Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΡΕΛΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΕΠΠΑΙΚ ΑΡΓΟΥΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΡΕΛΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΕΠΠΑΙΚ ΑΡΓΟΥΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΡΕΛΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΕΠΠΑΙΚ ΑΡΓΟΥΣ 2014-2015
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Τα αγαθά – το καταναλωτικό πρότυπο ΡΕΛΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΕΠΠΑΙΚ ΑΡΓΟΥΣ

2 4ο κεφάλαιο: Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
4ο κεφάλαιο: Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Μελετήσαμε: Το κύριο οικονομικό πρόβλημα (απεριόριστες ανάγκες – περιορισμένα μέσα) Ανάγκη (η αίσθηση της έλλειψης) Ιδιότητες των αναγκών (απεριόριστες – προσωρινός κορεσμός) φ

3 Ερωτήματα – Στόχοι: Πώς ικανοποιούμε τις ανάγκες μας;
Πώς διακρίνονται τα «μέσα» με τα οποία ικανοποιούμε τις ανάγκες μας; Τι είναι το καταναλωτικό πρότυπο και πώς διαμορφώνεται; Ποιο ρόλο διαδραματίζει η διαφήμιση στη διαμόρφωσή του;

4 Ιεράρχηση των αναγκών Πυραμίδα του Maslow
Τα μέσα με τα οποία ικανοποιούνται οι ανάγκες καλούνται αγαθά.

5 Διάκριση αγαθών Υλικά (τρόφιμα, αυτοκίνητο) Υπηρεσίες (παιδεία, υγεία)
Καταναλωτά (μία φορά) Διαρκή (πολλές φορές)

6 Καταναλωτά – Διαρκή αγαθά

7 Καταναλωτικό πρότυπο = καταναλωτικές συνήθειες της κοινωνίας
Κάθε κοινωνία έχει το δικό της καταναλωτικό πρότυπο. Παράγοντες διαμόρφωσης καταναλωτικού προτύπου:  Μίμηση  Διαφήμιση (1η – 2η ) (πληροφορεί – χειραγωγεί)

8 Ερωτηματολόγιο ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ AIM
Μέχρι τώρα θεωρούσες ότι σε κάλυπτε η οδοντόκρεμά σου; ΝΑΙ / ΟΧΙ Μετά από τη διαφήμιση, θεωρείς ότι θα σου άρεσε να έχεις πιο λευκά δόντια; Πιστεύεις ότι το αποτέλεσμα που παρουσιάζεται είναι πραγματικό; ΝΑΙ / ΜΑΛΛΟΝ ΝΑΙ / ΜΑΛΛΟΝ ΟΧΙ / ΟΧΙ Θυμάσαι πού διαδραματίζεται η ιστορία που παρακολούθησες στη διαφήμιση;

9 Ερωτηματολόγιο ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ LACTA
Σου δημιουργήθηκε η επιθυμία να φας σοκολάτα; ΝΑΙ / ΟΧΙ Αν χρειαζόταν να προσφέρεις μία σοκολάτα στον/στην αγαπημένο/η σου, θα προτιμούσες τη συγκεκριμένη σοκολάτα; Πιστεύεις ότι το τραγούδι που χρησιμοποιείται στην διαφήμιση είναι χαρακτηριστικό, ώστε όταν το ακούς να φέρνεις στο μυαλό σου το συγκεκριμένο προϊόν; Παρατήρησες μία ομοιότητα και στις δύο διαφημίσεις; Γιατί πιστεύεις ότι συμβαίνει αυτό;

10 Συμπεράσματα Η διαφήμιση δημιουργεί πλασματικές ανάγκες.
Ο κόσμος της διαφήμισης είναι εικονικός και διαφέρει από τον πραγματικό κόσμο. Κάθε άτομο ερμηνεύει με τον δικό του τρόπο το ίδιο διαφημιστικό μήνυμα. (νοοτροπία – κουλτούρα – προσωπικότητα)

11 ΦΥΛΛΟ ΕΛΕΓΧΟΥ

12 Ανακεφαλαίωση Τα αγαθά ικανοποιούν τις ανάγκες μας.
Σημαντικό ρόλο στην διαμόρφωση του καταναλωτικού προτύπου διαδραματίζει η διαφήμιση. Η διαφήμιση είναι μηχανισμός πληροφόρησης αλλά και χειραγώγησης του ανθρώπου.

13 (Καμαρινός Γεώργιος, οικονομολόγος)
Σχετική ιστοσελίδα (Καμαρινός Γεώργιος, οικονομολόγος)

14 Ανάθεση ομαδικής εργασίας
Να χωριστείτε σε ομάδες των δύο ατόμων. Να αναζητήσετε μία διαφήμιση, την οποία θα παρουσιάσετε την επόμενη φορά στην τάξη. Να εντοπίσετε τα στοιχεία που οδηγούν στα συμπεράσματα που βγάλαμε.

15 Ευχαριστώ για την προσοχή σας!
Ευχαριστώ για την προσοχή σας! ΡΕΛΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΕΠΠΑΙΚ ΑΡΓΟΥΣ


Κατέβασμα ppt "ΡΕΛΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΕΠΠΑΙΚ ΑΡΓΟΥΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google