Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΤΗΛΕΟΡΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ. Οικονομικές επιπτώσεις – Πολιτικές επιπτώσεις των Μ.Μ.Ε Επιμελήθηκαν οι μαθήτριες: Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Αργυρού Χριστίνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΤΗΛΕΟΡΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ. Οικονομικές επιπτώσεις – Πολιτικές επιπτώσεις των Μ.Μ.Ε Επιμελήθηκαν οι μαθήτριες: Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Αργυρού Χριστίνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΤΗΛΕΟΡΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ

2 Οικονομικές επιπτώσεις – Πολιτικές επιπτώσεις των Μ.Μ.Ε Επιμελήθηκαν οι μαθήτριες: Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Αργυρού Χριστίνα κ. Αγγελική Τσιαγγάλη Καρκούλια Βίκυ Μπογιάκου Σοφία Παπανικολάου Έφη

3 Οικονομικές επιπτώσεις Το σημαντικότερο μέσω μαζικής επικοινωνίας του 20 ου αιώνα θεωρήθηκε, όχι αδίκως, η. Πριν την είσοδο του διαδικτύου στη ζωή μας το μοναδικό μέσο μετάδοσης εικόνων πέρασε από πολλά στάδια για να γίνει όπως το γνωρίζουμε σήμερα στη χώρα μας, από την πρώτη πειραματική μετάδοση τη δεκαετία του ’60 έως τη σημερινή ποικιλομορφία του σύγχρονου τηλεοπτικού τοπίου. Μία σημαντική τάση της οικονομικής θεωρίας, υποστηρίζει ότι σε περίοδο ύφεσης, οι ελαστικές δαπάνες (διαφήμιση, προωθητικές ενέργειες, προνόμια που παρέχονται στα στελέχη τους κλπ), είναι αυτές που πρέπει να περιορίζονται, κι αν αυτό δεν είναι ικανό να ικανοποιήσει την ανάγκη συμμαζέματος των δαπανών, τότε έρχεται η σειρά και των ανελαστικών δαπανών, που συνήθως έχουν και σημαντικές κοινωνικές επιπτώσεις, καθώς επηρεάζουν δυσμενώς τα εισοδήματα των εργαζομένων (απολύσεις, μειώσεις αποδοχών κλπ).

4 Σήμερα από τη μία τα τιμολόγια έχουν πέσει τόσο που δεν είναι πια απαγορευτικό, και από την άλλη δεν υπάρχουν διαφημίσεις για να γεμίσουν το κενό. Αξίζει να σημειωθεί ότι εκεί που κάποτε τα 30’’ κόστιζαν κάπου ευρώ, η τιμή αυτή έχει σχεδόν πέσει στο μισό. Ένα άλλο τρανταχτό παράδειγμα που φανερώνει την πτώση στη διαφημιστική αγορά είναι το γεγονός ότι ενώ κάποτε το που- δηλαδή σε ποία ζώνη- αλλά και το πότε θα παίξει μία εκπομπή το καθόριζαν ως επί τω πλείστον οι διαφημιστικές, τώρα είτε μία εκπομπή κάνει 60% είτε 20%, δεν υπάρχει διαφορά ως προς τα έσοδα, απλά γιατί ο διαφημιστικός χρόνος έχει προπωληθεί και μάλιστα σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, γεγονός που εξηγεί γιατί το > παρά την τεράστια επιτυχία που σημειώνει δεν > έσοδα στο mega.

5 Αν εξαιρέσουμε κάποιες καλές προσπάθειες εκπαιδευτικών προγραμμάτων και ενημέρωσης, σε γενικές γραμμές η ημερήσια τηλεόραση είναι από μόνη της πηγή θλίψης. Επαναλήψεις, ληγμένα ντοκιμαντέρ, σήριαλ με γυναίκες που μνησικακούν, φαγητά, νταντάδες, κουτσομπολιά, και μεσημεριανό σκορπισμένο σ’ ένα τσουνάμι διαφημίσεων και telemarketing. Δηλαδή το είδος των προγραμμάτων που μπορεί να κάνει έναν άνθρωπο να βουλιάξει σε μόνιμο υπαρξιακό κώμα. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι στη τηλεόραση αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο είδη προγραμμάτων. Αυτά που απευθύνονται στους καταναλωτές και τα υπόλοιπα που ενεργούν ως εγκεφαλικά κατασταλτικά στο θυμό όσων δεν μπορούν να καταναλώσουν. Πως θα μπορούσαμε να αναθεωρήσουμε το σκεπτικό με το οποίο φτιάχνεται το πρόγραμμα της ζώνης μεσημεριού έτσι ώστε να σκεφτούμε κάτι κοινωνικά πιο πρόσφορο; Έχει χυθεί πολύ μελάνι για την υποβάθμιση των τηλεοπτικών εκπομπών αλλά δεν ακούμε προτάσεις για τη βελτίωση της κατάστασης. Αντίθετα από το internet στο οποίο η πρόσβαση εξακολουθεί να κοστίζει, η τηλεόραση είναι το πιο οικονομικό μέσο πληροφόρησης για τις ασθενέστερες οικονομικά τάξεις. Μπαίνει στα σπίτια όλων, όταν το internet απαιτεί συνδρομές και τεχνικό εξοπλισμό που τώρα πια μπορεί να είναι ένα όχι τόσο ευκαταφρόνητο κόστος.

6 Δημοσιογράφοι και τεχνικοί, αλλά και όλοι οι επαγγελματίες του χώρου της τηλεόρασης, χάνουν τη δουλειά τους, ή είναι αναγκασμένοι (στην καλύτερη περίπτωση) να δεχθούν μεγάλες μειώσεις ή να υπογράψουν νέες συμβάσεις με μέτρα λιτότητας. Σε πολλές περιπτώσεις, όσοι δεν δέχονται να υπογράψουν, απλά περνούν από το λογιστήριο. Το 2010 και το 2011 χάθηκαν περισσότερες από θέσεις εργασίας! Με μεγαλύτερη απώλεια, φυσικά, το ΑΛΤΕΡ, από το οποίο έμειναν άνεργοι περίπου 700 εργαζόμενοι, δημοσιογράφοι και τεχνικοί. Ακόμα η υπόθεση του συγκεκριμένου καναλιού δεν έχει κλείσει. Το 2012 ήταν επίσης μια "ματωμένη" χρόνια και το χειρότερο είναι πως και το 2013 δεν διαφαίνεται κάτι θετικό στον ορίζοντα της τηλεόρασης.

7 Χρήση της πιστωτικής φερεγγυότητας Οι διαφηµίσεις στα µέσα µαζικής επικοινωνίας επηρεάζουν πλήθος ανθρώπων, δηµιουργώντας ή υπερτονίζοντας διάφορες ανάγκες προκειµένου να καταναλώσουν τα προϊόντα που προβάλουν. Πολλά επίσης ακριβά προϊόντα προσφέρονται µε δόσεις µέσω πιστωτικών καρτών. Τα παραπάνω οδηγούν στην υπέρµετρη κατανάλωση αγαθών µε αποτέλεσµα οι άνθρωποι να ξοδεύουν περισσότερα από όσα κερδίζουν, να κάνουν δηλαδή χρήση της πιστωτικής φερεγγυότητα

8 Πολιτικές επιπτώσεις των Μ.Μ.Ε Θετικές πλευρές των ΜΜΕ: Εφόσον λειτουργούν υπεύθυνα και αντικειμενικά, προσφέρουν σε ποικίλους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας. Στον πολιτικό τομέα: Ενημερώνουν τους πολίτες για πολιτικά γεγονότα σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.Ενεργοποιούν τη συμμετοχή στα κοινά, στηρίζουν την κοινωνική ελευθερία, αποκαλύπτουν την αδικία, την υποκρισία, τον δόλο, την απάτη, τις καταχρήσεις Προωθούν τον δημοκρατικό διάλογο, την πολυφωνία και διευκολύνουν την ελεύθερη έκφραση ιδεών Διαμορφώνουν δημοκρατικές πεποιθήσεις, πολιτικό ήθος και ευνοούν την καλλιέργεια δημοκρατικής συνείδησης. Καταγγέλλουν κάθε προσπάθεια υπομόνευσης της δημοκρατίας. Ενεργοποιούν το κοινό με συμμετοχή σε κινητοποιήσεις διεκδίκησης ή διαμαρτυρίας σε θέματα δικαιωμάτων του ανθρώπου. Ελέγχουν την εξουσία και αξιολογούν τα πρόσωπά της κοινωνικής, πολιτικής και πνευματικής ζωής. Διαμορφώνουν την κοινή γνώμη, την παιδαγωγούν και την αφυπνίζουν.

9 Αρνητικές πλευρές των ΜΜΕ: Στον πολιτικό τομέα: Διαπλέκονται με πολιτικά πρόσωπα και κόμματα, ετεροκαθορίζονται και εξυπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες (προωθώντας συγκεκριμένα πολιτικά πρόσωπα και απόψεις). Καλλιεργούν κλίμα μεσσιανισμού και φανατισμού. Διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα, γίνονται όργανα προπαγάνδας και εξυπηρέτησης συμφερόντων. Ενημερώνουν μονόπλευρα. Αλλοιώνουν τα πολιτικά κριτήρια, αποπροσανατολίζουν, χειραγωγούν. Σήμερα η τηλεόραση έχει μεταλλάξει τόσο το περιεχόμενο όσο και τις μορφές της πολιτικής πρακτικής και επιδρά συστηματικά και καθοριστικά στη λειτουργία του πολιτικού συστήματος, στον έλεγχο της ασκούμενης πολιτικής και τν αντιπροσώπευση συλλογικών συμφερόντων, με αποτέλεσμα το πολιτικό να οργανώνεται μεταξύ άλλων δια –-αλλά και επί— του τηλεοπτικού μέσου.Oιεπιδράσεις αυτές οφείλονται τόσο στην ίδια την τεχνολογία του τηλεοπτικού μέσου όσο και στους ειδικούς σημειωτικούς κώδικες που χρησιμοποιεί, υπό τους όρους βέβαια της λειτουργίας του ως εμπορικής επιχείρησης (διαφήμιση, μέτρηση τηλεθέασης, ομοιομορφία προγραμμάτων κ.λπ.).

10 Ε ρ ω τ η μ α τ ο λ ό γ ι ο Παρουσίαση των Αποτελεσμάτων από την 12 η έως την 16 η ερώτηση

11 Απάντησαν % Άνδρες Γυναίκες Να παρακολουθείς τηλεόραση 10 % 13 % Να διαβάζεις βιβλίο 3 % 18 % Να πραγματοποιείς μια έξοδο 69 % 62 % Να παίζεις κάποιο παιχνίδι 18 % 8 % Ερώτηση 12 : Στον ελεύθερο χρόνο σου η πρώτη σου επιλογή είναι Σχόλια: Σύμφωνα με τις παραπάνω τιμές όλο και περισσότεροι άνθρωποι σήμερα πραγματοποιούν μια έξοδο στον ελεύθερο χρόνο τους ποσοστό 69 % για τους άνδρες και 62 % για τις γυναίκες και μόλις ένα μικρό ποσοστό 3 % των ανδρών διαβάζουν βιβλίο και 8 % των γυναικών παίζουν κάποιο παιχνίδι.

12 Ερώτηση 13: Βρίσκεις τα διαφημιστικά μηνύματα Απάντησαν % Άνδρες Γυναίκες Ενοχλητικά 21 % 36 % Απαραίτητα 10 % 5 % Υπερβολικά πολλά 46 % Αδιάφορα 26 % 13 % Σχόλια: Σύμφωνα με τις παραπάνω τιμές όλο και περισσότεροι άνθρωποι σήμερα βρίσκουν υπερβολικά πολλά τα διαφημιστικά μηνύματα ποσοστό 46 % για τους άνδρες και για τις γυναίκες και μόλις ένα μικρό ποσοστό 10 % των ανδρών και 5 % των γυναικών βρίσκουν τα διαφημιστικά μηνύματα απαραίτητα.

13 Ερώτηση 14: Προτιμάς να βλέπεις σειρές Απάντησαν % Άνδρες Γυναίκες Ελληνικές 38 % 46 % Ξένες 62 % 56 % Σχόλια: Σύμφωνα με τις παραπάνω τιμές όλο και περισσότεροι άνθρωποι σήμερα προτιμούν να βλέπουν ξένες σειρές ποσοστό 62 % για τους άνδρες και 56 % για τις γυναίκες και μόλις ένα μικρό ποσοστό 38 % των ανδρών και 46 % των γυναικών βλέπουν ελληνικές σειρές.

14 Ερώτηση 15: Πιστεύεις πώς τα κανάλια προωθούν τις τούρκικες σειρές; Απάντησαν % Άνδρες Γυναίκες Ναι 90 % 97 % Όχι 10 % 3 % Σχόλια: Σύμφωνα με τις παραπάνω τιμές όλο και περισσότεροι άνθρωποι σήμερα πιστεύουν πως τα κανάλια προωθούν τις τούρκικες σειρές ποσοστό 90 % για τους άνδρες και 97 % για τις γυναίκες και μόλις ένα μικρό ποσοστό 10 % των ανδρών και 3 % των γυναικών πιστεύουν το αντίθετο.

15 Ερώτηση 16: Πιστεύεις πως η τηλεόραση κρατάει συντροφιά στους μοναχικούς ανθρώπους; Απάντησαν % Άνδρες Γυναίκες Ναι 90 % 95 % Όχι 10 % 5 % Σχόλια: Σύμφωνα με τις παραπάνω τιμές όλο και περισσότεροι άνθρωποι σήμερα πιστεύουν πως η τηλεόραση κρατάει συντροφιά στους μοναχικούς ανθρώπους ποσοστό 90 % για τους άνδρες και 95 % για τις γυναίκες και μόλις ένα μικρό ποσοστό 10 % των ανδρών και 5 % των γυναικών πιστεύουν το αντίθετο.


Κατέβασμα ppt "Η ΤΗΛΕΟΡΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ. Οικονομικές επιπτώσεις – Πολιτικές επιπτώσεις των Μ.Μ.Ε Επιμελήθηκαν οι μαθήτριες: Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Αργυρού Χριστίνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google