Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΑΖΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ71).

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΑΖΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ71)."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΑΖΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ71)

2 Πρωτότυπη μέθοδος, δεν υπάρχει προηγού- μενη εμπειρία εφαρμογής της σε κανένα κράτος Ονομάστηκε από την ίδια την κ. Μαυρομμάτη Δώρα «Εικονογραφική», είναι αποτέλεσμα αποκλειστικά δικής της έμπνευσης. Εφαρμόστηκε πειραματικά σε σημαντικό αριθμό δυσλεκτικών παιδιών και ενηλίκων με επιτυχία.

3 Για 3 χρόνια ( ) η εικονογραφική μέθοδος υπήρξε αντικείμενο συστηματικής κανονικής συγκριτικής έρευνας και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της στατιστικής επεξεργασίας αποδείχτηκε εξαιρετικά αποδοτικότερη από όλες τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας. Η εικονογραφική μέθοδος αναπτύσσεται στην αγγλική, την ισπανική και τη γαλλική γλώσσα.

4 Είναι σημαντικό να έχουμε υπόψη μας ότι θα χρησιμοποιήσουμε αυτή τη μέθοδο μόνο εφόσον οι μαθητές μας κατέχουν ικανο- ποιητικό επίπεδο φωνολογικής ενημερό- τητας, δεν έχουν προβλήματα ομιλίας – άρθρωσης, διαβάζουν και γράφουν χωρίς να κάνουν συχνά λάθη. Είναι πολύ σημαντικό να έχει προηγηθεί με επιτυχία πρόγραμμα πρώτης ανάγνωσης και γραφής. Οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα βασικά μέρη του λόγου, να γνωρίζουν βασικούς γραμματικούς ορθογραφικούς κανόνες και να μην κολλάνε τις λέξεις όταν γράφουν.

5 Η εικονογραφική μέθοδος στηρίζεται στη διδασκαλία της ορθογραφίας μέσω της δημιουργίας εικονογραφημάτων.  Τα εικονογραφήματα αντικαθιστούν τα «δύσκολα» γράμματα της κάθε λέξης. Λέγοντας «δύσκολα» γράμματα εννοούμε τα η, υ, ει, οι, αι, αυ, ευ, ω και όλα τα σύμφωνα που γράφονται διπλά μέσα σε μία λέξη (ββ, γγ, κκ, λλ, μμ, νν, ππ, ρρ, σσ, ττ).

6  Γράφουμε τη λέξη με μεγάλα στρογγυλά και ευανάγνωστα γράμματα.  Καλούμε το μαθητή να διαβάσει τη λέξη, να την παρατηρήσει καλά και να πει ποιο είναι το δύσκολο γράμμα που περιέχει και το οποίο θα πρέπει να μετατραπεί σε εικονογράφημα.  Δείχνουμε τη ζωγραφιά που υπάρχει στο βιβλίο.  Διαβάζουμε την ιστορία που βρίσκεται κάτω από τη ζωγραφιά

7  Ο μαθητής παρατηρεί τον τρόπο με τον οποίο μετατρέπεται το «δύσκολο» γράμμα σε εικονογράφημα.  Ο μαθητής ζωγραφίζει το εικονογράφημα πάνω στο γράμμα της λέξης που γράψαμε στην αρχή στο λευκό τετράδιο.  Συζητάμε τον τρόπο με τον οποίο η κάθε λέξη χωρίζεται σε θέμα και κατάληξη.  Λέμε λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια λέξεων. Ο μαθητής λέει και αυτός δικές του λέξεις.  Ο μαθητής γράφει τις λέξεις που ανήκουν στην ίδια οικογένεια λέξεων στο λευκό τετράδιο. Γράφει και προτάσεις.

8  Το γράμμα υ το ζωγραφίζουμε πάντοτε σαν το κεφάλι ενός άντρα ή ενός αγοριού.  Το γράμμα η το ζωγραφίζουμε με δύο τρόπους: Α΄ τρόπος: η αλογοουρά μιας γυναίκας Β΄ τρόπος: ένας γονατιστός άνθρωπος

9  Το γράμμα ω το ζωγραφίζουμε σαν το μέρος εκείνο του προσώπου των ανθρώπων που βρίσκεται γύρω γύρω από τα μάτια.  Το ει το ζωγραφίζουμε σαν έναν άντρα που κρατάει στο χέρι του κάτι που έχει το σχήμα του «ι».  Το αι το ζωγραφίζουμε σαν μία γυναίκα που κρατάει στο χέρι της κάτι που έχει το σχήμα του «ι».

10  Το αυ το ζωγραφίζουμε σαν μια γυναίκα που κρατάει ένα αντικείμενο που μας θυμίζει το υ.  Το ευ το ζωγραφίζουμε σαν έναν άντρα που κρατάει ένα αντικείμενο που μας θυμίζει το υ.  Το γγ το ζωγραφίζουμε σαν δύο ανοιχτά χέρια ενός ανθρώπου που ασχολείται με κάτι.

11  Το κκ το ζωγραφίζουμε σχηματίζοντας το αριστερό χέρι και τα δύο πόδια ενός ανθρώπου.  Το λλ το ζωγραφίζουμε σχηματίζοντας το δεξί χέρι και τα δύο πόδια ενός ανθρώπου.  Το μμ το ζωγραφίζουμε σχηματίζοντας τον κορμό ενός ανθρώπου και την κοιλιά του.  Το νν το ζωγραφίζουμε σχηματίζοντας δύο χέρια ανοιχτά. Σχηματίζονται οι αγκώνες.

12  Το σσ το σχεδιάζουμε σαν άνθρωπο αν κάνουμε ένα πρόσωπο μέσα στο κυκλικό μέρος του γράμματος και ένα μικρό καπελάκι στην πάνω μεριά, εκεί που προεξέχει η μικρή γραμμή.  Τα ββ, ππ, ρρ και ττ δεν τα μετατρέπουμε σε ανθρώπους, αλλά σε εικονογραφήματα τα οποία παριστάνουν αντικείμενα.

13 Όλη η παρουσίαση στηρίχτηκε στη σειρά βιβλίων της Δώρας Μαυρομμάτη «Η διδασκαλία της ορθογραφίας με εικονογραφήματα σε παιδιά με δυσλεξία» (βιβλίο οδηγιών, τεύχη 1-5) Αξίζει κανείς να επισκεφτεί τη σελίδα της κ. Μαυρομμάτη, όπου παρουσιάζεται η σειρά των 6 βιβλίων της εικονογραφικής μεθόδου και δίνονται περαιτέρω οδηγίες και παραδείγματα.


Κατέβασμα ppt "ΚΑΖΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ (ΠΕ71)."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google