Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πηγή ζωής ή μόδα της εποχής; 2o ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΧΡΟΝΙΑ: 2011-2012.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πηγή ζωής ή μόδα της εποχής; 2o ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΧΡΟΝΙΑ: 2011-2012."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πηγή ζωής ή μόδα της εποχής; 2o ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΧΡΟΝΙΑ:

2 ΣΤΟΧΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Στην εργασία αυτή στόχο μας αποτέλεσε:  η διερεύνηση των συνηθειών των νέων σχετικά με την άθληση. Πιο συγκεκριμένα:  διερευνήσαμε κατά πόσο αυτή αποτελεί στάση ζωής των νέων ή  αν τελικά είναι μία παροδική συνήθεια που επηρεάζεται από τα πρότυπα και τη μόδα της εποχής.

3 ΔΟΜΗ Προκειμένου να διερευνήσουμε το θέμα που μας απασχόλησε το χωρίσαμε σε δύο υποενότητες:

4 Στην πρώτη διερευνήσαμε:  τις συνήθειες των νέων σχετικά με τον αθλητισμό και  τη διάθεση του ελεύθερου χρόνου τους. Με ερωτηματολόγια

5 Στη δεύτερη προβληματιστήκαμε  σχετικά με τον βαθμό επίδρασης του σχολείου στη διαμόρφωση μίας υγιούς σχέσης των νέων με την άθληση. Στηριχτήκαμε:  στην έρευνα βιβλιογραφικών πηγών  σε συνέντευξη του υπεύθυνου του γραφείου Φυσικής Αγωγής  σε συνεντεύξεις συμμαθητών μας.

6 ΕΙΣΑΓΩΓΗ- ΑΦΟΡΜΗΣΗ Αφετηρία του προβληματισμού μας αποτέλεσαν δύο ερωτήσεις που μας έδωσαν το ερέθισμα, να συγκεκριμενοποιήσουμε το θέμα της εργασίας, για να ορίσουμε το πλαίσιο στο οποίο θα κινούνταν η έρευνα μας.

7 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Τα ερωτήματα που επεξεργαστήκαμε ήταν τα εξής:

8  Ποιες είναι οι πρώτες λέξεις που σας έρχονται στο νου, όταν ακούτε τις λέξεις «άθλημα», «αθλητισμός» ή «φυσική άσκηση»;  Ποιες είναι οι πρώτες σκέψεις που σας δημιουργούνται, όταν προχωράτε στον σχεδιασμό ενός ελεύθερου απογεύματος ή σαββατοκύριακου;

9 Συμπεράσματα Είναι τρόπος ζωής μέσο έκφρασης συναισθημάτων. ένα μέσο εκτόνωσης αποβολή των αρνητικών συναισθημάτων είναι ένα ουσιαστικό μέσο ψυχαγωγίας βοηθά στην ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων βοηθά στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης ενίσχυση της υγείας ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

10 Μειονεκτήματα  ο υπερβολικός ανταγωνισμός  ο πρωταθλητισμός  η χρήση αναβολικών ουσιών

11 ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ  αναπόσπαστο κομμάτι τις καθημερινότητας των νέων  ευχάριστο και απαραίτητο στοιχείο  πηγή δύναμης Ο ελεύθερος χρόνος αποτελεί:

12 Ο τρόπος που οι νέοι διαχειρίζονται τον ελεύθερο χρόνο τους χωρίζεται σε δύο κατηγορίες ανάλογα με τον τρόπο που επιλέγουν, για να τον καλύψουν:  Η ορθολογική χρήση κατά την οποία οι νέοι ασχολούνται με δημιουργικές δραστηριότητες, όπως την άθληση ή μέσα που προάγουν την πνευματική τους καλλιέργεια και διευρύνουν τους πνευματικούς τους ορίζοντες καθιστώντας τους πιο ολοκληρωμένους και ουσιαστικά μορφωμένους ανθρώπους, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στην κοινωνικοποίηση τους.  Η κατασπατάληση του ελεύθερου χρόνου με την υπερβολική προσκόλληση στην τηλεόραση, τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή σε άλλα μέσα που παρέχουν πλασματική και επιφανειακή διασκέδαση χωρίς να προσφέρουν κάτι ουσιαστικό

13 1 η ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ Διερεύνηση των συνηθειών των νέων ως προς την άθληση και τη διάθεση του ελεύθερου χρόνου ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ : Ερωτηματολόγια

14 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ  Η πλειονότητα των νέων ασχολείται με τον αθλητισμό.  Η ενασχόληση με αθλήματα ξεκινάει από την ηλικία των 7 με 9 ετών.

15 Ηλικία πρώτης επαφής με τον αθλητισμό

16 Λόγοι ενασχόλησης με τον αθλητισμό:  αγάπη για κάποιο άθλημα  λόγω ενασχόλησης και των φίλων  θεωρείται ευχάριστη απασχόληση  για λόγους υγείας  για λόγους αισθητικής

17 Λόγοι ενασχόλησης με τον αθλητισμό

18 Επιπλέον, είδαμε ότι οι περισσότεροι νέοι αθλούνται 3-4 φορές την εβδομάδα, αν και πολλοί από αυτούς διακόπτουν τις αθλητικές τους δραστηριότητες σε κάποια φάση της σχολικής τους ζωής.  έλλειψη χρόνου  φόρτος μαθημάτων  ανία  κούραση Οι λόγοι ήταν:

19

20 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΑ: Παρατηρώντας τις απαντήσεις των ερωτηματολογίων εντύπωση μας προξένησε το γεγονός ότι η ενασχόληση με τον υπολογιστή απορρίφθηκε από τους περισσότερους νέους ως ανιαρός τρόπος διασκέδασης και μάλιστα κατατάχθηκε στην ίδια κατηγορία με το διάβασμα βιβλίων, πράγμα που δεν ήταν αναμενόμενο με βάση την καθημερινή μας εμπειρία. Αυτό μας δημιούργησε την εντύπωση ότι οι περισσότεροι μαθητές απάντησαν σε κάποιες ερωτήσεις με βάση κάποια πρότυπα απαντήσεων και όχι απόλυτα ειλικρινά.

21 2 η ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ Ο ρόλος του σχολείου στη διαμόρφωση της ιδέας του αθλητισμού ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ :  Βιβλιογραφική έρευνα  Συνέντευξη με υπεύθυνο γραφείου Φυσικής Αγωγής  Συνέντευξη με μαθητές

22 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ: Στόχοι άσκησης:  κινητικότητα  κοινωνικότητα  υγιεινή  ήθος και  γνώση

23 Όμως η άσκηση δεν αποτελεί τρόπο ζωής, αφού:  ο χρόνος ενασχόλησης με τον αθλητισμό είναι μηδαμινός και  περιορίζεται στους τρεις θερινούς μήνες.

24 Αυτό προκύπτει από: το ενδιαφέρον για την εξωτερική τους εμφάνιση και λιγότερο για την υγεία τους την απουσία των κατάλληλων ερεθισμάτων από την οικογένεια και το σχολείο την καθιστική ζωή το φαινόμενο της παχυσαρκίας που εμφανίζεται οξυμένο στη χώρα μας την έλλειψη χρόνου λόγω του υπερβολικού φόρτου μαθημάτων

25 Οι μαθητές της χώρας μας, λοιπόν, δεν είναι προσανατολισμένοι στη δια βίου άσκηση. Μερίδιο ευθύνης γι’ αυτό φέρει η Πολιτεία και το εκπαιδευτικό σύστημα, που:  δεν αφιερώνει πολύ χρόνο στην Φυσική Αγωγή  δεν επανδρώνει τα σχολεία με κατάλληλους χώρους για άθληση και αθλητικό υλικό.

26 Οι σκοποί της φυσικής αγωγής ανά βαθμίδα εκπαίδευσης Πρωτοβάθμια εκπαίδευση : τροποποιεί τις διατροφικές συνήθειες αποτελεί μέσο προαγωγής της υγείας διδάσκει νέες δεξιότητες βοηθά στη σωματική ανάπτυξη βοηθά στην πνευματική καλλιέργεια αναπτύσσει ηθικές αξίες συμβάλλει στην πρόληψη και βελτίωση κάποιων μορφολογικών δυσλειτουργιών

27 Δευτεροβάθμια εκπαίδευση: εφοδιάζει τους μαθητές με συγκεκριμένες δυνατότητες σε πιο περιορισμένο πλαίσιο προσανατολίζει στον ερασιτεχνικό αθλητισμό συμβάλλει στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων Λύκειο ανάπτυξη σχέσεων συνειδητοποίηση της σημασίας της ψυχικής, της συναισθηματικής, της κοινωνικής και σωματικής υγείας Γυμνάσιο:

28 Η Ευρωπαϊκή Ένωση δίνει τεράστια σημασία στο μάθημα της φυσικής αγωγής για την προώθηση του αθλητισμού και θεωρεί απαραίτητα τα εξής:  να αλλάξει η κατεύθυνση του μαθήματος της Φ.Α ανάλογα με τις υγειονομικές και κοινωνικές ανάγκες και τις προσδοκίες των παιδιών  να παραμείνει ο υποχρεωτικός χαρακτήρας του μαθήματος και να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας του  να προωθηθεί η συσχέτιση αθλητισμού και θεωρητικών μαθημάτων  να γίνουν επενδύσεις σε ποιοτικές αθλητικές εγκαταστάσεις προσιτές σε όλους τους μαθητές ακόμα και αυτών με αναπηρίες

29  να εξασφαλιστεί η διαρκής επαγγελματική επιμόρφωση των εκπαιδευτών Φ.Α  να παρέχεται στους καθηγητές κατάρτιση σχετικά με το θέμα των φύλων ώστε να ενθαρρύνονται τα κορίτσια να δοκιμάζουν παραδοσιακά ανδρικά αθλήματα  να προωθηθεί η συνεργασία και να βελτιωθεί η ανταλλαγή πληροφοριών και παραδειγμάτων καλύτερων πρακτικών μεταξύ σχολείων

30 Συνέντευξη με υπεύθυνο γραφείου Φυσικής Αγωγής Οι αρμοδιότητες του γραφείου Φυσικής Αγωγής είναι: η προώθηση της ιδέας του αθλητισμού ο έλεγχος της λειτουργίας των γυμναστήριων και των γηπέδων

31 Στόχοι του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σύμφωνα με τον υπεύθυνο Φ.Α είναι: Στα Δημοτικά: στόχος του μαθήματος αποτελεί η εκτόνωση των μαθητών μέσω της κίνησης Στα Γυμνάσια και Λύκεια: το μάθημα επικεντρώνεται στην πραγματοποίηση συγκεκριμένων αθλητικών στόχων

32 Σχετικά με τους αθλητικούς χώρους τόνισε ότι :  υπάρχουν περιορισμένοι διαθέσιμοι αθλητικοί χώροι στα σχολεία  οι περισσότεροι χρησιμοποιούνται για αγώνες από επαγγελματικές ομάδες  αυτό συμβαίνει λόγω αντικρουόμενων συμφερόντων και αποβαίνει τελικά εις βάρος της άθλησης των μαθητών και γενικότερα των πολιτών

33 Όσον αφορά το μάθημα της Φ. Α. θεωρεί ότι:  είναι απαραίτητο μια που συμβάλλει αποφασιστικά στο «χτίσιμο της συνήθειας του αθλητισμού»  σημαντικό ρόλο στη διεκπεραίωση του μαθήματος και το πέρασμα του μηνύματος της δια βίου άσκησης μέσω αυτού διαδραματίζουν οι καθηγητές Τόνισε, όμως, πως:  στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχει επαρκές αθλητικό υλικό, αλλά ούτε και αρκετός χρόνος για την επίτευξη αυτού του στόχου.

34 Ανέφερε ότι:  η πλειοψηφία των καθηγητών ενημερώνεται για νέες τεχνικές και μεθόδους διδασκαλίας, που συμβάλλουν στην άσκηση των μαθητών, αλλά και στη διαμόρφωση της προσωπικότητας τους αλλά,  τα παιδιά δε φαίνεται να συνειδητοποιούν την ωφέλεια της άσκησης στη ζωή τους  ασχολούνται με τον αθλητισμό αποσκοπώντας σε κάποια πρακτικά οφέλη, στάση που ευνοείται και από τον θεσμό των σχολικών αγώνων

35 Οι σχολικοί αγώνες θεωρεί ότι :  δεν ευνοούν την μαζική συμμετοχή των μαθητών, αφού εκμεταλλεύονται τους ήδη προπονημένους μαθητές και  δεν προωθούν την ιδέα της δια βίου άσκησης Για να προωθηθεί η ιδέα του αθλητισμού χρειάζεται : οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν την αξία της άσκησης να επιλέξουν να κουραστούν μέσω αυτής

36 Γι’ αυτό χρειάζονται:  περισσότερες ώρες διδασκαλίας  κατάλληλοι αθλητικοί χώροι Κλείνοντας ανέφερε ότι:  το σχολείο προωθεί μόνο στερεότυπα αθλήματα Γεγονός που οφείλεται:  στην έλλειψη γηπέδων εσωτερικών χώρων και  στην ενασχόληση των μαθητών με αθλητικούς συλλόγους, που προβάλλουν τα συγκεκριμένα αυτά αθλήματα.

37 Συνέντευξη με μαθητές  Οι περισσότεροι μαθητές συμμετέχουν στην ώρα της γυμναστικής είτε κάνοντας κάποιο άθλημα ελεύθερα είτε κάνοντας αθλήματα που διδάσκει ο καθηγητής

38  Η Φυσική Αγωγή θεωρείται ως μάθημα που ρυθμίζει τον βαθμό τους και γι’ αυτό πολλοί ασχολούνται μ’ αυτό.  Οι περισσότεροι θα συμμετείχαν με την ύπαρξη γυμναστηρίου, διότι θα υπήρχε περισσότερος εξοπλισμός περισσότερες δυνατότητες ώθηση των μαθητών σε μη παραδοσιακά αθλήματα

39  Οι περισσότεροι θεωρούν την γυμναστική ουσιαστικό μάθημα, γιατί σε βοηθά να γνωρίσεις τις δυνατότητες σου είναι ελεύθερη ώρα,γιατί είναι ένα διάλειμμα από τα δύσκολα μαθήματα είναι απαραίτητη, γιατί εκτονώνεσαι από την πίεση των μαθημάτων

40  Η πλειονότητα των μαθητών ισχυρίζονται ότι οι ώρες γυμναστικής θα έπρεπε να είναι περισσότερες  Οι περισσότεροι υποστήριξαν ότι οι μαθητές έχουν διάθεση να ασχοληθούν με τον αθλητισμό απλώς δεν έχει περάσει μέσα τους η δια βίου άθληση. Έτσι,  δεν την επιλέγουν για τον ελεύθερο χρόνο τους.


Κατέβασμα ppt "Πηγή ζωής ή μόδα της εποχής; 2o ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: Α3 ΧΡΟΝΙΑ: 2011-2012."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google