Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ερευνητική εργασία α΄ τετράμηνου «ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ερευνητική εργασία α΄ τετράμηνου «ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ερευνητική εργασία α΄ τετράμηνου «ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ»

2 Εκπαίδευση και οπτικοακουστικά μέσα επικοινωνίας Εκπαίδευση και οπτικοακουστικά μέσα επικοινωνίας Τα οπτικοακουστικά μέσα επικοινωνίας και η σύγχρονη τεχνολογία δημιούργησαν μια νέα εποχή και επηρεάζουν πλέον καταλυτικά τη ζωή των ενηλίκων, των παιδιών και των νέων Ο κινηματογράφος δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται απλώς σαν ένα εποπτικό μέσο διδασκαλίας αλλά πάνω απ΄ όλα σα μια Τέχνη που συναρπάζει τα παιδιά, που αξιοποιεί ευφυώς και άμεσα κάθε νέα τεχνολογική ανακάλυψη (ψηφιακή εικόνα και ήχο, υπολογιστές κλπ.), που συνυπάρχουν σ’ αυτόν κίνηση, χρώμα, εικόνες και ήχοι.

3 Με τον κινηματογράφο μαθαίνουμε να αυτενεργούμε, να λειτουργούμε ομαδικά, γνωρίζουμε τον πανανθρώπινο πολιτισμό, αποκτούμε κοινωνική συνείδηση και κριτική σκέψη και γνωρίζουμε τον εαυτό μας. Με τον κινηματογράφο μαθαίνουμε να αυτενεργούμε, να λειτουργούμε ομαδικά, γνωρίζουμε τον πανανθρώπινο πολιτισμό, αποκτούμε κοινωνική συνείδηση και κριτική σκέψη και γνωρίζουμε τον εαυτό μας.

4 Προάγγελοι του Κινηματογράφου Η ιδέα του κινηματογράφου μπορούμε να πούμε πως υπήρχε από πολύ παλιά. Από τις σκιές στη καθημερινή ζωή μας και το θέατρο σκιών φτάσαμε στον ολοζώντανο κινηματογράφο που απολαμβάνουμε σήμερα. Το πρώτο βήμα έγινε από την ανακάλυψη Κινέζων σοφών πριν από 1000 περίπου χρόνια που παρατήρησαν πως μια τρύπα σε ένα παντζούρι έδινε την εικόνα ενός αναστραμμένου κόσμου. Πέντε αιώνες αργότερα ο Ιταλός στερέωσε ένα φακό σε μία τρύπα και η εικόνα έγινε πιο καθαρή. Τον 18ο αιώνα οι απλές σκιές έγιναν ζωγραφισμένες εικόνες σε γυαλί. Ο "μαγικός φανός" πρόβαλλε γυάλινες διαφάνειες σε μια οθόνη Η ιδέα του κινηματογράφου μπορούμε να πούμε πως υπήρχε από πολύ παλιά. Από τις σκιές στη καθημερινή ζωή μας και το θέατρο σκιών φτάσαμε στον ολοζώντανο κινηματογράφο που απολαμβάνουμε σήμερα. Το πρώτο βήμα έγινε από την ανακάλυψη Κινέζων σοφών πριν από 1000 περίπου χρόνια που παρατήρησαν πως μια τρύπα σε ένα παντζούρι έδινε την εικόνα ενός αναστραμμένου κόσμου. Πέντε αιώνες αργότερα ο Ιταλός Τζιρόλαμο Κάρντανο στερέωσε ένα φακό σε μία τρύπα και η εικόνα έγινε πιο καθαρή. Τον 18ο αιώνα οι απλές σκιές έγιναν ζωγραφισμένες εικόνες σε γυαλί. Ο "μαγικός φανός" πρόβαλλε γυάλινες διαφάνειες σε μια οθόνηΤζιρόλαμο Κάρντανο

5 Ένα άλογο, ο Όξιντεντ, που καλπάζει και σπάζει τεντωμένα σχοινιά που βρίσκει στο δρόμο του αποτελεί το πρώτο κινούμενο πράγμα, που οδήγησε στην ανάπτυξη των κινηματογραφικών Δημιουργός αυτού ο Eadweard Muybridge στις 19 του Ιουνίου του Ένα άλογο, ο Όξιντεντ, που καλπάζει και σπάζει τεντωμένα σχοινιά που βρίσκει στο δρόμο του αποτελεί το πρώτο κινούμενο πράγμα, που οδήγησε στην ανάπτυξη των κινηματογραφικών Δημιουργός αυτού ο Eadweard Muybridge στις 19 του Ιουνίου του 1878.Eadweard MuybridgeEadweard Muybridge

6 Η ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου Οι Αθηναίοι πρωτοβλέπουν κινηματογράφο το 1897, ενώ το 1907 ανοίγει ο πρώτος κινηματογράφος στην πόλη τους. Ο ελληνικός κινηματογράφος ξεκίνησε στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα με μικρό αριθμό ταινιών μέχρι το 1940, η άνθησή του άρχισε μετά τον Β' παγκόσμιο πόλεμο και σταδιακά η παραγωγή αυξήθηκε μέχρι τις 60 ταινίες το Ωστόσο η χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου ήταν από το 1960 μέχρι το Οι Αθηναίοι πρωτοβλέπουν κινηματογράφο το 1897, ενώ το 1907 ανοίγει ο πρώτος κινηματογράφος στην πόλη τους. Ο ελληνικός κινηματογράφος ξεκίνησε στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα με μικρό αριθμό ταινιών μέχρι το 1940, η άνθησή του άρχισε μετά τον Β' παγκόσμιο πόλεμο και σταδιακά η παραγωγή αυξήθηκε μέχρι τις 60 ταινίες το Ωστόσο η χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου ήταν από το 1960 μέχρι το 1973.

7 Συγκεκριμένα το 1906, οι αδερφοί Γιαννάκης και Μίλτος Μανάκια αρχίζουν να κινηματογραφούν στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας, όταν ακόμα βρίσκεται στην επικράτεια της καταρρέουσας Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Οι Μανάκια δημιουργούν ένα μοναδικής αξίας αρχείο με πάνω από 60 ταινίες. Συγκεκριμένα το 1906, οι αδερφοί Γιαννάκης και Μίλτος Μανάκια αρχίζουν να κινηματογραφούν στην ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας, όταν ακόμα βρίσκεται στην επικράτεια της καταρρέουσας Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Οι Μανάκια δημιουργούν ένα μοναδικής αξίας αρχείο με πάνω από 60 ταινίες. Ένας Γάλλος κινηματογραφιστής ο Λεόνς, γυρνά τα πρώτα επίκαιρα από την Μέσο ολυμπιάδα της Αθήνας, την ίδια χρονιά. Ένας Γάλλος κινηματογραφιστής ο Λεόνς, γυρνά τα πρώτα επίκαιρα από την Μέσο ολυμπιάδα της Αθήνας, την ίδια χρονιά. Την χρονική περίοδο μεταξύ γυρίζονται ορισμένες βουβές κωμωδίες μικρού μήκους από τον σκηνοθέτη - Ηθοποιό Σπύρο Δημητρακόπουλο. Την χρονική περίοδο μεταξύ γυρίζονται ορισμένες βουβές κωμωδίες μικρού μήκους από τον σκηνοθέτη - Ηθοποιό Σπύρο Δημητρακόπουλο.

8 Το 1914 ιδρύεται η κινηματογραφική εταιρία "Αστυ Φιλμ" και αρχίζει η παραγωγή ταινιών μεγάλης διάρκειας. Στην διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου η κινηματογραφική παραγωγή περιορίζεται στα πολεμικά επίκαιρα. Παρά της αντιξοότητες του πολέμου αναδεικνύονται σημαντικοί Έλληνες σκηνοθέτες (Γεώργιος Προκοπίου, Δημήτρης Γαζιάδης κ.α.) που γυρίζουν σκηνές από το μέτωπο και την Μικρασιατική καταστροφή. Το 1914 ιδρύεται η κινηματογραφική εταιρία "Αστυ Φιλμ" και αρχίζει η παραγωγή ταινιών μεγάλης διάρκειας. Στην διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου η κινηματογραφική παραγωγή περιορίζεται στα πολεμικά επίκαιρα. Παρά της αντιξοότητες του πολέμου αναδεικνύονται σημαντικοί Έλληνες σκηνοθέτες (Γεώργιος Προκοπίου, Δημήτρης Γαζιάδης κ.α.) που γυρίζουν σκηνές από το μέτωπο και την Μικρασιατική καταστροφή. Την χρονική περίοδο μεγαλουργεί η "Νταγκ- Φιλμ" ασχολήθηκε με ιστορικές ταινίες και την κινηματογράφηση λογοτεχνικών έργων. Ξεχωρίζουν οι ταινίες "Έρως και κύματα" (1928 σε σκηνοθεσία Δ. Γαζιάδη). Την χρονική περίοδο μεγαλουργεί η "Νταγκ- Φιλμ" ασχολήθηκε με ιστορικές ταινίες και την κινηματογράφηση λογοτεχνικών έργων. Ξεχωρίζουν οι ταινίες "Έρως και κύματα" (1928 σε σκηνοθεσία Δ. Γαζιάδη). Το 1932 παίζεται στους κινηματογράφους η πρώτη ομιλούσα ταινία ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας, της "Ολύμπια Φιλμ" σε σκηνοθεσία Δ. Τσακίρη. "Οι Απάχηδες των Αθηνών" που είναι μια μεταφορά της πετυχημένης οπερέτας του Νίκου Χατζηαποστόλου, θεωρείται μια από τις πιο αξιόλογες προσπάθειες του ομιλούντα κινηματογράφου και η προβολή της συνοδεύεται από τα τραγούδια του έργου και κάποιους ήχους γραμμένους σε ένα γραμμόφωνο που κρύβεται πίσω από την οθόνη. Το 1932 παίζεται στους κινηματογράφους η πρώτη ομιλούσα ταινία ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας, της "Ολύμπια Φιλμ" σε σκηνοθεσία Δ. Τσακίρη. "Οι Απάχηδες των Αθηνών" που είναι μια μεταφορά της πετυχημένης οπερέτας του Νίκου Χατζηαποστόλου, θεωρείται μια από τις πιο αξιόλογες προσπάθειες του ομιλούντα κινηματογράφου και η προβολή της συνοδεύεται από τα τραγούδια του έργου και κάποιους ήχους γραμμένους σε ένα γραμμόφωνο που κρύβεται πίσω από την οθόνη.

9 Δεκαετία ’60 : Πολλές ελληνικές ταινίες βραβεύονται ή είναι υποψήφιες για μεγάλα βραβεία.). Ο Νίκος Κούνδουρος παίρνει την Αργυρή Άρκτο στο φεστιβάλ του Βερολίνου για τη σκηνοθεσία του στις "Μικρές Αφροδίτες", το Ο "Αλέξης Ζορμπάς " του Κακογιάννη, παίρνει 3 όσκαρ. Όμως η πορεία αυτή, ανακόπτεται από τη δικτατορία. Δεκαετία ’60 : Πολλές ελληνικές ταινίες βραβεύονται ή είναι υποψήφιες για μεγάλα βραβεία.). Ο Νίκος Κούνδουρος παίρνει την Αργυρή Άρκτο στο φεστιβάλ του Βερολίνου για τη σκηνοθεσία του στις "Μικρές Αφροδίτες", το Ο "Αλέξης Ζορμπάς " του Κακογιάννη, παίρνει 3 όσκαρ. Όμως η πορεία αυτή, ανακόπτεται από τη δικτατορία. Οι μόνες μεγάλες παραγωγές που γίνονται αυτή τη περίοδο είναι του παραγωγού Τζείμς Πάρις που έχουν ιστορικά, πολεμικά, πατριωτικά θέματα και έχουν την αμέριστη συμπαράσταση της χούντας των συνταγματαρχών. Όμως δύο φιλμ του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ή Αναπαράσταση (1970), που σαρώνει τα βραβεία στη Θεσσαλονίκη, οι Μέρες του '36 (1972), το "Προξενιό της Άννας" του Παντελή Βούλγαρη και η Ευδοκία (1971) του Αλέξη Δαμιανού, δείχνουν από τότε, ότι ο ελληνικός κινηματογράφος έχει πολύ μέλλον. Οι μόνες μεγάλες παραγωγές που γίνονται αυτή τη περίοδο είναι του παραγωγού Τζείμς Πάρις που έχουν ιστορικά, πολεμικά, πατριωτικά θέματα και έχουν την αμέριστη συμπαράσταση της χούντας των συνταγματαρχών. Όμως δύο φιλμ του Θόδωρου Αγγελόπουλου, ή Αναπαράσταση (1970), που σαρώνει τα βραβεία στη Θεσσαλονίκη, οι Μέρες του '36 (1972), το "Προξενιό της Άννας" του Παντελή Βούλγαρη και η Ευδοκία (1971) του Αλέξη Δαμιανού, δείχνουν από τότε, ότι ο ελληνικός κινηματογράφος έχει πολύ μέλλον. Η μεταπολίτευση φέρνει μια αναγέννηση όλων των δημιουργικών δυνάμεων του κινηματογράφου. Την μεταπολίτευση τη σφραγίζει ένα αριστούργημα του Θόδωρου Αγγελόπουλου, "Ο Θίασος". Η μεταπολίτευση φέρνει μια αναγέννηση όλων των δημιουργικών δυνάμεων του κινηματογράφου. Την μεταπολίτευση τη σφραγίζει ένα αριστούργημα του Θόδωρου Αγγελόπουλου, "Ο Θίασος".

10 Η Εποχή των Παγετώνων 4: Ο Χορός των Ηπείρων και σε 3D Trailer ταινίας Trailer ταινίας Trailer

11 Είδος: Κινούμενα Σχέδια Πρόκειται για ένα ψηφιακά επεξεργασμένο καρτούν, με χρήση computer animation μέσω Είδος: Κινούμενα Σχέδια Πρόκειται για ένα ψηφιακά επεξεργασμένο καρτούν, με χρήση computer animation μέσω υπολογιστή Διάρκεια: 94′. Διάρκεια: 94′. Σκηνοθεσία: Στιβ Μαρτίνο & Μάικ Θερμάιερ. Σκηνοθεσία: Στιβ Μαρτίνο & Μάικ Θερμάιερ. Χαρίζουν τις φωνές τους: Γιάννης Μπέζος, Πέτρος Φιλιππίδης, Μαρίνα Τσιγονάκη, Γρηγόρης Πατρικαρέας (μεταγλωττισμένο), Ρέι Ρωμανό, Κουίν Λατίφα, Ντένις Λίρι, Τζον Λεγκουιζάμο, Τζένιφερ Λόπεζ (με υπότιτλους). Χαρίζουν τις φωνές τους: Γιάννης Μπέζος, Πέτρος Φιλιππίδης, Μαρίνα Τσιγονάκη, Γρηγόρης Πατρικαρέας (μεταγλωττισμένο), Ρέι Ρωμανό, Κουίν Λατίφα, Ντένις Λίρι, Τζον Λεγκουιζάμο, Τζένιφερ Λόπεζ (με υπότιτλους).

12 Ένα παγόβουνο που αποκολλάται παρασύρει τους Μάνι, Σιντ και Ντιέγκο στη θάλασσα. Οι τρεις φίλοι χάνονται στον ωκεανό και ψάχνουν τρόπο να επιστρέψουν, ενώ πίσω στην ξηρά η Έλι και τα υπόλοιπα ζώα προσπαθούν να βρουν καταφύγιο μακριά από τους απανωτούς σεισμούς που καταστρέφουν τη γη τους. Στο μεγάλο αυτό ταξίδι της επιστροφής, έρχονται αντιμέτωποι με εξωτικά θαλάσσια πλάσματα, πειρατές και ανακαλύπτουν έναν νέο κόσμο. Όσο για τον Σκρατ, αυτή τη φορά, κυνηγάει το βελανίδι του σε μέρη που κανένας προϊστορικός σκίουρος δεν έχει βρεθεί ποτέ. Ένα παγόβουνο που αποκολλάται παρασύρει τους Μάνι, Σιντ και Ντιέγκο στη θάλασσα. Οι τρεις φίλοι χάνονται στον ωκεανό και ψάχνουν τρόπο να επιστρέψουν, ενώ πίσω στην ξηρά η Έλι και τα υπόλοιπα ζώα προσπαθούν να βρουν καταφύγιο μακριά από τους απανωτούς σεισμούς που καταστρέφουν τη γη τους. Στο μεγάλο αυτό ταξίδι της επιστροφής, έρχονται αντιμέτωποι με εξωτικά θαλάσσια πλάσματα, πειρατές και ανακαλύπτουν έναν νέο κόσμο. Όσο για τον Σκρατ, αυτή τη φορά, κυνηγάει το βελανίδι του σε μέρη που κανένας προϊστορικός σκίουρος δεν έχει βρεθεί ποτέ.

13 Η ιστορία της ταινίας εκτυλίσσεται την εποχή που διαμορφώνονταν οι ήπειροι και ο κόσμος έτσι όπως τον γνωρίζουμε σήμερα. Μετά την εποχή των παγετώνων, με προϊστορικά πλάσματα, όταν δυνατοί σεισμοί και μετακινήσεις των τεκτονικών πλακών συντάραζαν τη γη. Η ταινία απευθύνεται κυρίως σε παιδιά, έχει ωραίους και χιουμοριστικούς διαλόγους και ωραίες εικόνες. Δεν ασχολείται διεξοδικά με κάποιο οικολογικό πρόβλημα, αλλά δίνει πληροφορίες για την δημιουργία της γης μας και καλλιεργεί στις παιδικές ψυχές οικολογική συνείδηση.

14 AVATAR

15 (2009) Σκηνοθεσία-σενάριο: Τζέιμς Κάμερον. (2009) Σκηνοθεσία-σενάριο: Τζέιμς Κάμερον. Ηθοποιοί: Σαμ Γουέρδινγκτον, Ζόε Σαλντάνα, Σιγκούρνι Γουίβερ, Στίβεν Λανγκ, Τζιοβάνι Ριμπίζι. Μια ασυνήθιστη, φανταστική, με οικολογικό μήνυμα περιπέτεια του Τζέιμς Κάμερον. Ηθοποιοί: Σαμ Γουέρδινγκτον, Ζόε Σαλντάνα, Σιγκούρνι Γουίβερ, Στίβεν Λανγκ, Τζιοβάνι Ριμπίζι. Μια ασυνήθιστη, φανταστική, με οικολογικό μήνυμα περιπέτεια του Τζέιμς Κάμερον. Οικολογικό παραμύθι που αντλεί και από πολέμους όπως αυτόν του Ιράκ, για να μεταφέρει με τον πιο εικαστικά λαμπρό αλλά και σκηνοθετικά μαγευτικό τρόπο, το οικολογικό μήνυμά του. Οικολογικό παραμύθι που αντλεί και από πολέμους όπως αυτόν του Ιράκ, για να μεταφέρει με τον πιο εικαστικά λαμπρό αλλά και σκηνοθετικά μαγευτικό τρόπο, το οικολογικό μήνυμά του.

16 Η ιστορία εκτυλίσσεται το 2154, στον φανταστικό πλανήτη Πανδώρα, όπου μια ισχυρή πολυεθνική εταιρεία έχει εγκαταστήσει αποικία στοχεύοντας να εξορύξει ένα ανεκτίμητο ορυκτό. Για να μπορέσουν ν' αντιμετωπίσουν τους εχθρικούς προς αυτούς κατοίκους του πλανήτη, τους Navi οι άνθρωποι διαθέτουν ένα σύστημα που τους βοηθά να χρησιμοποιούν ένα άλλο σώμα, το Avatar τους, που μοιάζει με τους Navi. Ο Τζέικ Σάλι αναλαμβάνει για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού να χρησιμοποιήσει το Avatar του για να διεισδύσει στον πλανήτη Πανδώρα και να ενσωματωθεί με τους ιθαγενείς, με στόχο να πείσει τους Navi να εγκαταλείψουν τη γη τους για να εγκατασταθούν αλλού. Η επαφή του όμως με τους Navi και ο έρωτάς του με την νεαρή κόρη του αρχηγού της φυλής, τον κάνουν ν' αλλάξει γνώμη και να θέλει να τους βοηθήσει όταν ο συνταγματάρχης εισβάλλει με τον στρατό του, έτοιμος να καταστρέψει τα πάντα. Έτσι ξεκινάει ένας πόλεμος ανάμεσα στους Νavi,που έχουν γίνει ένα με την μητέρα φύση και δίνουν και την ζωή τους γι΄αυτήν, ενάντιας του ανθρώπινου στρατού, που κάνει τα πάντα ώστε να αποκτήσει ένα μέρος του λίθου για το προσωπικό και χρηματικό συμφέρον του. Η ιστορία εκτυλίσσεται το 2154, στον φανταστικό πλανήτη Πανδώρα, όπου μια ισχυρή πολυεθνική εταιρεία έχει εγκαταστήσει αποικία στοχεύοντας να εξορύξει ένα ανεκτίμητο ορυκτό. Για να μπορέσουν ν' αντιμετωπίσουν τους εχθρικούς προς αυτούς κατοίκους του πλανήτη, τους Navi οι άνθρωποι διαθέτουν ένα σύστημα που τους βοηθά να χρησιμοποιούν ένα άλλο σώμα, το Avatar τους, που μοιάζει με τους Navi. Ο Τζέικ Σάλι αναλαμβάνει για λογαριασμό του αμερικανικού στρατού να χρησιμοποιήσει το Avatar του για να διεισδύσει στον πλανήτη Πανδώρα και να ενσωματωθεί με τους ιθαγενείς, με στόχο να πείσει τους Navi να εγκαταλείψουν τη γη τους για να εγκατασταθούν αλλού. Η επαφή του όμως με τους Navi και ο έρωτάς του με την νεαρή κόρη του αρχηγού της φυλής, τον κάνουν ν' αλλάξει γνώμη και να θέλει να τους βοηθήσει όταν ο συνταγματάρχης εισβάλλει με τον στρατό του, έτοιμος να καταστρέψει τα πάντα. Έτσι ξεκινάει ένας πόλεμος ανάμεσα στους Νavi,που έχουν γίνει ένα με την μητέρα φύση και δίνουν και την ζωή τους γι΄αυτήν, ενάντιας του ανθρώπινου στρατού, που κάνει τα πάντα ώστε να αποκτήσει ένα μέρος του λίθου για το προσωπικό και χρηματικό συμφέρον του.

17 Η βασική αρχή της οικολογίας είναι ότι κάθε ζωντανός οργανισμός έχει μια προοδευτική και συνεχόμενη σχέση με κάθε άλλο στοιχείο που απαρτίζει το περιβάλλον του. Η βασική αρχή της οικολογίας είναι ότι κάθε ζωντανός οργανισμός έχει μια προοδευτική και συνεχόμενη σχέση με κάθε άλλο στοιχείο που απαρτίζει το περιβάλλον του. Στην ταινία Avatar τονίζεται ιδιαίτερα αυτή η σχέση. Στην ταινία Avatar τονίζεται ιδιαίτερα αυτή η σχέση. Επίσης αναδεικνύει την αλληλεπίδραση στη φύση και τη σπουδαιότητα να συμπεριφερόμαστε σε όλα τα όντα με σεβασμό και αξιοπρέπεια. Επίσης αναδεικνύει την αλληλεπίδραση στη φύση και τη σπουδαιότητα να συμπεριφερόμαστε σε όλα τα όντα με σεβασμό και αξιοπρέπεια.

18 O σκηνοθέτης της ταινίας James Cameron, είναι ένας ευαισθητοποιημένος άνθρωπος που ασχολήθηκε με τη ζωή στον Αμαζόνιο και τον επισκέφθηκε μαθαίνοντας τον τρόπο επιβίωσης των κατοίκων του. Έτσι επηρεάστηκε από αυτόν σκηνοθετώντας την παραπάνω ταινία (Avatar). O σκηνοθέτης της ταινίας James Cameron, είναι ένας ευαισθητοποιημένος άνθρωπος που ασχολήθηκε με τη ζωή στον Αμαζόνιο και τον επισκέφθηκε μαθαίνοντας τον τρόπο επιβίωσης των κατοίκων του. Έτσι επηρεάστηκε από αυτόν σκηνοθετώντας την παραπάνω ταινία (Avatar). Η καταστροφή των δασών ή απλώς ένα μέρος αυτών αποτελεί συχνό καθώς και μεγάλο περιβαντολλογικό πρόβλημα Η καταστροφή των δασών ή απλώς ένα μέρος αυτών αποτελεί συχνό καθώς και μεγάλο περιβαντολλογικό πρόβλημα Σήμερα αύτες οι πράσινες περιοχές απειλούνται από κλιματικες μεταβολές, απειλές καθαρά ανθρωπογενούς φύσης, πυρκαγιές, ατμοσφαιρική ρύπανση, αποψίλωση και αύξηση των πιέσεων από τις κοινωνίες. Σήμερα αύτες οι πράσινες περιοχές απειλούνται από κλιματικες μεταβολές, απειλές καθαρά ανθρωπογενούς φύσης, πυρκαγιές, ατμοσφαιρική ρύπανση, αποψίλωση και αύξηση των πιέσεων από τις κοινωνίες.

19 AVATAR / ΑΜΑΖΟΝΙΟΣ AVATAR / ΑΜΑΖΟΝΙΟΣ Στην ταινία Avatar ο J. Cameron θέλει να μεταφέρει την αλόγιστη εκμετάλλευση φυσικών πόρων μιας παρθένας και εύπορης περιοχής και τον βίαιο εκτοπισμό των ιθαγενών που συμβαίνει με καταστροφικές συνέπειες προς τη φύση και την ανθρωπότητα. Στην ταινία Avatar ο J. Cameron θέλει να μεταφέρει την αλόγιστη εκμετάλλευση φυσικών πόρων μιας παρθένας και εύπορης περιοχής και τον βίαιο εκτοπισμό των ιθαγενών που συμβαίνει με καταστροφικές συνέπειες προς τη φύση και την ανθρωπότητα. Το δάσος του Αμαζονίου αποτελεί την αληθινή «Πανδώρα». Αποτελεί το 50% τροπικών δασών και απελευθερώνει το βασικότερο ποσοστό οξυγόνου που διατηρεί την οικολογική ισορροπία. Το δάσος του Αμαζονίου αποτελεί την αληθινή «Πανδώρα». Αποτελεί το 50% τροπικών δασών και απελευθερώνει το βασικότερο ποσοστό οξυγόνου που διατηρεί την οικολογική ισορροπία.

20 Οι άνθρωποι με απληστία και χωρίς κάποια κατανόηση στην ζωή των ιθαγενών φτάσανε στην αποψίλωση μεγάλων δασικών περιοχών Οι άνθρωποι με απληστία και χωρίς κάποια κατανόηση στην ζωή των ιθαγενών φτάσανε στην αποψίλωση μεγάλων δασικών περιοχών Αποτέλεσμα όλων αυτών των γεγονότων είναι να γίνει πόλεμος ανάμεσα στους ιθαγενείς και σε αυτούς (εταιρίες) που θέλουν να αποκτήσουν εύπορη ζωή. Αποτέλεσμα όλων αυτών των γεγονότων είναι να γίνει πόλεμος ανάμεσα στους ιθαγενείς και σε αυτούς (εταιρίες) που θέλουν να αποκτήσουν εύπορη ζωή. Η συγκρουση αυτή δεν γίνεται με βομβαρδιστικά μέσα και εναέριες δυνάμεις όπως την ταινία, αλλά με συστηματικές δολοφονίες και απειλές. Η συγκρουση αυτή δεν γίνεται με βομβαρδιστικά μέσα και εναέριες δυνάμεις όπως την ταινία, αλλά με συστηματικές δολοφονίες και απειλές.

21

22

23

24 Η ταινία Wall-e πραγματεύεται το θέμα της μόλυνσης του πλανήτη. Όπως μπορούμε να δούμε στην ταινία, η γη στο μέλλον είναι ένας απέραντος σκουπιδότοπος τον οποίο οι άνθρωποι εγκατέλειψαν και έμειναν μόνο κάποια ρομπότ για να καθαρίζουν. Αυτό ίσως είναι μια πρόγευση όσων πρόκειται να ακολουθήσουν στο μέλλον, αν δεν είμαστε προσεκτικοί σήμερα. Με αυτόν τον τρόπο, προσπαθεί η ταινία να μας περάσει το μήνυμα να προσέχουμε τη Γη. Αντιθέτως, θα υποστούμε τις συνέπειες οι οποίες μπορεί να είναι καταστροφικές για το ανθρώπινο είδος. Η ταινία Wall-e πραγματεύεται το θέμα της μόλυνσης του πλανήτη. Όπως μπορούμε να δούμε στην ταινία, η γη στο μέλλον είναι ένας απέραντος σκουπιδότοπος τον οποίο οι άνθρωποι εγκατέλειψαν και έμειναν μόνο κάποια ρομπότ για να καθαρίζουν. Αυτό ίσως είναι μια πρόγευση όσων πρόκειται να ακολουθήσουν στο μέλλον, αν δεν είμαστε προσεκτικοί σήμερα. Με αυτόν τον τρόπο, προσπαθεί η ταινία να μας περάσει το μήνυμα να προσέχουμε τη Γη. Αντιθέτως, θα υποστούμε τις συνέπειες οι οποίες μπορεί να είναι καταστροφικές για το ανθρώπινο είδος.

25 Κριτικές ταινίας Η τολμηρότερη κινηματογραφικά και ωριμότερη συνοριακά ταινία της εταιρείας Pixar είναι ένας φόρος τιμής στη βωβή κωμωδία και μια εύστοχη οικολογική αλληγορία. Άριστος συνδυασμός δράσης και χιούμορ, αυθεντική συγκίνηση κι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα καρτούν στην κινηματογραφική ιστορία.

26

27

28

29

30

31 Γορίλλες στην ομίχλη

32 Η ταινία ταινία Δραματική ταινία με έντονο το οικολογικό στοιχείο. Το φιλμ, βασισμένο στην αυτοβιογραφία της ζωολόγου Νταϊάν Φόσι, καταπιάνεται με τις αξιοθαύμαστες προσπάθειες της τελευταίας να διασώσει τους γορίλλες, που τελούν υπό εξαφάνιση στις ζούγκλες της Αφρικής, λόγω της ανεξέλεγκτης λαθροθηρίας. Δραματική ταινία με έντονο το οικολογικό στοιχείο. Το φιλμ, βασισμένο στην αυτοβιογραφία της ζωολόγου Νταϊάν Φόσι, καταπιάνεται με τις αξιοθαύμαστες προσπάθειες της τελευταίας να διασώσει τους γορίλλες, που τελούν υπό εξαφάνιση στις ζούγκλες της Αφρικής, λόγω της ανεξέλεγκτης λαθροθηρίας. Ο Μάικλ Άπτεντ προσεγγίζει το θέμα με αντικειμενικά κριτήρια. Το αποτέλεσμα είναι μια αξιοπρεπής σκηνοθετική δουλειά, που σκιαγραφεί με ρεαλισμό τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στην Αφρική, σχετικά με το πρόβλημα της λαθροθηρίας. Εξαιρετικά δραματική η ερμηνεία της Σιγκούρνι Γουίβερ στο ρόλο της Νταϊάν Φόσι. Μαζί της, ο Μπράιαν Μπράουν και η Τζούλι Χάρις. Ο Μάικλ Άπτεντ προσεγγίζει το θέμα με αντικειμενικά κριτήρια. Το αποτέλεσμα είναι μια αξιοπρεπής σκηνοθετική δουλειά, που σκιαγραφεί με ρεαλισμό τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στην Αφρική, σχετικά με το πρόβλημα της λαθροθηρίας. Εξαιρετικά δραματική η ερμηνεία της Σιγκούρνι Γουίβερ στο ρόλο της Νταϊάν Φόσι. Μαζί της, ο Μπράιαν Μπράουν και η Τζούλι Χάρις.

33 ΥΠΟΘΕΣΗ Η Νταϊάν Φόσι, μια νεαρή κοπέλα από το Κεντάκι, αποφασίζει να αφιερώσει τη ζωή της στη μελέτη των θηλαστικών. Ταξιδεύει στις πυκνές ζούγκλες της Ουγκάντα και γοητεύεται από τον τρόπο ζωής και τις συνήθειες των γοριλλών. Συγκλονισμένη από τη λαθροθηρία που απειλεί να αφανίσει το συγκεκριμένο είδος θηλαστικών, η Φόσι διαμαρτύρεται στην κυβέρνηση της Ουγκάντα απαιτώντας την παύση της. Οι αγώνες της για τη διάσωση των γοριλλών μόλις αρχίζουν... Η Νταϊάν Φόσι, μια νεαρή κοπέλα από το Κεντάκι, αποφασίζει να αφιερώσει τη ζωή της στη μελέτη των θηλαστικών. Ταξιδεύει στις πυκνές ζούγκλες της Ουγκάντα και γοητεύεται από τον τρόπο ζωής και τις συνήθειες των γοριλλών. Συγκλονισμένη από τη λαθροθηρία που απειλεί να αφανίσει το συγκεκριμένο είδος θηλαστικών, η Φόσι διαμαρτύρεται στην κυβέρνηση της Ουγκάντα απαιτώντας την παύση της. Οι αγώνες της για τη διάσωση των γοριλλών μόλις αρχίζουν...

34 Η ταινία διαπραγματεύεται ένα πολύ σημαντικό θέμα που είναι η λαθροθηρία. Για το λόγο αυτό είναι ιδανική για όλες τις ηλικίες να γνωρίζουν τι ακριβώς είναι η λαθροθηρία και πως μπορούν τα ζώα να προστατευτούν από αυτήν. Η ταινία διαπραγματεύεται ένα πολύ σημαντικό θέμα που είναι η λαθροθηρία. Για το λόγο αυτό είναι ιδανική για όλες τις ηλικίες να γνωρίζουν τι ακριβώς είναι η λαθροθηρία και πως μπορούν τα ζώα να προστατευτούν από αυτήν. Η λαθροθηρία ένας από τους κύριους λόγους συρρίκνωσης του πληθυσμού των γοριλλών. Περισσότερο από το μισό του παγκόσμιου πληθυσμού των γοριλλών, κινδυνεύει με εξαφάνιση. Η λαθροθηρία ένας από τους κύριους λόγους συρρίκνωσης του πληθυσμού των γοριλλών. Περισσότερο από το μισό του παγκόσμιου πληθυσμού των γοριλλών, κινδυνεύει με εξαφάνιση.

35 Ντάιαν Φόσει Η Ντάιαν Φόσει γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Σαν Φρανσίσκο, στην Καλιφόρνια Συνάντησε τον Βρετανό ανθρωπολόγο Louis Seumour Bazett Leakey το 1966 και δέχτηκε την πρότασή του να πάει εθελοντικά να κάνει μια μακροχρόνια μελέτη για τους ορεινούς γορίλες. Ξεκίνησε την ερευνά της στο Κονγκό, στις αρχές του 1967, αλλά η χώρα είχε εμπλακεί σε ένα εμφύλιο πόλεμο και οι στρατιώτες την συνέραβαν και φυλακίστηκε. Αλλά κατάφερε και δραπέτευσε κα κατέφυγε στη Ρουάντα

36 Ντάιαν Φόσει Οι παρατηρήσεις της αποκάλυψαν πολλές λεπτομέρειες της οικογενειακής ζωής, του ζευγαρώματος, της διατροφής και της επικοινωνίας που ποτέ δεν είχε παρατηρηθεί στο παρελθόν. Η Φόσει έγραψε μια διατριβή για το διδακτορικό της στην ζωολογία και έτσι απέκτησε το διδακτορικό της δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο του Cambidge το Στις 27 Δεκεμβρίου 1985, δολοφονείται στην καλύβα της. Ο δολοφόνος δεν έχει μέχρι σήμερα εντοπιστεί.

37 Η λαθροθηρία αποτελεί σοβαρή απειλή για τα θηράματα και την υπόλοιπη άγρια ζωή. Η λαθροθηρία αποτελεί σοβαρή απειλή για τα θηράματα και την υπόλοιπη άγρια ζωή. Σύμφωνα με την έκθεση της Διεθνούς Ένωσης για τη Διατήρηση της Φύσης το 48% από τα 643 είδη όπως χιμπατζήδες, γορίλες, ουρακοτάγκοι και λεμούριοι, βρίσκονται στα όρια της εξαφάνισης. Σύμφωνα με την έκθεση της Διεθνούς Ένωσης για τη Διατήρηση της Φύσης το 48% από τα 643 είδη όπως χιμπατζήδες, γορίλες, ουρακοτάγκοι και λεμούριοι, βρίσκονται στα όρια της εξαφάνισης. Ποσοστό 37% βρίσκεται στην Αφρική και 71% στην Ασία Ποσοστό 37% βρίσκεται στην Αφρική και 71% στην Ασία

38 Οι μαθητές Γιώτα Αβραμίδου Γιώτα Αβραμίδου Μιγγένα Αϊντίνι Μιγγένα Αϊντίνι Τάσος Αναστασιάδης Τάσος Αναστασιάδης Νίκος Βασάκης Νίκος Βασάκης Ευτυχία Βογιατζή Ευτυχία Βογιατζή Θεοδώρα Δεληολάν Θεοδώρα Δεληολάν Γιώτα Δερμεντζή Γιώτα Δερμεντζή Κλειώ Λιαούρη Κλειώ Λιαούρη Μπάμπου Δώρα Μπάμπου Δώρα Αλεξάνδρα Μπουρνουσούζη Αλεξάνδρα Μπουρνουσούζη Χρύσα Παγωνά Κώστας Παράσχος Νατάσα Πέντσιου Βασίλης Σιλιαχλής Ντένις Σκεντέρης Μάριος Σταθάκης Άντζελα Τούρκου Ευτυχία Τσιομπάνκα Φώτης Φιλίππου Μαρία Χαρούπα


Κατέβασμα ppt "Ερευνητική εργασία α΄ τετράμηνου «ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google