Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Β΄ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΜΑΘΙΝΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΕ02 ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕ03 ΠΛΑΒΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΕ17.01 ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Β΄ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΜΑΘΙΝΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΕ02 ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕ03 ΠΛΑΒΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΕ17.01 ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Β΄ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΜΑΘΙΝΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΕ02 ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕ03 ΠΛΑΒΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΕ17.01 ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ « συζητώντας …» Με την προβολή της ταινίας «το Κύμα – Die Welle»

2 ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΝΥΔΡΕΙΟΥ ή ΓΥΑΛΑΣ ΟΡΙΣΜΟΣ : Παιδαγωγική μέθοδος κατά την οποία σχηματίζονται δύο κύκλοι, ο ένας εσωτερικά μικρότερος από 5-6 άτομα και ο άλλος μεγαλύτερος εξωτερικά, που διαπραγματεύονται ένα θέμα. Ο μικρότερος κύκλος ξεκινά τη συζήτηση και εναλλάσσονται τα άτομα των δύο κύκλων. Τα παιδιά μπορούν να κρατούν σημειώσεις καθώς και να γράφουν ερωτήσεις.

3 ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Τα αρχαία γενικής παιδείας Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ«ΑΝΤΙΓΟΝΗ» ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ:36(2 ΤΜΗΜΑΤΑ) ΧΩΡΟΣ:ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΠΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ:ΦΟΡΗΤΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ, ΒΙΝΤΕΟΚΑΜΕΡΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΥ:3 ΩΡΕΣ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ:ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ ΑΦΟΡΜΗΣΗ:ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ «ΤΟ ΚΥΜΑ»,ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ, ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ 110 ΛΕΠΤΩΝ ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΗΡΩΑ ΤΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ, ΤΟΝ ΚΡΕΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΥΡΑΝΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ.

4 ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ Το πείραμα ενός καθηγητή προς τους μαθητές του αν με τη χρήση απολυταρχικών μεθόδων μπορούν οι μαθητές να οδηγηθούν στη μαζοποίηση και στην οικειοποίηση τυραννικών συμπεριφορών. Το πείραμα όμως παίρνει υπερβολικές διαστάσεις και οι μαθητές οδηγούνται σε άσκηση βίας, ακόμα και σε δολοφονίες.

5 ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η εφαρμογή νέων παιδαγωγικών μεθόδων προσέγγισης της γνώσης Καλλιέργεια της αυτενέργειας και της πρωτοβουλίας των μαθητών με την ομαδοσυνεργατική εργασία και τη βιωματική εμπειρία Συμμετοχή όλων στην παραγωγή της γνώσης Καταγραφή αντιδράσεων από τους μαθητές στην εφαρμογή νέων διδακτικών μεθόδων Εισαγωγή και αξιοποίηση της κινηματογραφικής παιδείας

6 Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Πρόκληση για εμάς τους εκπαιδευτικούς να πειραματιστούμε με νέες εκπαιδευτικές μεθόδους Παραδοχή της αναποτελεσματικότητας συχνά των ήδη υπαρχουσών μεθόδων, αφού αποκλείονται μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες Διάλειμμα από τον καταναγκαστικό χαρακτήρα της ύλης Ο μαθητής να γίνει ρυθμιστής της γνώσης, να αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο, να «εκτεθεί» δημόσια, να ασκηθεί στο δημόσιο διάλογο, να τηρήσει τις αρχές της ισηγορίας και του αμοιβαίου σεβασμού DIE WELLE

7 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ Επιλογή της ταινίας με συνεννόηση και των τριών εκπαιδευτικών και προκαθορισμός στόχων Η ενημέρωση των μαθητών ήταν διακριτική, απλώς ότι θα ακολουθήσει προβολή ταινίας και στη συνέχεια συζήτηση με τη μορφή παιχνιδιού Τονισμός από μέρους μας της υποχρέωσης τους για την τήρηση σωστών κοινωνικών συμπεριφορών Διάταξη των δύο κύκλων και έναρξη συζήτησης από έναν εκπαιδευτικό ……

8 Παρακολούθηση της συζήτησης από τους άλλους μαθητές και συμμετοχή τους στον μικρό κύκλο, αφού γινόταν υποχώρηση του προηγούμενου με απλό χτύπημα στην πλάτη Τήρηση του τυπικού της μεθόδου με συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε περίπτωση χαλάρωσης του θέματος Ταυτόχρονη βιντεοσκόπηση της όλης διαδικασίας από ένα συνάδελφο Διανομή ερωτηματολογίου την επόμενη μέρα στους μαθητές για την καταγραφή των εντυπώσεων καθώς και κριτική για τις παιδαγωγικές μεθόδους

9 ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ Ανεύρεση κοινού ωραρίου και για τους τρεις συναδέλφους για την προβολή της ταινίας και τη διεξαγωγή συζήτησης Άδεια από το διευθυντή για την εκτροπή του προγράμματος αλλά και για τη βιντεοσκόπηση, διάθεση της αίθουσας εκδηλώσεων. Ανησυχία εκ μέρους μας μήπως υπάρξει ανία, δυσφορία για το θέμα, φασαρία από όσους δε θέλουν να συμμετάσχουν Κίνδυνος παρεκτροπής σε πολιτικές και κομματικές απόψεις Κίνδυνος για εμάς τους εκπαιδευτικούς να μετατραπούμε σε καθοδηγητές γνώσης, ή να εκτραπούμε σε επιβολή προσωπικών απόψεων

10 ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ Ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα: απόλυτη ησυχία κατά τη διάρκεια της προβολής, αυτόματη διάταξη των κύκλων από τα παιδιά, συμμετοχή των περισσοτέρων μαθητών στους κύκλους, ικανοποίηση από τους μαθητές για τον πρωτόγνωρο αυτό τρόπο διδασκαλίας και επιθυμία να πραγματοποιείται παρόμοια διαδικασία πιο συχνά. Μερικά παιδιά δε συμμετείχαν και εξαιτίας της έλλειψης επαρκούς χρόνου και λόγω της συστολής τους. Καταγραφή και αξιολόγηση των απαντήσεων των παιδιών στα ερωτηματολόγια

11 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

12 1) Ποια πιστεύτε ότι ήταν η κεντρική ιδέα της ταινίας; Αναφέρατε σύντομα. 2) Το θέμα της ταινίας εμπίπτει με θέματα προσωπικού σας ενδιαφέροντος; Αν ναι, γιατί; 3) Το θέμα της ταινίας το έχετε διαπραγματευτεί ξανά σε άλλα γνωστικά αντικείμενα; Αν ναι, με ποιον τρόπο; 4) Αναφερθείτε στον τύπο της μαθησιακής διαδικασίας που εφαρμόζεται ως τώρα στα γνωστικά αντικείμενα.

13 5) Διατυπώστε την κριτική σας για τις μεθόδους που εφαρμόζονται για την εμπέδωση και κατανόηση της παρεχόμενης γνώσης. 6) Κεντρικός φορέας της γνώσης είναι ο εκπαιδευτικός. Διατυπώστε σύντομα την κριτική σας για τo κυρίαρχο μοντέλο του εκπαιδευτικού στο παρόν σχολικό σύστημα. 7) Διατυπώστε πώς θα θέλατε να παρέχει τη γνώση ο σύγχρονος εκπαιδευτικός.

14 8) Η συζήτηση που ακολούθησε μετά την προβολή της ταινίας λέγεται «συζήτηση γυάλας». Αξιολογήστε σύντομα τα αποτελέσματα αυτής της παιδαγωγικής μεθόδου. 9) Αναφέρετε αρνητικά σημεία αυτής της παιδαγωγικής μεθόδου. 10) Θα θέλατε να εφαρμοστεί και περαιτέρω αυτή η παιδαγωγική μέθοδος και σε άλλα γνωστικά αντικείμενα;

15 ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

16


Κατέβασμα ppt "ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΖΑΓΟΡΑΣ ΤΑΞΗ Β΄ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΜΑΘΙΝΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΕ02 ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΕΛΕΝΗ ΠΕ03 ΠΛΑΒΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΕ17.01 ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google