Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 O Ραφαέλο Σάντσιο, γιος του ζωγράφου Τζιοβάνι Σάντι και της Μαρίας ντι Μπατίστα, γεννήθηκε στο Ουρμπίνο, στις 28 Μαρτίου 1483, Μεγάλη Παρασκευή και.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " O Ραφαέλο Σάντσιο, γιος του ζωγράφου Τζιοβάνι Σάντι και της Μαρίας ντι Μπατίστα, γεννήθηκε στο Ουρμπίνο, στις 28 Μαρτίου 1483, Μεγάλη Παρασκευή και."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2  O Ραφαέλο Σάντσιο, γιος του ζωγράφου Τζιοβάνι Σάντι και της Μαρίας ντι Μπατίστα, γεννήθηκε στο Ουρμπίνο, στις 28 Μαρτίου 1483, Μεγάλη Παρασκευή και πέθανε στις 17 Απριλίου 1520, επίσης Μεγάλη Παρασκευή.

3  Ο Ραφαέλο από πολύ μικρός άρχισε να δημιουργεί αριστουργήματα …. πολλά από αυτά βρίσκονται στην Φλωρεντία και άλλα στη Ρώμη, Όπως :  « Η ωραία κηπουρός»  «Η μουγκή»  «Η παναγία του θόλου»  «Το πορτρέτο του πάπα Ιουλίου ΄Β»  « Η Γαλάτεια»  « Η μαντόνα Σιξτίνα»  « Η Αλίευση»  «Μπαλτάσαρ Καστιλόνε»  « Η Φαρναρίνα»

4  Αυτό το έργο αντιπροσωπεύει το ζενίθ του Ραφαήλ πάνω στο θέμα της Παναγίας με το Βρέφος.Σ’αυτή την Παναγία όπως και στις άλλες το τοπίο έχει απεικονιστεί με μεγάλη ακρίβεια.Η Παναγία τονίζει τη βαθιά συνειδητοποίηση του χώρου,με το ξεπέρασμα για άλλη μια φορά του σχήματος του Λεονάρντο. Ακόμα είναι καινοτομική η υφή του μπούστου και του προσώπου της που ορίζονται από περιγράματα.Όλες οι φιγούρες έχουν ανθρώπινη φυσικότητα.

5  Ο πίνακας αυτός θυμίζει φλαμανδική τεχνοτροπία, απεικονίζει μάλλον μία κυρία από την αυλή του Ουρμπίνο, την Τζοβάνα Φέλτρια Ντέλα Ροβερε. Η γυναίκα αναδύεται από το σκούρο φόντο,πάλι σε σχήμα τριών τετάρτων, αλλά στραμμένη περισσότερο προς τον θεατή. Έχει τέλειο οβάλ πρόσωπο το οποίο έχει περιγραφεί αποτελεσματικά και ως προς την έκφραση. Είναι ομόφωνη η άποψη ότι είναι από τα μέγιστα επιτεύγματα του Ραφαήλ στο χώρο της αυτοπροσωπογραφίας.

6  Φιλοτεχνήθηκε για την οικογένεια Ντει και την εκκλησία του Αγίου Πνεύματος, αλλά έμεινε ημιτελής όταν ο Ραφαήλ αναχώρησε για την Ρώμη. Τοποθετημένες στο εσωτερικό μιας μεγαλοπρεπούς αψίδας, οι μορφές των Αγίων Πέτρου,Βερνάρδου, Ιακώβου και Αυγουστίνου, διαταράσσονται γύρω από τον θρόνο σύμφωνα με την κλασική αρχή της συμμετρίας

7  Αυτός ο πίνακας είχε τέτοια επιτυχία που αποτέλεσε για καιρό το μοντέλο του παπικού πορτρέτου της Αναγέννησης.  Γερασμένος και κουρασμένος ο πάπας έχει αιχμαλωτιστεί σε μία στιγμή περισυλλογής. Η λευκή γενειάδα του ξεχωρίζει πάνω στο κόκκινο ένδυμα δημιουργώντας μία ιδιαίτερα εντυπωσιακή χρωματική αντίθεση.

8  Πρόκειται για μία νωπογραφία που παρήγγειλε στον Ραφαήλ ο Αγκοστίνο Κίτζι για τη Φαρνεζίνα. Εμπνευσμένη από τον Οβίδιο. Η Γαλάτεια είναι νύμφη που αγαπά ο Πολύφημος. Ο Τρίτων και η Νηρηίδα σφικτά αγκαλιασμένοι χαρακτηρίζονται από τον αισθησιασμό που διαποτίζει όλες τις μορφές εκτός της Γαλάτειας. Αυτός ο πίνακας είναι πασίγνωστος ως η εξύμνηση της χαράς.

9  Γ’αυτό το έργο υπάρχουν διάφορες απόψεις ως προς την ημερομηνία και τον προορισμό του.στη βάση η ασυνήθιστη χρήση του τελάρου δικαιολογείται καθώς ο πίνακας χρησιμοποιούνταν σε λιτανείες. Ακόμα εμφανίζονται δύο φτερωτοί ερωτιδείς που χρησιμοποιούνται και σήμερα σε διαφημίσεις.Τέλος η Πάναγία δεν απεικονίζεται ως μητέρα του βρέφους αλλά ως μεσολαβήτρια στον θεό. Αριστερά και δεξιά είναι ο Άγιος Σίξτος και η Αγία Βαρβάρα.

10  Απεικονίζει το κάλεσμα του Πέτρου και του Ανδρέα από τον Ιησού. Υπάρχει μεγάλη λεπτομέρεια στο φορτίο με τα ψάρια. Επίσης το τοπίο είναι πανέμορφο τοποθετημένο στις όχθες της λίμνης. Τα σώματα είναι ρωμαλέα και με αναγεννησιακές αναλογίες.

11  Πιθανότατα το πορτρέτο χρονολογείται κατά την περίοδο που ο Καστιλιόνε ήταν πρέσβης του Ουρμπίνο. Η λιτότητα του πίνακα δείχνει την έκφραση του προσώπου που αποκαλύπτει την εσωτερικότητα του εικονιζόμενου. Τονίζεται μία σύνθεση αυτοπεποίθησης, ηρεμίας. κουλτούρας και ευγένειας.

12  Έχει διατυπωθεί η άποψη ότι πρόκειται για μία ποιήτρια στεφανωμένη με μυρτιά.Ο πίνακας αποπνέει αγνότητα, πίστη και συζυγική αγάπη.

13 Ραφαήλ, οι τοιχογραφίες στην αίθουσα των υπογραφών, Βατικανό Ο Ραφαήλ με την αίθουσα των Υπογραφών δεν ανέλαβε έργα με δραματικό χαρακτήρα αλλά πίνακες με ήρεμες συναθροίσεις εξιδανικευμένων ανθρώπων. Στις συνθέσεις αυτές σημασία είχε η εφευρετικότητα και η ευαισθησία στην οργάνωση του συνόλου, ιδιότητες που αποτελούσαν και το πραγματικό ταλέντο του καλλιτέχνη.

14 Ραφαήλ, η Σχολή των Αθηνών στην αίθουσα των υπογραφών Βατικανό Στη Σχολή των Αθηνών συναντώνται σε μια φανταστική συγκέντρωση άνθρωποι του πνεύματος και της τέχνης από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες του καλλιτέχνη: στο κέντρο οι δύο κορυφαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, ο Πλάτων (δείχνοντας τον ουρανό, χώρο των απόλυτων ιδεών της φιλοσοφίας του) και ο Αριστοτέλης (δείχνοντας κάτω, τον κόσμο της γήινης πραγματικότητας και της λογικής θεμελίωσης της σκέψης του). Ομάδες άλλων φιλοσόφων, επιστημόνων και ποιητών, που συζητούν ή διαλογίζονται, γεμίζουν τη σύνθεση με μια διαρκή κίνηση.

15 Ραφαήλ, η Σχολή των Αθηνών στην αίθουσα των υπογραφών Βατικανό Η αξία των παραστάσεων δεν βρίσκεται στην έκφραση των προσώπων, στα αισθήματα που εκφράζουν τα εικονιζόμενα πρόσωπα ή στη σχέση ανάμεσα στα επιμέρους πρόσωπα. Για την κατανόηση των εικόνων αυτών δεν είναι απαραίτητη η ιστορική γνώση, να γνωρίζουμε τι ακριβώς σημαίνουν οι μορφές και ποια είναι τα ονόματά τους.

16 Ραφαήλ, η Σχολή των Αθηνών στην αίθουσα των υπογραφών Βατικανό Αυτό που θα πρέπει να αναζητήσουμε και να εκτιμήσουμε είναι η κίνηση των σωμάτων, πως ακουμπούν, πως στέκουν, πως κάθονται. Η πραγματική αξία αυτών των εικόνων δεν βρίσκεται στην ανάλυση της λεπτομέρειας αλλά στη γενική διάταξη, στην άρθρωση του συνόλου, στο ρυθμό και τη ζωντάνια στην επεξεργασία του χώρου.

17 Ραφαήλ, η Σχολή των Αθηνών στην αίθουσα των υπογραφών Βατικανό Ταυτόχρονα δεν θα πρέπει να μείνομε στην γενική εντύπωση αλλά να προσπαθήσουμε να μελετήσουμε την τοποθέτηση της κάθε μιας μορφής ξεχωριστά καταρχήν και μετά να προσέξουμε τις σχέσεις μεταξύ τους, πως η μια προϋποθέτει την άλλη κάνοντας τη θέση της αναγκαία.

18 Ραφαήλ, η Σχολή των Αθηνών στην αίθουσα των υπογραφών Βατικανό Η Σχολή των Αθηνών, το πιο σπουδαίο έργο του Ραφαήλ αποτελεί έργο σταθμό στην αναγεννησιακή τέχνη εκφράζοντας στον μέγιστο βαθμό την αρμονία και την καθαρότητα που αποτελούσαν ιδανικά της εποχής.

19 Ραφαήλ, η Σχολή των Αθηνών στην αίθουσα των υπογραφών Βατικανό Σε ορισμένες μορφές μπορούν να αναγνωριστούν γνωστά πρόσωπα της ιστορίαςΌπως ο Σωκράτης που συζητά πάνω αριστεράΟ Πλάτωνας αριστερά (θυμίζει και τον Λεονάρντο ντα Βίντσι) και ο Αριστοτέλης δεξιάΟ ίδιος ο Ραφαήλ που κοιτά προς τους θεατές και ο Πτολεμαίος με την υδρόγειο στο χέριΟ Ευκλείδης σκυφτός (θυμίζει τον Μπραμάντε, σημαντικό αρχιτέκτονα φίλο του Ραφαήλ)Ο Διογένης ξαπλωμένος στα σκαλιάΟ Ηράκλειτος σκεφτικός (θυμίζει και τον Μιχαήλ Άγγελο που πάντα ήταν απομονωμένος)Ο Πυθαγόρας που γράφει στο μεγάλο βιβλίοΟ Επίκουρος με το στεφάνι στο κεφάλιΤο κτήριο είναι φανταστικό ενώ η ιδέα προέρχεται από σχέδια του Μπραμάντε

20 Ραφαήλ, ο Παρνασσός στην αίθουσα των υπογραφών Βατικανό Στην ίδια αίθουσα με την Σχολή των Αθηνών και με το ίδιο πνεύμα με αυτήν, παρουσιάζει την ποίηση ως μια ανώτερη δραστηριότητα του πνεύματος και εμφανίζει στο κέντρο τον Απόλλωνα με τη λύρα, τις εννέα Μούσες και τους πιο σημαντικούς ποιητές τον Όμηρο, τον Δάντη, τον Βιργίλιο και άλλες μορφές.

21 Ραφαήλ, η εκδίωξη του Ιλιοδώρου – αίθουσα του Ιλιοδώρου - Βατικανό Σε γειτονική αίθουσα του Βατικανού ως προς την αίθουσα των Υπογραφών, ο Ραφαήλ παρουσιάζει την εκδίωξη του Ηλιοδώρου, κλέφτη του θησαυρού των Ιουδαίων από τον Ναό. Προσέχουμε την ένταση και την κίνηση στα δεξιά.

22 Ραφαήλ, η απελευθέρωση του απόστολου Πέτρου αίθουσα του Ιλιοδώρου - Βατικανό Ο άγγελος απελευθερώνει τον Πέτρο από τη φυλακή – φως και σκοτάδι δημιουργούν μια ιδιαίτερη εντύπωση.

23 Ραφαήλ, Η πυρκαγιά του Μπόργκο αίθουσα της πυρκαγιάς - Βατικανό Ο πάπας στο βάθος της σκηνής ευλογεί και σβήνει την πυρκαγιά στο προάστιο της Ρώμης Μπόργκο – ένταση και υπερβολή στην παρουσίαση με τις επιμέρους σκηνές μπροστά αριστερά και δεξιά

24 Ραφαήλ, η μάχη του Αγίου Κωνσταντίνου κατά του Μαξεντίου - Βατικανό Η νίκη του Μεγάλου Κωνσταντίνου στην Μίλβια γέφυρα, αφετηρία για την επικράτηση του χριστιανισμού. Το έργο ολοκληρώθηκε μετά τον πρόωρο θάνατο του Ραφαήλ από τους μαθητές του.


Κατέβασμα ppt " O Ραφαέλο Σάντσιο, γιος του ζωγράφου Τζιοβάνι Σάντι και της Μαρίας ντι Μπατίστα, γεννήθηκε στο Ουρμπίνο, στις 28 Μαρτίου 1483, Μεγάλη Παρασκευή και."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google