Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή» Σχολικό έτος 2012-2013 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Καλαβρύτων Αγλαΐα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή» Σχολικό έτος 2012-2013 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Καλαβρύτων Αγλαΐα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή» Σχολικό έτος /θέσιο Δημοτικό Σχολείο Καλαβρύτων Αγλαΐα Κόντη-Ελένη Χάμψα

2 Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Μαρία Τόλλου ΠΕ 70 Συνεργαζόμενοι: Συνεργαζόμενοι: Ρέλλος Αλέξιος ΠΕ 70 Αγγελοπούλου Κωνσταντίνα ΠΕ 32 Γρίβα Αντωνία ΠΕ 08 Τσουρούτη Πηνελόπη ΠΕ 16 Τάξη: Τάξη: Α’ Τμήμα: Τμήμα: 1

3 Η τάξη αποτελείται από 12 μαθητές. Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων (κατασκευές, δημιουργία παζλ κλπ.) η τάξη ήταν χωρισμένη σε 3 ομάδες από τέσσερα παιδιά η καθεμιά. Κάθε ομάδα είχε το όνομά της σχετικό με τη διατροφή. Έτσι η 1 η ομάδα ονομαζόταν «Φακές». Η 2 η ομάδα «Το χοντρό φασόλι» και η 3 η ομάδα «Τα μπανανοκέρασα». Σε άλλες δραστηριότητες (π.χ. ζωγραφιές) οι μαθητές λειτουργούσαν μεμονωμένα ενώ στις εκπαιδευτικές επισκέψεις ως μια ομάδα.

4 Επιλέξαμε το θέμα αυτό ύστερα από συζήτηση που έγινε με τους μαθητές. Φάνηκε μέσα από αυτή ότι η διατροφή ήταν ένα θέμα που τους ενδιέφερε ιδιαίτερα… Ήθελαν να μάθουν για την προέλευση των τροφών, γι’ αυτές που κάνουν καλό στην υγεία μας κλπ.

5 Οι δραστηριότητές μας αφορούσαν: 1)επισκέψεις σε χώρους παραγωγής και πώλησης τροφίμων (μανάβικο, πρατήριο τυροκομικών προϊόντων, ιχθυοτροφείο). Τα παιδιά επίσης ήρθαν σε επαφή με τη φύση (με κότες, κουνέλια, πάπιες, κύκνους κλπ.)

6 2) ομαδικές κατασκευές (με όσπρια, κολάζ, διαχωρισμού τροφών σε ομάδες, κατασκευή παζλ με τροφές ζωικής - φυτικής προέλευσης, κατασκευή διατροφικής πυραμίδας)

7

8

9

10 3) ομαδικά φύλλα εργασίας 4) εκμάθηση τραγουδιών σχετικά με τα φρούτα (αχλάδια, πορτοκάλια) 5) ανάγνωση παιδικών βιβλίων σχετικών με τη διατροφή: (“Ο ωραίος Δαρείος”, “Οι φαταούλες”, “Σωστή διατροφή - καλή υγεία”, “Όλα μην τα τρως, γιατί θα γίνεις παχουλός”, “Παραμύθι, μυθι, μυθι…το κουκί και το ρεβίθι”, “5 σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο”, “ Παραμύθια να τα φας στο πιάτο”. 6) δραματοποίηση παραμυθιού «Έγιναν σάντουιτς» από το βιβλίο “Παραμύθια να τα φας στο πιάτο” 7) παρουσίαση θεατρικού με τίτλο: «Διατροφή, Πάχος, Υγεία» 8) εκδρομή στο εκτροφείο πέστροφας στο Πλανητέρο (κοίτα πιο πάνω) Οι δραστηριότητές μας αφορούσαν:

11 ■ Στις 07 Φεβρουαρίου του 2013 μας επισκέφθηκαν εκπρόσωποι της εταιρείας εισαγωγής μπανάνας Dole όπου μίλησαν στους μαθητές για όλη τη διαδικασία παραγωγής της μπανάνας, ενώ στο τέλος συζήτησαν με τα παιδιά και τα απασχόλησαν με ανάλογες σχετικές δραστηριότητες. Στο τέλος δόθηκαν μπανάνες στους μαθητές. ■ Το μήνα Μάιο μοιράστηκαν στους μαθητές πακέτα φρούτων τονίζοντας την ανάγκη του οργανισμού για τα φρούτα.

12 Κάποιες ομαδικές κατασκευές (διατροφική πυραμίδα, «ο Ανθυγιεινούλης και η Υγιεινούλα») τοιχοκολλήθηκαν έξω από την τάξη έτσι ώστε και οι μαθητές των άλλων τάξεων να γνωρίσουν τις τροφές που μας ωφελούν περισσότερο ή μας βλάπτουν. (κοίτα πιο πάνω) Στο τέλος του σχολικού έτους παρουσιάστηκε θεατρικό με τίτλο «Διατροφή, Πάχος, Υγεία» μέσα από το οποίο δίνονταν συμβουλές για μια καλή διατροφή χωρίς πολλή ζάχαρη, λίπος και αλάτι.

13 Θεατρικό με τίτλο: «Διατροφή, Πάχος, Υγεία»

14 Οι μαθητές μέσα από το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας απέκτησαν πολλές γνώσεις γύρω από τη διατροφή. Έμαθαν πώς διαχωρίζονται οι τροφές, ποια είναι η προέλευσή τους, ποιες είναι υγιεινές, ποιες είναι οι ανθυγιεινές τροφές. Τους άρεσε πολύ η ενασχόλησή τους με αυτό το θέμα καθώς αυτό φάνηκε από το ενδιαφέρον που έδειχναν στις εκάστοτε δραστηριότητες. Παρατηρήθηκε κάποια αλλαγή στο πρωινό τους κολατσιό. Πριν ασχοληθούμε με το θέμα, πολλά παιδιά έφερναν μαζί τους κρουασάν, πατατάκια, μπισκότα κλπ. Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος αρκετοί ήταν οι μαθητές που έφερναν φρούτα όπως μπανάνες, μήλα, αχλάδια. Σε περίπτωση που ασχοληθούμε με το θέμα κάποια άλλη φορά,καλό θα ήταν να δοθεί στα παιδιά ένα cd με όλες τις δραστηριότητές τους καθώς και υλικό που έχει σχέση με το θεωρητικό υπόβαθρο της υγιεινής διατροφής- υλικό απαραίτητο και για τους γονείς των μαθητών.

15 «Τρώω κάθε μέρα γαλακτοκομικά. Αποφεύγω τα πολλά γλυκά. Γάλα, γιαούρτι και κασέρι και είμαι ανάλαφρος σαν περιστέρι».


Κατέβασμα ppt "Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή» Σχολικό έτος 2012-2013 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Καλαβρύτων Αγλαΐα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google