Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 ΟΡΙΣΜΟΙ – ΕΡΕΥΝΕΣ - ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΝΕΛΙ ΚΩΝ / ΝΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΜΕ ΚΛΕΙΝΤΙ ΛΙΑΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " ΟΡΙΣΜΟΙ – ΕΡΕΥΝΕΣ - ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΝΕΛΙ ΚΩΝ / ΝΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΜΕ ΚΛΕΙΝΤΙ ΛΙΑΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2  ΟΡΙΣΜΟΙ – ΕΡΕΥΝΕΣ - ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΝΕΛΙ ΚΩΝ / ΝΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΜΕ ΚΛΕΙΝΤΙ ΛΙΑΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ

3  ΑΙΤΙΑ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΠΕΤΡΟΥ ΜΙΧΑΛΗΣ ΞΗΡΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΧΩΡΙΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ

4  ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΔΙΓΩΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΝΕΛΙ ΜΑΡΙΟΣ ΓΡΙΒΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΠΠΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

5  ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΡΡΟΗΣ ΦΟΥΣΚΑΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΟΖΕΝΕΛ ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΧΩΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΕΚΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

6  Στην εκπαιδευτική γλώσσα ο όρος > αναφέρεται στους νέους εκείνους οι οποίοι δεν ολοκληρώνουν την εκπαίδευση που ορίζεται ως η ελάχιστη αναγκαία εκπαιδευτική προαπαίτηση στην κοινωνία όπου ζουν.

7  Ένας δεύτερος ορισμός της > αναφέρεται στους νέους εκείνους οι οποίοι δεν ολοκληρώνουν την εκπαίδευση που έχουν ξεκινήσει. Υπό μία έννοια θεωρείται ευρύτερος, εφόσον περιλαμβάνει και άτομα που διακόπτουν τις σπουδές τους σε ανώτερες εκπαιδευτικές βαθμίδες, ώστε να εμπεριέχει και τη σπουδαστική διαρροή γενικότερα.

8  Η χώρα μας σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat ( Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία ) κατατάσσεται 8 η μεταξύ των 27 χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ποσοστό μαθητικής διαρροής 13,1% με ευρωπαϊκό μέσο όρο 13,5%.

9  Μάλτα 33,5%  Πορτογαλία 23,2%  Ισπανία 26,5%  Ιταλία 18,2%  Ηνωμένο Βασίλειο 15%  Ρουμανία 17,5%

10  ΑΥΣΤΡΙΑ  ΔΑΝΙΑ  ΣΟΥΗΔΙΑ  ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ  ΟΛΛΑΝΔΙΑ  ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ  ΤΣΕΧΙΑ  ΣΛΟΒΑΚΙΑ

11  Η χώρα με τη μικρότερη μαθητική διαρροή είναι, βάσει στοιχείων, η Σλοβακία καθώς μόλις το 4,7% των μαθητών άφησαν οριστικά τη σχολική τσάντα πριν ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση.

12  Ενώ ήδη, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή (2001), οι πτυχιούχοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης ( ΑΕΙ - ΤΕΙ ) έφτασαν στον αριθμό - ρεκόρ , περίπου 4 εκατομμύρια κάτοικοι ηλικίας 16 ετών και άνω, δηλαδή ο ένας στους δύο, δεν έχουν ολοκληρώσει το υποχρεωτικό 9 χρονο σχολείο ( Δημοτικό - Γυμνάσιο ).

13  Νομός Ροδόπης 67,4%  Νομός Ευρυτανίας 64,6%  Εκατοντάδες είναι οι περιπτώσεις παιδιών, στους νομούς Ροδόπης και Ξάνθης, τα οποία αφήνουν το σχολείο προτού καν ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση.

14 Χαμηλότερα ποσοστά μαθητικής διαρροής παρουσιάζουν οι νομοί :  Αττικής  Θεσσαλονίκης  Αχαΐας  Χίου.

15  Το σχολικό έτος η μαθητική διαρροή άγγιξε το 9%.  17 από τους 181 μαθητές διέκοψαν τη φοίτηση.  Από απουσίες έμεινε το 2,4 %

16 Η οικονομική κρίση « χτυπάει » κατά μεγάλο ποσοστό και την εκπαίδευση με πολλούς τρόπους. Ένας από αυτούς είναι ότι πολλοί μαθητές αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σχολείο για να βγουν στο μεροκάματο και να βοηθήσουν τις οικογένειές τους.

17  η φτώχεια, η ανέχεια, ο οικονομικός καταναγκασμός, η έλλειψη στοιχειωδών μέσων για αξιοπρεπή διαβίωση  η σχολική αποτυχία,  οι κακές επιδόσεις και οι ανυπέρβλητες μαθησιακές δυσκολίες,  η απρόσωπη και ψυχρή πραγματικότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,  το μορφωτικό κεφάλαιο της οικογένειας,

18  ο κοινωνικός περίγυρος,  το επίπεδο πολιτιστικής και πνευματικής ανάπτυξης μιας περιοχής,  τα ήθη και οι συνήθειες που χαρακτηρίζουν συγκεκριμένες ομάδες,  τα κοινωνικά στερεότυπα,  οι διακρίσεις με βάση το φύλο.

19 Στην προέκταση του φαινομένου της σχολικής διαρροής, ένα ιδιαίτερα ανησυχητικό πρόβλημα σε όλη την Ευρώπη είναι η περίπτωση των νέων που βρίσκονται εκτός εκπαίδευσης, κατάρτισης και απασχόλησης, ηλικίας Πρόκειται για μια νέα κοινωνική κατηγορία η οποία αποκαλείται ΝΕΕΤ (Not in Education, Employment or Training) και αφορά όλους όσοι βρίσκονται στο σύγχρονο κοινωνικό περιθώριο, χωρίς να καταγράφονται σε κάποια επίσημη στατιστική του κράτους σε σχέση με την εκπαίδευση, την κατάρτιση ή την απασχόληση.

20 Είναι σαφές ότι το φαινόμενο αυτό αποτελεί μια σύγχρονη κοινωνική πληγή, γιατί αφορά μια νέα κατηγορία ανθρώπων η οποία, εκτός του ότι καθίσταται παροπλισμένη σε ατομικό επίπεδο, είναι κοινωνικά καταστροφικό να περιθωριοποιείται στην πιο ζωτική φάση της κοινωνικής της διαδρομής. Οι επίσημες στατιστικές δίνουν υψηλά ποσοστά των NEETs σε χώρες όπως η Ισπανία (21,1%), η Ιταλία (22,7%), η Βουλγαρία (24,6%), ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό καταγράφεται σε 23,2%, με αύξηση από το 2008 μέχρι το 2011 της τάξης του 54,7%!

21  Διόγκωση εκπαιδευτικών ανισοτήτων  αύξηση φαινομένων όπως η παιδική και μαύρη εργασία, η σκληρότερη εργασιακή εκμετάλλευση εκείνων των νέων που δεν θα έχουν προσόντα, η νεανική παραβατικότητα, ο κοινωνικός αποκλεισμός.

22 Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ πρέπει να διασφαλίσει την εκπαιδευτική διαδρομή των μαθητών σε ένα αξιόπιστο δημόσιο και ουσιωδώς δωρεάν σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης

23 Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΕ ΤΟΠΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ επιβάλλεται να αναδιατάξουν τις δυνάμεις τους ώστε να αναπτυχθεί ένα ισχυρό δίκτυο κοινωνικής αλληλεγγύης απέναντι στις ευπαθείς ομάδες και τις ομάδες υψηλού κινδύνου στον εκπαιδευτικό και κοινωνικό αποκλεισμό.

24


Κατέβασμα ppt " ΟΡΙΣΜΟΙ – ΕΡΕΥΝΕΣ - ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΕΝΕΛΙ ΚΩΝ / ΝΟΣ ΚΑΖΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΜΕ ΚΛΕΙΝΤΙ ΛΙΑΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google