Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός στην εκπαίδευση και απασχόληση : Επαναπροσδιορισμός του περιεχομένου του.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός στην εκπαίδευση και απασχόληση : Επαναπροσδιορισμός του περιεχομένου του."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός στην εκπαίδευση και απασχόληση : Επαναπροσδιορισμός του περιεχομένου του θεσμού στο σύγχρονο οικονομικό, κοινωνικό και επιστημονικό γίγνεσθαι» ΕΛ.Ε.ΣΥ.Π. Eλληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού

2 Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο Αγωγή Σταδιοδρομίας : Θέσεις, Στάσεις, Προβλήματα Προτάσεις για βελτίωση του Προγράμματος Μιχάλης Λαγουδάκος Ανθή Φουντουκά Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Υπ. ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Ν. ΙΩΝΙΑΣ 2

3 Eισαγωγή καινοτόμων δράσεων στα σχολεία Ευρωπαϊκή διάσταση στην εκπαίδευση: διάφορες αλλαγές μεταξύ των οποίων και την εισαγωγή καινοτόμων δράσεων στα σχολεία Στόχος να ανοίξουν τις πόρτες του σχολείου και οι μαθητές να ασχοληθούν με τα πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας, συνεργασίες μεταξύ σχολείου και τοπικής κοινωνίας Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγωγή Σταδιοδρομίας, Αγωγή Υγείας, Αγωγή Καταναλωτή, Πολιτιστικά Θέματα. 3

4 Στόχοι και Θεματολογία των Προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας Να βοηθήσει τους μαθητές στις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές τους επιλογές Να τους στηρίξει στην προσπάθεια για μια πορεία δια βίου ανάπτυξης και, ειδικότερα, για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής. Θέματα εργασιακό περιβάλλον οικονομική δραστηριότητα της τοπικής κοινωνίας εργασιακές σχέσεις τομείς επαγγελμάτων ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης- απασχόλησης. 4

5 Προβλήματα στην εφαρμογή των Προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας φόβο μήπως αποκαλυφθούν αδυναμίες ανασφάλεια και ανησυχία για το άγνωστο που κομίζει η αλλαγή θίγονται συμφέροντα προκαλείται εργασιακή επιβάρυνση (μετά το σχολ. πρόγρ.) πίεση και συγκρούσεις, δημιουργούνται ομάδες κοινών συμφερόντων. 5

6 Προτάσεις…Προτάσεις… Διαπίστωση: Το πλήθος των προγραμμάτων των σχολικών δραστηριοτήτων και ιδιαίτερα η Α.Σ. ακολουθεί φθίνουσα πορεία Επιμόρφωση - Ενημέρωση όλων των Διευθυντών Επιμόρφωση - Ενημέρωση- Ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών Εισαγωγή πέμπτου πυλώνα με θέματα ΣΕΠ - Αγωγής Σταδιοδρομίας στις Ερευνητικές Εργασίες Εισαγωγή της Αγωγής Σταδιοδρομίας μαζί με τις άλλες σχολικές δραστηριότητες στο Δημοτικό Σχολείο. 6

7 Προτάσεις…Προτάσεις… Συστηματική αξιολόγησή των προγραμμάτων, καταγραφή των αποτελεσμάτων από την εφαρμογή τους Η σύνδεση των προγραμμάτων με τις ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας και του ευρύτερου κοινωνικού χώρου Ενίσχυση των εκπαιδευτικών με κίνητρα ώστε να ασχοληθούν με τις καινοτόμες δράσεις (π.χ στο πλαίσιο της αξιολόγησης). 7

8 Ερευνητικό Πλαίσιο

9 Αντικείμενο και Μεθοδολογία της Έρευνας Μέθοδος συλλογής δεδομένων: Ερωτηματολόγιο Α΄ (3 /2012) : 55 καθ. ΣΕΠ-ΑΣ-Στελέχη ΣΕΠ Β΄ (10/2012) : 30 καθ. ΣΕΠ Στόχοι του ερωτηματολογίου : 1.Ατομικά - γενικά δημογραφικά στοιχεία 2.Εργασιακά στοιχεία 3.Σπουδές - μετεκπαιδεύσεις - επιμορφώσεις ΣΕΠ 4.Διερεύνηση θέσεων - στάσεων των εκπαιδευτικών απέναντι σε καινοτόμες δράσεις, Αγωγή Σταδιοδρομίας - ΣΕΠ 5.Διερεύνηση επιμορφωτικών αναγκών Πρoγρ.Α.Σ.- ΣΕΠ. 9

10 Συμπεράσματα

11 Κλάδος - Ειδικότητα εμπλέκονται κυρίως οι ειδικότητες που έχουν πρόβλημα αναθέσεων. 11

12 Κίνητρα για την ανάληψη προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων Κίνητρα που ώθησαν στην ανάληψη προγράμματος καινοτόμων δράσεων ΣυχνότηταΠοσοστό (%) Ενδιαφέρον για κάτι διαφορετικό3351,56 Περιέργεια34,69 Συμπλήρωση ωραρίου2031,25 Ωρολ.Πρόγραμμα812,50 12

13 Συγκρίνοντας…. Σχολικές ΔραστηριότητεςΣυχνότηταΠοσοστό (%) Περιβαλλοντική 3228,07 Αγωγή Υγείας 24 21,05 Αγωγή του Καταναλωτή 4 3,51 Πολιτιστικών Θεµάτων 20 17,54 Αγωγή Σταδιοδρομίας 34 29,82 Πίνακας : Προγράμματα υλοποίησης σχολικών δραστηριοτήτων καθ. ΣΕΠ Τα προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας δεν υλοποιούνται σε ικανοποιητικό βαθμό, ούτε από τους καθηγητές που εμπλέκονται στο ΣΕΠ. 13

14 Κίνητρα ενασχόλησης με τον ΣΕΠ Αγωγή Σταδιοδρομίας. 80% Συμπλήρωση ωραρίου, ανάγκες προγράμματος. 14

15 Εξέλιξη Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων - Αγωγής Σταδιοδρομίας Συγκρίσεις … : 378 Προγρ. Α.Σ. από 79 ΚΕΣΥΠ - 35 ΝΕΑΠΟΛΗ Δ.ΘΕΣ & 19 ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ- ΠΕΙΡΑΙΑ. 15

16 ελαττώθηκαν οι ώρες απασχόλησης (από 4 σε 2) δεν διατίθενται ώρες για υπερωρία και δεν δικαιολογούνται αναλώσιμα καταργήθηκαν: ΓΡΑΣΕΠ-ΓΡΑΣΥ, το μάθημα του ΣΕΠ στα ΓΕΛ- ΕΠΑΛ τα ΚΕΣΥΠ λειτούργησαν υποστελεχωμένα με ένα εκπαιδευτικό, που θα έπρεπε : - να καλύψει και τα ραντεβού με μαθητές-γονείς, νέους - να πληροφορήσει : σπουδές, επαγγέλματα, μηχανογραφικό - να έχει την επιστημονική και συμβουλευτική στήριξη των καθηγητών ΣΕΠ Οι απαιτήσεις και οι υποχρεώσεις πολλαπλασιάσθηκαν διότι καταργήθηκαν τα ΓΡΑΣΕΠ-ΓΡΑΣΥ, το μάθημα του ΣΕΠ στα ΓΕΛ- ΕΠΑΛ δημιουργήθηκε προβληματισμός για το μέλλον και την δυνατότητα παρέμβασης του θεσμού. Αναζητώντας τις αιτίες … 16

17 Ικανοποίηση από την ενασχόληση με το Σ.Ε.Π - Α.Σ. Θετική η αποτίμηση των καθηγητών στην ενασχόλησή τους με το θεσμό του Σ.Ε.Π- Α.Σ. (61,8%). Προέχει η επικοινωνία-συνεργασία με τους μαθητές 69,1%). 17

18 Επιμόρφωση ΣΕΠ. Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ΣΕΠ ( 93% ) έρευνα ( 2012/10) δεν έχει ουσιαστική επιμόρφωση Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ΣΕΠ ( 93% ) έρευνα ( 2012/10) δεν έχει ουσιαστική επιμόρφωση 18

19 Αναγκαιότητα παρακολούθησης επιμορφωτικών προγραμμάτων σχετικά με τον ΣΕΠ. Αναγκαία η επιμόρφωση σε … o Εξοικείωση με τα ψυχομετρικά Εργαλεία (ΤΕΣΤ Π.Ι) (78,2%) o Απόκτηση πρακτικών ικανοτήτων Συμβουλευτικής (76,4%) o Σωστή ενημέρωση για την αγορά Εργασίας (70,9%). Αναγκαία η επιμόρφωση σε … o Εξοικείωση με τα ψυχομετρικά Εργαλεία (ΤΕΣΤ Π.Ι) (78,2%) o Απόκτηση πρακτικών ικανοτήτων Συμβουλευτικής (76,4%) o Σωστή ενημέρωση για την αγορά Εργασίας (70,9%). 19

20 Ειδικά θέματα επιμόρφωσης ΣΕΠ. Δεξιότητες Συμβούλου (70,9%) Διαμόρφωση εκπαιδευτικού υλικού ΣΕΠ (60%) στη τελευταία θέση η … Μεθοδολογία Υλοποίησης Προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας (43,6%). 20

21 Περιεχόμενο ενός επιμορφωτικού προγράμματος Μορφή επιμορφωτικού προγράμματος 21

22 Προτάσεις

23 1.Ενημέρωση και συντονισμός από υπηρεσιακούς παράγοντες των διευθύνσεων εκπαίδευσης, των διευθυντών των σχολικών μονάδων 2.Κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων αγωγής σταδιοδρομίας με βιωματικό χαρακτήρα 3.Δημιουργία δικτύου ενημέρωσης ΣΕΠ - Προγραμμάτων Α.Σ, για πληροφόρηση, παρακολούθηση, συντονισμό, με υποδείξεις, καλές πρακτικές και με ανταλλαγή απόψεων (ΠΙ-Nestor). 23

24 24

25 4. Να διερευνηθεί η δυνατότητα ένταξης των προγραµµάτων, στα πλαίσια του προγράµµατος του σχολείου. 5. Ένταξη της Α.Σ. στις Ερευνητικές Εργασίες (Ε.Ε.) Ειδική Θεματική Δραστηριότητα (Ε.Θ.Δ) Στις Ε.Ε λειτουργούν τέσσερις κύκλοι: α) «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες» β) «Τέχνη και Πολιτισμός» γ) «Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες και Τεχνολογία» και δ) «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» Θεωρούμε ότι θα μπορούσε στα Λύκεια να προστεθεί και πέμπτος κύκλος που θα αφορούσε θέματα αγωγής σταδιοδρομίας. 25

26 project Ανθρωπιστικές - Κοινωνικές Επιστήμες Τέχνη και Πολιτισμός Αγωγή Σταδιοδρομίας Ερευνητικές Εργασίες (projects) Ερευνητικές Εργασίες (projects) Μαθηματικά, Φυσική Τεχνολογία Περιβάλλον, Αειφόρος Ανάπτυξη 26

27 Στα ΕΠΑΛ στη Β΄τάξη Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Οι μαθητές μπορούν, μεταξύ άλλων, να εκπονούν μελέτες ή να αναλαμβάνουν την εκτέλεση έργων μικρής κλίμακας, να εφαρμόζουν προγράμματα επιχειρηματικότητας, π.χ. μελέτες περίπτωσης, δημιουργία εικονικών επιχειρήσεων κ.α. Θέματα της Ε.Θ.Δ θα μπορούσε να είναι: Εργασιακές σχέσεις, Εργασιακό Περιβάλλον του τομέα. Επαγγελματικά δικαιώματα τομέα, άσκηση επαγγέλματος στην Ελλάδα και την Ε.Ε. Διαδικασίες ανοίγματος εργαστήριου, ατομικής επιχείρησης. Αναζήτηση Εργασίας (Σύνταξη αίτησης, βιογραφικού, κλπ) 27

28 5. Είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός πλαισίου λειτουργίας και αξιολόγησης της πορείας και της αποτελεσματικότητας, των προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας 6. Εκπαίδευση στελεχών ΣΕΠ, πιστοποίηση προσόντων, διασφάλιση ποιότητας Τα επιμορφωτικά προγράμματος ΣΕΠ/Συμβουλευτικής – Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας πρέπει να έχουν πρακτικό ενδιαφέρον και βιωματικό χαρακτήρα (87,3%) Η μορφή του προγράμματος επιμόρφωσης που προτιμούν οι εκπαιδευτικοί είναι συνδυασμός συμβατικής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Σ+ΕξΑπΕκ). 28

29 Ευχαριστούμε πολύ Μιχάλης Λαγουδάκος Ανθή Φουντουκά Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Υπ. ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Ν. ΙΩΝΙΑΣ Αγωγή Σταδιοδρομίας


Κατέβασμα ppt "Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Συμβουλευτική και επαγγελματικός προσανατολισμός στην εκπαίδευση και απασχόληση : Επαναπροσδιορισμός του περιεχομένου του."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google