Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων

2 Εισαγωγή Ο προγραμματισμός στην πράξη  Παρουσίαση εννοιών: Αλγόριθμος και Πρόγραμμα.  Γνωριμία και εξοικείωση με το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch.  Παρουσίαση των βασικών εντολών στο Scratch.  Δημιουργία μικρών σεναρίων για τη σχεδίαση διάφορων γεωμετρικών σχημάτων. 2

3 Στόχοι  Να διακρίνουμε την αναγκαιότητα χρήσης της δομής επανάληψης.  Να εντοπίζουμε τη δομή επανάληψης στον κώδικα ενός προγράμματος.  Να συντάσσουμε σωστά μια δομή επανάληψης.  Να περιγράφουμε τι σχεδιάζει μια ομάδα εντολών, όταν μας δοθεί.  Να σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα χρησιμοποιώντας τη δομή επανάληψης στην απλή της μορφή. 3

4 Το περιβάλλον προγραμματισμού του Scratch 4

5 Βασικές εντολές προγραμματισμού 5 Η “γάτα” προχωράει μπροστά τόσα βήματα (εικονοστοιχεία) όσα έχουμε ορίσει. Η “γάτα” κινείται προς τα πίσω όταν εισάγουμε έναν αρνητικό αριθμό. Η “γάτα” στρίβει προς τα δεξιά τόσες μοίρες όσες έχουμε ορίσει. Η “γάτα” στρίβει προς τα αριστερά τόσες μοίρες όσες έχουμε ορίσει. Δίνει εντολή στη “γάτα” να αφήνει ίχνος από κάθε σημείο της οθόνης που περνάει. Δίνει εντολή στη “γάτα” να σταματήσει να αφήνει ίχνος καθώς προχωράει Σβήνει τα σχέδια που έχουμε δημιουργήσει στη σκηνή Εμφανίζεται στη Σκηνή κάποιο μήνυμα

6 Δομές Επανάληψης στο Scratch Από τις βασικότερες εντολές στον προγραμματισμό είναι οι δομές της επανάληψης, οι οποίες μας δίνουν τη δυνατότητα να επαναλάβουμε μια ή περισσότερες ενέργειές μας

7 Η εντολή Επανάλαβε Επαναλαμβάνει τις εντολές που βρίσκονται μέσα στο βρόχο συγκεκριμένες φορές, όσες ορίζουμε εμείς (π.χ. 10 φορές) και με την ίδια σειρά. 7

8 Δημιουργία Τετραγώνου (1) Πώς θα δημιουργήσει η γάτα ένα τετράγωνο στην σκηνή;τετράγωνο Τι παρατηρούμε; 8

9 Ποιο νομίζετε ότι θα είναι το αποτέλεσμα της εκτέλεσης των παρακάτω εντολών; 9

10 Πλεονεκτήματα της εντολής Επανάλαβε  Κάνει εφικτή τη συγγραφή μικρότερων έργων, επιτρέποντας την ευκολότερη ανάγνωσή τους.  Εκτελεί τις επαναλαμβανόμενες ενέργειες (υπολογισμούς, εμφανίσεις στην οθόνη κλπ) πολύ πιο γρήγορα. Φαντάζεστε πόσες εντολές χρειαζόμαστε για να σχεδιάσουμε 6 τετράγωνα χωρίς τη χρήση της συγκεκριμένης εντολής; 10 Χμμ? ??

11 Σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων Για οποιοδήποτε σχήμα ν-πλευρών με μήκος π.χ. 100, εφαρμόζουμε την εντολή ως εξής: 11 Στην εντολή που χρησιμοποιήσαμε, για να σχεδιάσουμε ένα τετράγωνο: συνολικά στο σχήμα μας κάναμε στροφή 360 μοιρών σε 4 βήματα. Δηλαδή σε κάθε βήμα στρίψαμε 360:4=90 μοίρες. ν 360: ν

12 ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 12

13 Δημιουργία ισόπλευρου Τριγώνου 13

14 Δημιουργία Πενταγώνου 14

15 Δημιουργία Εξαγώνου 15

16 Δημιουργία Οκταγώνου 16

17 Δραστηριότητα 2.α. Τι πιστεύετε ότι δημιουργείται από την ομάδα εντολών που ακολουθεί; 17

18 Δραστηριότητα 2.β. Τι πιστεύετε ότι δημιουργείται από την ομάδα εντολών που ακολουθεί; 18

19 Δραστηριότητα 3 Κάντε τη μορφή να επαναλαμβάνει το όνομα σας, 4 φορές, για 3 δευτερόλεπτα. 19

20 Στόχοι 20  Να διακρίνουμε την αναγκαιότητα χρήσης της δομής επανάληψης.  Να εντοπίζουμε τη δομή επανάληψης στον κώδικα ενός προγράμματος.  Να συντάσσουμε σωστά μια δομή επανάληψης.  Να περιγράφουμε τι σχεδιάζει μια ομάδα εντολών, όταν μας δοθεί.  Να σχεδιάζουμε γεωμετρικά σχήματα χρησιμοποιώντας τη δομή επανάληψης στην απλή της μορφή.

21 Ανακεφαλαίωση Ασχοληθήκαμε με τη δημιουργία γεωμετρικών σχημάτων χρησιμοποιώντας τη Δομή Επανάληψης, την οποία και θα εφαρμόσουμε σε συνδυασμό με τις βασικές εντολές του προγράμματος Scratch, στα επόμενα μαθήματα προκειμένου να μελετήσουμε τους εμφωλευμένους βρόγχους και να προχωρήσουμε στη δημιουργία των Διαδικασιών. 21


Κατέβασμα ppt "Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google