Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δρ Δ. ΦΑΡΜΑΚΗΣ Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας. Σενάριο – Σχέδιο – Διδασκαλίας Τίτλος σεναρίου διδασκαλίας: Διδασκαλία αδίδακτου κειμένου στη Β΄ και Γ΄

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δρ Δ. ΦΑΡΜΑΚΗΣ Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας. Σενάριο – Σχέδιο – Διδασκαλίας Τίτλος σεναρίου διδασκαλίας: Διδασκαλία αδίδακτου κειμένου στη Β΄ και Γ΄"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δρ Δ. ΦΑΡΜΑΚΗΣ Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας

2 Σενάριο – Σχέδιο – Διδασκαλίας Τίτλος σεναρίου διδασκαλίας: Διδασκαλία αδίδακτου κειμένου στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου Εκτιμώμενη διάρκεια σεναρίου (45΄)

3 Στοχοθεσία: Άσκηση μαθητών στους τομείς του λεξιλογίου, μορφολογίας και σύνταξης της αττικής διαλέκτου Οικείωση – εθισμός στο συσχετισμό στοιχείων της αττικής διαλέκτου με αντίστοιχα στοιχεία της νέας ελληνικής γλώσσας (διαχρονική θεώρηση της γλώσσας) Γνωριμία με τη γραπτή παραγωγή μιας συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου και μελέτη της

4 Επιμέρους σκοποθεσία: α) Σε γνωστικό επίπεδο Πρόσληψη και ερμηνεία του κειμένου ολιστικά Δυνατότητα αναγνώρισης στοιχείων του δομολειτουργικού συστήματος της αρχαίας ελληνικής β) Σε επίπεδο στάσεων Καλλιέργεια κριτικής σκέψης Ευχέρεια αφαιρετικής συλλογιστικής πορείας στην ερμηνεία των ανθρώπινων αξιών, στάσεων, οπτικών κ.ά. γ) Σε επίπεδο δεξιοτήτων (το πώς) Εξοικείωση με εργαλειακά μέσα μάθησης, όπως: λεξικό, γραμματική, συντακτικό Άσκηση μαθητών στην ανάδειξη σχέσεων που συνδέουν έννοιες – όρους του γραπτού λόγου

5 Προτεινόμενη εκπαιδευτική μέθοδος Συνδυασμός μαθησιακών μεθόδων Κειμενοκεντρική προσέγγιση Αξιοποίηση ερωτοαπαντητικής μεθόδου (στοχευμένα) Κατευθυνόμενος διάλογος Χρήση διαγραμμάτων

6 Φάσεις ανάπτυξης του σχεδίου διδασκαλίας Α΄ Φάση: Ενεργοποίηση μαθησιακού ενδιαφέροντος – εύστοχη αφόρμηση σε σύνδεση με το κειμενικό θεματικό κέντρο (3΄) Β΄ Φάση: Επίδοση του μικροκειμένου στους μαθητές Σημείωση: Κρίνεται διδακτικά αποτελεσματικό το κειμενικό απόσπασμα να πλαισιώνεται από μία σύνοψη με περικειμενικό υλικό: γραμματειακό είδος, ένταξη στο ευρύτερο σύγγραμμα, ιστορικό πλαίσιο, δημιουργός, ιδεολογικές και υφολογικές επιλογές κ.ά. (2΄)

7 Γ΄ Φάση: Υψηλόφωνη και εκφραστική ανάγνωση του κειμενιδίου από τον καθηγητή ή κάποιο μαθητή και του εισαγωγικού, ευσύνοπτου σημειώματος, που παρέχει περικειμενική γνώση – πληροφόρηση. (4΄) Δ΄ Φάση: Επεξεργασία του κειμένου: Απεικόνιση και σχηματική καταγραφή του μικροκειμένου – ανάδειξη θεματικών αξόνων και παρότρυνση των μαθητών, με κειμενοκεντρικό πάντα προσανατολισμό, να συμπληρώσουν το σχήμα. (10΄)

8 Ε΄ Φάση: Αποδόμηση του κειμενικού αποσπάσματος. Η διαδικασία αυτή μπορεί να παρασταθεί σχηματικά: κείμενο –> περίοδος –> πρόταση –> φράση/κώλον. (20΄) ΣΤ΄ Φάση: Απόδοση μεταφραστική του αδίδακτου μικροκειμένου – συνολική επαναξιολόγηση – επανεκτίμησή του. (6΄)


Κατέβασμα ppt "Δρ Δ. ΦΑΡΜΑΚΗΣ Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας. Σενάριο – Σχέδιο – Διδασκαλίας Τίτλος σεναρίου διδασκαλίας: Διδασκαλία αδίδακτου κειμένου στη Β΄ και Γ΄"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google