Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ) Υπουργείο Εθνικής Παιδείας Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2002 ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ) Υπουργείο Εθνικής Παιδείας Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2002 ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ) Υπουργείο Εθνικής Παιδείας Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2002 ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ Καθηγητής ΕΜΠ/Διευθυντής ΙΕΛ

2 2 ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Σχέση του ΙΕΛ με το λογισμικό στην εκπαίδευση: 1. Το ΙΕΛ διαθέτει ειδικευμένο τμήμα με αντικείμενο ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. 2. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει ποικιλία προϊόντων σε μορφή CD- ROM, Δικτυακού λογισμικού με κύριο αντικείμενο την γλώσσα σε συνδυασμό με άλλα πολιτιστικά στοιχεία. 3. Ενσωματώνει σε προϊόντα του ειδικά εργαλεία σύγχρονης τεχνολογίας (σύνθεσης φωνής, ανάκτησης πληροφορίας κ.λ.π). 4. Έχει κατασκευάσει το πρώτο CD-ROM του ελληνικού χώρου (λογομάθεια), το πρώτο σχολικό δίκτυο (ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ) και το πρώτο DVD-ROM (NOHMA). 5. Δρα πιλοτικά σε πολλά τεχνολογικά θέματα συνδυάζοντας διάφορες καινοτομίες με την εκπαιδευτική διαδικασία. 6. Έχει εκπαιδεύσει πλήθος εκπαιδευτικών και μαθητών στις νέες τεχνολογίες. 7. Προσπαθεί να συντηρεί το λογισμικό του και να το ανανεώνει.

3 3 ΚΥΚΛΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΟ ΙΕΛ  Αλγόριθμος  Εξομοίωση  Ανάπτυξη Μεταφέρσιμου Κώδικα  Ολοκλήρωση σε εύρωστη Πλατφόρμα – Δοκιμή  Ανάπτυξη προϊόντος  Ποιοτικός Έλεγχος

4 4 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ ΤΟ ΙΕΛ  Διδασκαλία της Ελληνικής ως Mητρικής γλώσσας (λογομάθεια, λογότοπος)  Διδασκαλία της Ελληνικής ως Ξένης γλώσσας (φιλογλωσσία, μαθαίνω ελληνικά στο διαδίκτυο)  Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης γλώσσας (λογονόστηση, Ο Ιππότης στο Κάστρο των γραμμάτων)  Διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής γλώσσας (Ηρόδοτος, Ανθολόγιο, Ομηρικά Έπη, Αρχαία Αττική Πεζογραφία)  Παράλληλη διδασκαλία της Μητρικής και μίας Δεύτερης γλώσσας (MYTHE)  Θέματα τοπικής Ιστορίας και Πολιτισμού (ΣΑΠΦΩ)  Διδασκαλία της Ελληνικής Νοηματικής (ΝΟΗΜΑ, Παιδικό Λεξικό)

5 5 ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΧΡΗΣΙΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΝΑΠΤΥΞΕΙ ΤΟ ΙΕΛ 1. Ορθογραφικός & Συντακτικός διορθωτής της Ελληνικής (ΣΥΜΦΩΝΙΑ) 2. Σύστημα δημιουργίας συνθετικής φωνής για ανάγνωση & ΑΜΕΑ (Εκφωνητής+) 3. Εθνικός Θησαυρός Ελληνικής Γλώσσας (ΕΘΕΓ)

6 6 ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΛ  Για την κατασκευή σειράς Λεξικών Πολυμέσων για τις ανάγκες του Δημοτικού, Γυμνασίου & Λυκείου (Ελληνικά & Ξενόγλωσσα)  Σειρά μαθημάτων με συγκεκριμένη θεματολογία στο πλαίσιο του «λογότοπου»  Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών με υποστήριξη τα Ελληνικά  Διδασκαλία Γλώσσας για ΑΜΕΑ, Παιδιά με Δυσλεξία

7 7 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΕΡΓΑΛΕΙΑ  Αναγνώριση Φωνής  Σύνθεση Φωνής  Μηχανική Μετάφραση  Εργαλεία βοήθειας του μεταφραστή στο έργο του και μεταφραστικές μνήμες  Περιβάλλοντα Ηλεκτρονικής Λεξικογραφίας/Ορολογίας  Υπολογιστικά Λεξικά  Χρηστικά Ηλεκτρονικά Λεξικά  Εργαλεία Φωνητικής μεταγραφής κειμένου, Χαρακτηρισμού κειμένων, Λημματοποίησης, κ.α.

8 8 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΙΕΛ (ΕΘΝΙΚΑ & ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ)  ΣΑΠΦΩ (ΕΠΕΤ-ΙΙ)  MYTHE (IST)  ΛΟΓΟΡΑΜΑ (EΠΕΤ-ΙΙ)  ΝΟΗΜΑ (ΕΠΕΤ-ΙΙ)  ΗΡΟΔΟΤΟΣ (ΕΠΕΑΕΚ)  ΘΥΜΗΣΙΣ (ΕΠΕΑΕΚ)  VIRLAN (ESPRIT)  ΛΟΓΟΣ (STRIDE)  ΔΙΑΛΟΓΟΣ (ΕΠΕΤ-ΙΙ)

9 9 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ  Πανεπιστήμιο Leuven (B)  Televirtual (UK)  Eyetronics (B)  Fraunhofer Institut fuer Arbeitswirtscaft und Organisation, Oberschulamt Stuttgart (D)  Pedagogical University Schwaebish Gmuend, (D)  Blaxsun Interactive Aktiengesellshaft (D)  Ernst Klett Verlag (D)  University of Wales Swansea – Centre of Applied Language Studies (UK)

10 10 ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥ ΙΕΛ ΑΠΟ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  Συμμετοχή εκπαιδευτικών, παιδαγωγών ειδικών στην ομάδα σχεδιασμού  Γρήγορη εμπλοκή του φορέα χρήστη στο έργο (σχολεία, ΠΙ, κ.λ.π.)  Συμμετοχή μελών της ομάδας υλοποίησης στον σχεδιασμό  Έμφαση στην λειτουργικότητα και στην σύνδεση των πολυμεσικών πληροφοριών μεταξύ τους  Έμφαση στα θέματα της εργονομίας και της φιλικότητας  Εξονυχιστικός έλεγχος ποιότητας (+bug free) σε προϊόντα για παιδιά  Αξιολόγηση σε περιβάλλον σχολείου από του ίδιους τους μαθητές  Μερικός ανασχεδιασμός μετά την αξιολόγηση

11 11 ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ  Ανάθεση σε εξειδικευμένους οργανισμούς παραγωγής ανάλογα με την τεχνογνωσία τους  Υιοθέτηση του Open Source μοντέλου για web λογισμικό  Δυνατότητα διάθεσης παράγωγων προϊόντων υπό μορφή CD-ROM με προστιθέμενη επένδυση από τον οργανισμό παραγωγής  Εξασφάλιση της συντήρησης των προϊόντων για μία πενταετία μέσα από το συμβόλαιο ανάθεσης

12 12 ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  Ανάγκη για λογισμικό που συνδέεται με τα βιβλία (παρουσίαση δύσκολων εννοιών, εξομοίωση πειραμάτων κλπ.)  Ανάγκη για λογισμικό ανεξάρτητο από τα βιβλία (διαθεματικότητα, διερευνητική μάθηση, ελεύθερη πλοήγηση)  Αναζήτηση τομέων προτεραιοτήτων (εκεί που η διαλογικότητα και τα πολυμέσα είναι χρήσιμα)  Ύπαρξη προδιαγραφών ποιότητας για εκπαιδευτικό λογισμικό  Ύπαρξη παιδαγωγικών προδιαγραφών (σε συνεργασία παιδαγωγών με τους ειδικούς του κλάδου)

13 13 ΕΠΙ ΜΕΡΟΥΣ ΔΡΑΣΕΙΣ  Για τα θέματα της Γλωσσικής Εκπαίδευσης μέσω των νέων τεχνολογιών έχει κατατεθεί συγκεκριμένη πρόταση στην ΕΣΠΕ.


Κατέβασμα ppt "Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Ινστιτούτου Επεξεργασίας του Λόγου (ΙΕΛ) Υπουργείο Εθνικής Παιδείας Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2002 ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google