Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το πέρασμα από την πρώτη τριετία στη δεύτερη

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το πέρασμα από την πρώτη τριετία στη δεύτερη"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το πέρασμα από την πρώτη τριετία στη δεύτερη
B´ Δημοτικό Σχολείο Παραλιμνίου Θέμα παρουσίασης: H εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Δικτύου Σχολείων Προαγωγής Υγείας (ΕΔΣΠΥ) στο σχολείο μας Το πέρασμα από την πρώτη τριετία στη δεύτερη Παρουσίαση από τη Χριστιάνα Πιερουλλή Πισιήα Συντονίστρια του ΕΔΣΠΥ στο Β΄ Δημοτικό Σχολείο Παραλιμνίου

2 Φροντίζω την υγεία μου Άσκηση Σωστή διατροφή Ικανοποιητικές ώρες ύπνου
Ατομική καθαριότητα Καθαρό περιβάλλον Ψυχική υγεία Με την ολοκλήρωση της τριετούς εφαρμογής του θέματος Φροντίζω την υγεία μου, το σχολείο μας προέβηκε στις διαδικασίες για να βρεθεί και να οριστεί το θέμα για την επόμενη τριετία. Η διαδικασία ορισμού του νέου θέματος πέρασε από τα ακόλουθα στάδια: Αφού αξιολογήθηκε το θέμα της πρώτης τριετίας ετοιμάστηκε ένας κατάλογος με θέματα που απασχολούσας τη σχολική μονάδα, σε σχέση με τις ιδιαιτερότητές της. Κυκλοφόρησε το έντυπο που βλέπετε και συμπληρώθηκε από γονείς δασκάλους και παιδιά. Συγκεντρώθηκε μεγάλος αριθμός συμπληρωμένων εντύπων. Η Συντονιστική Ομάδα, η οποία αποτελείται από εκπαιδευτικούς, παιδιά, γονείς και παράγοντες της κοινότητας, ταξινόμησε τις δηλώσεις και κατέληξε στο θέμα Ασφάλεια και υγεία. Σεβασμός προς το Θεό και το συνάνθρωπο Οδική συνείδηση 2 2

3 Διαδικασίες ορισμού νέου θέματος
Αξιολόγηση έργου τριετίας Αναστοχασμός Εντοπισμός παρεμφερών αδυναμιών/προβλημάτων Ετοιμασία καταλόγου πιθανών θεμάτων Κυκλοφορία εντύπου ανάμεσα στους συμβαλλομένους Ταξινόμηση – Μελέτη δηλώσεων Επιλογή θέματος Λογότυπο

4

5 Ενημερώσαμε όλους τους εμπλεκομένους για την κατάληξη του θέματος και κινήσαμε τις διαδικασίες για την εύρεση του νέου λογότυπου, καθώς και του συνθήματος του νέου θέματος. Στο κιόσκι του σχολείου μας τοποθετήθηκε ένα κουτί στο οποίο όλα τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ρίξουν τις ιδέες τους.

6 Είμαι ασφαλής; Είμαι σώος και υγιής!
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ Ασφάλεια και υγεία στο σπίτι Ασφάλεια και υγεία στο σχολείο B΄ Δημοτικό Σχολείο Παραλιμνίου Ευρωπαϊκό Δίκτυο Σχολείων Προαγωγής Υγείας Σχολικές χρονιές Καταλήξαμε σε αυτό το λογότυπο, που αναλύει το θέμα μας στις δύο παραμέτρους στις οποίες θα εστιάζαμε και το σύνθημα «Είμαι ασφαλής; Είμαι σώος και υγιής». Στη συνέχεια, το συγκεκριμένο σχέδιο εκτυπώθηκε στις φανελίτσες που διανεμήθηκαν στα παιδιά και αγοράστηκαν με τη συμβολή του Συνδέσμου Γονέων. Ακολούθησαν αρκετές συνεδριάσεις της Συντονιστικής Ομάδας για να οργανώσουμε το σχέδιο δράσης της χρονιάς. Σημειώνουμε ότι η Ομάδα αφουγκραζόταν τις ανάγκες της μονάδας και βασιζόταν στις ιδιαιτερότητες του καθενός για να δομήσει ένα τέτοιο σχέδιο που να ανταποκρίνεται στις δυνατότητες των εκπαιδευτικών που θα συνέβαλλαν στην επιτυχή εφαρμογή του θέματος.

7 Συζητήσαμε Ρωτήσαμε ... Αφουγκραστήκαμε ...
Ακολούθησαν αρκετές συνεδριάσεις της Συντονιστικής Ομάδας για να οργανώσουμε το σχέδιο δράσης της χρονιάς. Σημειώνουμε ότι η Ομάδα αφουγκραζόταν τις ανάγκες της μονάδας και βασιζόταν στις ιδιαιτερότητες του καθενός για να δομήσει ένα τέτοιο σχέδιο που να ανταποκρίνεται στις δυνατότητες των εκπαιδευτικών που θα συνέβαλλαν στην επιτυχή εφαρμογή του θέματος. Θεωρούμε πολύ σημαντικό παράγοντα το θέμα και οι διαδικασίες εφαρμογής και ανάπτυξης του να συνάδουν με το όλο συγκείμενο. Αφουγκραστήκαμε ...

8 Εφαρμογή νέου θέματος Αξιολόγηση του στόχου της σχολικής χρονιάς 2008 – 2009 «Ασφάλεια στο σχολείο – Ασφάλεια στο σπίτι» Κάθε συνάδελφος αφιέρωσε μέρος του διδακτικού του χρόνου για ανακεφαλαίωση των όσων είχαν υλοποιηθεί. Έγιναν συζητήσεις και επισημάνσεις Κάθε παιδί έγραψε μιαν παράγραφο σχετική με το θέμα και τα όσα είχε μάθει, καθώς και εισηγήσεις για βελτίωση και εμπλουτισμό των δραστηριοτήτων Οι εισηγήσεις των παιδιών στάληκαν στη Συντονιστική Ομάδα μέσω του αντιπροέδρου του τμήματος Η Συντονιστική Ομάδα ομαδοποίησε τα δεδομένα και εξήγαγε συνολικά αποτελέσματα για τη μονάδα

9 Αν τα παιδιά αποφάσιζαν να κεράσουν κάτι υγιεινό όταν γιόρταζαν, η Συντονιστική Ομάδα τους χάριζε έναν έπαινο. 9 9

10 Η διαθεματική προσέγγιση και εφαρμογή του προγράμματος διεισδύει στη σχολική καθημερινότητα ανώδυνα και αβίαστα. Οι ευφάνταστες δραστηριότητές μας μετασχηματίζουν τα παιδιά και η στενή και αλληλεπιδραστική σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στη σχολική μονάδα, το σπίτι και το ευρύτερο περιβάλλον αλλάζει την κουλτούρα του συγκειμένου. Την μετατρέπει σε κουλτούρα της παρέας και των συνθηκών και μεθοδεύει τη διαφοροποίηση από προγενέστερες καταστάσεις. 10 10

11 Η αξία του συνδυασμού σωστής διατροφής και άσκησης, όπως και άλλα θέματα που άπτονταν του θέματός μας, συζητήθηκαν συχνά σε δραστηριότητες κύκλου. 11 11

12 Πληροφόρηση όλων των συμβαλλομένων, όχι απλά ενημέρωση Ενημερωτικά Δελτία ανά δίμηνο ή τρίμηνο
Στάση διευθυντή Υποστήριξη – Εύρεση πόρων Αυτονομία εκπαιδευτικού – Επάρκεια Συντονιστής/στρια - Ενίσχυση

13 B´ Δημοτικό Σχολείο Παραλιμνίου
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ Kαλή συνέχεια...


Κατέβασμα ppt "Το πέρασμα από την πρώτη τριετία στη δεύτερη"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google