Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχολικό έτος: 2012-2013 «Πάμε σινεμά» στο 2 ο Γυμνάσιο Ζεφυρίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχολικό έτος: 2012-2013 «Πάμε σινεμά» στο 2 ο Γυμνάσιο Ζεφυρίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχολικό έτος: «Πάμε σινεμά» στο 2 ο Γυμνάσιο Ζεφυρίου

2 ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Ιστορική αναδρομή στην εξέλιξη του κινηματογράφου Ε π αφή των μαθητών με την έβδομη Τέχνη – μια τέχνη π ου δημιουργεί π ροβληματισμούς και αναζητήσεις Αισθητική καλλιέργεια και εκλε π τυσμένη « ματιά » α π έναντι στα ο π ιτικοακουστικά ερεθίσματα Ε π αφή με την κουλτούρα και τον π ολιτισμό άλλων λαών Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης – της συναισθηματικής συμμετοχής μέσω της ε π αφής με ανθρώ π ινους χαρακτήρες και νοοτρο π ίες Ερεθίσματα για μελλοντική ε π αγγελματική ενασχόληση

3 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ 1. Χωρισμός της ομάδας των μαθητών σε υ π οομάδες 2. « Καταιγισμός ιδεών » - π ροτάσεις για τα ε π ιμέρους θέματα και π εδία 3. Κατανομή εργασιών 4. Εβδομαδιαίες συναντήσεις – ανταλλαγή εμ π ειριών και αλληλοενημέρωση των ομάδων για την π ορεία των εργασιών

4 5. Κατασκευή θεματικού κολλάζ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

5 6. Προβολές αντι π ροσω π ευτικών ταινιών  «Hugo» – Martin Scorsese  « Η Πολίτικη κουζίνα » – Τάσου Μ π ουλμέτη  «Cinema Paradiso» – Giuseppe Tornatore ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

6 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Auguste και Louis Lumiere (1895): η π ρώτη δημόσια π ροβολή Georges Melies (1901): «Le voyage dans la lune» D. W. Griffith (1912): o όρος « έβδομη τέχνη » Βωβός Κινηματογράφος ( δεκαετία 1920) Charlie Chaplin, Buster Keaton « Θωρηκτό Ποτέμκιν » - Σεργκέι Αϊζενστάιν (1925) « Πολίτης Κέιν » - Orson Welles (1940)

7 ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ «ΣΧΟΛΕΣ» - ΡΕΥΜΑΤΑ  Ρωσικός φορμαλισμός ( Αϊζενστάιν, Βερτώφ )  Αμερικανική Σχολή – Hollywood  Ιταλικός νεορεαλισμός ( Βισκόντι, Ροσσελίνι, Φελλίνι, Αντονιόνι )  Αγγλική Σχολή ( Α. Χίτσκοκ, Κεν Λόουτς, Στίβεν Φρίαρς )  Γαλλικό « Νέο Κύμα » - Nouvelle Vague ( Ζ. Λ. Γκοντάρ, Τρυφώ, Ντεμύ )  Γερμανική Σχολή του Βερολίνου ( Φασμ π ίντερ, Βέντερς, Χέρτζογκ,)

8 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

9

10 ΕΓΧΩΡΙΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Φεστιβάλ Βενετίας (1932) – « Χρυσός Λέων » Φεστιβάλ Καννών (1939) – « Χρυσός Φοίνικας » Φεστιβάλ Βερολίνου (1951) – « Χρυσή Άρκτος » Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (1960) – « Χρυσός Αλέξανδρος » Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας (1978)

11 ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ « Η μουσική μιας κινηματογραφικής ταινίας, ενώ δεν π ροορίζεται π άντα για ακρόαση, στόχο έχει να δώσει ζωή στις εικόνες και να βοηθήσει την εικόνα να ξε π εράσει τη ρεαλιστικότητά της κάνοντας μοναδικό και το π ιο α π λό καθημερινό γεγονός. Η μουσική του κινηματογράφου συντηρεί στη μνήμη την εικόνα, την ερμηνεία, ενώ συγχρόνως χρωματίζει ε π ιθυμίες και μνήμες και την π ροσω π ική μας ταύτιση με τις π τυχές ενός ονείρου 35 χιλιοστών …» Μάνος Χατζιδάκις Μουσική του Ennio Morricone για την ταινία « Σινεμά ο Παράδεισος » του Giuseppe Tornatore

12 Οι Πρωτο π όροι :  Erich Wolfgang Korngold (1930)  Miklos Rozsa (1942) Οι μεταγενέστεροι :  Elmer Bernstein  Ennio Morricone («O καλός, ο κακός και ο άσχημος »)  Nino Rotta (« Ο νονός »)  Vangelis (« Οι δρόμοι της φωτιάς »)  Trevor Jones (« Ο τελευταίος των Μοϊκανών ») ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ

13 Οι Έλληνες συνθέτες:  Μάνος Χατζιδάκις (« Ποτέ την Κυριακή »)  Μίκης Θεοδωράκης (« Φαίδρα », « Αλέξης Ζορμ π άς », « Σέρ π ικο »)  Σταύρος Ξαρχάκος (« Τα κόκκινα φανάρια »)  Ελένη Καραΐνδρου (« Ταξίδι στα Κύθηρα », « Μια αιωνιότητα και μια μέρα »)  Ευανθία Ρεμ π ούτσικα (« Η Πολίτικη κουζίνα »)

14 ΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ  Σενάριο, Σκηνοθέτης, μ π άτζετ, κάστινγκ  Πλατώ  Κάμεραμαν, ο π ερατέρ, μ π ούμαν, αμ π ιγιέζ  Λήψεις : γκρο π λαν, κλόουζ - α π, τρε ζενεράλ, αμερικέν, ζενεράλ λονγκ σοτ  Εταλονάζ, μοντάζ, μιξάζ, ντουμ π λάζ, ρε π αράζ, εφέ  Φιλμ νουάρ, « Σ π αγγέτι γουέστερν », μιούζικαλ

15 ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ Ορολογία Κινηματογράφου ( Γαλλική και Αγγλική γλώσσα ) Φιλμ ( Χημεία ) Φακοί ( Φυσική – Ο π τική ) Ρεαλισμός – Σουρεαλισμός ( Λογοτεχνία – Ιστορία – Ιστορία της Τέχνης )

16 ΟΜΑΔΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Τμήμα Β3 2 ου Γυμνασίου Ζεφυρίου

17 Πα π αρβανίτη Νικολέτα Πα π αριστείδης Παναγιώτης Πιτέλη Κωνσταντίνα Ραφτέλη Βασιλική – Μαρία Ρουμελιώτη Αικατερίνη Σαμ π ατακάκη Μαριάννα Σέρβου Αγγελική Σουνίτης Βύρων Σ π υρούνη Φρειδερίκη Στεργιο π ούλου Θεο π ίστη Ταγάρα Παναγιώτα Τόρης Κωνσταντίνος Τσιάμαλου Βάσια Τσόγκας Κωνσταντίνος Τσουκαλάς Δημήτριος Φατούσης Κωνσταντίνος Φουντής Χρίστος Χασά π ης Νικόλαος Χειλά Νικολέτα - Μαρία

18 ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Πασ π αλιάρη Φωτεινή ( ΠΕ 02) ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ- PowerPoint Σ π υρο π ούλου Ιωάννα ( ΠΕ 02) ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ : Ταινία δέκα λε π τών Καλαμ π αλίκη Δήμητρα ( ΠΕ 02) Πέτρου Κώστας ( ΠΕ 02)

19 Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ


Κατέβασμα ppt "Σχολικό έτος: 2012-2013 «Πάμε σινεμά» στο 2 ο Γυμνάσιο Ζεφυρίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google