Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Σχέδια μαθήματος Χημείας με αξιοποίηση των ΤΠΕ» ElearningExpo 9/10/2011, Αίγλη Ζαππείου, Αθήνα Κ. ΚΑΦΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Δρ. Χημικός, Εκπαιδευτικός 15o ΓΕΛ Αθήνας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Σχέδια μαθήματος Χημείας με αξιοποίηση των ΤΠΕ» ElearningExpo 9/10/2011, Αίγλη Ζαππείου, Αθήνα Κ. ΚΑΦΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Δρ. Χημικός, Εκπαιδευτικός 15o ΓΕΛ Αθήνας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Σχέδια μαθήματος Χημείας με αξιοποίηση των ΤΠΕ» ElearningExpo 9/10/2011, Αίγλη Ζαππείου, Αθήνα Κ. ΚΑΦΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Δρ. Χημικός, Εκπαιδευτικός 15o ΓΕΛ Αθήνας

2 Μερικές διαπιστώσεις από τις Ετήσιες Εκθέσεις 24 ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΕ04 (περίπου 2000 Σχολικών μονάδων) το Σχ. έτος 2008 – 2009 Ελάχιστες σχολικές μονάδες είναι εξοπλισμένες με εποπτικό υλικό για τη διδασκαλία των μαθημάτων με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Το εργαστήριο Η/Υ δεν είναι διαθέσιμο για μαθήματα πλην της πληροφορικής. Στα Λύκεια που διαθέτουν εξοπλισμό αξιοποιούνται λίγο έως ελάχιστα οι σχετικοί εξοπλισμοί

3 Εκθέσεις ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΕ04 Διαπιστώνεται δυσκολία εξοικείωσης των καθηγητών του κλάδου με τις εργαστηριακές τεχνικές και τους Η/Υ. Η μεθοδολογία διδασκαλίας που εφαρμόζεται είναι κυρίως ο διάλογος και η δασκαλοκεντρική μετωπική διδασκαλία (στο Λύκειο σχεδόν αποκλειστικά). Η εισαγωγή υποχρεωτικών εργαστηριακών ασκήσεων συνεισέφερε κάπως στην αύξηση της χρήσης Η/Υ για εικονικά πειράματα και προβολές.

4 Το MultiLog είναι ένας καταγραφέας δεδομένων (Data Logger), που λειτουργεί ανεξάρτητα ή σε συνδυασμό με υπολογιστή και επιτρέπει μεγάλη ευελιξία μετρήσεων σε αίθουσες εργαστηρίων.

5 Εκπαιδευτικό λογισμικό: IrYdium Chemistry Lab

6 Εκπαιδευτικό λογισμικό: Cd-rom Χημείας Γυμνασίου (Π.Ι.- Μ. Σιγάλας Α.Π.Θ.)

7 Χαρακτηριστικά λογισμικών Μεγάλος βαθμός διαδραστικότητας με τον χρήστη Μενού και παράθυρα που βοηθούν το χρήστη Πληροφοριακό υλικό που μπορεί να στηρίξει τη διδασκαλία Συμβατότητα (από το CD όσο και από το διαδίκτυο)

8 «Σχέδια μαθήματος Χημείας με αξιοποίηση των ΤΠΕ» Εκπαιδευτικό Σενάριο: «Από το νερό στο άτομο» (Εκπαιδευτικό λογισμικό Cd-rom Χημείας Γυμνασίου, Π.Ι.- Μ. Σιγάλας Α.Π.Θ.) Σχετικό Επιμορφωτικό υλικό: schools.gr/programs/epeaek_b_epipedo/epim_tpe/P2/pe04_A_1_76.pdf schools.gr/programs/epeaek_b_epipedo/epim_tpe/P2/pe04_B_1_78.pdf

9 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΤΑΞΗ : Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΧΗΜΕΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΑΤΟΜΟ ΤΙΤΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ: Η διάσπαση του νερού ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΤΙΘΕΝΤΑΙ: ΜΙΑ (1)

10 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΠΟΥΝ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ: Οι βασικές αρχές για την διατύπωση σεναρίου για την ενότητα «από το νερό στο άτομο – η διάσπαση του νερού» στηρίζονται στους στόχους και το περιεχόμενο του νέου Α.Π.Σ. ΧΗΜΕΙΑΣ Γυμνασίου. (ΦΕΚ τεύχος Β’ αρ. φύλλου 304/ )

11 ΒΑΣΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Η Γενική ενότητα 2 είναι κομβικής σημασίας για την Χημεία Β’ Γυμνασίου αλλά και αυξημένης δυσκολίας για τους μαθητές. Ξεκινά μακροσκοπικά με το νερό και τις ιδιότητές του, συνεχίζει με τα μίγματα, τα διαλύματα, το διαχωρισμό μιγμάτων, τη διάσπαση του νερού και την εισαγωγή στις χημικές ενώσεις και στα χημικά στοιχεία. Ακολουθεί η Χημική Αντίδραση, προχωρά στο μικρόκοσμο, τα άτομα και τα μόρια, στα σύμβολα στοιχείων και ενώσεων και τέλος στη χημική εξίσωση.

12 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΑΞΗΣ: ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΟΜΑΔΕΣ 2-3 ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ Το Λογισμικό έχει και τη δυνατότητα ατομικής χρήσης-αξιοποίησης

13 ΣΤΟΧΟΙ: Να μπορούν οι μαθητές, στο τέλος της διδακτικής ώρας να.... Τεκμηριώνουν ότι το νερό είναι σύνθετη ουσία αναφερόμενοι σε πειραματικά δεδομένα Να ορίζουν τα στοιχεία ως τις ουσίες που δεν μπορούν να διασπασθούν σε απλούστερες ουσίες………….

14 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Το εκπαιδευτικό Λογισμικό θα βοηθήσει με εποπτικό τρόπο να συγκεντρωθούν συγχρόνως στη σχολική τάξη μακροσκοπικές και μικροσκοπικές αναπαραστάσεις και να παρουσιαστούν ως σύνολο μέσα από ομαδοσυνεργατική και εξατομικευμένη διδασκαλία

15 EΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Οι μαθητές στα μίγματα και στα διαλύματα ανταποκρίνονται σχετικά εύκολα σε ερωτήσεις για τις ιδιότητες μιγμάτων ή διαλυμάτων και για τις μεθόδους διαχωρισμού. Όμως δεν αντιλαμβάνονται σωστά τη μετάβαση από τα μίγματα στην έννοια της χημικής ένωσης. Το νερό θεωρείται ότι είναι ένα ομογενές μίγμα υδρογόνου και οξυγόνου.

16 ΕΜΠΛΟΚΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ Η προσέγγιση του μικρόκοσμου είναι μια θεμελιώδης γνώση που πρέπει να αποκτηθεί στο Γυμνάσιο και να βοηθήσει τους μαθητές να εξηγήσουν φαινόμενα της Φυσικής, της Βιολογίας, των Φυσικών επιστημών και της τεχνολογίας γενικότερα.

17 ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Το νερό γενικότερα είναι ένα θέμα που ενδείκνυται για ευρύτατες προεκτάσεις σε θέματα Φυσικών αλλά και Ανθρωπιστικών, Κοινωνικών Επιστημών Το νερό αποτελεί ένα ανεξάντλητο θέμα για προσέγγιση στη διδακτική πράξη διότι είναι ο σημαντικότερος φυσικός πόρος του πλανήτη μας, λόγω της ύψιστης ζωτικής του αξίας, της οικολογικής του σημασίας, της οικονομικής του σπουδαιότητας και της πολιτισμικής του παρουσίας στη διαδρομή της ανθρώπινης εξέλιξης.

18 ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Παράλληλα το νερό ως πρόβλημα στις σημερινές κοινωνίες λόγω ανεπάρκειας αποτελεί σημείο τριβής, πρόβλημα πολυσύνθετο, βαθύτατα κοινωνικό, διασυνοριακό, οικονομικό και πολιτικό, η διερεύνηση του οποίου απαιτεί τη εξέταση των παραμέτρων που διαμορφώνουν την παρουσία του στον πλανήτη μας φυσικών, χημικών, βιολογικών, γεωγραφικών, γεωλογικών και τεχνολογικών.

19 ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ Η προσέγγιση του μικρόκοσμου αποτελεί ένα θέμα που μπορεί να προσεγγισθεί επαρκώς με τη χρήση απλών προσομοιωμάτων και εικαστικών αποδόσεων των θεμελιωδών σωματιδίων, με την υπενθύμιση πάντα ότι οι αποδόσεις αυτές είναι σχηματικές και προσεγγιστικές

20 ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ projectfolder/flashfiles/thermochem/solutionSalt.htmlhttp://www.chem.iastate.edu/group/Greenbowe/sections/ projectfolder/flashfiles/thermochem/solutionSalt.htmlhttp://www.chem.iastate.edu/group/Greenbowe/sections/ projectfolder/flashfiles/thermochem/solutionSalt.htmlhttp://www.chem.iastate.edu/group/Greenbowe/sections/ projectfolder/flashfiles/thermochem/solutionSalt.html

21 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΤΑΞΗ : Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ:ΧΗΜΕΙΑ ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ - ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΑΤΟΜΟ ΤΙΤΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ: Η διάσπαση του νερού

22 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ: «Θα διαπιστώσουμε ότι μπορούμε να διασπάσουμε το νερό σε απλούστερα σώματα. Έτσι θα γνωρίσουμε όλα σχεδόν τα δομικά στοιχεία της ύλης όπως τα άτομα, τα υποατομικά σωματίδια, τα χημικά στοιχεία, τα μόρια και τις χημικές ενώσεις». ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ: «Η διάσπαση του νερού» Περιέχει τις ενότητες: Η ηλεκτρόλυση του νερού Τα χημικά στοιχεία Οι χημικές ενώσεις Φυσικές σταθερές καθαρών ουσιών H διάσπαση του νερού με λίγα λόγια H διάσπαση του νερού - Aσκήσεις ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

23 ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗ H διάσπαση του νερού με λίγα λόγια ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ H διάσπαση του νερού - Ασκήσεις

24 …από τις εκθέσεις των Σχ. Συμβούλων… «Οφείλουμε να ενθαρρύνουμε και να επιμορφώσουμε τους εκπαιδευτικούς για πιο εκτεταμένη χρήση των ΤΠΕ. Η επιμόρφωση αυτή να είναι συστηματική και οργανωμένη κεντρικά, πέρα από τις ενημερώσεις και τις ημερίδες του Σχολικού Συμβούλου»... Πηγή: Κ. Καφετζόπουλος κ.ά, schools.gr/content/index.php?lesson_id=23&ep= 338 schools.gr/content/index.php?lesson_id=23&ep= 338

25


Κατέβασμα ppt "«Σχέδια μαθήματος Χημείας με αξιοποίηση των ΤΠΕ» ElearningExpo 9/10/2011, Αίγλη Ζαππείου, Αθήνα Κ. ΚΑΦΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ Δρ. Χημικός, Εκπαιδευτικός 15o ΓΕΛ Αθήνας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google