Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικός εκφοβισμός Δικαιώματα του παιδιού Σχολικό έτος 2010-2011 Σχολικό έτος 2010-2011.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικός εκφοβισμός Δικαιώματα του παιδιού Σχολικό έτος 2010-2011 Σχολικό έτος 2010-2011."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικός εκφοβισμός Δικαιώματα του παιδιού Σχολικό έτος Σχολικό έτος

2

3 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Αγάθου Αλεξάνδρα Ακρίβου ΖωήΑγάθου Αλεξάνδρα Ακρίβου Ζωή Αθανασιάδης Γιάννης Πανταζή ΛυδίαΑθανασιάδης Γιάννης Πανταζή Λυδία Καραμπάτσου Σταυρούλα Αντάρη ΕυθυμίαΚαραμπάτσου Σταυρούλα Αντάρη Ευθυμία Παπαδοπούλου Καλλιόπη Μπίθα ΓαλήνηΠαπαδοπούλου Καλλιόπη Μπίθα Γαλήνη Βουλασίκης Αλέξανδρος Γοργομύτη ΔανάηΒουλασίκης Αλέξανδρος Γοργομύτη Δανάη Λυκουρόπουλος Ιωάννης Πρίφτη ΆνναΛυκουρόπουλος Ιωάννης Πρίφτη Άννα Σούπουλη Θεοδώρα Μακρίδη ΧρυσάνθηΣούπουλη Θεοδώρα Μακρίδη Χρυσάνθη Γιαννακούλιας Παναγιώτης ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : Κανιαδάκη ΣτέλλαΓιαννακούλιας Παναγιώτης ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : Κανιαδάκη Στέλλα

4 ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Οι μαθητές:  Να αναδείξουν το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και της θυματοποίησης ορισμένων μαθητών.  Να διακρίνουν το φαινόμενο της βίας και της επιθετικότητας.  Να εκλάβουν το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού ως ένα πρόβλημα που αφορά και τους ίδιους και να είναι πρόθυμοι για να βοηθήσουν στη λύση του.

5  Να προσφέρει στους μαθητές τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες ώστε να μάθουν να επιλέγουν τις συμπεριφορές εκείνες που θα τους καταστήσουν υγιείς ενήλικες.  Να νιώσουν πρωταγωνιστές σε δράσεις που αγγίζουν τα ενδιαφέροντά τους.  Να γνωρίσουν τα δικαιώματα τους.

6 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Αφήγηση, συζήτηση, ερωτηματολόγιο, παιχνίδια ρόλων, ενεργητικές βιωματικές και ομαδοσυνεργατικές εφαρμογές, επισκέψεις, χρήση υλικού από το διαδίκτυο, επισκέπτες,ομιλητές.  Ενημέρωση όλων των τμημάτων του σχολείου για το φαινόμενο της βίας.  Παρακολούθηση θεατρικής παράστασης.

7

8 Ο εκφοβισμός (bullying) μεταξύ των παιδιών αποτελεί μορφή βίας. Είναι συνειδητή, επιθυμητή και εσκεμμένη εχθρική δραστηριότητα που προτίθεται να βλάψει, να προκαλέσει πόνο, φόβο. Μέσα από απειλή περαιτέρω επιθετικότητας να δημιουργήσει τρόμο και εσωτερικό αδιέξοδο. Υπάρχει ασυμμετρία δυνάμεων, ο ένας επιβάλλεται στον άλλο.

9

10 ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ – ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

11 ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ « Σχεδόν κάθε μέρα στο διάλειμμα με περιμένει η ίδια παρέα για να με χτυπήσει, συχνά μου σκίζουν και τα ρούχα…» « Σχεδόν κάθε μέρα στο διάλειμμα με περιμένει η ίδια παρέα για να με χτυπήσει, συχνά μου σκίζουν και τα ρούχα…»

12 ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ «Δε φτάνει που δεν με έκαναν παρέα, είχαν απειλήσει κι όλα τα παιδιά ότι όποιος μου μίλαγε θα έβρισκε το μπελά του…»

13 ΛΕΚΤΙΚΗ ΒΙΑ «Με κοροϊδεύανε με λέγανε χοντρό, εγώ ντρεπόμουν και τους απέφευγα δεν ήθελα να τους ακούω …»

14 ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΒΙΑ «Συνέχεια με αγκάλιαζε, και με άγγιζε πονηρά. Δεν μου άρεσε, δεν ήταν παιχνίδι, τον φοβόμουνα κι αυτός έλεγε σε όλους ότι τα θέλω. Στο τέλος δεν ήθελα να πάω σχολείο….»

15 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΑ «Άνοιξαν ξαφνικά την τουαλέτα, μ’ έβγαλαν φωτογραφία με το κινητό και μετά την έδειχναν στα άλλα παιδιά.. Ντράπηκα πάρα πολύ ήθελα να πεθάνω »

16 ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

17 ΘΥΜΑ  Έχει αρνητική στάση προς τη βία.  Έχει άγχος και ανασφάλεια ενώ είναι συνήθως ήσυχο ευαίσθητο και παραμένει σιωπηλό γι αυτό που του συμβαίνει.  Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση, δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του.  Έχει λίγους και καλούς φίλους  Έχει μαθησιακά προβλήματα, και δυσκολία προσαρμογής

18 ΘΥΤΗΣ Θέλει να προκαλέσει πόνο, και χαίρεται να είναι μάρτυρας αυτού του πόνου.Θέλει να προκαλέσει πόνο, και χαίρεται να είναι μάρτυρας αυτού του πόνου. Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση, ενώ φαίνεται σίγουρος για τον εαυτό του.Έχει χαμηλή αυτοεκτίμηση, ενώ φαίνεται σίγουρος για τον εαυτό του. Είναι ενεργητικός, υπερδραστήριος και επιθετικός, επιρρεπής σε παραβίαση κανόνων και αντικοινωνικές συμπεριφορές.Είναι ενεργητικός, υπερδραστήριος και επιθετικός, επιρρεπής σε παραβίαση κανόνων και αντικοινωνικές συμπεριφορές. Είναι ικανός να ξεφεύγει από δύσκολες καταστάσεις, ενώ δεν έχει τύψεις για τις πράξεις του.Είναι ικανός να ξεφεύγει από δύσκολες καταστάσεις, ενώ δεν έχει τύψεις για τις πράξεις του. Έχει εξουσιαστική συμπεριφορά και έλλειψη μέτρου, δεν εκδηλώνει τα συναισθήματα του αδιαφορεί για το θύμα, νιώθει δικαιωμένος, έχει χαμηλή επίδοση στο σχολείο και κακή σχέση με τους εκπαιδευτικούςΈχει εξουσιαστική συμπεριφορά και έλλειψη μέτρου, δεν εκδηλώνει τα συναισθήματα του αδιαφορεί για το θύμα, νιώθει δικαιωμένος, έχει χαμηλή επίδοση στο σχολείο και κακή σχέση με τους εκπαιδευτικούς

19 ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ Επηρεάζεται από τον εκφοβισμόΕπηρεάζεται από τον εκφοβισμό Φοβάται μήπως πληγωθεί, μήπως γίνει και ο ίδιος στόχος… Έτσι συνήθως παρακολουθεί και σπάνια παρεμβαίνει ενεργά για βοήθεια προς το θύμα.Φοβάται μήπως πληγωθεί, μήπως γίνει και ο ίδιος στόχος… Έτσι συνήθως παρακολουθεί και σπάνια παρεμβαίνει ενεργά για βοήθεια προς το θύμα. Φέρεται άδικα στο πρόσωπο του θύματος, που αισθάνεται ότι δεν βρίσκει συμπαραστάτες.Φέρεται άδικα στο πρόσωπο του θύματος, που αισθάνεται ότι δεν βρίσκει συμπαραστάτες.

20 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΕΝΕ ΤΟ ΕΚΑΝΑ… «ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ»

21 Του πετάγαμε χαρτάκια την ώρα του μαθήματος …Του πετάγαμε χαρτάκια την ώρα του μαθήματος … έτσι για πλάκα έτσι για πλάκα Δεν τον αφήναμε να βγει από την τάξη…. έτσι για πλάκαΔεν τον αφήναμε να βγει από την τάξη…. έτσι για πλάκα Του σκίσαμε τα βιβλία … έτσι για πλάκαΤου σκίσαμε τα βιβλία … έτσι για πλάκα Τον φωνάζουμε «μαύρο»… έτσι για πλάκαΤον φωνάζουμε «μαύρο»… έτσι για πλάκα Τον λέμε «γκέι»…. έτσι για πλάκαΤον λέμε «γκέι»…. έτσι για πλάκα Τον σπρώξαμε και έπεσε κάτω… έτσι για πλάκαΤον σπρώξαμε και έπεσε κάτω… έτσι για πλάκα Του κρύψαμε την τσάντα…. έτσι για πλάκαΤου κρύψαμε την τσάντα…. έτσι για πλάκα Κι αυτός ούτε ένα αστείο δεν σηκώνει….. Κι αυτός ούτε ένα αστείο δεν σηκώνει…..

22 Ο σχολικός εκφοβισμός πονάει, δεν έχει πλάκα.

23 ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΠΟΝΑΝΕ ΧΟΝΤΡΕ ΧΟΝΤΡΕ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΦΙΛΕ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΦΙΛΕ ΒΛΑΚΑ... ΧΑΖΕ… ΜΠΑΖΟ… ΗΛΙΘΙΕ… ΒΛΑΚΑ... ΧΑΖΕ… ΜΠΑΖΟ… ΗΛΙΘΙΕ… ΓΥΝΑΙΚΟΥΛΑ…ΚΑΘΥΣΤΕΡΙΜΕΝΕ…. ΦΛΩΡΕ… ΓΥΝΑΙΚΟΥΛΑ…ΚΑΘΥΣΤΕΡΙΜΕΝΕ…. ΦΛΩΡΕ… Σκέψου πριν πεις κάτι!!! Τα λόγια έχουν περισσότερη δύναμη απ’ όσο νομίζεις.

24 Η βία δεν είναι μαγκιάΗ βία δεν είναι μαγκιά Γιατί με πληγώνεις;Γιατί με πληγώνεις; Κοίτα με στα μάτιαΚοίτα με στα μάτια Είμαι και εγώ παιδί σαν και σέναΕίμαι και εγώ παιδί σαν και σένα Θα μπορούσαμε να γίνουμε φίλοιΘα μπορούσαμε να γίνουμε φίλοι Αλλά δεν μου έδωσες ποτέ μια ευκαιρίαΑλλά δεν μου έδωσες ποτέ μια ευκαιρία Παρόλο που είσαι και εσύ παιδίΠαρόλο που είσαι και εσύ παιδί

25 Όταν ένα παιδί θυματοποιείται από τους συμμαθητές του γίνεται επιθετικό, παράλογο και ανήσυχο Σου μιλώ μα δεν ακούς τη φωνή μου Με αγνοείς σαν να μην υπάρχω Η φωνή είναι ένα σιωπηλό τραγούδι που ακούω μόνο εγώ Κοίταξε σου χαμογελάω Όμως εσύ θέλεις να κλαίω Θα σταθώ με το κεφάλι ψηλά γιατί έχω αξιοπρέπεια Κοίτα με δε σε φοβάμαι πια, έχω τη δύναμη μπορώ να σου γυρίσω το κεφάλι

26 Αν φοβάσαι να το πεις σε κάποιον ενήλικαΑν φοβάσαι να το πεις σε κάποιον ενήλικα πέστο σε κάποιο φίλο σου πέστο σε κάποιο φίλο σου Συνέχισε να το λες μέχρις ότου κάποιοι να σε βοηθήσουν. Πες αμέσως τι συνέβη στο δάσκαλο σου ή σε κάποιο ενήλικα Κοίταξέ τους στα μάτια και πες σταμάτα Συνέχισε να το λες μέχρις ότου κάποιοι να σε βοηθήσουν. Πες αμέσως τι συνέβη στο δάσκαλο σου ή σε κάποιο ενήλικα Κοίταξέ τους στα μάτια και πες σταμάτα Καταρχάς δε φταις εσύΚαταρχάς δε φταις εσύ Πολλοί επιτυχημένοι άνθρωποι είχαν πέσει θύματα εκφοβισμούΠολλοί επιτυχημένοι άνθρωποι είχαν πέσει θύματα εκφοβισμού Κράτησε την αυτοπεποίθηση σουΚράτησε την αυτοπεποίθηση σου

27 ΜΗΝΥΜΑΤΑ Σταματήστε τη βία. Στο σχολείο πρέπει να είμαστε όλοι χαρούμενοι και να περνάμε καλά.Σταματήστε τη βία. Στο σχολείο πρέπει να είμαστε όλοι χαρούμενοι και να περνάμε καλά. Το μέλλον δε χτίζεται μόνο του εμείς θα το χτίσουμε.Το μέλλον δε χτίζεται μόνο του εμείς θα το χτίσουμε. Όλα αλλάζουν… ας ξεκινήσουμε αλλάζοντας τον ίδιο μας τον εαυτό.Όλα αλλάζουν… ας ξεκινήσουμε αλλάζοντας τον ίδιο μας τον εαυτό. Η βία δεν είναι μαγκιά. Μαγκιά είναι ο σεβασμός και η φιλία.Η βία δεν είναι μαγκιά. Μαγκιά είναι ο σεβασμός και η φιλία.

28 Φαίνομαι χαρούμενη, λοιπόν δεν είμαι

29 Απαιτώ να έχω μόνο καλές αναμνήσεις από το σχολείο

30 Ένα αστείο είναι αστείο όταν όλοι διασκεδάζουν

31 Σκέψου μπορεί να ήσουν εσύ στη θέση μου

32 Αν είσαι και εσύ ένας από αυτούς… Μίλα μη φοβάσαι

33

34 Θέλω στο σχολείο χωρίς άγχος να πηγαίνω, τους φίλους μου να συναντώ, να παίζω να μαθαίνω. Αυτό θα γίνει αν σεβαστώ, αν σεβαστείς, αν σεβαστούμε όλοι….

35 ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΜΑΣ ΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ….. ΓΙΑ ΤΗΝ …..

36 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΤΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣυνεργασίαΣυνεργασία ΣεβασμόςΣεβασμός ΕμπιστοσύνηΕμπιστοσύνη Φροντίδα, νοιάξιμοΦροντίδα, νοιάξιμο Ανάπτυξη αισθήματος ότι ανήκω κάπουΑνάπτυξη αισθήματος ότι ανήκω κάπου Κατανόηση της διαφορετικότηταςΚατανόηση της διαφορετικότητας Αποδοχή του άλλουΑποδοχή του άλλου

37

38

39 Η Β Ι Α ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49


Κατέβασμα ppt "1ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικός εκφοβισμός Δικαιώματα του παιδιού Σχολικό έτος 2010-2011 Σχολικό έτος 2010-2011."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google