερευνητική εργασία…


Κατέβασμα ppt "Λ.Βικτωρία Μ.Σοφία Π.Αγγελική Ρ.Γιώργος Τ..Ροβίνα Γυμνάσιο- Λύκειο Κωφών Αργυρούπολης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google