Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μαθήτρια : ΛΟΥΛΕ ΕΛΛΗ Τμήμα : Β 1 Καθηγήτρια : ΜΠΕΡΓΙΟΥ ΒΑΙΤΣΑ ΒΟΗΘΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ : ΜΠΛΑΤΖΗ ΡΑΦΑΕΛΛΑ, ΜΠΛΑΤΖΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΤΖΙΑΤΗ ΗΛΙΑΝΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μαθήτρια : ΛΟΥΛΕ ΕΛΛΗ Τμήμα : Β 1 Καθηγήτρια : ΜΠΕΡΓΙΟΥ ΒΑΙΤΣΑ ΒΟΗΘΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ : ΜΠΛΑΤΖΗ ΡΑΦΑΕΛΛΑ, ΜΠΛΑΤΖΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΤΖΙΑΤΗ ΗΛΙΑΝΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Μαθήτρια : ΛΟΥΛΕ ΕΛΛΗ Τμήμα : Β 1 Καθηγήτρια : ΜΠΕΡΓΙΟΥ ΒΑΙΤΣΑ ΒΟΗΘΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ : ΜΠΛΑΤΖΗ ΡΑΦΑΕΛΛΑ, ΜΠΛΑΤΖΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΤΖΙΑΤΗ ΗΛΙΑΝΑ

3 Ο Ωσηέ παρακινεί τους ανθρώπους να έχουν αληθινή σχέση με το Θεό, η οποία εκδηλώνεται με σχέσεις αγάπης προς το συνάνθρωπο, την κοινωνία, το φυσικό περιβάλλον. Κατακρίνει την τυπολατρία, την ειδωλολατρία, την απομάκρυνση από το Θεό. Καλεί λοιπόν να μετανοήσουν, να αγαπούν πραγματικά και να επιστρέψουν κοντά Του.

4 Μερικά από τα λόγια του προφήτη Ωσηέ στο λαό του : «Κύριος λέει: ότι οι Ισραηλίτες με δόλο ξεγελούν το βασιλιά και τους.. άρχοντες.. Το καταστροφικό τους μίσος καίει σαν τη φλόγα της φωτιάς. Ο ένας βασιλιάς μετά τον άλλο γίνεται θύμα τους. Κι ούτ' ένας τους δεν μ' επικαλείται Ακούστε τα αυτά εσείς ιερείς! Εσείς οι αρχηγοί του Ισραήλ προσέξτε! Ακούστε τα κι εσείς που στη βασιλική ανήκετε οικογένεια! Εσείς θα έπρεπε να κρίνετε δίκαια. Αντί γι' αυτό όμως, γίνατε για το λαό μου παγίδα.. και δίχτυ απλωμένο.. λάκκος βαθύς. Εσείς, ιερείς, σκοντάφτετε μέρα μεσημέρι.. Ο λαός μου βαδίζει στην καταστροφή από έλλειψη γνώσης...».

5  «Ακούστε το λόγο του Κυρίου, λαέ του Ισραήλ! Ο Κύριος κρίνει τους κατοίκους αυτής της χώρας, γιατί δεν υπάρχει αλήθεια, ούτε αγάπη, ούτε γνώση του Θεού».

6  Η έλλειψη γνώσης του Θεού είναι η απομάκρυνση του ανθρώπου από το Θεό με συνέπεια να μη γνωρίζει και να μην τηρεί το θέλημά Του που είναι η πίστη, η εμπιστοσύνη, η αφοσίωση και η λατρεία του Θεού.  Ο Θεός αγαπά τον άνθρωπο και σέβεται την ελεύθερη βούληση και την συνειδητή απόφασή του να έχει ή να μην έχει σχέση, επικοινωνία μαζί του. Σε περίπτωση που ο άνθρωπος πάψει να αγαπά τον Κύριό Του, και διακόψει τη σχέση μαζί του θα γευθεί και τις συνέπειες της επιλογής του. Όταν παύσει η επικοινωνία με το Θεό διαταράσσεται και η αρμονική σχέση με το συνάνθρωπο και το περιβάλλον

7 «Λέει ο Κύριος ότι είδε πράγματα φρικτά στον Ισραήλ. Ο λαός μολύνθηκε με τη λατρεία των ειδώλων... Μου προξενεί φρίκη το μοσχάρι σας, κάτοικοι της Σαμάρειας!... Ως πότε πια μ' αυτό το απαίσιο πράγμα θα ζείτε; Τι σχέση έχει ο Ισραήλ μ' αυτό το πράγμα; Αυτό διόλου δεν είναι θεός. Ένας τεχνίτης το 'φτιαξε! Κομμάτια θα γίνει το μοσχάρι της Σαμάρειας. Καθώς το λέει ο λόγος, αυτός που σπέρνει άνεμο, θύελλα θα θερίσει».

8 Όταν ο άνθρωπος διακόψει την αληθινή και ουσιαστική σχέση με το Θεό είτε γίνεται τυπολάτρης είτε υποκαθιστά το κενό με την λατρεία των ειδώλων(πλούτο, χρήμα, δύναμη, εξουσία, απληστία, προσκόλληση στα υλικά αγαθά) και γίνεται αδίστακτος, ανήθικος, κακός καθώς αδιαφορεί για τον πνευματικό του και ψυχικό του κόσμο(δηλαδή τον κόσμο που υπάρχει ο αληθινός και μοναδικός Θεός) κάνοντας οτιδήποτε συμφωνεί με τους ψεύτικους Θεούς του και τον κόσμο των αισθήσεων που αυτοί υπόσχονται.

9  «Ο Κύριος λέει... Αλίμονο στο λαό... που έφυγε μακριά μου!... Φάγατε της κακίας σας τον καρπό. Κάνατε του κεφαλιού σας και στηριζόσασταν στο πλήθος των πολεμιστών σας. Γι' αυτό και του πολέμου ο κρότος μέσα στις πόλεις σας θα μπει και θα καταστραφούν όλα τα φρούρια σας.... Πληθαίνουν οι κατάρες κι οι απάτες, οι φόνοι, οι κλεψιές και οι μοιχείες τον ένα φόνο ακολουθεί ο άλλος. Γι' αυτό κοιτάξτε! Άρχισε να ξεραίνεται η χώρα, κι όλα όσα ζούνε πάνω της από τη δίψα θα πεθάνουν. Μαζί με τ' άγρια ζώα και τα πετούμενα, ακόμα και της θάλασσας τα ψάρια θα ψοφήσουν.»

10 Χωρίς την αγάπη ο άνθρωπος γίνεται εγωιστής, αδιάφορος για τον συνάνθρωπό του τον οποίο παύει να βλέπει ως εικόνα του Θεού και ως αδελφό του. Στις σχέσεις του κυριαρχεί ο ανταγωνισμός, η ιδιοτέλεια, η έχθρα και το μίσος. Αδιαφορεί για το δίκαιο και την ηθική, και συμπεριφέρεται σκληρά, εκμεταλλεύεται και αδικεί τους άλλους και, γενικά η ζωή του δεν συμφωνεί με αυτή ενός αληθινού χριστιανού Επιπλέον παύει να νοιάζεται και να φροντίζει το περιβάλλον Ακολουθεί μια καταστροφική πορεία που παρασύρει όλα τα πλάσματα του Θεού, για τα οποία άλλωστε είναι υπεύθυνος. Πληρώνει λοιπόν τις συνέπειες των επιλογών του (οικολογική καταστροφή κ.λ.π.)

11

12

13 «Ο Κύριος λέει ότι όταν ο Ισραήλ ήταν παιδί, τον αγάπησα και τον κάλεσα από την Αίγυπτο να είναι γιος μου. Μετά, όμως, όσο τους καλούσα προς εμένα, τόσο αυτοί απομακρύνονταν. Στο Βάαλ πρόσφεραν θυσίες και μπρος στα είδωλά του καιγαν προσφορές. Εγώ δίδαξα το λαό να περπατάει, τον κράτησα στην αγκαλιά μου, αλλά αυτοί δεν αναγνώρισαν ότι εγώ τους φρόντιζα. Προσεκτικά τους οδηγούσα, δεμένος μαζί τους με τα δεσμά της καλοσύνης και της αγάπης. Πώς θα μπορούσα να σ' εγκαταλείψω, λαέ μου/... Ραγίζει η καρδιά μου, όταν το σκέφτομαι. Πονώ για σας». Η αγάπη του Θεού είναι ανεξάντλητη και παρά τις όποιες επιλογές του ανθρώπου συνεχίζει να νοιάζεται για αυτόν όπως ο Πατέρας τα παιδιά του.

14 «Ο Κύριος λέει τι να σου κάνω λαέ μου/... Σαν πρωινή ομίχλη είναι η αγάπη σας, σαν τη δροσιά την πρωινή που φεύγει... Την αγάπη σας θέλω κι όχι θυσίες. Να με αναγνωρίσετε για Θεό σας, παρά να μου προσφέρετε ολοκαυτώματα ».Τώρα, λοιπόν, εσείς γυρίστε πάλι πίσω στο Θεό σας. Κάντε πράξη την αγάπη και τη δικαιοσύνη και να ελπίζετε στο Θεό σας πάντοτε. Γύρνα, Ισραήλ, στον Κύριο το Θεό σου, γιατί σκόνταψες εξαιτίας της ανομίας σου. Στον Κύριο γυρίστε, μιλήστε και πείτε του: «Συγχώρησε την ανομία μας όλη, δέξου το δώρο μας. Αντί για ταύρους σου προσφέρουμε τις προσευχές μας». Ο Θεός δίνει ευκαιρία στον άνθρωπο να επιστρέψει κοντά του, εφόσον μετανοήσει πραγματικά, αλλάζοντας τρόπο και στάση ζωής και να καλλιεργήσει σχέσεις ουσιαστικές, αληθινές αγάπης (έμπρακτης, ανιδιοτελούς χωρίς διακρίσεις και περιορισμούς) προς τo συνάνθρωπο αλλά και το φυσικό περιβάλλον.

15 Ο Άσωτος Υιός ή ο Σπλαχνικός Πατέρας Λκ 15,1-32  «Κάποιος άνθρωπος είχε δύο γιους. Ο μικρότερος από αυτούς είπε στον πατέρα του: «Πατέρα, δώσε μου το μερίδιο της περιουσίας που μου αναλογεί». Κι εκείνος τους μοίρασε την περιουσία. Ύστερα από λίγες μέρες ο μικρότερος γιος τα μάζεψε όλα κι έφυγε…. Εκεί σκόρπισε την περιουσία του κάνοντας άσωτη ζωή. …. τα ξόδεψε όλα… άρχισε κι αυτός να στερείται. Πήγε κι έγινε εργάτης…. να βόσκει χοίρους. Τελικά συνήλθε και είπε … Θα σηκωθώ και θα πάω στον πατέρα μου και θα του πω: «Πατέρα, αμάρτησα στον Θεό και σ' εσένα· δεν είμαι άξιος πια να λέγομαι γιος σου, κάνε με σαν έναν από τους εργάτες σου».

16  Ενώ ήταν ακόμη μακριά, τον είδε ο πατέρας του, τον σπλαχνίστηκε, έτρεξε, τον αγκάλιασε σφιχτά και τον καταφιλούσε. Τότε ο γιος του τού είπε :  «Πατέρα, αμάρτησα στον Θεό και σ' εσένα και δεν αξίζω να λέγομαι παιδί σου» Ο πατέρας όμως γύρισε στους δούλους του και τους είπε : «Βγάλτε γρήγορα την καλύτερη στολή και ντύστε τον φορέστε του δαχτυλίδι στο χέρι και δώστε του υποδήματα. Φέρτε το καλοθρεμμένο μοσχάρι και σφάξτε το να φάμε και να ευχαριστηθούμε, γιατί αυτός ο γιος μου ήταν νεκρός και αναστήθηκε, ήταν χαμένος και βρέθηκε. Έτσι άρχισαν να διασκεδάζουν χαρούμενοι» Θα σηκωθώ και θα πάω στον πατέρα μου και θα του πω : «Πατέρα, αμάρτησα στον Θεό και σ' εσένα· δεν είμαι άξιος πια να λέγομαι γιος σου, κάνε με σαν έναν από τους εργάτες σου».  Κοινό στοιχείο με το κήρυγμα του Ωσηέ είναι η ανιδιοτελής και ανεξάντλητη πατρική αγάπη, φιλευσπλαχνία.  Συμβολίζει τον Θεό Πατέρα μας που ακόμα και αν επιλέξουμε να ζήσουμε μακριά του, αν μετανοήσουμε πραγματικά θα μας δεχτεί κοντά του.  Άλλο στοιχείο είναι η ειλικρινής Μετάνοια του Άσωτου γιού.  https://www.youtube.com /watch?feature=player_d etailpage&v=bIt-r-vTwPE https://www.youtube.com /watch?feature=player_d etailpage&v=bIt-r-vTwPE

17 Ο μεγάλος γιός είπε: «Εγώ τόσα χρόνια σού δουλεύω και ποτέ δεν παράκουσα διαταγή σου. κι όμως σ' εμένα δεν έδωσες ποτέ ένα κατσίκι για να διασκεδάσω με τους φίλους μου. Όταν όμως ήρθε αυτός ο γιος σου, που κατασπατάλησε την περιουσία σου με πόρνες, έσφαξες για χάρη του το καλοθρεμμένο μοσχάρι». Αφορμή να πει ο Ιησούς την παραβολή ήταν η διαμαρτυρία των Φαρισαίων και των γραμματέων για την συναναστροφή του με αμαρτωλούς.  Επίσης, τυπολατρία, υποκριτική συμπεριφορά και έλλειψη αληθινής σχέσης αγάπης διακρίνουμε στη συμπεριφορά του μεγάλου γιου που αντί να χαρεί για τον ερχομό του αδελφού του, διαμαρτύρεται.  Τέλος διαπιστώνουμε κοινό σημείο τυπολατρίας όπως και στον Ωσηέ. Συνίσταται στην τυπική σχέση των Φαρισαίων και των Γραμματέων με την θρησκεία, την υποκριτική τους ευσέβεια και τη μη γνήσια σχέση με το Θεό.

18  ΚΕΦ: Λκ 10,25-37

19  25 Κάποιος νομοδιδάσκαλος παρουσιάστηκε στον Ιησού και, για να τον φέρει σε δύσκολη θέση, τον ρώτησε: «Διδάσκαλε, τι πρέπει να κάνω για να κερδίσω την αιώνια ζωή;» Κι ο Ιησούς του είπε: «Ο Νόμος τι γράφει;» Εκείνος απάντησε: «Να αγαπάς τον Κύριο τον Θεό σου με όλη την καρδιά σου και με όλη την ψυχή σου, με όλη τη δύναμή σου και με όλον τον νου σου · και τον πλησίον σου όπως τον εαυτό σου». «Πολύ σωστά απάντησες», του είπε ο Ιησούς· «αυτό κάνε και θα ζήσεις». Εκείνος όμως, θέλοντας να δικαιολογήσει τον εαυτό του, είπε στον Ιησού: «Και ποιος είναι ο πλησίον μου;» «Κάποιος άνθρωπος, κατεβαίνοντας από τα Ιεροσόλυμα για την Ιεριχώ, έπεσε πάνω σε ληστές. Αυτοί τον ξεγύμνωσαν, τον τραυμάτισαν κι έφυγαν παρατώντας τον μισοπεθαμένο. Κοινά στοιχεία της παραβολής με το κήρυγμα του Ωσηέ: η αγάπη προς το συνάνθρωπο (ανιδιοτελής, έμπρακτη, ελεύθερη, χωρίς διακρίσεις), η αληθινή και ουσιαστική σχέση με το Θεό και τη θρησκεία

20  Έτυχε να κατεβαίνει από κείνον τον δρόμο και κάποιος ιερέας, ο οποίος, παρ' όλο που τον είδε, τον προσπέρασε χωρίς να του δώσει σημασία. Το ίδιο και κάποιος λευίτης, που περνούσε από κείνο το μέρος· κι αυτός, παρ' όλο που τον είδε, τον προσπέρασε χωρίς να του δώσει σημασία. Κάποιος όμως Σαμαρείτης, που ταξίδευε, ήρθε προς το μέρος του, τον είδε και τον σπλαχνίστηκε. Πήγε κοντά του, άλειψε τις πληγές του με λάδι και κρασί και τις έδεσε καλά. Μάλιστα τον ανέβασε στο δικό του το ζώο, τον οδήγησε στο πανδοχείο και φρόντισε γι' αυτόν. Την άλλη μέρα φεύγοντας έβγαλε κι έδωσε στον πανδοχέα δύο δηνάρια και του είπε: Φρόντισέ τον, και ό,τι παραπάνω ξοδέψεις, εγώ όταν ξαναπεράσω θα σε πληρώσω». Ποιος λοιπόν από αυτούς τους τρεις, κατά τη γνώμη σου, έγινε «πλησίον» εκείνου που έπεσε στους ληστές;» Κι εκείνος απάντησε: «Αυτός που έμπρακτα έδειξε ευσπλαχνία». Τότε ο Ιησούς του είπε: «Πήγαινε, και να κάνεις και σύ το ίδιο».

21

22  Εντύπωση προκαλεί ότι ένας Σαμαρείτης σταμάτησε στον δρόμο για να βοηθήσει έναν ξένο, ταλαιπωρημένο άνθρωπο και έδωσε χρήματα σε ένα ξενοδόχο με σκοπό να τον περιποιηθούν. Ο Σαμαρείτης απέδειξε ότι η αληθινή αγάπη δεν έχει όρια και δεν κάνει διακρίσεις.  Επίσης ότι ένας γιος μετάνιωσε πραγματικά και επέστρεψε στον πατέρα του αφού πρώτα είχε πάρει την περιουσία που του και είχε κάνει άσωτη ζωή.  Προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση η περίπτωση τυπολατρίας του ιερέα και του Λευίτη. Προβληματίζει το θέαμα ενός βασανισμένου και κακοποιημένου ανθρώπου στον δρόμο καθώς, δεν προσφέρθηκαν να βοηθήσουν, κάνοντας διάκριση λόγω θρησκείας και εθνικότητας και αποδεικνύοντας πόσο « μικρή » και υποκριτική ήταν η αγάπη τους, ψεύτικη η σχέση με το Θεό και τυπολατρία η σχέση τους με τη θρησκεία.

23  Ζούμε σε μία εποχή άγχους και έντονης κρίσης σε όλα τα επίπεδα της ζωής μας. Όμως σίγουρα αυτό δεν σημαίνει πως έχουν χαθεί σημαντικές ηθικές αξίες… όμως σίγουρα τείνουν να εξασθενήσουν. Η αγάπη υπάρχει,σαφώς και υπάρχει, δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν την βλέπουμε. Και αν ακόμη δεν είναι τόσο έντονη γύρω μας, εμείς οι ίδιοι δίνοντας αγάπη στους άλλους, βάζουμε ένα μικρό «λιθαράκι» στο να την ενισχύσουμε.  Ακόμη η εμφάνιση της τυπολατρίας τόσο στην εκκλησία όσο και στις σχέσεις και κοινωνικές αλλά και προσωπικές είναι πολύ έντονες με αποτέλεσμα να προσηλωνόμαστε σε τόπους (θρησκευτικούς-κοινωνικούς κ.α)χάνοντας την ουσία!!!Για παράδειγμα, κάνουμε για πολλές φορές τυπικά τον σταυρό μας, μια ακανόνιστη κίνηση χωρίς να βλέπουμε την σοβαρότητα αυτής της κίνησης! Πάμε να κοινωνήσουμε- τυπικά χωρίς, να υπάρχει κατάλληλη προετοιμασία πριν!!! Και τόσα άλλα!!!

24  Η μετάνοια, είναι πολύ δύσκολη έννοια να την αναπτύξουμε σήμερα εντελώς αφού ο εγωισμός μας σήμερα, έχει φτάσει στο υψηλότερο σημείο!!!  Σίγουρα όλα αυτά μπορούν να αλλάξουν… ξεκινώντας από την σχέση μας με τον Θεό. Μέσα από αυτόν θα πάρουμε στοιχεία, αρχές, όπως αγάπης μετάνοιας, πίστης και προσήλωσης και όλα αυτά να τα χρησιμοποιήσουμε με σεβασμό και εμείς προς τον συνάνθρωπο και κατ‘επέκταση σε όλους τους τομείς, κοινωνικούς- θρησκευτικούς- προσωπικούς.

25  ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ  ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ  DSGYM-B118/381/2540,9831/ DSGYM-B118/381/2540,9831/  DSGYM-A109/355/2385,9136/ DSGYM-A109/355/2385,9136/  https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp age&v=bIt-r-vTwPE https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailp age&v=bIt-r-vTwPE

26


Κατέβασμα ppt "Μαθήτρια : ΛΟΥΛΕ ΕΛΛΗ Τμήμα : Β 1 Καθηγήτρια : ΜΠΕΡΓΙΟΥ ΒΑΙΤΣΑ ΒΟΗΘΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ : ΜΠΛΑΤΖΗ ΡΑΦΑΕΛΛΑ, ΜΠΛΑΤΖΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ, ΤΖΙΑΤΗ ΗΛΙΑΝΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google