Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ημερίδα ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Ομιλητές: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΙΒΑΔΙΑΣ [Μαθητές της Γ' τάξης, Χ.Τριανταφύλλου] Κε. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Δ.Δ.Ε. Σερρών [Ι. Μποϊδίδης] Συ.Κα.Π.Σ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ημερίδα ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Ομιλητές: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΙΒΑΔΙΑΣ [Μαθητές της Γ' τάξης, Χ.Τριανταφύλλου] Κε. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Δ.Δ.Ε. Σερρών [Ι. Μποϊδίδης] Συ.Κα.Π.Σ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ημερίδα ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Ομιλητές: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΙΒΑΔΙΑΣ [Μαθητές της Γ' τάξης, Χ.Τριανταφύλλου] Κε. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Δ.Δ.Ε. Σερρών [Ι. Μποϊδίδης] Συ.Κα.Π.Σ. Σερρών [Α.Κλέτσας] Αρμόδιος Αξιωματικός Αστυν. Δ/νσης Σερρών Συνδιοργανωτές: Γυμνάσιο Λιβαδιάς, Κε. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Δ.Δ.Ε. Σερρών, Συ.Κα.Π.Σ. & Σύλλ. Γονέων/Κηδεμόνων Γ. Λιβαδιάς 08 Απριλίου 2014

2 ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Το Διαδίκτυο αποτελεί σήμερα μια απτή πραγματι-κότητα η οποία μας ανοίγει την πόρτα της γνώσης, της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας Εισαγόμαστε σε ένα είδος παγκόσμιου διαλόγου χωρίς εμφανή όρια ή περιορισμούς εκτός από αυτούς που εμείς οι ίδιοι οι χρήστες επιβάλλουμε στους εαυτούς μας!

3 εθισμό Όμως η υπερβολική του χρήση μπορεί να οδηγήσει σε εθισμό Έτσι παρατηρούμε στους μαθητές μικρούς και μεγαλύτερους επιθετικότητα,  επιθετικότητα,  απομόνωση και  συχνή αλλαγή  συμπεριφοράς ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

4 Σημερινές Ηλεκτρονικές Επικοινωνίες: Chat rooms On line παιχνίδια Επικοινωνία με άγνωστους Αποστολή φωτογραφιών και προσωπικών στοιχείων (Ν.3471 (ΦΕΚ 133/A/ ) «Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών») ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ  Πέφτουν θύματα εκβιαστών ή παιδοφιλικών οργανώσεων ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

5 Όμως, Πρώτον δεν πρέπει να δαιμονοποιούμε το διαδίκτυο, καθώς αποτελεί τμήμα της κουλτούρας των εφήβων Και Δεύτερον  η απαγόρευση της χρήσης διαδικτύου δεν μπορεί να φέρει αποτέλεσμα-δεν είναι η λύση, μιας και ο έφηβος έχει πλέον εύκολη πρόσβαση στο διαδίκτυο ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

6 Δάσκαλος και Γονέας θα πρέπει να βοηθήσουν το παιδί να αποκτήσει κριτική σκέψη & πρώτα να ελέγχει και μετά να επισκέπτεται δικτυακούς τόπους ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

7 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΕ ΔΕΙΓΜΑ ΕΦΗΒΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ 15 ΕΤΩΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ (INTERNET) Ακριβής Μ.Ο. : έτη Αντιπροσωπευτικό δείγμα 897 εφήβων (430 αγόρια, 467 κορίτσια) Πηγή : Πανεπιστήμιο Αθηνών

8 Κατά το σχολικό έτος οι μαθητές αφιερώνουν κάθε μέρα μπροστά στον υπολογιστή Μ.Ο. 3 ώρες και 26 λεπτά !!! Μ.Ο. εβδομάδας 9 ώρες και 41 λεπτά !!! Στο παιχνίδι Lineage αφιερώνουν Μ.Ο. την μέρα 1 ώρα και 82 λεπτά Στο Facebook αφιερώνουν Μ.Ο. την μέρα 1 ώρα και 24 λεπτά Τα αγόρια χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σημαντικά περισσότερο από τα κορίτσια Υπήρξε θετική συσχέτιση της χρήσης διαδικτύου και της διάσπασης προσοχής- υπερκινητικότητας, σύμφωνα στατιστική μελέτη. Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΕ ΔΕΙΓΜΑ ΕΦΗΒΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ 15 ΕΤΩΝ

9 Τι είναι το φαινόμενο «εξάρτησης» από το διαδίκτυο ; Υπερβολική χρήση είναι η ύπαρξη τουλάχιστον τριών από τα παρακάτω :  Συμπτώματα Συνδρόμου Απόσυρσης, όπως ψυχοκινητική διέγερση, εκούσια ή ακούσια κίνηση δακτυλογράφησης των δακτύλων του χεριού, άγχος  Χρήση Διαδικτύου προκειμένου να αποφευχθούν συμπτώματα απόσυρσης  Παραμονή on-line για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το προτιθέμενο  Κατανάλωση υπερβολικού χρόνου ή/και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το Διαδίκτυο (λογισμικό-παιχνίδια, ακριβές κάρτες γραφικών κ.ά.)  Έκπτωση λειτουργικότητας του ατόμου, σε κοινωνικό, οικογενειακό, προσωπικό επίπεδο, παραμέληση προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, απώλεια ύπνου, ενδοοικογενειακές συγκρούσεις, σχολική αποτυχία  Συνέχιση χρήσης, παρά την γνώση της παραπάνω έκπτωσης

10 Γενικά να αποφύγετε να κάνετε ηλεκτρονικές συναλλαγές Αν όμως για κάποιους λόγους είναι απαραίτητες, Θα πρέπει να λάβετε κάποια μέτρα. Αξιόπιστες Ιστοσελίδες & Αγορές

11 Τι μέτρα θα πρέπει να έχετε λάβει πριν κάνετε μια αγορά μέσω Διαδικτύου;  Θα πρέπει να είστε βέβαιοι ότι ο υπολογιστής σας δεν έχει προσβληθεί από κακόβουλο λογισμικό  για παράδειγμα από «Δούρειο Ίππο» που καταγράφει τα προσωπικά δεδομένα που καταχωρείτε σε φόρμες του Διαδικτύου (έλεγχος ενημέρωσης του Antivirus)  Εγκαταστήστε φίλτρο ανεπιθύμητης αλληλογραφίας  (Ακόμη και αν κάποιο από άγνωστο αποστολέα φτάσει στα εισερχόμενά σας, μην πατάτε ποτέ τους συνδέσμους που περιέχονται σε αυτό) Αξιόπιστες Ιστοσελίδες & Αγορές

12  Καμία αξιόπιστη εταιρία ή τράπεζα δεν θα επικοινωνούσε μαζί σας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ( ) για ζητήματα που αφορούν προσωπικούς κωδικούς, προσωπικά σας δεδομένα ή λογαριασμούς σας. Οι συναλλαγές τέτοιου τύπου εκτελούνται αυστηρώς σε προσωπικό επίπεδο και με την προσωπική σας παρουσία. Αν λάβετε ένα τέτοιο μήνυμα, καλό είναι να απευθυνθείτε στους γονείς σας ή σε καθηγητή σας Αξιόπιστες Ιστοσελίδες

13  Μην επιλέγετε με το ποντίκι σας σε διευθύνσεις ιστοχώρων που σας δίνονται σε ύποπτα s ή σε s που δεν αναμένετε (ακόμα και εάν προέρχονται από άτομα που γνωρίζετε) Ενδέχεται να σας κατευθύνουν σε εικονικές ιστοσελίδες που μοιάζουν με την πρωτότυπη της εταιρίας ή κάποιας τράπεζας, από όπου απατεώνες θα προσπαθήσουν να σας αποσπάσουν προσωπικά δεδομένα. Για αυτό, όπως αναφέραμε, γράφετε πάντα από μόνοι σας την ηλεκτρονική διεύθυνση στον browser Αξιόπιστες Ιστοσελίδες

14  Αν, παρ όλα αυτά, χρειάζεται να καταχωρήσετε τα στοιχεία ενός λογαριασμού στο Διαδίκτυο βεβαιωθείτε πρώτα ότι βρίσκεστε στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρίας, ότι στο κάτω μέρος του browser υπάρχει ένα λουκετάκι και ότι η διεύθυνση αρχίζει με https:// Για αυτό καλό είναι να πληκτρολογείτε εσείς τη διεύθυνση της ιστοσελίδας που θέλετε να επισκεφθείτε στον Browser σας Αξιόπιστες Ιστοσελίδες

15

16  Πρέπει να:  Υπάρχει ξεκάθαρος προσδιορισμός του Δικτυακού τόπου  (το όνομά, η διεύθυνση, ο αριθμός τηλεφώνου, στοιχεία επικοινωνίας κ.λπ.)  Οι όροι των συμβάσεων είναι εύκολα προσβάσιμοι και διαφανείς (Όροι χρήσης)  Τα χαρακτηριστικά του προϊόντος / υπηρεσίας και οι όροι της εγγύησης να είναι σαφή  Η τιμή του προϊόντος περιλαμβάνει όλες τις τυχόν επιπλέον χρεώσεις (εκτελωνισμούς, φόρους, παράδοση στο χώρο του πελάτη, κ.λπ.)  Ο ιστοχώρος παρέχει ασφαλή τρόπο πληρωμής  Οι παραγγελίες επιβεβαιώνονται με  Οι καταναλωτές έχουν ένα σαφώς καθορισμένο δικαίωμα ανάκλησης της παραγγελίας Αξιόπιστες Ιστοσελίδες & αγορές Βασικοί κανόνες

17  Σε περίπτωση που δεν μπορούμε να εντοπίσουμε κάποιο από τα παραπάνω, ή έχουμε ακόμα αμφιβολίες μπορούμε:  Να έρθουμε σε επαφή με την εταιρεία ή υπηρεσία τηλεφωνικά ή με και να ζητήσουμε διευκρινήσεις  ή ακόμη και να ερευνήσουμε τη φήμη της εν λόγω εταιρείας στο Διαδίκτυο Αξιόπιστες Ιστοσελίδες

18 Πρόσθετη βοήθεια από Ιστοχώρους  [γνώση- πληροφόριση]  [ανώνυμες καταγγελίες]   [Το χαμόγελο του παιδιού]  [Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος] ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

19 Κίνδυνοι του διαδικτύου για τους ανηλίκους Γενική περιγραφή Δικτυακοί τόποι και εφαρμογές του Διαδικτύου που περιέχουν Πορνογραφία και ειδικά παιδική Τυχερά παιχνίδια Προπαγάνδα ναρκωτικών και αλκοόλ, υπέρ ρατσισμού και κοινωνικών διακρίσεων βίας, μίσους και επιθετικής συμπεριφοράς, προμήθειας και χρήσης όπλων Διαφημιστικό υλικό Κωδικούς πρόσβασης σε προγράμματα χωρίς νόμιμη άδεια Ανεξέλεγκτη επαφή με ενήλικους συνήθως υποδύονται ότι είναι ανήλικοι 19

20 Διαδικτυακές Απειλές 20 Sexting Grooming Cyber-Bulling Phishing Υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο Διαδικτυακή φήμη Κοινωνικά δίκτυα

21 Sexting sex + texting…. Αφορά μηνύματα σεξουαλικού περιεχομένου με φωτογραφικό ή οπτικοακουστικό υλικό Χρήση ηλεκτρονικής ιδιολέκτου (sexting slang) Παράνομη δραστηριότητα Νομικές διατάξεις παιδικής πορνογραφίας Έχει έντονο κοινωνικό και ψυχολογικό αντίκτυπο Τρόπος αντιμετώπισης Ρητή απαγόρευση στα πλαίσια του σχολείου Υιοθέτηση πολιτικής για τη συνετή χρήση ψηφιακών μέσων Επαρκής γνώση της νομοθεσίας για την παιδική πορνογραφία Νομικές επιπτώσεις Συμβουλές σε θέματα ασφάλειας και ψυχολογική υποστήριξη μαθητών Εξειδικευμένες γνώσεις & δεξιότητες πρόληψη και αξιολόγηση πιθανών κινδύνων Συνεργασία με σχολικούς συμβούλους – εξειδικευμένο προσωπικό Εποικοδομητικές παρεμβάσεις TermDefinition PAWParents Are Watching PIRParent In Room POSParent Over Shoulder YWSYou Want Sex WYCMWill You Call Me? RU18Are You 18? CD9/ Code 9Parent / adult around NALOPKTNot A Lot Of People Know This

22 Grooming Ψυχολογικός Χειρισμός – Σεξουαλική Αποπλάνηση 22 Συμπεριφορά διαδικτυακού χρήστη Κακόβουλη αξιοποίηση ανωνυμίας στο διαδίκτυο Εδραίωση εμπιστοσύνης Σεξουαλική εκμετάλλευση – αποπλάνηση Ψυχολογικός χειρισμός Κατηγορίες θυμάτων Παιδιά Χαμηλή αυτοεκτίμηση, έλλειψη αυτοπεποίθησης Υπερβολική εμπιστοσύνη σε τρίτους Έφηβοι Ενδιαφέρον για σεξουαλικά ζητήματα Τακτικοί χρήστες του διαδικτύου Συμμετοχή σε διαδικτυακά δωμάτια συνομιλιών Επικίνδυνη διαδικτυακή συμπεριφορά Τρόπος αντιμετώπισης Γνώση των διαδικτυακών γνωριμιών και δραστηριοτήτων των παιδιών Αξιοποίηση της ανοιχτής γραμμής SafeLine (09:00-16:00, εργάσιμες μέρες)

23 Cyber-Bullying Διαδικτυακός εκφοβισμός 23 Αφορά Εκφοβισμό μέσω διαδικτύου Εσκεμμένη και επαναλαμβανόμενη εχθρική συμπεριφορά Μεμονωμένο άτομο ή ομάδα ατόμων Πρόκληση συναισθηματικής και ψυχολογικής βλάβης Μορφή Εκφοβιστικό, ρατσιστικό ή προσβλητικό ηλεκτρονικό μήνυμα Φωτογραφία Βίντεο Αποτέλεσμα Περιθωριοποίηση Κοινωνικός αποκλεισμός Τρόπος αντιμετώπισης Άμεσος τερματισμός επικοινωνίας με το θύτη Αποθήκευση επικοινωνίας & ενημέρωση αρμόδιων αρχών Αναφορά περιστατικού σε γονείς ή ενήλικα Μη-προώθηση εκφοβιστικών μηνυμάτων Φιλτράρισμα ηλεκτρονικών μηνυμάτων Περιορισμός πρόσβασης σε προσωπικούς διαδικτυακούς χώρους Χρήσιμοι σύνδεσμοι

24 Phishing Ηλεκτρονικό ψάρεμα…. Διαδικασία Παραπλάνησης διαδικτυακών χρηστών Ηλεκτρονικά μηνύματα + πλαστές ιστοσελίδες Υποκλοπή εμπιστευτικών πληροφοριών – Κωδικοί πρόσβασης Μορφή Ηλεκτρονικά μηνύματα Ψηφιακές εικόνες – Μη-ανιχνεύσιμες από anti-phishing φίλτρα… Πλαστές ιστοσελίδες Τηλεφωνικός αριθμός – Voice phishing (vishing) Αποτελέσματα Denial of Service Οικονομικές ζημιές Τρόπος αντιμετώπισης - αναγνώρισης Χρήση anti-phishing λογισμικού και ενημερωμένων φυλλομετρητών Κριτική στάση – από τράπεζα – από παρόχους ηλεκτρονικών υπηρεσιών & επικοινωνιών Άμεση ενημέρωση αντίστοιχου φορέα Χρήσιμοι σύνδεσμοι

25 Υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο Eθισμός Εθισμός Χρήση Διαδικτύου για υπερβολικά μεγάλο χρονικά διάστημα Υπέρογκες χρηματικές δαπάνες Συμπτώματα συνδρόμου απόσυρσης Συστηματικός περιορισμός καθημερινών λειτουργιών – Ύπνος – Φαγητό – Προσωπική φροντίδα και υγιεινή Χρήση Διαδικτύου παρά τη γνώση των παραπάνω… Συχνότητα εμφάνισης Αγόρια Παιδιά – Καταθλιπτικά συναισθήματα – Σύνδρομο υπερκινητικότητας Δυσλειτουργικές οικογένειες Τρόποι αντιμετώπισης Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση Υιοθέτηση καλών πρακτικών χρήσης διαδικτύου Αθλητικές & ψυχαγωγικές δραστηριότητες Αναζήτηση βοήθειας ( ) 25 Χρήσιμοι σύνδεσμοι Tip…

26 Διαδικτυακή ή On-line Φήμη 26 Πληροφορίες που είναι διαθέσιμες on-line σε άλλους χρήστες – Προσωπικά δεδομένα – Επαγγελματικά δεδομένα Ψηφιακό αποτύπωμα ή ίχνος πληροφοριών Ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης – Σχόλια – Φωτογραφίες Cookies – Αποθήκευση στον Η/Υ Ανάλογο της διαδικτυακής δραστηριοποίησης Αρνητικές συνέπειες σε μελλοντικές δράσεις (π.χ., επιπόλαιος σχολιασμός) – Αίτηση σε θέση εργασίας… Καλές πρακτικές Προσεχτικός σχολιασμός Προώθηση θετικού περιεχομένου – Κοινωφελής δράση Αποφυγή κακόβουλης επικοινωνίας

27 Οδηγίες για την Ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου Μαθητές – (1) 27 Μη δίνετε ποτέ προσωπικά σας στοιχεία Μην αποκαλύπτετε τους κωδικούς πρόσβασης Τα προϊόντα πνευματικής δημιουργίας προστατεύονται από τη σχετική νομοθεσία η διανομή τους μέσω του Διαδικτύου είναι παράνομη πράξη Προσοχή στα επισυναπτόμενα αρχεία Μην ανοίγετε από άγνωστους αποστολείς με περίεργα θέματα Μη συναντάτε μόνοι σας άτομα που γνωρίσατε από το Διαδίκτυο Τα άτομα που γνωρίζετε στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι

28 Οδηγίες για την Ασφαλή Χρήση του Διαδικτύου Μαθητές – (2) Το περιεχόμενο των πληροφοριών που αποστέλλετε δεν πρέπει να σχετίζεται με παράνομες πράξεις να προσβάλλει τα ανθρώπινα δικαιώματα να έχει υβριστικό χαρακτήρα ή διαφημιστική χροιά Μη διακινείτε δικτυακούς τόπους και γενικότερα πληροφορίες που προπαγανδίζουν την επιθετική συμπεριφορά, το μίσος και το ρατσισμό προωθούν τα ναρκωτικά, το αλκοόλ και τα τυχερά παιχνίδια περιέχουν πορνογραφικό περιεχόμενο αφορούν στην παράνομη διανομή λογισμικού περιέχουν οπτικοακουστικό υλικό προϊόν πνευματικής δημιουργίας που προστατεύεται αφορούν σε υλικό με διαφημιστικά banners

29 Αϊνατζής Αθανάσιος – Μαθητής του Γ1 Καλτσίδου Γεωργία – Μαθήτρια του Γ1 Μπόρα Κυριακή – Μαθήτρια του Γ2 Ερωτήσεις;


Κατέβασμα ppt "Ημερίδα ΑΣΦΑΛΗΣ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Ομιλητές: ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΙΒΑΔΙΑΣ [Μαθητές της Γ' τάξης, Χ.Τριανταφύλλου] Κε. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Δ.Δ.Ε. Σερρών [Ι. Μποϊδίδης] Συ.Κα.Π.Σ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google