Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πως ισορροπούμε τη σωστή χρήση του διαδικτύου και τη σωστή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου μας Project του τμήματος Α1 του 1 ου Γυμνασίου Πύργου Σχολικό.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πως ισορροπούμε τη σωστή χρήση του διαδικτύου και τη σωστή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου μας Project του τμήματος Α1 του 1 ου Γυμνασίου Πύργου Σχολικό."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πως ισορροπούμε τη σωστή χρήση του διαδικτύου και τη σωστή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου μας Project του τμήματος Α1 του 1 ου Γυμνασίου Πύργου Σχολικό Έτος Υπεύθυνη καθηγήτρια: Περδίκη Δήμητρα, ΠΕ19

2 Η σωστή χρήση του διαδικτύου Μπορούμε να «σερφάρουμε» στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας το σωστά. Για να το καταφέρουμε αυτό θα πρέπει να «μπαίνουμε» σε ασφαλείς σελίδες. Έτσι θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο χωρίς κινδύνους.

3 Η αξιοποίηση του χρόνου μας Μπορούμε να αξιοποιούμε τον χρόνο μας σωστά κάνοντας ποδήλατο, διαβάζοντας ένα βιβλίο και παίζοντας με τα παιδιά της γειτονιάς μας.

4 ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Η κάθε χώρα με την εσωτερική της νομοθεσία ορίζει τι είναι παράνομο και τι όχι στον φυσικό κόσμο. Ακολούθως, και ο κόσμος του Διαδικτύου ως μέσο επικοινωνίας και ανταλλαγής απόψεων μεταξύ συμμετεχόντων υπόκειται στις αντίστοιχες εθνικές νομοθεσίες και δε λειτουργεί σε νομικό κενό. Αυτό που θεωρείται παράνομο έξω από το Διαδίκτυο πρέπει να θεωρείται παράνομο και εντός αυτού. Ο ορισμός των αξιόποινων πράξεων διαφέρει από τη μία χώρα στην άλλη.

5 ΕΠΙΒΛΑΒΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Επιβλαβές περιεχόμενο, κατά τον ορισμό που έχει δώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι τόσο το περιεχόμενο που επιτρέπεται, αλλά του οποίου η διανομή υπόκειται σε περιορισμούς, όσο και το περιεχόμενο που μπορεί να ενοχλήσει ορισμένους χρήστες παρόλο που η δημοσίευσή του δεν περιορίζεται σύμφωνα με την αρχή της ελευθερίας της έκφρασης. Για να προστατευθείτε σε ικανοποιητικό βαθμό από την έκθεση σε επιβλαβές περιεχόμενο στο Διαδίκτυο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα λογισμικό φίλτρο.

6 ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΜΑΣ Κάνοντας γυμναστική!!!

7 Διαβάζοντας ένα βιβλίο!!! ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΜΑΣ

8 Παίζοντας διάφορα αθλήματα όπως μπάσκετ, ποδόσφαιρο κ.τ.λ. ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΜΑΣ

9 Παίζοντας με τα παιδιά της γειτονιάς. ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΜΕ ΣΩΣΤΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΜΑΣ

10 Γιατί αρέσει στα παιδιά να παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια Είναι πολύ διασκεδαστικό να παίζει κανείς στο Διαδίκτυο και είναι ένας τόπος όπου τα παιδιά μπορούν ταυτόχρονα να συνομιλούν και να παίζουν. Οι συνομιλίες έχουν σαν θέμα το εκάστοτε παιχνίδι και συχνά οι παίκτες ανταλλάζουν ονόματα χρηστών (user names) για να προχωρήσουν στο επόμενο επίπεδο.

11 Τι κίνδυνοι υπάρχουν όταν τα παιδιά παίζουν στο Διαδύκτιο Τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι άκρως διασκεδαστικά για τα παιδιά όμως όπως και σε άλλες δραστηριότητες που προσφέρει η διαδικτυακή τεχνολογία, υπάρχουν κίνδυνοι.Οι τρεις σημαντικότεροι κίνδυνοι είναι: Εθισμός Παρενόχληση Επικίνδυνη συμπεριφορά

12 Πώς μπορώ να μειώσω τους κινδύνους που μας απειλούν ενώ παίζουμε στο Διαδίκτυο Τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι μια συνηθισμένη ενασχόληση για τα παιδιά αλλά σαν γονείς μπορεί να μην καταλαβαίνετε γιατί το παιδί σας απασχολείται τόσες ώρες παίζοντας ή πώς μπορείτε να το προστατεύσετε. Μια καλή ιδέα είναι να τοποθετήσετε τον υπολογιστή σε ένα επιβλέψιμο δωμάτιο. Έτσι, μπορείτε να εποπτεύετε τα παιχνίδια που παίζει το παιδί σας στο Διαδίκτυο, να διασφαλίζετε την καταλληλότητα του παιχνιδιού και επίσης να βεβαιώνεστε ότι το παιδί δεν εμπλέκεται σε δραστηριότητες που μπορούν να το βλάψουν. Ακόμα, με τον τρόπο αυτό τα παιδιά δε θα έχουν την ευκαιρία να παίζουν ανεξέλεγκτα στο δωμάτιο τους ενώ εσείς κοιμόσαστε! Δυστυχώς υπάρχουν κάποιοι ενήλικες που ενδιαφέρονται σεξουαλικά για τα παιδιά και χρησιμοποιούν τα παιχνίδια ως μέσο για να τα προσελκύσουν (η διαδικασία αυτή ονομάζεται grooming). Ενθαρρύνουν τα παιδιά να εμπλακούν σε ανάρμοστες συμπεριφορές ανταμείβοντας τα με γνώσεις που έχουν για το παιχνίδι. Συχνά τα παιδιά δεν καταλαβαίνουν εις βάθος τους κινδύνους και θα πρέπει να παροτρύνονται να μιλήσουν σε έναν έμπιστο ενήλικα εάν έρθουν αντιμέτωπα με μια τέτοια κατάσταση. Σαν γονέας είναι σημαντικό να μιλάτε με το παιδί σας για να σιγουρευτείτε ότι γνωρίζει πώς να συμπεριφερθεί παίζοντας.

13 Ο χρόνος που αφιερώνουμε στη σωματική άσκηση (υγεία και άσκηση) από τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

14 Σωματική άσκηση και μέσα κοινωνικής δικτύωσης Όπως έλεγαν και οι αρχαίοι ημών προγονοί μας «νους υγιής εν σώματι υγιεί» Είναι πολύ σημαντικό για όλους μας να χρησιμοποιούμε τον ελεύθερο χρόνο μας για σωματική άσκηση, χωρίς να σημαίνει ότι πρέπει να επηρεάζει και το χρόνο μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όπως είναι σημαντική η σωματική άσκηση για την ομαλή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού. Η συμμετοχή μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να γίνεται σωστά και με μέτρο, (παν μέτρον άριστον ) και χωρίς εξάρτηση.

15 Η σύγχρονη τεχνολογία και οι αλλαγές που επιφέρει στην ανθρώπινη φύση Η τηλεόραση εδώ και πολλές δεκαετίες, και πιο πρόσφατα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έχουν κατακλύσει την καθημερινότητα μας, και έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής ενηλίκων και παιδιών.

16 Οι αρνητικές επιδράσεις, αφορούν διάφορες πτυχές της ζωής μας, και ιδιαίτερα των παιδιών.

17 Διαφύλαξη Προσωπικών Δεδομένων.Ενημερώνεις το προφίλ σου στο Facebook, το MySpace, το Twitter ή κάποια άλλη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιείς. Τι κάνεις; α) Ανεβάζεις ό, τι πληροφορία θέλεις. β) Προσπαθείς να είσαι επιλεκτικός στην πληροφορία που ανεβάζεις για εσένα και για τους άλλους. (Δεν θα ανέβαζες κάτι που θα ντρεπόσουν να δουν οι γονείς σου). γ) Προσπαθείς να ανεβάζεις μόνο πληροφορία που δεν περιέχει προσωπικά δεδομένα (αφήνοντας έξω τα στοιχεία επικοινωνίας σου, την ημερομηνία γέννησής σου, φωτογραφίες σου,..).

18 Πως ισορροπούμε τη σωστή χρήση του διαδικτύου και το χρόνο για μελέτη; Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι οι διαδραστικές τεχνολογίες, όπως το Διαδίκτυο και το κινητό τηλέφωνο αποτελούν καταπληκτικά χρηστικά εργαλεία επικοινωνίας, μάθησης, δημιουργίας, διασκέδασης και εργασίας.

19 Με λίγα ΚΛΙΚ μικροί και μεγάλοι μπορούν να βρεθούν σε έναν απέραντο εικονικό κόσμο γεμάτο χίλια θαύματα. Όμως, ο αχανής αυτός ιδεατός κόσμος, όπως άλλωστε και ο πραγματικός κόσμος στον οποίο ζούμε, έχει και τις σκοτεινές πλευρές του. Ένας ενήλικας είναι σε θέση να κρίνει και να αποφύγει τους κινδύνους που θα συναντήσει εκεί, για έναν ανήλικο όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Το επιθυμητό δεν είναι ούτε η πλήρης απαγόρευση της πρόσβασης στους διαδραστικούς κόσμους που στερεί το παιδί από ανεκτίμητα εργαλεία ούτε η παντελής απουσία επιτήρησης και κατά συνέπεια η στροφή προς τις ευχές, για να μη συμβεί τίποτα κακό.

20 ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΌΤΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΟΥΝ Επικίνδυνη συμπεριφορά. Υπάρχουν παιδιά που θέτουν τους εαυτούς τους σε κίνδυνο για να μπορέσουν να κλέψουν ή να ενημερωθούν για το πώς θα συνεχίσουν το παιχνίδι. Ενήλικες των οποίων οι σεξουαλικές τάσεις περιλαμβάνουν παιδιά, τα παροτρύνουν να εμπλακούν σε ακατάλληλες συμπεριφορές μέσω κάμερας ή συνομιλιών σεξουαλικού περιεχομένου ανταλλάσσοντας για τις συμπεριφορές αυτές ως επιβράβευση τις γνώσεις που έχουν. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν ότι η συμπεριφορά τους στο Διαδίκτυο έχει συνέπειες και εκτός Διαδικτύου και ότι εάν κάποιος τα παροτρύνει να εμπλακούν σε σεξουαλικές δραστηριότητες θα πρέπει αμέσως να ενημερώσουν κάποιον ενήλικα που εμπιστεύονται.

21 Τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι άκρως διασκεδαστικά για τα παιδιά όμως όπως και σε άλλες δραστηριότητες που προσφέρει η διαδικτυακή τεχνολογία, υπάρχουν κίνδυνοι.Οι τρεις σημαντικότεροι κίνδυνοι είναι: Εθισμός. Τα διαδικτυακά παιχνίδια μπορούν συχνά να εθίσουν τα παιδιά. Απορροφούνται τόσο πολύ από τις κοινότητες των παιχνιδιών που χάνουν την επαφή με τους φίλους τους στο φυσικό κόσμο και διαθέτουν το χρόνο τους στους διαδικτυακούς τους φίλους. Πολλοί σπαταλούν πολλές ώρες τη νύχτα παίζοντας, ειδικά μετά που κοιμούνται οι γονείς τους. Για το λόγο αυτό συστήνεται ο υπολογιστής να τοποθετείται σε επιβλέψιμο χώρο. Έτσι οι γονείς θα μπορούν να ελέγχουν τα παιχνίδια που παίζουν τα παιδιά τους ώστε να σιγουρεύονται ότι αυτά είναι κατάλληλα για την ηλικία τους.

22 Παρενόχληση. Μερικά παιδιά που παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια μπορούν να βασανίσουν άλλους παίχτες. Η εκάστοτε επιθετική συμπεριφορά εμφανίζει ποικιλομορφία. Μπορεί να είναι απλά δυσάρεστα σχόλια στο δωμάτιο συνομιλίας του παιχνιδιού μέχρι τη μόνιμη νίκη και την άρνηση γνώσεων στο πώς να προχωρήσει κάποιος στο επόμενο επίπεδο. Συνιστάται στα παιδιά να συμπεριφέρονται στους αντιπάλους τους στα διαδικτυακά παιχνίδια με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελαν να τους συμπεριφέρονται.

23 Επικίνδυνη συμπεριφορά. Υπάρχουν παιδιά που θέτουν τους εαυτούς τους σε κίνδυνο για να μπορέσουν να κλέψουν ή να ενημερωθούν για το πώς θα συνεχίσουν το παιχνίδι. Ενήλικες των οποίων οι σεξουαλικές τάσεις περιλαμβάνουν παιδιά, τα παροτρύνουν να εμπλακούν σε ακατάλληλες συμπεριφορές μέσω κάμερας ή συνομιλιών σεξουαλικού περιεχομένου ανταλλάσσοντας για τις συμπεριφορές αυτές ως επιβράβευση τις γνώσεις που έχουν. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν ότι η συμπεριφορά τους στο Διαδίκτυο έχει συνέπειες και εκτός Διαδικτύου και ότι εάν κάποιος τα παροτρύνει να εμπλακούν σε σεξουαλικές δραστηριότητες θα πρέπει αμέσως να ενημερώσουν κάποιον ενήλικα που εμπιστεύονται.

24 Τι κινδύνους κρύβουν οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης για τα παιδία και τους νέους –Παρόλο που το να συνομιλεί κανείς στο Διαδίκτυο είναι αρκετά διασκεδαστικό, οι νέοι μπορεί σε κάποιες καταστάσεις να βρεθούν σε δύσκολη θέση. Κίνδυνοι αρχίζουν να εμφανίζονται όταν δίνουν τα προσωπικά τους στοιχεία σε αγνώστους. Ο διαδικτυακός κόσμος είναι συχνά πολύ διαφορετικός από τον πραγματικό και οι νέοι μπαίνουν στον πειρασμό να κάνουν και να λένε πράγματα που δε θα διανοούνταν να κάνουν και να πουν σε κάποιον έχοντας τον μπροστά τους. Κάτι τέτοιο περιλαμβάνει και το να εμπιστεύονται προσωπικές πληροφορίες όπως για παράδειγμα αριθμούς κινητών τηλεφώνων ή φωτογραφίες.

25 Τι κινδύνους κρύβουν οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης για τα παιδιά και τους νέους Εάν συνομιλούν με κάποιον συνομήλικό τους, τότε υπάρχει κίνδυνος να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες αυτές απρόσεχτα- για παράδειγμα, στέλνοντας προσβλητικά μηνύματα, ή ανεβάζοντας κάποια εικόνα σε μια ιστοσελίδα. Όμως, ο κίνδυνος είναι φανερά μεγαλύτερος εάν το άτομο με το οποίο συνομιλούν είναι ενήλικας. Δυστυχώς, παιδόφιλοι- ενήλικες που επιθυμούν να γνωρίσουν νέους για να ικανοποιήσουν τις σεξουαλικές τους ανάγκες- χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για να τον προσεγγίσουν ενδεχομένως με τελικό σκοπό μια συνάντηση στον πραγματικό κόσμο

26 Οι νέοι άνθρωποι μπορεί να επιδείξουν αφέλεια μπροστά σε τέτοιους κινδύνους και συνήθως νοιώθουν αόρατοι ή ότι «θα το καταλάβαιναν αν κάποιος έλεγε ψέματα». Οι νέοι άνθρωποι ανταλλάσουν φίλους μέσω υπηρεσιών άμεσων μηνυμάτων και με τον τρόπο αυτό συνομιλούν με αγνώστους, τους οποίους νοιώθουν ότι μπορούν να εμπιστευτούν επειδή «ένας φίλος ενός φίλου» τους γνωρίζει. Οι υπηρεσίες άμεσων μηνυμάτων είναι μια πολύ προσωπική μέθοδος επικοινωνίας – περισσότερο από ένα δωμάτιο συνομιλίας με πολλούς συμμετέχοντες- και έτσι οι παιδόφιλοι χρησιμοποιούν αυτό το μέσο για να αποσπάσουν πληροφορίες από ένα νεαρό άτομο.


Κατέβασμα ppt "Πως ισορροπούμε τη σωστή χρήση του διαδικτύου και τη σωστή αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου μας Project του τμήματος Α1 του 1 ου Γυμνασίου Πύργου Σχολικό."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google