Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» Μάθημα: Ηλεκτρονική Δημοσίευση Τίτλος Εργασίας: Laws of Attraction: In search of document value-ness for recommendation Φοιτήτρια: ΘΕΟΦΙΛΑΤΟΥ ΑΝΝΑ Υπεύθυνοι Καθηγητές: ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΓΕΡΓΑΤΣΟΥΛΗΣ ΜΑΝΟΛΗΣ ΑΘΗΝΑ 2007

2 Δομή Εργασίας  Εισαγωγή  Παράδειγμα  Παιδαγωγικά προσανατολισμένη Σύσταση Εγγράφου  Προτεινόμενο Σύστημα Σύστασης  Πείραμα  Αποτελέσματα πειράματος  Συμπεράσματα

3 Εισαγωγικά 1/2  Σύστημα Σύστασης (Recommendation System)  Ενδιαφέρον καταναλωτή Σε κατάστημα  cd jazz Σε κατάστημα  cd jazz Σε ψηφιακή βιβλιοθήκη  ερευνητικό άρθρο Σε ψηφιακή βιβλιοθήκη  ερευνητικό άρθρο  Στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο Αποτελεσματική Αποτελεσματική Αύξηση στις πωλήσεις Αύξηση στις πωλήσεις

4 Εισαγωγικά 2/2  Συστήματα Σύστασης στην ηλεκτρονική μάθηση  Μαθητευόμενοι Επίπεδο γνώσης Επίπεδο γνώσης Στόχοι μάθησης Στόχοι μάθησης Ενδιαφέροντα έγγραφα Ενδιαφέροντα έγγραφα Παιδαγωγικά χρήσιμα Παιδαγωγικά χρήσιμα Υποχρεωτικό διδακτικό υλικό Υποχρεωτικό διδακτικό υλικό

5  Χρήστης Α Άρθρο  Όχι μόνο ενδιαφέρον αλλά και παιδαγωγικά χρήσιμο Άρθρο  Όχι μόνο ενδιαφέρον αλλά και παιδαγωγικά χρήσιμο Παιδαγωγικά κατάλληλο Παιδαγωγικά κατάλληλο  Χρήστης Β Ειδήσεις  στοιχεία που τον ενδιαφέρουν

6 Η υποβολή συστάσεων πρέπει να γίνεται:  Ανάλογα με τη διδακτέα ύλη  Ενδιαφέροντα Υποκίνηση του ενδιαφέροντος των χρηστών Υποκίνηση του ενδιαφέροντος των χρηστών  Ανάλογα με το επίπεδο του μαθητευόμενου

7 Παιδαγωγικά προσανατολισμένη Σύσταση Εγγράφου  Συλλογή  Προφίλ μαθητευόμενων  Παιδαγωγική ακολουθία  Παιδαγωγικές ανάγκες  Ενδιαφέροντα

8 Προτεινόμενο Σύστημα Σύστασης  Artificial Learners (ArLs) – Τεχνητοί μαθητευόμενοι  Collaborative Filtering (CF) – Συνεργατικό Φιλτράρισμα Ομοιότητα των χρηστών Ομοιότητα των χρηστών Παλαιότερες προτιμήσεις Παλαιότερες προτιμήσεις

9

10  Αξιολόγηση και σύγκριση Μαθητευόμενων και εγγράφων Μαθητευόμενων και εγγράφων  Δύο στρώματα φιλτραρίσματος Μαθητευόμενοι  ενδιαφέροντα, υπόβαθρο γνώσης Μαθητευόμενοι  ενδιαφέροντα, υπόβαθρο γνώσης Έγγραφα  θέμα, τεχνικό επίπεδο, κάλυψη θέματος, παρουσίαση Έγγραφα  θέμα, τεχνικό επίπεδο, κάλυψη θέματος, παρουσίαση  Σύσταση Αντιστοίχηση ενδιαφερόντων μαθητευόμενων με θέμα εγγράφου Αντιστοίχηση ενδιαφερόντων μαθητευόμενων με θέμα εγγράφου Το τεχνικό επίπεδο του εγγράφου να μην εμποδίζει τον χρήστη στην κατανόηση Το τεχνικό επίπεδο του εγγράφου να μην εμποδίζει τον χρήστη στην κατανόηση Τεχνική

11 Προβλήματα του Συστήματος  Η αντιστοίχηση άρθρων με μαθητευόμενους είναι πολύ δαπανηρή  Νέα άρθρα  απαιτούν λεπτομερή περιγραφή, δεν γίνεται αυτόματα  Χρήστης  αποκτά νέες γνώσεις με κάθε άρθρο που διαβάζει και απαιτείται νέα διαδικασία αντιστοίχησης για να βρεθεί το επόμενο κατάλληλο άρθρο  Προβλήματα στην αντιστοίχηση άρθρου - μαθητευόμενου

12 Πείραμα 1/2  48 μαθητές  23 άρθρα  ArLs  Χρησιμοποιήθηκαν δύο τεχνικές Hybrid CF (στο σχ.1) Hybrid CF (στο σχ.1) Τυχαία ανάθεση Τυχαία ανάθεση  48 φόρμες για τα ενδιαφέροντα και το υπόβαθρο γνώσης των μαθητευόμενων

13

14 Πείραμα 2/2  41 απαντήσεις  Πρόταση να διαβάσουν 2 άρθρα σε πέντε μέρες  Ανατροφοδοτήσεις για τα άρθρα που διάβασαν  σοβαρότητα  Βαθμολογίες: 4= πολύ, 3= σχετικά, 2= όχι πολύ, 1= καθόλου  Κανείς δεν γνώριζε ότι ένα από τα άρθρα συστήθηκε τυχαία

15

16 Αποτελέσματα Πειράματος 1/2  24 έγκυρες απαντήσεις  6 έγκυρες, αλλά καθυστερημένες  3 μη έγκυρες (πολλαπλές απαντήσεις, κενά, κλπ.)  8 δεν απάντησαν καθόλου  Αποτελέσματα μόνο από τις 24 έγκυρες

17

18 Αποτελέσματα Πειράματος 2/2  Για πιο ακριβή αποτελέσματα  Μελετήθηκε κάθε μια απάντηση ξεχωριστά Αν κάποιος βαθμολογήσει το συστημένο άρθρο ως πολύ ενδιαφέρον(4) και το τυχαία ορισμένο ως σχετικά ενδιαφέρον (3) τότε η διαφορά είναι 4-3=1 Αν κάποιος βαθμολογήσει το συστημένο άρθρο ως πολύ ενδιαφέρον(4) και το τυχαία ορισμένο ως σχετικά ενδιαφέρον (3) τότε η διαφορά είναι 4-3=1  Εκτός από το διάγραμμα «δύσκολο στην κατανόηση» μια θετική βαθμολογία δείχνει ότι το συστημένο άρθρο είναι καλύτερο από το τυχαία ορισμένο

19

20 Συμπεράσματα 1/2  Οι μαθητευόμενοι είναι πρόθυμοι να δεχθούν ενδιαφέροντα, αλλά παιδαγωγικά δύσκολα έγγραφα  Είναι πρόθυμοι να δεχθούν μη ενδιαφέροντα, αλλά παιδαγωγικά χρήσιμα έγγραφα  Οι χρήστες παραδέχονται ότι προκειμένου να αποκτήσουν νέες γνώσεις, είναι πρόθυμοι να ανεχθούν τέτοιου είδους «ακατάλληλα» έγγραφα

21 Συμπεράσματα 2/2  Πρόκληση για το Σύστημα Σύστασης είναι να κρατάει συνεχώς το ενδιαφέρον των χρηστών  Το μέτρο επιτυχίας του Συστήματος είναι η ικανοποίηση των χρηστών  Η πλειοψηφία των χρηστών προσπαθεί να πετύχει μια αρμονία μεταξύ του ενδιαφέροντος και το εκπαιδευτικού στόχου  Οι χρήστες στο περιβάλλον ηλεκτρονικής μάθησης είναι πιο ανεκτικοί από ότι στα εμπορικά Συστήματα Σύστασης

22 Προβληματισμοί  Το Σύστημα μπορεί να παρακολουθήσει την εξέλιξη του χρήστη?  Αντιστοίχηση με παρόμοιους χρήστες ή παλαιότερες προτιμήσεις δεν είναι πάντα αποτελεσματική


Κατέβασμα ppt "ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google