Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Πέτσα Ελένη – φιλόλογος Απρίλιος 2005.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Πέτσα Ελένη – φιλόλογος Απρίλιος 2005."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Πέτσα Ελένη – φιλόλογος Απρίλιος 2005

2 2 IΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

3 3 Άφιξη τον Ιανουάριο του 1828 ΝΑΥΠΛΙΟ

4 4 Η τύχη της ελληνικής Επανάστασης κρινόταν στα ανακτοβούλια της Ευρώπης. Η κατάσταση στην Ελλάδα : Η Πελοπόννησος υπό τον έλεγχο του Ιμπραήμ. ( Απουσία αγροτικής ανάπτυξης) Το μεγαλύτερο τμήμα της Στερεάς Ελλάδας κατέχει ο Κιουταχής. ( Κίνδυνος να μη συμπεριληφθεί στο νεοσύστατο κράτος) Το Αιγαίο μαστίζεται από τους Έλληνες πειρατές. ( Αδυναμία διεξαγωγής εμπορίου) Η κυβερνητική εξουσία περιορίζεται στο Ναύπλιο και μερικά νησιά.

5 5 Διοικητική οργάνωση Το πρώτο Δημόσιο κτίριο της ελεύθερης Ελλάδας: Κυβερνείο και κατοικία του Ιωάννη Καποδίστρια (Αίγινα)

6 6 ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ Με ψήφισμα της Βουλής και του Κυβερνήτη (Ιαν. 1828) ιδρύεται « ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ » ( θητεία ως τον Απρίλιο με τη σύγκληση νέας Εθνικής Συνέλευσης ) Την Εκτελεστική εξουσία ασκεί ο ίδιος ο Καποδίστριας που διορίζει Γραμματέα της Επικρατείας (πρωθυπουργό) τον Σπυρίδωνα Τρικούπη Τη Νομοθετική εξουσία ασκούσε ο Κυβερνήτης μαζί με το Πανελλήνιο (27 Μέλη) Η Βουλή αυτοδιαλύθηκε

7 7 Διορίζει έκτακτους επιτρόπους Οργανώνει τη διοίκηση Πελοποννήσου και νησιών Χωρίζει την ελληνική επικράτεια σε 6 τμήματα

8 8 Μέτρα για την οικονομία « όχι μόνο χρήματα δεν υπάρχουσι εις το ταμείον, αλλ’ ούτε ταμείον υπάρχει » Έλλειψη οικονομικών πόρων

9 9 Πολιτική του Καποδίστρια Πολιτική του Καποδίστρια : 1.Εισαγωγή νέων μεθόδων καλλιέργειας 2.Ίδρυση αγροκηπίου και πρότυπης Γεωργικής Σχολής (Στην Τίρυνθα ) Στόχος η αύξηση της γεωργικής παραγωγής με την: Αύξηση εσόδων  Συστηματική είσπραξη τελωνειακών δασμών  Φόρος δεκάτης στα αγροτικά προϊόντα Περιορισμός των δαπανών

10 10 Αντικατάσταση ξένων νομισμάτων με το « Φοίνικα » Η εθνική γη υποθηκευμένη ( Αδυναμία διανομής στους ακτήμονες ) Ίδρυση « Εθνικής Χρηματιστηριακής Τράπεζας »

11 11 Η πρέσα που κόπηκαν τα πρώτα νομίσματα

12 12 Φροντίδα για την εκπαίδευση Επαγγελματικά σχολεία Ίδρυσε την άνοιξη του 1829 το « Ορφανοτροφείο Αιγίνης ». Τρία α λληλοδιδακτικά σχολεία Τ ρία ελληνικών μαθημάτων Π ολλά χειροτεχνεία Πολύμηνη προετοιμασία Σ’ αυτό λειτούργησαν: Oι καλύτεροι μαθητές με τη βοήθεια των δασκάλων τους

13 13 Ορφανοτροφείο Αιγίνης

14 14 Αλληλοδιδακτικό σχολείο

15 15  « Κεντρικόν σχολείον » (Νοέμβριος 1829)  Εκκλησιαστική σχολή (μόρφωση των κληρικών)  Μουσείο Αρχαιοτήτων  Δεν ίδρυσε Πανεπιστήμιο ( κατηγορήθηκε από τους αντιπάλους του ) Ίδρυσε ακόμη:

16 16 ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Δημιουργία τακτικού στρατού Εκκαθάριση ελληνικού εδάφους από τουρκικές φρουρές Αναγκαία απελευθέρωση Στερεάς για να συμπεριληφθεί στο νέο κράτος

17 : Δημήτριος Υψηλάντης μονάδες ιππικούένα τάγμα πυροβολικού  συγχρόνως δημιουργήθηκε ο Λόχος των Ευελπίδων  συγκέντρωση ατάκτων  κατάταξή τους σε 8 χιλιαρχίες

18 18  Οι διαδοχικές νίκες των Ελλήνων στη Στερεά Αποτελέσματα στρατιωτικής οργάνωσης: Διεκδίκηση ευρύτερων συνόρων  Δικαίωση πολιτικής Καποδίστρια

19 19  απελευθέρωση θαλασσίων δρόμων  επαναδραστηριοποίηση ναυτιλίας - εμπορίου Αναδιοργάνωση στόλου Ανδρέας Μιαούλης εξουδετέρωση πειρατών


Κατέβασμα ppt "1 Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου Πέτσα Ελένη – φιλόλογος Απρίλιος 2005."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google