Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Σαββανή Παναγιώτα Συνεργαζόμενοι: Κασπίρη Φωτούλα Τάξη: 57 ο Νηπιαγωγείο Πατρών-1 ο και 2 ο τμήμα Πολιτιστικό Πρόγραμμα «… Από.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Σαββανή Παναγιώτα Συνεργαζόμενοι: Κασπίρη Φωτούλα Τάξη: 57 ο Νηπιαγωγείο Πατρών-1 ο και 2 ο τμήμα Πολιτιστικό Πρόγραμμα «… Από."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Σαββανή Παναγιώτα Συνεργαζόμενοι: Κασπίρη Φωτούλα Τάξη: 57 ο Νηπιαγωγείο Πατρών-1 ο και 2 ο τμήμα Πολιτιστικό Πρόγραμμα «… Από το σποράκι στο …..ψωμί!!! » Σχ. έτος

2 Ακολουθήσαμε τη διαδικασία ενός σχεδίου project,τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και άρχισαν να συλλέγουν υλικό( πληροφορίες, εικόνες, και οτιδήποτε είχε σχέση με το θέμα μας). Αρχικά έγινε μια πρώτη καταγραφή των γνώσεων των παιδιών με ένα προφορικό ερωτηματολόγιο.(τι είναι ψωμί, πως γίνεται, τι μας προσφέρει,τι γνωρίζετε για αυτό).Σκοπός αυτού του ερωτηματολογίου ήταν να ανιχνεύσει τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, ώστε να χρησιμοποιηθεί ακριβώς το ίδιο και στο τέλος του προγράμματος, σαν αποδεικτικό στοιχείο, του αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι που τέθηκαν στην αρχή αλλά και σαν τελική αξιολόγηση Από τις απόψεις που ακούστηκαν ενδιαφέρον είχαν αυτές του Βασίλη, που είπε ότι το ψωμί μας χοντραίνει, και αυτή της Θεώνης που είπε ότι το ψωμί μας μας δίνει δύναμη να τρέχουμε!!! Έτσι λοιπόν για να μάθουμε περισσότερα, σχεδιάσαμε το ιστόγραμμα του ψωμιού που περιλάμβανε: τι είναι ψωμί,πως γίνεται,διαδικασία παραγωγής, είδη ψωμιού, ιστορία του ψωμιού στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες, έργα ζωγραφικής με θέμα το ψωμί, παροιμίες,αινίγματα, επαγγέλματα σχετικά, παράγωγα του ψωμιού, αξία και χρήση.

3 Ποιοι είμαστε… Είμαστε μια μεγάλη παρέα από 30 παιδιά- δύο τμήματα- που πηγαίνουμε στο 57 ο Νηπιαγωγείο Πατρών.

4 Πώς ξεκίνησαν όλα … Αφορμή για το θέμα δόθηκε το φθινόπωρο, όταν έγινε η συζήτηση για τις ασχολίες των γεωργών αυτή την εποχή, ιδιαίτερα για τη σπορά και στη συνέχεια μέσα από το βιβλίο «φυτρώνει φυτρώνει ο σπόρος». Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον και θέλησαν να μάθουν περισσότερα…. για το ψωμί.

5 Ποιους στόχους βάλαμε; Να γνωρίσουν: το ψωμί μέσα από τη διαδικασία παραγωγής του (σπορά- θερισμός- αλώνισμα-ζύμωμα-φούρνισμα)- τα είδη του, την ιστορία του στην Ελλάδα καθώς και ελληνικές δοξασίες για το ψωμί Να πειραματιστούν, να συνεργαστούν να επικοινωνήσουν και να εκφραστούν μέσα από την ομαδική εργασία.

6 Το ταξίδι μας … Eποπτικό υλικό: Εικόνες με το όργωμα, τη σπορά, το θερισμό, το αλώνισμα με πατροπαράδοτα αλλά και με σύγχρονα μέσα. Εικόνες με νερόμυλους, ανεμόμυλους και σύγχρονα εργοστάσια Σπόροι κάθε λογής και διάφορα είδη αλευριού. Παραμύθια: Η φάρμα με τα τεμπέλικα ζώα- φυτρώνει, φυτρώνει ο σπόρος-Βελισσάριος ο τίγρης φούρναρης. Τραγούδι : ο γεωργός πάει στον αγρό.

7 Οι δραστηριότητές μας Υλοποίηση του προγράμματος «το ψωμί» από την ομάδα «Δρω» Ζωγραφική και κολλάζ « κύκλος του ψωμιού» Ζωγραφική : οι φάσεις εξέλιξης από το σπόρο στο φυτό Φυτέψαμε σπόρους φακής και φασολιών σε γλαστράκια

8 Συνεχίζοντας τις δράσεις μας…. Παρασκευάσαμε ψωμί, ποπ κορν και κουραμπιέδες. Γράψαμε τις συνταγές.(γραφή) Μετρήσαμε ποσότητες με σπόρους και δημιουργήσαμε σύνολα.(Μαθηματικά) Μάθαμε παροιμίες και αινίγματα για το στάρι και το ψωμί. Επισκεφθήκαμε τον γειτονικό ξυλόφουρνο.

9 Επιπλέον Παίξαμε ομαδικά παιγνίδια(καρβελά – καρβελά,αλευροψαξίματα) Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο τα έργα ζωγραφικής του Θεόφιλου, του Γύζη και του Van Gogh με θέμα το ψωμί και συζητήσαμε το περιεχόμενό τους. Τραγουδήσαμε « ο «γεωργός πάει στον αγρό»,και « ο μπάρμπα-Μπριλιος»

10 Ακόμη…. Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για την ιστορία του ψωμιού στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες σε διαφορετικές εποχές(Αίγυπτο –Μέση Ανατολή-Αρχαία Ελλάδα-Ρώμη) Μάθαμε ελληνικές δοξασίες για το ψωμί(Σταύρωμα του ζυμαριού, τα ξερά κομμάτια μουλιάζουν στο νερό, τα ψίχουλα τα τρώνε τα πουλιά κ.λ.π)

11 Και τέλος…… Γνωρίσαμε ψωμιά από άλλες χώρες(τορτίγια Μεξικό-καρβέλι Ελλάδα- μπαγκέτα Γαλλία -πίτα Αραβία- τσαπάτι Ινδία) Φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο του ψωμιού, το ζωγραφίσαμε, το γράψαμε και σας το παρουσιάζουμε!!

12 Εκδόσεις: όλοι εμείς!!

13 Το σποράκι φύτρωσε…..

14 Έγινε στάχυ!

15 Και ο μύλος θα τ’αλέσει….

16 Και ο φούρνος θα το ψήσει!!

17 Είναι υγιεινό;;;

18 Το ψωμί σε άλλες χώρες..

19 Βιωματικό εργαστήρι Δρω

20 Σύνεργα

21 Μυλόπετρες

22 Ζύμωμα

23 Να και το ψωμάκι μας!

24 Τι πετύχαμε; Με το τελικό προφορικό ερωτηματολόγιο, ανακαλύψαμε ότι οι στόχοι που είχαμε θέσει αρχικά επιτεύχθηκαν και τα παιδιά κατανόησαν πλήρως το θέμα μας. Η συνεργασία με την ομάδα « Δρω», το τετράδιο που δημιουργήσαμε, η επίσκεψή μας στο αρτοποιείο και ο ενθουσιασμός των παιδιών, υπήρξαν μονάδες μέτρησης για την αξιολόγησή μας

25 Και μια τελευταία πινελιά…. Στην αξιολόγησή μας έπαιξε ρόλο, η παρουσίαση της δουλειάς μας στους γονείς των παιδιών στο σχολείο, αλλά και η δημόσια ανάρτηση όλων των δραστηριοτήτων μας στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου μας,που κίνησε το ενδιαφέρον και έλαβε θετικά σχόλια.

26 Ώρα δουλειάς…

27 Το ψωμί τα δάκρυα δένει, το ψωμί τα σταματάει!!


Κατέβασμα ppt "Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Σαββανή Παναγιώτα Συνεργαζόμενοι: Κασπίρη Φωτούλα Τάξη: 57 ο Νηπιαγωγείο Πατρών-1 ο και 2 ο τμήμα Πολιτιστικό Πρόγραμμα «… Από."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google