Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ “Τα συναισθήματά μου” Σχολικό έτος 40 Nηπιαγωγείο Πατρών Β Τμήμα Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ ΠΗΝΕΛΟΠΗ Συνεργαζόμενη Εκπαιδευτικός: ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ ΔΙΟΝΥΣΙΑ

2 2 ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ Από τον θεματικό άξονα “Ψυχική Υγεία-Διαπροσωπικές Σχέσεις”, επιλέξαμε να επεξεργαστούμε τα “συναισθήματα” γιατί το ίδιο το περιβάλλον της τάξης το καθιστούσε αναγκαίο και σημαντικό. Την τάξη αποτελούσαν 14 νήπια και 14 προνήπια και συχνά η κακή διαχείρηση συναισθημάτων ή το βίαιο παιχνίδι δυσχέραιναν τις σχέσεις των παιδιών. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Στη συνέχεια, διερευνήσαμε τις ανάγκες της ομάδας, τον τρόπο επικοινωνίας, την διευθέτηση προβληματικών καταστάσεων στην τάξη και τον τρόπο έκφρασης των συναισθημάτων τους. Προσανατολιστήκαμε στις βιωματικές, συμμετοχικές τεχνικές που εξασφαλίζουν τη συμμετοχή και ενεργοποιούν το ενδιαφέρον των παιδιών.

3 ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ – ΠΟΡΟΙ
3 ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ – ΠΟΡΟΙ Οι δραστηριότητες οργανώθηκαν μεθοδολογικά και χρονολογικά, όμως, καθώς προέκυπταν καινούριες ανάγκες από τα παιδιά κάποιες μεταβάλλονταν ή άλλαζαν. Υλοποιήθηκαν από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Μάιο διαθεματικά. Διαμορφώσαμε το περιβάλλον έτσι ώστε να είναι ευχάριστο και ελκυστικό. Διαθέσαμε στα παιδιά ανοιχτά υλικά που ενεργοποιούν την φαντασία αλλά και οικεία από την καθημερινότητά τους (εικόνες, βιβλία, υφάσματα, κορδέλλες, στεφάνια, κούκλες, πινέλα, μαρκαδόρους, CD με μουσική, Η/Υ). Με τους γονείς μιλήσαμε για τους στόχους του προγράμματος και εξασφαλίσαμε την ενεργή συμμετοχή τους. Επίσης συνεργαστήκαμε με τις νηπιαγωγούς του διπλανού τμήματος, αλλά και με εκπαιδευτικούς από το Δημοτικό Σχολείο.

4 4 ΟΜΑΔΕΣ Τα νήπια παίζοντας το παραδοσιακό παιχνίδι “ποια κορδέλα να διαλέξω” χωρίστηκαν σε 5 ομάδες. Η κάθε ομάδα αποφάσισε το όνομά της, το ζωγράφισε και το παρουσίασε στην ολομέλεια της τάξης. Η σύνθεση αυτών των ομάδων κράτησε στις περισσότερες δράσεις και εξασφάλισε τη συνοχή και την καλή συνεργασία των παιδιών

5 5 ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ Στον κύκλο συζητήσαμε για τους κανόνες που πρέπει να θέσουμε και να σεβόμαστε όλοι. Καταλήξαμε σε 4 βασικούς κανόνες τους οποίους καταγράψαμε. Όλα τα παιδιά υπέγραψαν. Οι κανόνες αναρτήθηκαν στην τάξη.

6 Προέκυψαν οι παρακάτω ενότητες: Εγώ, ένας μοναδικός άνθρωπος
6 ΕΝΟΤΗΤΕΣ Για να ανιχνεύσουμε τις γνώσεις και τις εμπειρίες των παιδιών σχετικά με τα συναισθήματα δουλέψαμε με καταιγισμό ιδεών. Καταγράψαμε όλες τις ιδέες και αφού κατανοήσαμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις συναποφασίσαμε μέσα από συζήτηση τί θέλουμε να μάθουμε. Έτσι φτιάξαμε ένα ιστόγραμμα με τις ενότητες που θα επεξεργαστούμε στην πορεία του προγράμματος. Προέκυψαν οι παρακάτω ενότητες: Εγώ, ένας μοναδικός άνθρωπος Εγώ και οι άλλοι Τα συναισθήματά μου

7 7 ΣΚΟΠΟΣ Σκοπός του προγράμματος ήταν να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους, τους συμμαθητές τους, να ενδυναμώσουν τις ικανότητές τους και να αναγνωρίσουν τα συναισθήματά τους ώστε να προβαίνουν σε σωστές επιλογές και έτσι να αναπτυχθούν υγιείς, ισόρροπες και ισχυρές προσωπικότητες.

8 Να αναπτύξουν αυτογνωσία και αυτοεκτίμηση
8 ΣΤΟΧΟΙ Να αναπτύξουν αυτογνωσία και αυτοεκτίμηση Να ενισχύσουν την αυτοεικόνα τους Να συνειδητοποιήσουν ότι ο σεβασμός και η συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων βελτιώνουν την ζωή μας Να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στην διαφορετικότητα και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση Να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν συναισθήματα Να διαχειρίζονται τα έντονα συναισθήματα με ηρεμία Να ψυχαγωγηθούν και να εκφραστούν με δημιουργικό τρόπο

9 Μίλησαν για τον εαυτό τους και τις αγαπημένες τους συνήθειες
9 ΔΡΑΣΕΙΣ Τα παιδιά κοίταξαν μέσα σε ένα κουτί στο οποίο υπήρχε ένας καθρέπτης, για να ανακαλύψουν έναν ξεχωριστό άνθρωπο (τον εαυτό τους) Μίλησαν για τον εαυτό τους και τις αγαπημένες τους συνήθειες Διαβάσαμε το “όταν είμαι ο εαυτός μου” των C.Spelman και K.Parkinson

10 Έμαθαν το ποίημα “μες το μεγάλο καθρέφτη” του Γ.Μ.Μαρίνου
10 ΔΡΑΣΕΙΣ (συνέχεια) Έμαθαν το ποίημα “μες το μεγάλο καθρέφτη” του Γ.Μ.Μαρίνου Ανά δύο δραματοποίησαν το ποίημα Ζωγράφισαν τον ξεχωριστό άνθρωπο που είδαν στο κουτί Με το αγαπημένο τους χρώμα έφτιαξαν το αποτύπωμα της παλάμης τους

11 11 ΔΡΑΣΕΙΣ (συνέχεια) Κόψαμε διάφορα είδη μήλων οριζόντια, ώστε να παρατηρήσουν τα παιδιά το αστέρι που σχηματίζεται στο κέντρο τους. Συζητήσαμε για το αστέρι που έχουν όλοι οι άνθρωποι μέσα τους και τους κάνει μοναδικούς και ξεχωριστούς Ανά δύο τα παιδιά σηκώνονταν και έβρισκαν μεταξύ τους διαφορές εξωτερικές (χρώμα ματιών, κ.α.) και εσωτερικές (αγαπημένο φαγητό, κ.α.) Ανά δύο παρουσίασαν το ζευγάρι τους δίνοντας έμφαση σε δύο θετικά χαρακτηριστικά του

12 Τραγουδήσαμε το “αξίζει να αγαπάς” και το “όπου υπάρχει αγάπη”
12 ΔΡΑΣΕΙΣ (συνέχεια) Έγραψαν το όνομα των αγαπημένων τους σε καρδούλες που έκοψαν και έφτιαξαν στεφανάκι Το Πάσχα διοργανώσαμε την ημέρα της αγάπης και δώσαμε το φιλί της αγάπης Τραγουδήσαμε το “αξίζει να αγαπάς” και το “όπου υπάρχει αγάπη”

13 Διαβάσαμε “το γαϊτανάκι” της Ζ.Σαρρή
13 ΔΡΑΣΕΙΣ (συνέχεια) Διαβάσαμε το βιβλίο “η παγκόσμια διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου” (προσαρμοσμένη για παιδιά), από την R.Rocha και τον O.Roth Η κάθε ομάδα ζωγράφισε το δικαίωμα που θεώρησε ότι είναι το πιο σημαντικό και το παρουσίασε Διαβάσαμε “το γαϊτανάκι” της Ζ.Σαρρή Μάθαμε το “αν όλα τα παιδιά της γης” και τα νήπια το δραματοποίησαν

14 Διαβάσαμε το βιβλίο της Ε. Μουλάκη “Η Παλέτα των Συναισθημάτων”
14 ΔΡΑΣΕΙΣ (συνέχεια) Τα παιδιά έφτιαξαν το “δέντρο της Ειρήνης”, όπου σε κάθε φύλλο έγραψαν ένα αγαθό της ειρήνης Διαβάσαμε το βιβλίο της Ε. Μουλάκη “Η Παλέτα των Συναισθημάτων” Κατέγραψαν και ομαδοποίησαν τα θετικά και τα αρνητικά συναισθήματα Έφτιαξαν πίνακα αναφοράς συναισθημάτων

15 Παρατήρησαν αντίγραφα από πίνακες ζωγραφικής “Η Κραυγή”, E.Munch
15 ΔΡΑΣΕΙΣ (συνέχεια) Παρατήρησαν αντίγραφα από πίνακες ζωγραφικής “Η Κραυγή”, E.Munch “Γελαστά Παιδιά με Γάτα”, J.Leysler “Η Νεαρή Μητέρα”, M. Cassat “Τα Ζητιανάκια”, G. Dore “Κορίτσι με Μαργαριταρένιο Σκουλαρίκι”, J.Vermeer Κάθε ομάδα αναπαράστησε έναν πίνακα Διαβάσαμε “Το Μαγικό Σάλι”, I. Mylo, M.-J. Sacre και “Ο Βάτραχος Φοβάται”, M. Velthouis

16 Έριξαν το χαρτί τους στο μαύρο κουτί που εξαφανίζει τους φόβους
16 ΔΡΑΣΕΙΣ (συνέχεια) Ζωγράφισαν τον πιο μεγάλο φόβο τους και τον πάτησαν λέγοντας “Δεν Φοβάμαι Τίποτα!”. Έριξαν το χαρτί τους στο μαύρο κουτί που εξαφανίζει τους φόβους Εστίασαν στον φόβο τους, πώς τον εκφράζουν με το σώμα τους και πώς αντιδρούν (μιμητικά παιχνίδια)

17 η ΔΡΑΣΕΙΣ (συνέχεια) Έμαθαν το ποίημα της Ρ. Δημαλάκη “Ο Θυμός και η Ηρεμία” Δραματοποίησαν το ποίημα και το ζωγράφισαν Στη “χώρα των συναισθημάτων” βίωσαν καταστάσεις θυμού και ηρεμίας στα αντίστοιχα σπιτάκια

18 Οι ομάδες έπαιξαν θεατρικά παιχνίδια με τις παρακάτω φράσεις:
18 ΔΡΑΣΕΙΣ (συνέχεια) Οι ομάδες έπαιξαν θεατρικά παιχνίδια με τις παρακάτω φράσεις: “Πάγωσε από τον φόβο του” “Πέταξε από την χαρά του” “Έσκασε από το κακό του” “Κοκκίνισε από την ντροπή του” “Μαράζωσε από την λύπη του” Έπαιξαν κουκλοθέατρο και αυτοσχεδίασαν το έργο “η Πριγκίπισσα Ηρεμία και ο Βασιλιάς Θυμός”

19 ΔΡΑΣΕΙΣ (συνέχεια) Κινήθηκαν στο χώρο θυμωμένα, κρατώντας το κόκκινο πανί του θυμού Χόρεψαν και χαλάρωσαν με το λευκό πανί της ηρεμίας α

20 Σε κύκλο μοιράστηκαν χαρούμενες και λυπημένες αναμνήσεις τους
20 ΔΡΑΣΕΙΣ (συνέχεια) Έφτιαξαν το φανάρι διαχείρησης θυμού Σε κύκλο μοιράστηκαν χαρούμενες και λυπημένες αναμνήσεις τους Περιέγραψαν εικόνες που έφεραν στην τάξη Είδαν στον Η/Υ βίντεο με διάφορες συμπεριφορές και αποφάσισαν αν είναι σωστές ή όχι Έδωσαν χαρούμενο τέλος σε παραμύθια που είχαν λυπημένο τέλος Τραγούδησαν τον “Παλιάτσο”

21 21 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ (1η) Καλέσαμε την θεατρική ομάδα “Μυθοπεριπατητές”. Παρουσίασαν το διαδραστικό έργο “Το Νησί”. Στο νησί εμφανίζεται ένας ξένος . Οι ντόπιοι τον κλείνουν προσωρινά σε μια καλύβα. Τα παιδιά κλήθηκαν να έρθουν στην θέση του ξένου και να βιώσουν τους φόβους του. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε 3 ομάδες και αποφάσισαν τί θα πρέπει να κάνουν οι ντόπιοι για τον ξένο.

22 22 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ (2η) Στο τέλος του Προγράμματος τα παιδιά έφτιαξαν μία Πρόσκληση και προσκάλεσαν στην τάξη μας την Β Τάξη του γειτονικού Δημοτικού, όπου τους παρουσίασαν έργα, τραγούδια και δραστηριότητες που τους άρεσαν πιο πολύ.

23 23 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ Με το διπλανό τμήμα του Νηπιαγωγείου φτιάξαμε κοινή Πρόσκληση προς τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού. Μαζί με τα παιδιά αναρτήσαμε στην αυλή του Νηπιαγωγείου τις αφίσες και τα έργα μας.

24 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ (συνέχεια)
24 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ (συνέχεια) Ανά ομάδες παρουσιάσαμε Μουσικοκινητικά Δρώμενα, ομαδικές εργασίες, ενδεικτικές δραστηριότητες, αφίσες και φωτογραφίες από την δουλειά μας στην τάξη.

25 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ (συνέχεια)
25 ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ (συνέχεια) Στο τέλος της εκδήλωσης οι παρευρισκόμενοι, έγραψαν στο πίσω μέρος του παζλ-πρόσκληση το συναίσθημά τους και το κόλλησαν στα κλαδιά ενός δέντρου.

26 Η Αξιολόγησή μας αποτέλεσε για εμάς ένα μεθοδολογικό εργαλείο.
26 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η Αξιολόγησή μας αποτέλεσε για εμάς ένα μεθοδολογικό εργαλείο. Eίχε ανατροφοδοτικό χαρακτήρα και έγινε με παρατήρηση και παιχνίδια ρόλων. Αρχικά, εξετάσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, τα ενδιαφέροντά τους και τις στάσεις τους. Κατά τη διάρκεια του Προγράμματος, παρατηρήσαμε τον τρόπο λειτουργίας των ομάδων, την συμμετοχή των παιδιών αλλά και την προσωπική μας επικοινωνία με τα νήπια. Τέλος, αξιολογήσαμε την επίδραση του Προγράμματος στους στόχους που είχαμε θέσει.

27 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (συνέχεια)
27 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (συνέχεια) Διαπιστώσαμε ότι: Αρκετά παιδιά δουλεύοντας με ομάδες ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους και την αυτοεκτίμησή τους καθώς οι ιδέες τους, οι απόψεις τους και τα έργα τους έγιναν αποδεκτά από όλους Κατάφεραν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να τα διαχειρίζονται με τις τεχνικές που έμαθαν Τα παιδιά που οι γονείς τους είχαν πιο ενεργή συμμετοχή στο Πρόγραμμα, είχαν και σημαντική αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς Βελτιώθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό οι σχέσεις τους, η επικοινωνία τους και έμαθαν να συνεργάζονται

28 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (συνέχεια)
28 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (συνέχεια) Ευαισθητοποιήθηκαν πολύ απέναντι στην διαφορετικότητα και κατάλαβαν ότι ο κόσμος είναι “πιο πλούσιος” με διαφορετικούς ανθρώπους Εκφράστηκαν δημιουργικά μέσα από τις εικαστικές τέχνες, την ποίηση και την λογοτεχνία Κοινή διαπίστωση των παιδιών ήταν ότι, το πιο όμορφο συναίσθημα στη ζωή μας είναι η αγάπη

29 γιατί είσαι δίπλα μου εσύ
29 ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΟΙΗΜΑ Η λύπη και η χαρά περπατάνε μαζί μα εμένα δε με νοιάζει γιατί είσαι δίπλα μου εσύ Ο φόβος και ο πόνος ο θυμός και η ντροπή φεύγουν στη στιγμή γιατί μ αγαπάς εσύ


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google