Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1   Διευθυντής Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας Αθανάσιος Φαλούκας  Συντονίστρια του Προγράμματος Comenius Regio Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας Αντωνία Παπατριανταφύλλου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1   Διευθυντής Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας Αθανάσιος Φαλούκας  Συντονίστρια του Προγράμματος Comenius Regio Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας Αντωνία Παπατριανταφύλλου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1   Διευθυντής Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας Αθανάσιος Φαλούκας  Συντονίστρια του Προγράμματος Comenius Regio Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας Αντωνία Παπατριανταφύλλου

2 Ηλίας Συρμπόπουλος Αντονέλλα Σκιαδαρέση Γιώργος Τάσσης – Γεράσιμος Τερεζάκης

3 3 «Εκφοβισμός των Εφήβων: Τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισης στο σχολικό περιβάλλον Ελλάδας και Κύπρου»

4  Υλοποίηση καινοτόμων δράσεων και εφαρμογή πιλοτικών προγραμμάτων πρόληψης και αντιμετώπισης του εκφοβισμού που αφορούν Διευθυντές, Καθηγητές, Μαθητές, Γονείς  Έρευνες με ερωτηματολόγια - πορίσματα  Προσδιορισμός και καταγραφή του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού  Ανάλυση των παραγόντων που το δημιουργούν  Διερεύνηση μεθόδων και τρόπων πρόληψης και αντιμετώπισης του σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού

5  Ανταλλαγές εμπειριών – γνώσεων μέσω Διασχολικών Προγραμμάτων και Διαθεματικής Προσέγγισης  Δημιουργία δικτύου Καθηγητών – Συνδέσμων με τη Δ.Δ.Ε. για το Σχολικό Εκφοβισμό και δικτύου Μαθητών – Μεντόρων για την εκπαίδευση των συνομηλίκων τους σε θέματα Σχολικού και Διαδικτυακού Εκφοβισμού

6  Επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά, επαναλαμβανόμενη με διάρκεια στο χρόνο.  Εκδηλώνεται από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων.  Απευθύνεται σε ένα άτομο - θύμα που δεν μπορεί να υπερασπιστεί εύκολα τον εαυτό του.  Πρόκληση σωματικής ή ψυχολογικής βλάβης, σωματικού ή ψυχολογικού πόνου στο θύμα. 6

7  Επανάληψη – ανισορροπία σωματικής – γνωστικής – συναισθηματικής δύναμης μεταξύ θύτη - θύματος.  Επιβεβαίωση κυριαρχίας του θύτη πάνω στο θύμα.  ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΛΟ ΠΕΙΡΑΓΜΑ  ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΛΟ ΠΕΙΡΑΓΜΑ: Είναι η ένταση, η διάρκεια, η επανάληψη μιας κατάστασης, η ανισορροπία δύναμης.

8  Αποφυγή φόβου - πίεσης.  Αποδοχή της διαφορετικότητας - μοναδικότητας του παιδιού, σχολική ζωή χωρίς προκαταλήψεις.  ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ  Βελτίωση εκπαιδευτικού συστήματος: δομή, λειτουργία, περιεχόμενο, διαδικασία – εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και αντιμετώπισης του σχολικού – διαδικτυακού εκφοβισμού. 8

9  Απόκτηση κριτικής σκέψης.  Μείωση του φαινομένου.  Δεν απομονώνουμε το φαινόμενο της σχολικής βίας από τη γενικότερη κοινωνική βία.  Κυρίαρχο το σύστημα αξιών στη ζωή μας.  Αναγνώριση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

10 Γεωργία Ανδρεοπούλου Κωνσταντίνος Χάρος Ειρήνη Νεστορίδη – Νίκος Κουλούρης

11  Σύνθεση – Ποιότητα της κοινωνίας  Εφηβεία  Ψυχολογικό προφίλ του θύτη  Οικογενειακό περιβάλλον  Εκπαιδευτικό Σύστημα  Κλίμα σχολείου  Επίδραση των Συνομηλίκων  Προβολή βίας από τα Μ.Μ.Ε.

12 1. Έντονη, εξωστρεφής, παρορμητική, ναρκισσιστική προσωπικότητα. 2. Επιθετικός, σκληρός, αυταρχικός, αντιδραστικός, σχετικά δημοφιλής με κοινωνικές δεξιότητες, βρίσκει υποστηριχτές των πράξεών του και τους χειρίζεται. 3. Έντονη αυτοπεποίθηση, υπερβολικά θετική αυτοεικόνα που δεν στηρίζεται στην πραγματικότητα. 4. Ανάγκη επιβολής ή εξουσίας ανάγκη επίδειξης δύναμης που δηλώνει ταυτόχρονα αδυναμία χαρακτήρα ανάγκη επιβεβαίωσης της κυριαρχίας του ανάγκη ένταξης στην ομάδα. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

13  Έλλειψη υποστηρικτικού φιλικού περιβάλλοντος  Αδυναμία τήρησης ορίων  Εγωιστική προσέγγιση της ζωής  Μιμητισμός βίαιων προτύπων

14  Διαμόρφωση καλού σχολικού κλίματος με ξεκάθαρους κανόνες  Διαμόρφωση κλίματος ισότιμης επικοινωνίας στην τάξη  Αξιοποίηση των θεσμών

15  Δημιουργία ομάδων μαθητών - μεντόρων με σκοπό την εκπαίδευση του συνομηλίκου για την πρόληψη του φαινομένου  Ευαισθητοποίηση των συμμαθητών – Δημιουργία Ομάδας Δράσης και Διαμεσολάβησης μαθητών για την αντιμετώπιση επιθετικών συμπεριφορών

16  Άννα Βλαχάκη  Αγγελική Καραούλη

17  ΦΟΒΟΣ - ΠΟΝΟΣ  ΕΣΩΣΤΡΕΦΕΙΑ – ΘΛΙΨΗ ΜΟΝΑΞΙΑ  ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ  ΑΠΑΞΙΩΣΗ  ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ  ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ  ΧΑΜΗΛΗ ΑΥΤΟΕΚΤΙΜΗΣΗ  ΑΠΟΔΟΧΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ  ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ

18  ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ  ΑΙΣΘΗΣΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗΣ  ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ  ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ  ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ  ΝΤΡΟΠΗ

19 1. Το παιδί που εκφοβίζεται έχει ανασφαλή προσωπικότητα 2. Αρνητική εικόνα για τον εαυτό του – χαμηλή αυτοεκτίμηση 8. Λιγότερο αποδεκτό από τους συνομηλίκους 3. Έλλειψη αυτοπεποίθησης 5. Κλαίει συχνά 4. Ντροπαλό, πιο ήσυχο και ευαίσθητο 7. Λιγότερους φίλους – καθόλου δημοφιλές 6. Συναισθήματα απόρριψης - καταδίωξης ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

20  ΑΝΑΙΤΙΑ  Παρόλα αυτά…… το θύμα νιώθει ένοχο.  Σκέφτεται……  «Δεν αξίζω τίποτα»  «Κάπου φταίω και εγώ»

21  Κατάθλιψη  Απροθυμία – Διστακτικότητα για το σχολείο  Αντικοινωνική Συμπεριφορά  Εκρήξεις θυμού – Επιθετικότητα – Υπερκινητικότητα  Κοινωνική Απομόνωση  Απώλεια ενδιαφέροντος για δραστηριότητες

22  Παρέχουμε υποστήριξη – ασφάλεια  Δεν κατακρίνουμε το παιδί  Καταδικάζουμε την άσχημη πράξη  Δεν «βάζουμε ταμπέλες»  Τονίζουμε πάντα τα θετικά του στοιχεία  Το ακούμε προσεκτικά για τα συναισθήματά του – τις ανάγκες του  Παρακολουθούμε την εξέλιξη της κατάστασης και της υγείας του παιδιού

23  Κατερίνα Ζερβοπούλου  Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου

24 ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ  Δείχνει ενδιαφέρον  Αλληλεγγύη  Βοήθεια  Αμερόληπτος

25  Δείχνει αδιαφορία  Δείχνει ατομοκεντρισμό  Αδράνεια – σιωπή  Συνενοχή  Δεν παίρνει θέση στο πρόβλημα  «μάρτυρας σε έγκλημα»

26  Άγνοια – απαιδευσία  Αδιαφορία  Αναπαραγωγή προτύπων της οικογένειας  Αναπαραγωγή στερεοτύπων

27

28

29 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΣΥΝΟΜΗΛΙΚΟ Σύνθημα Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας:  Γιώργος Σεβαστιάδης  Γιώργος Καλάης

30  Το καράβι δεν είναι ένα σύγχρονο πλεούμενο αλλά είναι εμπνευσμένο από τα αρχαία ελληνικά ναυπηγικά πρότυπα.  Συμβολίζει την επιστροφή και την ενασχόληση με την Παιδεία, κυρίως την Ανθρωπιστική: οι βάσεις βρίσκονται στην αρχαία ελληνική ανθρωπιστική παράδοση. ΚΑΡΑΒΙ =ΣΥΜΒΟΛΟ

31  Στις ανθρωπιστικές κλασικές σπουδές ενέσκηψε και η Αναγέννηση και ο Ανθρωπισμός να διαμορφώσει ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ, βασισμένα στον Άνθρωπο και στα απαραβίαστα δικαιώματά του.

32 Ταξίδι της ζωής μας Του ταξιδιού και της αναζήτησης στο θέμα του εκφοβισμού των εφήβων Του ταξιδιού και της αναζήτησης στο θέμα του εκφοβισμού των εφήβων Αντιπροσωπεύει Αποτελεί σύμβολο

33 «Ο ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ» ΕΧΕΙ ΟΝΕΙΡΑ, ΣΤΟΧΟΥΣ, ΗΘΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ, ΕΙΝΑΙ ΟΠΛΙΣΜΕΝΟΣ ΜΕ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ, ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ «ΘΕΤΙΚΑ» ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΑ, ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΓΕΡΑ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΧΩΡΑ … ΚΑΡΑΒΙ =ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ =«ΙΘΑΚΗ»  Το καράβι δεν έχει «πιάσει λιμάνι», έχει ακόμη δρόμο να κάνει.  Το ταξίδι όμως θα είναι ευχάριστο, θα οδηγήσει στη σωστή ενημέρωση, την ευρεία γνώση, την ευαισθητοποίηση, την πρόληψη και την αντιμετώπιση του εκφοβισμού.

34  Παιδιά το πρόβλημα θα λυθεί μέσα από την σωστή παιδεία. Η βία σε καμιά περίπτωση δεν είναι λύση. Ποτέ δεν απαντάμε στη βία με βία.

35  Η «μήτρα» της μητέρας προστασία.  Το νερό μάς θυμίζει ότι η Ελλάδα ήταν μεγάλη ναυτική δύναμη και συνδετικό στοιχείο με τον έξω κόσμο.  Το ταξίδι προς τη γνώση.  Η περιπέτεια της αναζήτησης.  Δεν είναι τελείως ήρεμα νερά αλλά καλοτάξιδα (παρά τις κοινωνικές αντιπαραθέσεις θα βρεθεί λύση).  Η απεραντοσύνη της θάλασσας το μέγεθος του προβλήματος.

36  Tο πανί του καραβιού έχει αντικατασταθεί από ένα ανοιχτό βιβλίο.  Η γνώση και η αναζήτησή της μάς οδηγεί σε αυτό το ταξίδι.  Το άγραφο βιβλίο μάς θυμίζει την ανωνυμία που αναζητούν τα θύματα ή και οι θύτες (κρύβουν την πραγματική ταυτότητά τους πίσω από ψεύτικα profiles).  Το βιβλίο περιμένει τις ιδέες μας να εμπλουτιστεί.

37  Το καράβι μας για να ταξιδέψει πρέπει όλοι (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, φορείς) πάνω σε αυτό να «κάνουμε κουπί».  Συντονισμένη προσπάθεια όλων μας για να προχωρήσει η πλεύση και να πιάσουμε λιμάνι.  Η δουλειά δεν είναι χαλαρή. Απαιτεί κόπο, ένωση δυνάμεων και συντονισμό.

38 ΗΛΙΟΣ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ, ΟΙ ΑΙΩΝΙΕΣ ΑΞΙΕΣ, ΤΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΜΕΤΟΥΣΙΩΜΕΝΑ ΣΕ ΦΩΣ  Το ταξίδι μας δεν κινδυνεύει από «κακοκαιρία».  Η προσπάθεια θα είναι λουσμένη στο «φως».  Παρά τα λίγα «σύννεφα» στον ορίζοντα, όλα θα πάνε καλά.  Δεν έχουμε να ανησυχούμε για τον καιρό αλλά για τον συντονισμό των «κουπιών».

39  Το μάτι που βλέπουμε στο σκαρί του καραβιού μάς λέει ότι πρέπει να έχουμε τα «μάτια μας ανοιχτά», γιατί το πρόβλημα είναι δίπλα μας.  Πρέπει να είμαστε σε επαγρύπνηση και έτοιμοι να δράσουμε.  Δεν κλείνουμε τα μάτια στο πρόβλημα. Δεν είμαστε απαθείς ούτε αδρανείς.

40  Το έμβολο που υπάρχει πάνω στο καράβι συμβολίζει το όπλο μας ενάντια στις δυσκολίες που θα συναντήσουμε.  Η γνώση, η επιμόρφωση και ο συντονισμός των προσπαθειών μας θα είναι τα όπλα μας στην πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού.

41  Οι καμπύλες του σχεδίου δείχνουν συγκίνηση, σκίρτημα, συναίσθημα όλων των εμπλεκόμενων.  Η κατεύθυνση του σχεδίου προς τον ήλιο δείχνει το πέρασμα σε άλλο, ανώτερο επίπεδο συνειδητότητας και στη διεύρυνση της αντίληψης μας.

42 Ο νταής της παρέας δεν είναι καθόλου μάγκας. Μάγκες είμαστε εμείς που αναγνωρίζουμε το πρόβλημα, αντιδρούμε και προσπαθούμε να ενημερωθούμε για να είμαστε ικανοί να στηρίξουμε και να δώσουμε λύσεις όταν χρειαστεί.

43  Διευθυντές – Εκπαιδευτικοί  Χ. Ποντίκα, Ε. Ανδρής - 1 ο ΓΕΛ Χαλανδρίου  Χ. Μπρη, Μ. Σαμπάνη - 2 ο ΓΕΛ Αμαρουσίου  Α. Γεωργόπουλος, Π. Σάλτα - 6 ο ΓΕΛ Αμαρουσίου  Μαθητές – Κριτές  Γεράσιμος Τερεζάκης - 1 ο ΓΕΛ Χαλανδρίου  Γιώργος Τάσσης - 2 ο ΓΕΛ Αμαρουσίου

44  Αγγελική Γλάστρα - ΠΕ ου ΓΕΛ Χαλανδρίου


Κατέβασμα ppt "1   Διευθυντής Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας Αθανάσιος Φαλούκας  Συντονίστρια του Προγράμματος Comenius Regio Δ.Δ.Ε. Β’ Αθήνας Αντωνία Παπατριανταφύλλου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google