Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο εκφοβισμός μπορεί να πάρει διάφορες μορφές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο εκφοβισμός μπορεί να πάρει διάφορες μορφές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2

3 Ο εκφοβισμός μπορεί να πάρει διάφορες μορφές

4 Σωματικός Φυσικός τραυματισμός ή απειλή τραυματισμού προς κάποιον. Εκδηλώνεται με σπρωξίματα, σκουντήματα, αγκωνιές, γροθιές και κλοτσιές, τρικλοποδιές, χτυπήματα με αντικείμενα, τσιμπήματα και δαγκωνιές, περιορισμό του άλλου μέσω σωματικών πρακτικών.

5 • Σεξουαλικός: Υβριστικά σχόλια, σκίτσα και γκράφιτι με σεξουαλικό περιεχόμενο, ανήθικες χειρονομίες, ανεπιθύμητο άγγιγμα, μέχρι και σοβαρές σεξουαλικές επιθέσεις

6 • Ρατσιστικός: Διάδοση αρνητικών σχολίων εξαιτίας της καταγωγής, της κοινωνικής τάξης, της οικονομικής κατάστασης, της διαφορετικότητας.

7 Λεκτικός Συστηματική χρησιμοποίηση υβριστικών εκφράσεων, φραστικών επιθέσεων, προσβολών και απειλών, αγενών σχολίων και ειρωνείας, χρήση παρατσουκλιών

8 • Εκφοβισμός με εκβιασμό: Εκούσια απόσπαση χρημάτων ή προσωπικών αντικειμένων, η οποία συνοδεύεται από απειλές ή και τον εξαναγκασμό σε αντικοινωνικές πράξεις.

9 • Ηλεκτρονικός: Αποστολή απειλητικού ή υβριστικού υλικού μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, των υπηρεσιών MMS και SMS που παρέχουν τα κινητά τηλέφωνα και των διαδικτυακών τόπων κοινωνικής δικτύωσης, χρήση ή παραποίηση των προσωπικών δεδομένων κάποιου ατόμου, αποκλεισμός του από μια δικτυακή ομάδα, κλήσεις στο κινητό του από άγνωστο νούμερο.

10 Διαδικτυακός εκφοβισμός Ορισμός
Ο όρος Διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyber-bullying) αφορά τον εκφοβισμό, την απειλή, την ταπείνωση ή την παρενόχληση παιδιών, προεφήβων και εφήβων μέσω της χρήσης Διαδικτύου, κινητών τηλεφώνων είτε άλλων ψηφιακών τεχνολογιών από ομηλίκους τους.

11 Διαδικτυακός εκφοβισμός Μορφές
Επαναλαμβανόμενη αποστολή ηλεκτρονικών ή τηλεφωνικών μηνυμάτων Παρέμβαση και παρενόχληση οποιασδήποτε διαδικτυακής δραστηριότητας του ατόμου Δημιουργία ψεύτικων διαδικτυακών προφίλ Είσοδος σε προσωπικούς διαδικτυακούς λογαριασμούς του ατόμου Αποστολή φωτογραφιών του ατόμου ή άλλου είδους μαγνητοσκοπημένου υλικού Αποστολή προσωπικών πληροφοριών του ατόμου σε πολλαπλούς παραλήπτες Αποστολή απειλητικών μηνυμάτων σε αλλά άτομα υποκρινόμενοι το άτομο που εκφοβίζεται Υποκίνηση τρίτων για διαδικτυακή παρακολούθηση και παρενόχληση του ατόμου

12 Αίτια σχολικού εκφοβισμού
Η ανάγκη του θύτη να νιώσει δυνατότερος και ανώτερος από τους υπόλοιπους. Η ανασφάλεια και η αβεβαιότητα του θύτη για τον εαυτό του. Tο οικογενειακό περιβάλλον. Συχνά ο θύτης μεταφέρει την ενδοοικογενειακή βία από το σπίτι στο σχολείο.

13 Αίτια διαδικτυακού εκφοβισμού
Θυμός Απόγνωση Εκδίκηση Προβληματικές σχέσεις στο οικογενειακό περιβάλλον Κοινωνική δυσλειτουργία

14 Συνέπειες εκφοβισμού Έντονο άγχος Συναισθήματα ανασφάλειας Φοβίες
Σχολική άρνηση Συχνή απουσία από το σχολείο Σχολική αποτυχία Μαθησιακές δυσκολίες Κατάθλιψη

15 Ενδείξεις θυματοποίησης
Μειωμένη διάθεση, άρνηση να πάει στο σχολείο με πρόσχημα αδιαθεσίας Απροσδόκητη μαθησιακή πτώση Απομόνωση την ώρα του διαλείμματος Καθυστερημένη άφιξη στο σχολείο και στο σπίτι Αλλαγή διαδρομών Ρούχα σκισμένα Μώλωπες, σημάδια, μελανιές Συχνή απώλεια προσωπικών πραγμάτων, χρημάτων Άρνηση συμμετοχής σε σχολικές εκδηλώσεις Ξαφνικές αλλαγές διάθεσης

16 Προτάσεις προς γονείς και παιδαγωγούς
Συζήτηση με το παιδί Διαβεβαίωσή του ότι το ίδιο δεν ευθύνεται για ό,τι συνέβη Εκδήλωση γνήσιου ενδιαφέροντος και ειλικρινούς πρόθεσης για παροχή προστασίας Ανάγκη «να σπάσει τη σιωπή του» Λήψη οδηγιών από ειδικό σύμβουλο ψυχικής υγείας

17 Συμβουλευτική γραμμή για την ψυχοκοινωνική υγεία του παιδιού

18 Πορίσματα έρευνας (ερωτηματολόγια) στο 59ο Λύκειο Αθηνών
Πορίσματα έρευνας (ερωτηματολόγια) στο 59ο Λύκειο Αθηνών

19 Έρευνα στη Βαρβάκειο Σχολή
Σύμφωνα με την έρευνα ,τα είδη της βίας τα οποία εκδηλώνονται στη σχολή,είναι στον διπλανό πίνακα:

20

21 Πηγές «Βιωματικά εργαστήρια»
«Δραστηριότητες στην τάξη για την πρόληψη του εκφοβισμού και της βίας μεταξύ των μαθητών» Μαρία Ζάννη, Σημειώσεις για το σεμινάριο «Επικοινωνία δίχως βία για σχολεία δίχως βία» (μέθοδος Marshall Rosenberg) Dan Olweus, εκφοβισμός και βία στα σχολεία

22 Ευχαριστούμε θερμά για την υποστήριξη :
Την κα Μαρία Χιόνη, υπεύθυνη αγωγής υγείας. Την ΕΨΥΠΕ. Την κα Φωτεινή Σιάνου, διευθύντρια της ΚΕΔΕ, υπεύθυνη προγράμματος «επικοινωνία δίχως βία για σχολεία δίχως βία» Την κα Μαρία Ζάννη και την κα Βασιλική Κατριβάνου, εκπαιδεύτριες προγράμματος ”Επικοινωνία δίχως βία για σχολεία χωρίς βία.”

23 Τις ομάδες εργασίας αποτέλεσαν οι:
Βουμβάκη Σοφία Γκέκα Παναγιώτα Έξαρχος Αλέξανδρος Ζήσης Σωκράτης Κατωπόδης Ευάγγελος Κατωπόδης Ευστάθιος Λουκάς Αναστάσιος Νικολάου Ευμορφία Ντάρλας Σπυρίδων Ονταντζή Μαρία Παναγιώτου Αναστάσιος Πουρτσελάτζε Νία Πυρομάλλης Φώτης Σαματίδου Στέλλα Σιέρρος Κωνσταντίνος Τσέργας Απόστολος Φωκάς Ιωάννης


Κατέβασμα ppt "Ο εκφοβισμός μπορεί να πάρει διάφορες μορφές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google