Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:

2 Δυσκολίες της αξιολόγησης Η πολυπλοκότητα του εκπαιδευτικού λογισμικού Η πιστοποίηση του λογισμικού, (η επίσημη επικύρωση της ποιότητάς του, ΕΛΟΤ, Π.Ι.) Ο οικονομικός παράγοντας (μέγεθος αγοράς) Ο κοινωνικός παράγοντας (ποιοι και πόσοι ασχολούνται με το θέμα και αξιολογούν τη χρήση και το σχεδιασμό)

3 Ιστοχώροι με εργαλεία αξιολόγησης ιστοχώροι με αξιολογήσεις http://www.childrenssoftware.com/rating.html Κριτήρια αξιολόγησης http://www.evalutech.sreb.org/criteria/courseware.as p http://www.evalutech.sreb.org/criteria/courseware.as p Οδηγός αξιολόγησης http://www.ncrel.org/tech/claims/ Φόρμες αξιολόγησης http://seamonkey.ed.asu.edu/emc300/software/evalfo rm.html http://seamonkey.ed.asu.edu/emc300/software/evalfo rm.html http://www.iste.org/inhouse/nets/cnets/teachers/web/t _form_software-eval.html http://www.iste.org/inhouse/nets/cnets/teachers/web/t _form_software-eval.html

4 Το πλαίσιο της αξιολόγησης Αξιολόγηση από πολλές πλευρές π.χ. Λογισμικό διδασκαλίας: είναι αποτελεσματικό; Το εκπαιδευτικό λογισμικό: είναι αξιόπιστο; συνεργάζεται με άλλα λογισμικά; Είναι φιλικό στο χρήστη; Η ποιότητα του περιεχομένου του; Είναι σύγχρονο;

5 Το πλαίσιο της αξιολόγησης 2 Αξιολόγηση από πολλές πλευρές θεωρητικό πλαίσιο της αξιολόγησης στόχοι της αξιολόγησης (τεχνικής παιδαγωγικής) Ποιους αφορά η αξιολόγηση; Ποιοι θα είναι οι αξιολογητές, πως θα επιλεγούν; Ποια στρατηγική αξιολόγησης επιλέγεται; Το είδος της αξιολόγησης που επιλέγεται

6 Κριτήρια Αξιολόγησης Αξιολόγηση του περιεχομένου (αν υπάρχει) Αξιολόγηση της παιδαγωγικής μεθόδου Αξιολόγηση της διεπαφής Αξιολόγηση του μαθησιακού αποτελέσματος Ύπαρξη υποστηρικτικού υλικού Το απαιτούμενο κόστος Τεχνική αξιολόγηση (αξιοπιστία, ευχρηστία, αποδοτικότητα, ασφάλεια συμβατότητα) Λοιπά θέματα…

7 Κριτήριο: η αλληλεπίδραση με το χρήστη Ανοιχτά περιβάλλοντα παραμετροποιούνται, προσαρμόζονται εύκολα από τους χρήστες περιβάλλοντα ευρείας χρήσης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία Κλειστά περιβάλλοντα

8 ) Προσεγγίσεις με κριτήρια αξιολόγησης (check-lists) Αναφέρονται στην παιδαγωγική και στην τεχνική αξιολόγηση του Ε-Λ Τα κριτήρια διερευνούν εάν στο Ε-Λ υπάρχουν και σε ποιο βαθμό μια σειρά από χαρακτηριστικά που κατατάσσονται σε 4 κατηγορίες Εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά Σχέση με το αναλυτικό πρόγραμμα Αισθητική Τεχνική (οι 2 πρώτες αναφέρονται στην παιδαγωγική αξιολόγηση, και οι επόμενες 2 στην αισθητική & τεχνική αξιολόγηση του ελ)

9 1 η κατηγορία: Εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά Παρέχει το Ε-Λ κίνητρα; Δηλαδή: προσελκύει και διατηρεί την προσοχή, προσδιορίζει την ενίσχυση, προκαλεί, προωθεί την άμιλλα, ελέγχει την εμπιστοσύνη, κεντρίζει την περιέργεια γενικά και ειδικά τη γνωστική περιέργεια, κινητοποιεί τη φαντασία, θέτει στόχους, υπολογίζει το βαθμό επίτευξής τους, είναι χρήσιμο, ικανοποιεί, έχει κατάλληλη διάρκεια & ποικιλία; Προωθεί την αλληλεπίδραση και την ανάδραση; Είναι προσανατολισμένο στο στόχο; Προσδιορίζει τον ρόλο του εκπαιδευτικού; Χειρίζεται με κατάλληλο τρόπο τα λάθη των μαθητών;

10 2 η : Σχέση με το αναλυτικό πρόγραμμα Είναι το Ε-Λ συμβατό με το αναλυτικό πρόγραμμα; Είναι το Ε-Λ συμβατό με το αναλυτικό πρόγραμμα; Επιτρέπει τον πειραματισμό, (εφαρμογή σε πραγματικές καταστάσεις); Χρησιμοποιεί τις θέσεις της γνωστικής υπερφόρτωσης; Είναι συμβατό με τα νοητικά σχήματα των μαθητών; Κατανοούν οι χρήστες πώς πρέπει να πλοηγούνται και σε ποιο σημείο του λογισμικού βρίσκονται κάθε στιγμή; Αισθάνονται ότι βρίσκονται σε οικείο περιβάλλον ή χάνονται; Παρέχονται εργαλεία ελέγχου της διαδικασίας από το μαθητή ή ο έλεγχος γίνεται εξ ολοκλήρου από το λογισμικό; Είναι οι μαθητές ελεύθεροι να ‘ανακαλύψουν’ το λογισμικό, Η πλοήγηση είναι γραμμική ή διακλαδωμένη;

11 3 η : Αισθητική Είναι τα χρώματα ελκυστικά - βοηθούν την κατανόηση; Είναι κατάλληλος ο τρόπος παρουσίασης των κειμένων, Γίνεται χρήση κατάλληλων υπερκειμένων, γραφικών, ήχου, κινούμενων σχεδίων και βίντεο; Είναι ελκυστική και κατανοητή η παρουσίαση της οθόνης; Είναι κατανοητή η παρουσίαση των εκπαιδευτικών οδηγιών; Υπάρχουν επαρκείς κατάλογοι επιλογών και εικονίδια; Είναι κατάλληλη η σχεδίαση της διεπαφής, παρέχονται πληροφορίες για τον προσανατολισμό και κατάλληλα εργαλεία πλοήγησης;

12 4 η : Τεχνική Εξασφαλίζεται η ατομική χρήση του Ε-Λ; Καταγράφει το Ε-Λ δεδομένα από τις απαντήσεις και την επίδοση του μαθητή; Μπορεί το Ε-Λ να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια σε περίπτωση περιορισμένης βλάβης;


Κατέβασμα ppt "ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Επιμορφωτής:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google