Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

και οι δρόμοι γύρω από αυτό

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "και οι δρόμοι γύρω από αυτό"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 και οι δρόμοι γύρω από αυτό
Το κτίριο μας και οι δρόμοι γύρω από αυτό

2 ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στην εργασία αυτή, αναπτύσσεται ο συνδυασμός δύο βασικών αξόνων για την ιστορικότητα του κτιρίου που στεγάζει το σημερινό λύκειο. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει την ιστορική καταγραφή της κτηριακής δομής και χρήσης του κτιρίου και στο δεύτερο μέρος γίνεται αναφορά της ιστορικότητας των δρόμων που περιστοιχίζουν το κτίριο. Σύμφωνα με την γραπτή παράδοση η Πάτρα ιδρύθηκε από τους Αχαιούς της Σπάρτης, οι οποίοι με επικεφαλής του Πρευγένη και τον υιό του Πατρέα ήλθαν στον χώρο αυτό, όταν εκδιώχθηκαν από τους Δωριείς κατά την κάθοδο των τελευταίων στην Πελοπόννησο τον 11° αι. π.Χ., δηλαδή στο τέλος της μυκηναϊκής εποχής. Ο Πρευγένης με τον Πατρέα συνένωσαν τρεις ιωνικές πολίχνες, την Αρόη, τη Μεσάτι και την Άνθεια, και ίδρυσαν νέα πόλη, τις Πάτρες, που έλαβε το όνομά της από τον Πατρέα. Με τη βοήθεια των ανασκαφών γίνεται φανερό ότι η Πάτρα πρωτοκατοικείται την Πρωτοελλαδική Περίοδο, δηλαδή την 3η χιλιετία π.Χ. Κατά την επόμενη Μεσοελλαδική Περίοδο, πρώτο μισό της 2ης χιλιετίας π.Χ., ιδρύεται ένας ακόμα οικισμός στην περιοχή της. Όμως την πρώτη μεγάλη ακμή της η Πάτρα διέρχεται κατά την επόμενη Υστεροελλαδική ή Μυκηναϊκή Περίοδο ( π.Χ.).

3 Η πληθώρα των μυκηναϊκών νεκροταφείων και των οικισμών δείχνουν ότι ο πληθυσμός έχει αυξηθεί σημαντικά και έχουν αναπτυχθεί σχέσεις και με άλλες περιοχές. Ο συνοικισμός της Πάτρας στο τέλος της μυκηναϊκής εποχής αποτελεί μια θρησκευτική ένωση και ίδρυση μιας κοινής λατρείας προς τιμήν της Αρτέμιδος. Ο ναός της Αρτέμιδος τοποθετείται με μεγάλη πιθανότητα στην περιοχή του Βελβιτσίου. Από τις επόμενες γεωμετρική και αρχαϊκή εποχή λίγα στοιχεία έχουν εντοπιστεί. Αντιθέτως την κλασσική περίοδο (5ος και 4ος αι. π.Χ.) φαίνεται ότι γίνεται η οργάνωση της Πάτρας σε πόλη. Την ελληνιστική εποχή, από το π.Χ., η πόλη απλώνεται προς τη θάλασσα και ο πληθυσμός της μεγαλώνει. Τη μεγαλύτερη, όμως, ακμή στην ιστορία της η Πάτρα διέρχεται κατά τη ρωμαϊκή περίοδο, όταν το λιμάνι της, εξαιτίας της καταστροφής της Κορίνθου, παίζει πλέον πρωτεύοντα ρόλο στην επικοινωνία Ελλάδας και Ιταλίας. Εξάλλου η ίδρυση της ρωμαϊκής αποικίας το 14 π.Χ. από τον Αύγουστο, δίνει ακόμη μεγαλύτερη ώθηση με την εγκατάσταση ρωμαίων βετεράνων, τη δημιουργία κτηματολογίου, την παροχή προνομίων, την ίδρυση βιοτεχνίας, με σημαντικότερη εκείνη των πήλινων λυχναριών που εξάγονται σχεδόν σε όλο τον τότε γνωστό κόσμο, και τη δημιουργία τουλάχιστον δύο βιοτεχνικών ζωνών, την κατασκευή επαρχιακών δρόμων, που την καθιστούν συγκοινωνιακό κέντρο, την επίστρωση των δρόμων της πόλης με λίθινες πλάκες, την ανέγερση ναών και δημοσίων κτιρίων κ.λπ.

4 Στην Πάτρα εκχωρείται από τους ρωμαίους αυτοκράτορες το δικαίωμα να κόβει και δικά της νομίσματα. Μεγάλα δημόσια κτίρια και άλλες ευεργεσίες προς την πόλη προσέφεραν οι ρωμαίοι αυτοκράτορες, όπως το ρωμαϊκό αμφιθέατρο, το ρωμαϊκό υδραγωγείο, το ρωμαϊκό Ωδείο κ.λπ. Η Πάτρα είναι πλέον μία κοσμοπολίτικη πόλη. Από το τέλος, όμως, του 3ου αι. μ.Χ. αρχίζει να παρακμάζει, πιθανώς εξαιτίας ενός ισχυρότατου σεισμού που έπληξε ολόκληρη τη Β.Δ. Πελοπόννησο γύρω στα 300 μ.Χ. Μικρές αναλαμπές υπάρχουν την παλαιοχριστιανική και πρωτοβυζαντινή περίοδο (4ος-6ος αι. μ.Χ.), όταν ιδρύονται πάλι νέες βιοτεχνίες. Τότε κατά πάσα πιθανότητα κατασκευάζεται και το βυζαντινό κάστρο στη θέση της αρχαίας ακρόπολης, από τον Ιουστινιανό, το οποίο υπάρχει ως σήμερα, και η πόλη έχει περιορισθεί κοντά στο κάστρο. Στα μέσα του 9ου αι. μ.Χ. η Πάτρα ακμάζει και έκτοτε ακολουθεί τις τύχες του βυζαντινού κράτους. Από το 1266 ως το 1430 ανήκει στους Φράγκους, ακολούθως στο Βυζάντιο και από το 1458 στους Τούρκους, από το 1687 έως το 1715 στους Ενετούς και πάλι στους Τούρκους μέχρι την Επανάσταση του Μετά την απελευθέρωση η Πάτρα αναπτύσσεται ταχύτατα χάρις στο λιμάνι της και το εμπόριο που διεξάγεται μέσω αυτού. Ωραία νεοκλασικά κτίρια κοσμούν την πόλη, της οποίας οι δρόμοι καταλήγουν στη θάλασσα.

5 Αναπτύσσεται και η μεγάλη βιομηχανία με αποτέλεσμα την αύξηση του πληθυσμού. Σήμερα η Πάτρα περιλαμβάνεται μέσα στις σπουδαιότερες ελληνικές πόλεις με την έντονη καλλιτεχνική και πνευματική ζωή. Ως μαθήτριες του 13ου Πολυκλαδικού Λυκείου Πατρών, το γεγονός ότι δεν γνωρίζαμε τίποτα σχετικά με την ιστορία του κτιρίου, αποτέλεσε και την αφόρμιση για την αναζήτηση σχετικών πληροφοριών. Έτσι, θεωρήσαμε σωστό να γίνει μια έρευνα πάνω στην προϊστορία του συγκεκριμένου κτιρίου που σήμερα στεγάζει το Λύκειό μας, ώστε να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτό. Γεμάτες περιέργεια και ενθουσιασμό αποφασίσαμε να κάνουμε την έρευνα που ακολουθεί. Επομένως, βασικός σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι όχι μόνο να γνωρίσουμε καλύτερα το κτίριο που στεγάζει το Λύκειό μας, αλλά και να το εκτιμήσουμε, μέσα από την παρουσίαση σημαντικών γεγονότων και στοιχείων που αναδεικνύουν την ιστορική του αξία για την χρονολογική περίοδο

6 ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ Στην Πάτρα υπάρχει ένα κτίριο φορτισμένο από μνήμες. Σήμερα περνώντας απέξω τίποτα δεν προδιαθέτει τον περαστικό να σταματήσει και ν’ αναλογιστεί το παρελθόν και το παρόν. Κι όμως ακούγονται φωνές και ήχοι, όχι μόνο σημερινοί, αλλά πρέπει να στηθείς, για να τους ακούσεις! Στο κέντρο της πόλης, τρία τετράγωνα από τη θάλασσα, πάνω από την πλατεία Όλγας περνά παράλληλα με την παραλία η σημερινή οδός Κορίνθου, δρόμος που, όταν τον ακολουθήσεις, θα σε βγάλει έξω από την πόλη και θα σε οδηγήσει στην Κόρινθο. Εκεί στο τετράγωνο που περικλείεται από τις οδούς Κορίνθου, Κολοκοτρώνη, Κανακάρη και Αράτου στην καρδιά του τετραγώνου βρίσκεται το κτίριο που θα μας απασχολήσει το οποίο και έχει είσοδο στην Κορίνθου αλλά και στην παράλληλη οδό, την Κανακάρη. Ξεκινώντας την ιστορική μας αναφορά, προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον η πληροφορία ότι το συγκεκριμένο κτίριο αποτέλεσε ήδη από το 1857, που ήρθαν και οι πρώτοι Ιταλοί πολιτικοί πρόσφυγες στην Πάτρα, παρθεναγωγείο και στη συνέχεια την περίοδο ιδρύεται η Σχολή Καλογραιών σε επίπεδο ανώτερου παρθεναγωγείου με μεικτό νηπιαγωγείο.

7 Αποτελούσε ταυτόχρονα και Γυμνάσιο Θηλέων (Β΄ Γυμνάσιο Θηλέων)
Αποτελούσε ταυτόχρονα και Γυμνάσιο Θηλέων (Β΄ Γυμνάσιο Θηλέων). Η οδός Κορίνθου μέχρι το 1875 λεγόταν Αιγίου, εκεί στο σημερινό νούμερο 221, κτίστηκε ένα νεοκλασικό που διέθετε και παρεκκλήσι και ανήκε στον Ιταλό Κούρτσι. Το νεοκλασικό αυτό, παραχωρήθηκε το στις αδελφές του Ελέους Εβρέ που ίδρυσαν και τη Σχολή Καλογραιών όπως προαναφέρθηκε. Πιο συγκεκριμένα, για να αναδειχθεί η δομή και η αξιοποίηση του κτιρίου ως «Σχολή Καλογραιών», σας παραθέτουμε την συνέντευξη της κυρίας Πολυχρονοπουλου -Σαβαλάν Αλίκης, γεννηθείσας το 1941, καθηγήτρια αγγλικών και μαθήτρια του Β΄ Γυμνασίου η οποία αποτελεί το ερευνητικό μας εργαλείο. Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στις 07/12/2011 στο γραφείο του κυρίου Δημοσθένη Σκαλτσά, διευθυντή του σχολείου μας, διήρκησε περίπου λεπτά και χαρακτηρίζεται ως δομημένη καθώς αποτελείται από τρεις ερωτήσεις ανοιχτού τύπου. Τα ερωτήματα είναι τα εξής : Ποια χρονολογία ήσασταν στη Σχολή Καλογραιών (Β΄ Γυμνάσιο Θηλέων); Δώστε μας μια περιγραφή της πρόσοψης του κτιρίου, της εσωτερικής διαρρύθμισης, της αυλής και της εισόδου. Πόσα παιδιά φοιτούσαν στο σχολείο;

8 Οι απαντήσεις που δόθηκαν από την κυρία Πολυχρονοπούλου-Σαβαλάν Αλίκη καταγράφηκαν ως εξής :
1. Η κα Πολυχρονοπούλου-Σαβαλάν Αλίκη φοίτησε στη Σχολή Καλογραιών και στο Β΄ Γυμνάσιο. Η διαμονή της στο γυμνάσιο διήρκησε πέντε χρόνια, όπου διευθυντής ήταν ο κος Σακελλαρόπουλος και μετά τον διαδέχτηκε ο κος Πιτσινός. Η διαμονή της στη Σχολή Καλογραιών διήρκησε πέντε χρόνια και στην καινούρια Σχολή (6ου Πυροσβεστίου) ένα χρόνο. Η Σχολή Καλογραιών υπήρχε από πολύ παλιά, πολύ πριν φοιτήσει η κα Πολυχρονοπούλου–Σαβαλάν, πριν ακόμη και από το Περιγραφικά το κτίριο είχε πολλά μικρά δωμάτια με πάτωμα. Ήταν διώροφο και είχε κελιά (αχρησιμοποίητα δωμάτια). Στον δεύτερο όροφο στεγάζονταν οι καθηγητές. Το κτίριο είχε πολλά σκαλοπάτια και πολλούς μικρούς αχρησιμοποίητους χώρους.

9 2. Ως προς την περιγραφή του κτιρίου ειπώθηκαν τα εξής :
Γύρω από τη Σχολή υπήρχαν μαγαζιά. Στην οδό Κολοκοτρώνη, υπήρχε ένας κινηματογράφος, εν ονόματι «Αίγλη», η οποία ήταν η αφετηρία των λεωφορείων που μετέφεραν κόσμο στο Ρίο. Επίσης, υπήρχε η Εστία, η οποία ήταν και η συνέχεια του σχολείου και συγκοινωνούσε με το σχολείο στο χώρο που έκαναν οι μαθήτριες γυμναστική. Οι είσοδοι ήταν δύο, από την οδό Κορίνθου και από την οδό Κανακάρη. Ακριβώς δίπλα, βρισκόταν το μαρμαράδικο του Καθρέφτα. Από πάνω, βρίσκονταν τα φροντιστήρια του Παναγόπουλου. Απέναντι, στεγαζόταν το ταχυδρομείο και διαγώνια το φωτογραφείο, με το ζαχαροπλαστείο «Τα Κισέλια». Σχετικά με τη Σχολής η κα Πολυχρονοπούλου-Σαβαλάν τονίζει ότι, είχε περισσότερα από δύο τμήματα και οι μαθητές ήταν, γύρω στους 25 σε κάθε τμήμα. Η 8η τάξη μπορεί να είχε και ένα μόνο τμήμα. 3. Τέλος, ως προς τις σχέσεις μεταξύ καθηγητών και μαθητών, μας ανέφερα τα ακόλουθα : Οι σχέσεις μεταξύ μαθητών και καθηγητών ήταν πολύ τυπικές. Οι μαθητές καλούνταν με το επώνυμό τους, και ούτε καν τους χαιρετούσαν. Για παράδειγμα ένας από τους φιλολόγους, την εποχή που φοιτούσε εκεί η κα Πολυχρονοπούλου-Σαβαλάν, έλεγε πως στην τάξη, τέσσερις ήταν οι καλύτερες μαθήτριες, μια από τις οποίες ήταν και η κα Πολυχρονοπούλου-Σαβαλάν, την οποία βαθμολόγησε με 14!

10 ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Όπως αναφέρθηκε και στην εισαγωγή της παρούσας εργασίας, πέρα από την ιστορική αξία του κτηρίου (παράρτημα), αξίζει να γίνει μια αναφορά και στους δρόμους που βρίσκονται γύρω από το κτίριο που μελετάται, καθώς και των κτισμάτων που βρίσκονται γύρω από αυτό. Ως προς τους δρόμους λοιπόν έχουμε τα εξής στοιχεία : 1. Οδός Κορίνθου Πρώην Ελευθερίου Βενιζέλου, Κ. Παλαμά. Μέχρι το 1875 λεγόταν Αιγίου. Κεντρική αρτηρία με πυκνή εμπορική κίνηση και κυκλοφορία οχημάτων. Ενδιαφέροντα κτίρια ή μνημεία: Το σπίτι που γεννήθηκε ο Παλαμάς, Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο, Νομαρχία Αχαΐας, Δημόσιες υπηρεσίες, Τράπεζες, 10ο Δημοτικό, 5ο Νηπιαγωγείο, Ενιαίο Πολυκλαδικό Λύκειο, Κεντρικό ΙΚΑ. 2. Οδός Αράτου Ο Άρατος από τη Σικυώνα ( π.Χ) ήταν στρατηγός της Αχαϊκής Συμπολιτείας, που κατόρθω­σε να κυριαρχήσει στη μισή σχεδόν Πελοπόννησο. Δηλητηριάστηκε κατά διαταγή του Μακεδόνα Φιλίππου Ε΄. Η Πάτρα στην εποχή του έγινε ναυτική βάση. Επί της οδού βρέθηκαν γυάλινη τεφροδόχος κάλπη και ταφικός περίβολος. «Άρατος», λεγόταν και τοπική εφημερίδα που εκδιδόταν το 1886.

11 3. Οδός Κολοκοτρώνη Κεντρική αρτηρία με εμπορική κίνηση. Χαρακτηριστικά κτίρια: Κτηματική Τράπεζα, Εργατοϋπαλληλικό κέντρο, κλινική «Λευκός Σταυρός». Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης ( ) είναι ο μεγάλος ήρωας της Επανάστασης του 1821, λα­μπρή στρατιωτική και πολιτική φυσιογνωμία, ευφυής, τολμηρός και αφοσιωμένος στον Αγώνα για την ελευθερία του Έθνους. Είναι ο θρυλικός «Γέρος του Μοριά». Από 15 χρονών συνεργάστηκε με τον Καπετάν Ζαχαρία σε μεγάλες συγκρούσεις με τους Τούρκους. Από το 1810 ως το 1816 υπηρέτησε ως αξιωματικός στον αγγλικό στρατό και αποστρατεύτηκε ως ταγματάρχης. Το 1818 μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία, ενώ το 1822 σταμάτησε τη προέλαση του Δράμαλη στους Μύλους της Λέρνης και στα Δερβενάκια και προκάλεσε την πανωλεθρία των Τούρκων. Αν και του δόθηκε ο τίτλος του αρχιστρατήγου, ο Κολοκοτρώνης διώχθηκε κατά τον εμφύλιο πόλεμο και φυλακίστηκε στη Ύδρα για 4 μήνες. Αμέσως μετά πολέμησε τον Ιμπραήμ μέχρι τη ναυμαχία του Ναυαρίνου (1828).

12 Αγανάκτησε με τη δολοφονία του Καποδίστρια, τον οποίο υποστήριξε ένθερμα κι αργότερα, μετά από σύγκρουση με την αντιβασιλεία, καταδικάστηκε σε θάνατο και κλείστηκε στο Παλαμήδι του Ναυπλίου. Όταν όμως ανακηρύχθηκε βασιλιάς ο Όθωνας, πήρε χάρη και διορίστηκε Σύμβουλος της Επικρατείας. Από το 1834 έζησε στην Αθήνα ως το Τα απομνημονεύματά του εκδόθηκαν το 1851. Τιμάται με πολλούς ανδριάντες σ’ όλα τα μέρη που δόξασε με την ανδρεία του. Ο Κολοκοτρώνης επισκέφθηκε την Πάτρα, είτε ως αγωνιστής είτε ως αρχιστράτηγος. Η οδός Κολοκοτρώνη φέρει το όνομα και πριν το Είχε χάνι, ενώ στο τέρμα της υπήρχαν οι Τέσσερες βρύσες, τα Λεχουρίτικα. Έχουν βρεθεί σε διάφορα σημεία της οδού τάφοι ελληνιστικοί και ρωμαϊκοί, σαρκοφάγοι, αμφο­ρέας και άλλα αντικείμενα.

13 4. Οδός Κανακάρη Κεντρική αρτηρία με εμπορική κίνηση. Χαρακτηριστικά κτίρια: Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Τροχαία Πατρών, Α΄ Δ.Ο.Υ., Άσυλο αστέγων. Κλινική «Πρωτόκλητος». [κανακάρης= χαϊδεμένος γιος, μοναχογιός  κανάκι= χάδι: κανακίζω, κανακεύω]. Η οικογένεια Κανακάρη ήταν σπουδαία οικογέ­νεια των Πατρών, από τον Κυριαζή ιερέα Κανακάρη από τη Λιβάδια (1713). Αυτός είχε δυο γιους, το Λουκά και το Ρόδη, και μια κόρη, την Αγγελική, η οποία παντρεύτηκε το 1759 τον έμπορο Βενιζέλο Ρούφο. Με αυτό το γάμο διαφώνησαν τα δύο αδέλ­φια. Αλλά ο Ρόδης αργότερα ωστόσο είχε σκοτωθεί από τους Τούρκους ο Λουκάς τελικά συμφιλιώθηκε με το Ρούφο, με τον όρο, εκτός των άλλων, τα παιδιά τους να έχουν και το επώνυμο Κανακάρης. Από το γάμο λοιπόν αυτό, του Ρούφου και της Αγγελικής, γεννήθηκαν δυο αγόρια ο Αθανάσιος και ο Άγγελος.

14 Ο Αθανάσιος Κανακάρης ( ), έμπο­ρος κορινθιακής σταφίδας, ήταν προεστός των Πα­τρών από το Μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία το 1821, πολέμησε στο Σαραβάλι την , υποδέχθηκε στο Πουρναρόκαστρο τον Μαυροκορδάτο και συγκρούστηκε με τον Κολοκοτρώνη. Μόλις καταρτίστηκε η Α΄ Εθνοσυνέλευση στην Ερμιόνη, εξελέγη Αντιπρόεδρος του Εκτελεστικού (Κυβέρνησης). Αλλ’ επειδή ο Μαυροκορδάτος έλειπε σε εκστρατεία, ο Κανακάρης ήταν ουσιαστικά ο πρώτος Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Ένα χρόνο μετά αρρώστησε και πέθανε στην Ερμιόνη την Επαινέθηκε από τους συγχρόνους του (Κοραή, Σούτσο, κ.α.) ως ενάρετος και άριστος. Στην οδό Κανακάρη και Παντανάσσης υπήρχε δημοτική βρύση (1780). Στη γωνία με την οδό Ερ­μού Βρέθηκε παλαιοχριστιανικός τάφος. Σε άλλα σημεία της οδού βρέθηκαν τμήμα νεκροταφείου, τάφοι, ρωμαϊκά αγάλματα, βυζαντινός τάφος και άλλα αρχαιολογικά αντικείμενα.

15 ΕΠΙΛΟΓΟΣ Είμαστε πολύ ικανοποιημένες και ενθουσιασμένες που μας δόθηκε μια μοναδική ευκαιρία να μελετήσουμε την ιστορικότητα του κτιρίου που σήμερα στεγάζει το Λύκειό μας (13ο Πολυκλαδικό Λύκειο Πατρών), καθώς και της γύρω περιοχής από αυτό. Αξίζει να αναφερθεί, πως επιδιώξαμε, με ιδιαίτερη χαρά, να έρθουμε σε επαφή με ανθρώπους που φοίτησαν στη Σχολή Καλογραιών (λειτουργούσε και ως Β΄ Γυμνάσιο Θηλέων), η οποία και στεγαζόταν στο κτίριο που μελετήθηκε στην παρούσα εργασία, κατά την περίοδο Μέσα από τη συνέντευξη που πραγματοποιήσαμε, μεταφερθήκαμε νοητά στην εποχή που το κτίριο ως Σχολή Καλογραιών, είχε διαφορετική πρόσοψη και διαφορετική εσωτερική διαρρύθμιση. Η ενασχόλησή μας με το συγκεκριμένο αντικείμενο μελέτης και παράλληλα η αφοσίωσή μας για την συγκέντρωση του απαιτούμενου υλικού, έδωσε σε κάθε ένα μέλος της ομάδας μας ξεχωριστά, ιδιαίτερη ικανοποίηση, γιατί μέσα από αυτή την ενεργοποίησή μας, την υπομονή και επιμονή μας θα λέγαμε για την εύρεση υλικού, όχι μόνο εμπλουτίσαμε, όσο μπορέσαμε, τις γνώσεις μας για το παρόν κτίριο, αλλά μάθαμε ταυτόχρονα και πολλά στοιχεία για την αρχιτεκτονική και τη λειτουργία αυτού.

16 Επιπλέον, οφείλουμε να τονίσουμε πως ένα από τα σημαντικότερα θετικά στοιχεία που αποκομίζει κανείς μέσω της ενασχόλησής του με παρόμοιες δράσεις και μελέτες, είναι η συνειδητοποίηση και εκτίμηση της αξίας τόσο της ευγενούς άμιλλας, όσο και της συνεργατικότητας και της ομαδικότητας, με στόχο την επίτευξη ενός κοινού σκοπού, που στην περίπτωσή μας ήταν η υλοποίηση της εργασίας μας. Κατά την διάρκεια του σχεδιασμού της έρευνας αυτής, καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να γίνει μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη μελέτη. Ωστόσο, υπήρξαν και ορισμένες δυσκολίες, οι οποίες έγκειται στο γεγονός ότι παρότι για την χρονολογική περίοδο ή 64 που είχαμε αναλάβει, βρίσκαμε κατά την αναζήτηση πληροφοριών, αρκετά βιβλιογραφικά στοιχεία για την πόλη της Πάτρας την εποχή εκείνη, δεν μπορέσαμε να εντοπίσουμε αρκετές πληροφορίες που να εστιάζουν στη δομή και λειτουργία του κτιρίου, πέρα από αυτά που παρουσιάσαμε ως προς την χρήση του ως Σχολή Καλογραιών. Επομένως, είναι σημαντικό να τονίσουμε πως η φύση του θέματός μας, περιόριζε το εύρος των πληροφοριών γι’ αυτό. Παρόλα αυτά, προσπαθήσαμε να παρουσιάσουμε όσο πληρέστερα γινόταν στοιχεία που βρήκαμε για τις χρήσεις που αναφέρθηκαν.

17 Ακόμα αξίζει να πούμε πως, για την συλλογή των απαιτούμενων πληροφοριών, η δομή που έχει η μελέτη αυτή (Μορφή Ερευνητικής Εργασίας – Μέθοδος Project), μας δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε πολλές και διαφορετικές μεταξύ τους πηγές όπως βιβλιογραφικό υλικό (πρωτογενής πηγή), διαδίκτυο (δευτερογενής πηγή) και η συνέντευξη στην περίπτωσή μας. Αυτή η δυνατότητα συμβάλλει θετικά στην διεύρυνση του πνευματικού μας ορίζοντα και στην καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων. Με την ολοκλήρωση αυτής της μελέτης, δεν πρέπει να παραλείψουμε να ευχαριστήσουμε θερμά την κα Πολυχρονοπούλου -Σαβαλάν Αλίκη, καθώς με την συνέντευξη που μας παραχώρησε, συνέβαλε καθοριστικά στην πραγματοποίησή της.

18

19

20 Ομάδα Εργασίας : Α. Α. Ζ. Α. Λ. Μ.-Ό. Μ. Μ.


Κατέβασμα ppt "και οι δρόμοι γύρω από αυτό"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google