Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015. ΤΙ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ ΣΤΗΝ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015. ΤΙ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ ΣΤΗΝ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

2 ΤΙ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ ΣΤΗΝ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

3

4 Γλώσσα Α Δημοτικού Βιβλίο μαθητή Η κατάκτηση των βασικών δεξιοτήτων ανάγνωσης και κατανόησης γραπτών κειμένων καθώς και η αναζήτηση και χρήση της πληροφορίας. Η καλλιέργεια δεξιοτήτων γραφής, ο εμπλουτισμός και η αποσαφήνιση του λεξιλογίου και η συνειδητοποίηση των βασικών στοιχείων της δομής και της λειτουργίας της γλώσσας. Στόχοι του μαθήματος της γλώσσας:

5 Η ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ Στις ενότητες 2 – 6, του βιβλίου του μαθητή, κάθε κεφάλαιο έχει έκταση δύο σελίδων. Η αριστερή σελίδα αποτελείται από την κεντρική εικόνα και το κυρίως κείμενο. Η δεξιά σελίδα περιέχει τα συνοδευτικά κείμενα: μια άσκηση εμπέδωσης του υπό επεξεργασία γράμματος και ένα δευτερεύον κείμενο. Στις ενότητες , οι μαθητές εξετάζουν με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού διαφορετικούς τύπους γραπτών κειμένων όπως: επιστολές, ανακοινώσεις, πίνακες δρομολογίων, οδηγίες, προσκλήσεις, χάρτες, κανόνες παιχνιδιών, περιγραφές τόπων, αφηγήσεις ιστοριών και πληροφοριακά κείμενα. Στο κάτω μέρος των σελίδων παρουσιάζεται το βασικό γραμματικό φαινόμενο υπό διερεύνηση με ειδική σήμανση.

6 Γλώσσα Α Δημοτικού Τετράδιο Εργασιών Το τετράδιο εργασιών περιέχει επαναληπτικές δραστηριότητες, οι οποίες αξιολογούν το βαθμό κατάκτησης των γνώσεων & δεξιοτήτων που αποτελούν τους λεξικο-γραμματικούς, επικοινωνιακούς και γνωσιακούς στόχους κάθε ενότητας. Οι ασκήσεις - δραστηριότητες έχουν παιγνιώδη μορφή και από τη λύση τους παράγεται ένα νόημα (π.χ. απαντήσεις σε θέματα πλοκής, περιγραφή δράσεων παράλληλες με την κεντρική ιστορία). Η τελευταία άσκηση κάθε κεφαλαίου αποτελεί την ορθογραφία. Η ορθογραφία αντιγράφεται μια φορά στην τάξη και ελέγχεται από το δάσκαλο.

7 Διδακτική Μεθοδολογία Συνδυαστικό Μοντέλο Αναλυτικοσυνθετική μέθοδος: Δίνει έμφαση στην αντιστοίχιση φθόγγων & γραμμάτων μέσα από συστηματική άσκηση στην κατάτμηση και επανασύνθεση πρότυπων λέξεων. Αναγνώριση γράμματος και των φθόγγων που αντιστοιχούν Αναγνώριση συλλαβών εμπλέκοντας αργότερα λέξεις ή φράσεις. Αναδυόμενη γραφή και ολική προσέγγιση: Η ανάγνωση & η γραφή είναι πράξεις με νόημα & η διδασκαλία τους πρέπει να αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση πραγματικών επικοινωνιακών αναγκών. Τονίζει τη σπουδαιότητα των προγενέστερων γνώσεων κ εμπειριών των μαθητών Αναδυόμενη γραφή και ολική προσέγγιση: Η ανάγνωση & η γραφή είναι πράξεις με νόημα & η διδασκαλία τους πρέπει να αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση πραγματικών επικοινωνιακών αναγκών. Τονίζει τη σπουδαιότητα των προγενέστερων γνώσεων κ εμπειριών των μαθητών

8 ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΓΝΩΣΗ Η ικανότητα να διακρίνουμε τόσο τις συλλαβές όσο και τα φωνήματα μιας λέξης, δηλαδή τους ξεχωριστούς ήχους που την αποτελούν. H φωνολογική συσχετίζεται άμεσα με την αναγνωστική δεξιότητα ΕΠΙΠΕΔΑ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΠΙΓΝΩΣΗΣ Η φωνημική επίγνωση Η συλλαβική επίγνωση Η επίγνωση για τα τμήματα της συλλαβής

9 Κύριοι άξονες ανάπτυξης δραστηριοτήτων φωνολογικής ενημερότητας ΔΕΞΙΟΤΗΤΑΕΠΙΠΕΔΟΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑνάλυσηΠρόταση σε λέξειςΣήμερα είναι Πέμπτη Λέξης σε συλλαβή Συλλαβής σε φωνήματα ΣύνθεσηΣυλλαβών σε λέξη Φωνημάτων σε λέξη ΟμοιοκαταληξίαΛέξεων Διάκριση θέσηςΣυλλαβής (κα) Κανάτα πρώτης (πρώτης τελευταίας ενδιάμεσης ) φωνήματος

10 ΔΕΞΙΟΤΗΤΑΕΠΙΠΕΔΟΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΑφαίρεσηΣυλλαβήςΜωράκι- κι= μωρά ΦωνήματοςΠέτρα-τ = πέρα ΠρόσθεσηΣυλλαβήςΠατά +τα= πατάτα ΦωνήματοςΚ+λέω+ κλαίω ΑντιστροφήΣυλλαβήςζά-ρι  ρί-ζα Φωνήματοςαν  να ΑντικατάστασηΣυλλαβήςτώ-ρα  τό-τε ΦωνήματοςΆλλος  άμμος Κύριοι άξονες ανάπτυξης δραστηριοτήτων φωνολογικής ενημερότητας

11 Γραφή στην Α τάξη Κάθε ήχος, καθετί που εκφέρουμε προφορικά, μπορεί να έχει και γραπτή μορφή Γράφω για να μεταδώσω ένα μήνυμα Διαβάζω για να κατανοήσω το περιεχόμενο ενός κειμένου

12 Ορθογραφία

13 Ασκήσεις ορθογραφίας 1.Άσκηση: Οικογένειες λέξεων Ανάγνωση ιστορίας σχετικά με μια οικογένεια (μαμά, παιδιά) Μαμά και παιδιά μοιάζουν Μαμά: κορυφή Παιδιά: κορυφαίος, κορύφωμα, κορφή, κορφάδα, κορυφογραμμή, κατακόρυφος, κορφοβούνι 2. Άσκηση: Σύνθετες λέξεις Μαμά: πράσινη Μπαμπάς: κόκκινος Παιδί: πρασινοκόκκινο

14 3. Άσκηση: Η χαμένη λέξη είμαι κλρσείμαιτνο στην ρστηνολφειτο ρλοπαρεακον υοκλαδιφρος τθριοτθοιρπθ κιορικαμαναρ ηγφξδκηγξκφλ 4. Διάφορες ασκήσεις Χρήση κεφαλαίου σε κείμενο με μόνο μικρά γράμματα Χρήση σημείων στίξης σε κείμενο Ρωτώ, λέω, θαυμάζω (σημεία στίξης) Πρόσθεση καταλήξεων Χρήση ομόφωνων σε πρόταση (κλίμα/ κλήμα, σύκο/ σήκω κλπ.) Σταυρόλεξο, κρεμάλα, τηλεγράφημα, κυνήγι θησαυρού Ασκήσεις ορθογραφίας

15 ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ

16 Δραστηριότητες κατανόησης & παραγωγής γραπτού λόγου Κείμενα καθημερινής χρήσης Λίστες με διάφορα είδη Λογοτεχνικά βιβλία και βιβλία γνώσεων Συγγραφή μικρών ιστοριών Αξιοποίηση του εικονογραφημένου λεξικού

17 Ατομικός Φάκελος Μαθητών (portfolio) Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, κάθε εκπαιδευτικός θα διατηρεί και θα ενημερώνει τον προσωπικό φάκελο κάθε μαθητή (portfolio). Στο φάκελο ο εκπαιδευτικός θα συγκεντρώνει τις γραπτές εργασίες του μαθητή (ζωγραφιές, διάφορα κείμενα που έχει γράψει, ενδεικτικά διορθωμένα κείμενα που έχει κάνει μετά από συζήτηση με τον εκπαιδευτικό) και γενικά οτιδήποτε δείχνει την πρόοδό του αλλά και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν βοηθητικό στοιχείο για την παροχή εξηγήσεων στους γονείς του.

18 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 1. Συζητήσετε με τους γονείς σε ατομική βάση και ζητείστε να σας αναφέρουν κάτι που πρέπει να προσέξετε για το παιδί 2.Επικοινωνείτε καθημερινά με τους γονείς 3.Ενημερώνετέ τους πρώτα για τα θετικά του παιδιού και μετά συζητήσετε πρώτα διερευνητικά για θέματα που σας προβληματίζουν στην συμπεριφορά του ή στην σχολική του επίδοση 4. Διατηρείτε καθημερινά τον προσωπικό φάκελο (portfolio) κάθε μαθητή ενημερωμένο 5. Συζητήσετε με τους γονείς τι θέλετε και πως θέλετε να βοηθούν τα παιδιά στο σπίτι 6. Εξηγήστε τους στην αρχή της χρονιάς πως θα δουλέψετε σε κάθε μάθημα 7. Πάντοτε να τους εξηγείτε τι έκανε λάθος ο μαθητής και πως μπορεί να διορθωθεί 8. ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΥΣ προσεκτικά και πάντοτε με ΥΠΟΜΟΝΗ….

19 Ενδεικτικές γλωσσικές δραστηριότητες με τη βοήθεια των γονέων Κάνετε ένα περίπατο στο χωριό ζητώντας από το παιδί να ονομάσει διάφορες επιγραφές, καταστήματα που υπάρχουν στο χωριό, σπίτια συγγενών, δρόμους. Διαβάστε μαζί ένα περιοδικό ψάχνοντας φωτογραφίες με λεζάντες Συζητήσετε διάφορα έντυπα που έρχονται στο σπίτι σας (λογαριασμοί, έντυπα με διαφημίσεις). Εξερευνήσετε παρέα τα είδη της κουζίνας και τις ετικέτες που είναι στα τρόφιμα Πάτε παρέα στο μπακάλικο του χωριού, ή το φούρνο και συζητήσετε τα είδη που πωλούν και τις συσκευασίες τους. Κάνετε ένα κατάλογο μαζί του με τα πράγματα που θα παίρνει μαζί του στο σχολείο Διαβάσετε μαζί οδηγίες χρήσης για τα παιχνίδια που έχει ή θέλει να του αγοράσετε. Διαβάζετε μαζί για την επικινδυνότητα κάποιου προϊόντος στη συσκευασία του.

20 Μαζί με το παιδί γράψετε μια πρόσκληση που απευθύνεται στους φίλους του για τα γενέθλιά του ή για τη γιορτή του (αποστολέας, παραλήπτης, τόπος, ημερομηνία, ώρα). Ζητείστε από τα παιδιά να σας αφηγηθούν κάτι που έγινε στο σχολείο και τους έκανε εντύπωση χωρίς να κάνετε διορθώσεις σε αυτά που θα σας αφηγηθεί. Διαβάσετε ένα παραμύθι μαζί προσέχοντας το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο του βιβλίου. Ρωτήστε το παιδί για το περιεχόμενο του βιβλίου και ζητήστε τον να σας εξηγήσει τις εικόνες του βιβλίου. Ρωτήστε το ποιος το έγραψε… Διαβάστε το βιβλίο μαζί, πρώτα εσείς δείχνοντας με το δάκτυλο, τονίζοντας ανάλογα τη φωνή σας στα σημεία πλοκής και σταματάτε όταν υπάρχουν τα ανάλογα σημεία στίξης. Ζητείστε από το παιδί να σας κάνει τις διάφορες φωνές των ηρώων ή των ζώων μέσα από το παραμύθι. Ενθαρρύνετε τα παιδιά να σας διηγηθούν το παραμύθι που διάβασαν σε κάποιον άλλο με δικά τους λόγια. Ενδεικτικές γλωσσικές δραστηριότητες με τη βοήθεια των γονέων

21 ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

22

23 ΤΠΕ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ

24 ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

25 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΓΙΑ ΓΛΩΣΣΑ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

26 search?query=%CE%93%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1&submit=&newQuery=yes&l ocale=el#q1=1,/q2=/q3=2,/q4=2,/q5=/sb=0/rd=DESC/rp=10/st=/rq=/rqc=/q6=/q7=/q8=/q11=/q9=/ q10=/q12http://photodentro.edu.gr/lor/simple- search?query=%CE%93%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B1&submit=&newQuery=yes&l ocale=el#q1=1,/q2=/q3=2,/q4=2,/q5=/sb=0/rd=DESC/rp=10/st=/rq=/rqc=/q6=/q7=/q8=/q11=/q9=/ q10=/q12= ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ

27 ΦΩΤΟΔΕΝΔΡΟ- ΒΙΝΤΕΟ ΜΕ ΓΡΑΜΜΑΤΑ search?query=%CE%93%CE%9B%CE%A9%CE%A3%CE%A3%CE%91&submit=%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE %B6%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7&newQuery=yes

28 ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ https://www.youtube.com/watch?v=d60yvZ0FU5s&list=PL4201E2EAA1EA2DC3

29 ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΟ YOUTUBE https://www.youtube.com/watch?v=_JGFRlmVQl4

30 Αναζήτηση παρουσιάσεων από την υπηρεσία SlideShare https://www.slideshare.net/signup


Κατέβασμα ppt "ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-2015. ΤΙ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΟΥΜΕ ΣΤΗΝ Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google