Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ρατσισμός στα Α.Μ.Ε.Α. (Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ρατσισμός στα Α.Μ.Ε.Α. (Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ρατσισμός στα Α.Μ.Ε.Α. (Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες)

2 Τι είναι ο ρατσισμός;  Ο ρατσισμός είναι το φαινόμενο κατά το οποίο μία ομάδα και κάθε μέλος της φαίνεται να παρουσιάζουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά απλά και μόνο γιατί ανήκουν σ' αυτή την ομάδα, ενώ παράλληλα τυγχάνουν διακριτικής μεταχείρισης από άλλες ομάδες ατόμων γι΄ αυτά ακριβώς τα χαρακτηριστικά τα οποία υποτίθεται πως έχουν. Οι ομάδες που κατακρίνουν και κατηγοριοποιούν τα άτομα με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους επιθυμούν να προστατεύσουν την καθαρότητα των ανώτερων στοιχείων που αυτές διαθέτουν ή των προνομίων που απολαμβάνουν. Υπάρχουν πολλά είδη ρατσισμού όπως: εθνικός, προέλευσης, χρώματος, φύλου, θρησκευτικής ταυτότητας, οικονομικής επιφάνειας, πολιτικής - ιδεολογικής έκφρασης, σεξουαλικής επιλογής, ηλικίας, φυσικής ικανότητας (Α.Μ.Ε.Α., οροθετικοί, ασθενείς ψυχικής υγείας κλπ). Φαίνεται πως ο ρατσισμός είναι αντίδραση του ατόμου απέναντι στη διαφορετικότητα.  Ο ρατσισμός εναντίον των ατόμων με ειδικές ανάγκες είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται συχνά. Εμείς θα μελετήσουμε αυτό το φαινόμενο σε όλες του τις διαστάσεις.

3 Αίτια ρατσισμού  Οι απαρχές του ρατσισμού δεν βρίσκονται ούτε στις ανθρώπινες ιδέες ούτε στη φύση του ανθρώπου. Έχουν τη βάση τους σε κάτι πολύ πιο «βαθύ» που ΄λαμβάνει χώρα εκατοντάδες χρόνια τώρα. Στον καπιταλισμό και το δουλεμπόριο.  Ωστόσο στη σημερινή εποχή αναφέρονται κάποια σημαντικά αίτια γέννησης του ρατσισμού τα οποία είναι τα εξής: −Οικονομικοί λόγοι −Έλλειψη παιδείας −Οικονομικά και πολιτικά προβλήματα μιας κοινωνίας −Επεκτατική πολιτική −Θρησκευτικές δοξασίες −Ηθική εξαχρείωση −Κοινωνική διαστρωμάτωση −Επιρροές από την οικογένεια, την παράδοση, τον κοινωνικό πέρίγυρο και το εκπαιδευτικό σύστημα.

4 Ποια η διαφορετικότητα των Α.Μ.Ε.Α.;  Τα άτομα με αναπηρία έχουν ειδικές ανάγκες. Ωστόσο διαθέτουν και ειδικές ικανότητες, τις οποίες αναπτύσσουν, με αξιέπαινο τρόπο, ως μηχανισμούς αναπλήρωσης έναντι των πεδίων όπου υστερούν. Τα άτομα με αναπηρία δεν είναι ούτε κοινωνικοί παραβάτες, ούτε απόβλητοι, αλλά άνθρωποι που αποκλίνουν από έναν ιδεατό τύπο του «καθημερινού, φυσιολογικού ανθρώπου», ο οποίος στην πραγματικότητα δεν υφίσταται.  Τα άτομα με αναπηρία μάς βοηθούν να καταλάβουμε τη σημασία και την αξία της διαφορετικότητας σε κάποιες από τις πιο σκληρές εκφάνσεις της και να εκτιμήσουμε την αξία και τη σημασία της ζωής.  Ο αποκλεισμός τους από την κοινωνική ζωή είναι ένδειξη πολιτισμικής και κοινωνικής υποανάπτυξης. Τα άτομα με ειδικές συχνά παρουσιάζουν ειδικές ικανότητες και δεξιότητες οι οποίες τους επιτρέπουν να λάβουν πολλαπλές διακρίσεις σε ποικίλους τομείς της πολιτιστικής και κοινωνικής ζωής.  Υπάρχουν πολλά άτομα που έχουν ξεχωρίσει όπως ο Steven Hawking ο οποίος είναι μεγάλος θεωρητικός φυσικός, ο Αριστείδης Μακροδημήτρης που διακρίθηκε στην κολύμβηση.

5 Τα άτομα με ειδικές ανάγκες έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε πολλούς τομείς της καθημερινής ζωής ενός ατόμου χωρίς αναπηρίες.

6 Παραδείγματα ατόμων με ειδικές ανάγκες που έχουν διακριθεί.  Steven Hawking O Στήβεν Χώκινγκ (Steven Hawking) είναι Βρετανός θεωρητικός φυσικός. Ωστόσο, ο Hawking διέπρεψε στον τομέα των μαθηματικών και της φυσικής κάνοντας σημαντικές ανακαλύψεις και αναπτύσσοντας θεωρίες απαραίτητες για την εξέλιξη της σύγχρονης επιστήμης.Βρετανόςθεωρητικός φυσικός  Αριστείδης Μακροδημήτρης Ο Αριστείδης Μακροδημήτρης από την Π.Φώκαια, γέμισε με συγκίνηση και περηφάνια όλους τους Έλληνες, με την κατάκτηση δύο μεταλλίων (ασημένιου και χάλκινου) στους Παραολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, στην κολύμβηση στα 50 μέτρα ύπτιο (κατηγορία S2) και στα 100 μέτρα ελεύθερο (κατηγορία S2), αντίστοιχα.

7 Ο σπουδαίος θεωρητικός φυσικός όπως είναι σήμερα.

8 Ο σπουδαίος Έλληνας κολυμβητής που διακρίθηκε στους Παραολυμπιακούς Αγώνες.

9 Προσωπικές εμπειρίες  Ο Δημήτρης διηγείται την προσωπική του εμπειρία: Πριν από 7 περίπου χρόνια η επιτροπή του νόμου 1648/86 που τοποθετεί άτομα με ειδικές ανάγκες σε θέσεις εργασίας μου βρήκε μια θέση εργασίας σε μια κρατικοσυνεταιριστική επιχείρηση ενώ βρισκόμουνα για 8 ολόκληρα χρόνια άνεργος. Βέβαια με τον συγκεκριμένο νόμο διορίστηκαν άπειροι «ανάπηροι μαϊμούδες» ενώ πραγματικοί ανάπηροι παραμένουν άνεργοι, ζώντας συχνά από το υστέρημα των γονιών τους και από τα άθλια επιδόματα της πρόνοιας. Με την τοποθέτηση μου στην συγκεκριμένη εργασία βρέθηκα αντιμέτωπος με την άρνηση της εταιρίας να αποδεχτεί την τοποθέτηση μου,ένα γεγονός βέβαια που συνηθίζεται από όλες τις επιχειρήσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Αλλά αυτό που με σόκαρε δεν είναι τα καμώματα των εργοδοτών, αλλά η ρατσιστική συμπεριφορά των συναδέλφων που διαμαρτύρονταν για τις προσλήψεις μας. Οι διάφορες δικαιολογίες που πρόβαλαν οι συνδικαλιστές και οι εργαζόμενοι ήταν ολοκληρωτικά ενταγμένες μέσα στο κλίμα της ανθρωποφάγας πραγματικότητας «η εταιρία δεν βγαίνει... εσείς δεν μπορείτε να προσφέρεται...». Ένας δηλαδή κυνικός, ρατσιστικός συντεχνιακός λόγος "αφού βολεύτηκα εγώ οι άλλοι ας πάνε να πνιγούν».

10 Ευθύνες του κράτους  Η πολιτεία φέρει μεγάλες ευθύνες για την κατάσταση που επικρατεί στη σημερινή εποχή, καθώς δεν παίρνει μέτρα ώστε τα άτομα με ειδικές ανάγκες να μπορούν να απολαμβάνουν τη ζωή όπως οι υπόλοιποι άνθρωποι.  Νόμοι οι οποίοι αποκλείουν τα άτομα με αναπηρίες από την ανώτερη εκπαίδευση θεσπίζονται καθημερινώς δημιουργώντας έτσι ένα κράτος ρατσιστικό.  Το κράτος δεν παίρνει τα κατάλληλα μέτρα ώστε να διευκολυνθεί η ζωή των Α.Μ.Ε.Α.. Για παράδειγμα δεν έχουν τοποθετηθεί σε όλους τους δρόμους και πεζοδρόμια της χώρας ειδικές ράμπες για τους αναπήρους. Επίσης δεν έχει τοποθετηθεί ακουστικός μηχανισμός ειδοποίησης στα φανάρια για την εξυπηρέτηση των τυφλών.  Έχουν παρατηρηθεί και α νήκουστες επιθέσεις αστυνομικών σε Α.Μ.Ε.Α. για τις οποίες το κράτος δεν έχει νοιαστεί.

11 Το κράτος δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του.

12 ΜΑΤ επιτίθενται σε ανάπηρο.

13 Ομάδες κατά των Α.Μ.Ε.Α.  Τον τελευταίο καιρό έχει αυξηθεί ο αριθμός δημιουργίας ομάδων οι οποίες εκφράζουν απροκάλυπτα το μίσος τους για τα άτομα που παρουσιάζουν κάποιου είδους αναπηρία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί μία ομάδα που φιλοξενείται στο διαδικτυακό ιστιότοπο «Facebook» και η οποία φέρει την ονομασία «Λέμε ΝΑΙ στην ευθανασία όσων πάσχουν από σωματική ή διανοητική αναπηρία».

14 Αναδρομή στο παρελθόν  Ο ρατσισμός είναι ένα ζήτημα το οποίο τίθεται από την αρχαιότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ρίψη των παιδιών που έμοιαζαν να έχουν κάποια είδους διανοητική ή σωματική αναπηρία στον Κεάδα, μία συνήθεια η οποία λάμβανε χώρα στην αρχαία Σπάρτη.  Ωστόσο με το πέρασμα των χρόνων δεν έχει παρατηρηθεί κάποια σημαντικά αλλαγή δεδομένου και του επίπεδου μόρφωσης των ατόμων καθώς τους ασκείται κυρίως ψυχολογική αλλά και σωματική βία.

15 Συνέπειες ρατσισμού  Οι συνέπειες του ρατσισμού στα Α.Μ.Ε.Α. είναι ποικίλες. Ω στόσο κάποιες αναφέρονται παρακάτω: −Πνευματική ανελευθερία του ατόμου −Οικονομική εκμετάλλευση των ανθρώπων −Αποκλεισμός του αναπήρου από διάφορες δραστηριότητες της καθημερινής ζωής −Υπονόμευση της δημοκρατικής λειτουργίας της κοινωνίας ή του κράτους. −Φόβος για τους σωματικά ή διανοητικά ανάπηρους −Παρακώλυση της εξέλιξης της παιδείας. −Εκδηλώσεις βίας −«Μαύρη κηλίδα » στον ανθρώπινο πολιτισμό

16 Τρόποι αντιμετώπισης του ρατσισμού Κατά την άποψή μας ο ρατσισμός μπορεί να εξαλειφθ εί με έναν τρόπο : τη ριζική αλλαγή του τρόπου σκέψης του ατόμου. Κάποιοι τρόποι που συμβάλλουν σε αυτό είναι οι εξής: −Αναβάθμιση της εκπαίδευσης −Αλλαγή του τρόπου αντιμετώπισης από την πολιτική ηγεσία −Τα Μ.Μ.Ε. να πάψουν να δημιουργούν ρατσιστικές ιδέες −Καλλιέργεια της κοινωνικής συνείδησης −Η οικογένεια δεν πρέπει να αναπτύσσει ιδέες ρατσιστικού περιεχομένου −Η επιβολή κυρώσεων από τους Διεθνείς Οργανισμούς προστασίας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

17 Διάγραμμα κατατόπισης ρατσιστικών αντιλήψεων βάσει ηλικίας.

18 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΦΥΛΟ: ΑΝΔΡΑΣ  ΓΥΝΑΙΚΑ  ΗΛΙΚΙΑ:    66 ΚΑΙ ΑΝΩ  ΜΟΡΦΩΣΗ: ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΓΥΜΝΑΣΙΟ  ΛΥΚΕΙΟ  ΑΕΙ  ΤΕΙ  ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ  ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ  ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: ΟΙΚΙΑΚΑ  ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ  ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ  ΜΑΘΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ  ΦΟΙΤΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ  ΑΛΛΟ…………………..  ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΩΦΕΛΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ? ΝΑΙ  ΟΧΙ  ΣΕ ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ Ο ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ? ΜΟΡΦΩΣΗ  ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ  ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ  ΠΑΡΕΕΣ  ΜΜΕ  ΑΛΛΟ…………….. ΕΧΕΤΕ ΠΕΣΕΙ ΠΟΤΕ ΘΥΜΑ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ? ΝΑΙ  ΟΧΙ  ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΚΟΝΤΙΝΟΣ ΣΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΕΣΕΙ ΘΥΜΑ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ? ΝΑΙ  ΟΧΙ  ΕΧΕΤΕ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙ ΠΟΤΕ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ(Α.Μ.Ε.Α.)? ΝΑΙ  ΟΧΙ  ΕΧΕΤΕ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΘΕΣΗΣ? ΝΑΙ  ΟΧΙ  ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΝΟΗΤΙΚΑ ΚΑΤΩΤΕΡΑ? ΝΑΙ  ΟΧΙ  ΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΑΤΟΜΟ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΣΕ ΑΝΑΓΚΗ ΘΑ ΤΟ ΒΟΗΘΟΥΣΑΤΕ? ΝΑΙ  ΟΧΙ  ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ? ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ? ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΑΣ!!!

19 Τελικά τα Α.Μ.Ε.Α. δεν διαφέρουν και πολύ από εμάς!!!

20 Ομάδα «Α.Μ.Α.Ν.»  Μέλη ομάδας Αθηνά Ελευθεράκη Μαρία Μαράντου Άντζελα Κονταγκίνη Νταϊάνα Κιέρον  Τμήμα: Α1 Λυκείου  Σχολική περίοδος: Α’τετράμηνο  Ερευνητική εργασία-Project  Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κρητικού Μαρία


Κατέβασμα ppt "ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ρατσισμός στα Α.Μ.Ε.Α. (Άτομα Με Ειδικές Ανάγκες)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google