Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Από το σχολείο… στην αγορά εργασίας.» «Οι δυνατότητες που μας δίνει το εκπαιδευτικό σύστημα»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Από το σχολείο… στην αγορά εργασίας.» «Οι δυνατότητες που μας δίνει το εκπαιδευτικό σύστημα»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Από το σχολείο… στην αγορά εργασίας.» «Οι δυνατότητες που μας δίνει το εκπαιδευτικό σύστημα»

2 Ερευνητική εργασία μαθητών :Καδόγλου Δημήτρης, Λίτσκα Λουκία, Μελάς Βαγγέλης

3 Περιεχόμενα-Ενότητες Εισαγωγική ενότητα 1.1 Υποενότητα: ΄΄ Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις; ΄΄ 1.2 Υποενότητα: ΄΄ Συνέντευξη από ένα μεγαλύτερο ΄΄ 1.3 Υποενότητα : ΄΄ Αναλύουμε τα δεδομένα και καταλήγουμε σε συμπεράσματα ΄΄ 1 η Ενότητα:Επιλογή επαγγέλματος. 2 Ενότητα:Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. 2.1Υποενότητα: Δομή του Ε.Π.Α.Λ 2.2 Υποενότητα:Έρευνα για τις προτιμήσεις των υποψηφίων στις Πανελλήνιες. 3 η Ενότητα:Επαγγέλματα του μέλλοντος. Βιβλιογραφία

4 Εισαγωγική ενότητα 1.1 Υποενότητα: ΄΄Τι θα γίνεις όταν μεγαλώσεις ΄΄

5 Αυτή η ενότητα βασίζετε στην συμπλήρωση ενός Εντύπου που δόθηκε στους μαθητές και είχε ως θέμα : Τι επάγγελμα θα επέλεγαν σήμερα, τι στην παιδική ηλικία και ποιες παράμετροι παίζουν ρόλο στην επιλογή. Με την συμπλήρωση αυτού του εντύπου καταλαβαίνουμε ότι οι μαθητές επιλέγουν ένα επάγγελμα που θα έχει ζήτηση στην αγορά εργασίας και διαφέρει κατά πολύ από αυτό που ήθελαν να γίνουν όταν ήταν μικρότεροι.

6 Εισαγωγική ενότητα 1.2 Υποενότητα ΄΄ Συνέντευξη από ένα μεγαλύτερο ΄΄

7 Πήραμε συνέντευξη από ένα μεγαλύτερο και υπάρχει μια σειρά ερωτήσεων οι οποίες διατυπώνονται παρακάτω μαζί με τις απαντήσεις αυτών και αναλύσαμε τα αποτελέσματα.

8 Συνέντευξη Φύλο/Ηλικία/επάγγελμα Άνδρας/47/Αγρότης Ερωτήσεις: Ερώτηση: Ήθελες από μικρός να ακολουθήσεις αυτό το επάγγελμα; Απάντηση: Ο στόχος μου δεν ήταν να ακολουθήσω αυτό το επάγγελμα αλλά δεν είχα τη δυνατότητα επιλογής επαγγέλματος και έτσι ακολούθησα το επάγγελμα του αγρότη.

9 Ερώτηση: Πώς έφτασες στην σημερινή σου επιλογή; Απάντηση: Από την στιγμή που δεν είχα την δυνατότητα επιλογής επαγγέλματος και επειδή οι γονείς μου κατείχαν στρέμματα γης ασχολήθηκα με το εξής επάγγελμα. Ερώτηση: Νιώθεις ευτυχισμένος με το επάγγελμα που έχεις; Απάντηση: Νιώθω ευτυχισμένος γιατί το επάγγελμα αυτό μου παρέχει ένα εισόδημα για να συντηρώ εμένα και την οικογένεια μου.

10 Ερώτηση: Σου έχει συμβεί να αλλάξεις στην πορεία την επαγγελματική σου δραστηριότητα; Ποιοι παράγοντες σε οδήγησαν σε αυτό; Αν όχι, νιώθεις έτοιμος να το κάνεις, αν χρειαστεί; Απάντηση: Κατά την επαγγελματική μου πορεία υπήρχαν διάφορες ευκαιρίες για την επαγγελματικά μου δραστηριότητα αλλά δεν το εκμεταλλεύτηκα. Οι παράγοντες που με οδήγησαν σε αυτήν την επαγγελματική δραστηριότητα ήταν διάφοροι φίλοι.

11 1.3 Υποενότητα :Αναλύουμε τα δεδομένα και καταλήγουμε σε συμπέρασμα.

12 Με την συμπλήρωση του εντύπου καθώς και με την συνέντευξη που πήραμε καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα επαγγέλματα της παιδικής ηλικίας με τα σημερινά δεν ταυτίζονται μεταξύ τους γιατί τώρα ως μεγαλύτερη έχουμε περισσότερες γνώσεις σε σύγκριση με όταν ήμασταν παιδιά. Επίσης από την έρευνα πάνω στην αγορά εργασίας καταλαβαίνουμε ποιο επάγγελμα έχει ζήτηση,αλλά και ποιο μας αρέσει και μας εκφράζει καλύτερα.

13 1 η Ενότητα:«Επιλογή Επαγγέλματος- Κριτήρια επιλογής των υποψηφίων »

14 1 ο  Οικονομική αποκατάσταση 2 ο  Άμεση επαγγελματική αποκατάσταση 3 ο  Ένταξη σε υψηλότερη κοινωνική τάξη 4 ο  Προτίμηση και ενδιαφέροντα κάθε υποψηφίου.

15 2 Ενότητα:Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα (ΕΠΑΛ)»

16 Α΄ ΤΑΞΗ Η Α’ τάξη είναι τάξη γενικής παιδείας και οι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα επαγγελματικών τομέων ώστε να αποκτήσουν πλήρη γνώση του κάθε τομέα. Η Α’ τάξη είναι τάξη γενικής παιδείας και οι μαθητές παρακολουθούν μαθήματα επαγγελματικών τομέων ώστε να αποκτήσουν πλήρη γνώση του κάθε τομέα.

17 Β΄ ΤΑΞΗ Η Β’ τάξη χωρίζεται σε επαγγελματικούς τομείς : οι μαθητές, επιλέγουν τον επαγγελματικό τομέα που επιθυμούν, ανεξάρτητα από τον κύκλο μαθημάτων που παρακολούθησαν στην Α’ τάξη, με εξαίρεση τους τομείς πλοιάρχων και μηχανικών.

18 Γ΄ ΤΑΞΗ Η Γ’ τάξη χωρίζεται σε ειδικότητες : οι μαθητές επιλέγουν ειδικότητα που αντιστοιχεί στον τομέα που παρακολούθησαν στην Β’ τάξη. Η Γ’ τάξη χωρίζεται σε ειδικότητες : οι μαθητές επιλέγουν ειδικότητα που αντιστοιχεί στον τομέα που παρακολούθησαν στην Β’ τάξη.

19 2.1 Υποενότητα: Δομή του Ε.Π.Α.Λ

20 KYΚΛΟΙ Α ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ ΤΟΜΕΙΣ Β ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Γ ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣΒΟΗΘΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΤΩΝ ΒΟΗΘΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΒΟΗΘΩΝ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΩΝ ΓΕΩΠΟΝΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΟΠΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ, ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΚΥΚΛΟΙ-ΤΟΜΕΙΣ-ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΛ

21 KYΚΛΟΙ Α ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ ΤΟΜΕΙΣ Β ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ Γ ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΨΥΚΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝΣΧΕΔΙΑΣΤΩΝ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΤΕΧΝΩΝΓΡΑΦΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

22 2.2 Υποενότητα: Προτιμήσεις των υποψηφίων στις Πανελλήνιες.

23 Οι προτιμήσεις των υποψηφίων χωρίζονται σε τρία τμήματα που διατυπώνονται παρακάτω. Ωστόσο μ όνο ένας από τους δέκα υποψήφιους εισάγεται στην σχολή της πρώτης επιλογής του.

24 Α΄ Ομάδα Την πρώτη ομάδα αποτελούν τα τμήματα που υπόσχονται στον υποψήφιο ότι θα του εξασφαλίσουν εργασιακή ασφάλεια. Είναι τα Παιδαγωγικά Τμήματα (Δάσκαλοι) Σχολές Αστυφυλάκων και Αξιωματικών Αστυνομίας Μηχανικοί, Αρχιτέκτονες και Οικονομικά για ελεύθερο επαγγελματισμό, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα.

25 Β΄ Ομάδα Τη δεύτερη ομάδα αποτελούν σχολές κύρους όπως: (Νομική, Ιατρική), των οποίων βεβαίως τα πτυχία αυτά αντιμετωπίζουν πλέον προβλήματα στην αγορά εργασίας. Όλα αυτά όμως λύνονται όταν υπάρχει στρωμένη δουλειά από τους γονείς.

26 Γ΄ Ομάδα Περιλαμβάνει άτομα που έχουν ως πρώτη προτίμηση έδρες οι οποίες βρίσκονται στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη. Αίτια είναι το κόστος που συνεπάγεται για τη φοίτηση σε σχολή εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας σε συνθήκες οικονομικής κρίσης.

27 3 η Ενότητα: Επαγγέλματα του μέλλοντος στον καιρό της κρίσεις»

28 Επαγγέλματα που έχουν ζήτηση στο μέλλον 1 Μ ηχανολόγοι Μ ηχανικοί 2 Ν αυπηγοί 3 Γ εωλόγοι 4 Μ ηχανολόγοι Μ εταλλείων και Ο ρυκτών Π όρων 5 Χημικοί Μ ηχανικοί 6 Τ εχνολόγοι Φ υσικού Α ερίου 7 Μ ηχανικοί και Ο ικονομολόγοι Π εριβάλλοντος 8 Μ ηχανικοί Ε νέργειας 9 Δ ασολόγοι 10 Ξ υλουργοί

29 Πολυζήτητα Επαγγέλματα 1 Π αρκαδόροι 2 Ο ικιακή Β οηθοί 3 Κ αθαριστές 4 baby sisters 5 κομμωτές

30 «ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ» Τα πτυχία αυτά καλύπτουν μια μεγάλη κατηγορία επαγγελμάτων τα οποία έχουν αυξημένη ζήτηση στην Αγορά Εργασίας και είναι τα εξής:

31 ΤΑ 10 ΠΕΡΙΖΗΤΗΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΣ 2ΛΟΓΙΣΤΕΣ 3ΣΤΕΛΕΧΗ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 4ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ-ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΙ 5ΣΤΕΛΕΧΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ 6ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ 7ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΟΙ 8ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ 9ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ 10ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

32 Βιβλιογραφία: Άρθρο Κατσανέβα ( Άρθρο Τα Νέα (http://www.edu4u.gr/Comments.a spx?qld=432)http://www.edu4u.gr/Comments.a spx?qld=432 Άρθρο Σκ άι


Κατέβασμα ppt "«Από το σχολείο… στην αγορά εργασίας.» «Οι δυνατότητες που μας δίνει το εκπαιδευτικό σύστημα»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google