Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

3o Γενικό Λύκειο Αλεξ/πολης Α’3

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "3o Γενικό Λύκειο Αλεξ/πολης Α’3"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 3o Γενικό Λύκειο Αλεξ/πολης Α’3
Τα ρούχα μας αυτοί οι άγνωστοι Τα ρούχα ντύνουν τη ψυχή και όχι τον άνθρωπο

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Προβληματική Εισαγωγή Σελ.4 Στόχοι της εργασίας Σελ.5
Η πρώτη εντύπωση Η κατανόηση ορισμένων βασικών στοιχείων μέσω της ενδυμασίας Φοράμε ρούχα ή μας “φορούν” αυτά; Θεραπεία με Χρώματα Ρούχα και χρώματα Επιλογή Ρούχων Ρατσισμός Η σεξουαλικότητα των ρούχων Αγορά των ρούχων Πως εκφράζονται τα συναισθήματα των ανθρώπων μέσω των ρούχων Μουσική και ενδυμασία Ρούχα και αυτοεκτίμηση Συμπεράσματα Πηγές Σελ.4 Σελ.5 Σελ.6 Σελ.8 Σελ.9-10 Σελ.11 Σελ.12 Σελ.13-14 Σελ.15 Σελ.16-20 Σελ.21 Σελ.22 Σελ.23 Σελ.24 Σελ.25 Σελ.26 Σελ.27

3 Τα μέλη της ομάδας μας: Μάκρα Βίκυ,
Τα μέλη της ομάδας μας: Μάκρα Βίκυ, Μακρή Άννα, Μπούτος Τηλέμαχος, Παπαδόπουλος Παναγιώτης, Παράσχου Χριστίνα, Πιτακούδη Ίρια, Ποτουρίδης Κωνσταντίνος Υπεύθυνοι καθηγητές: Β. Αγγέλου Δ. Σαλαμβά

4 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ Τα ρούχα από παλαιότερα μέχρι σήμερα προσφέρουν στον άνθρωπο κάλυψη και προστασία, καθώς και αντικατοπτρίζουν την ψυχολογική του κατάσταση. Μέσω των ρούχων, ο κάθε άνθρωπος αναδεικνύει την προσωπικότητά του αλλά και τις προσωπικές του προτιμήσεις και απόψεις. Μέσω αυτής της διερεύνησης θα μπορέσουμε να καταλάβουμε την σχέση που έχουν τα ρούχα με τη ψυχολογία μας. Ανάλογα με τα χρώματα και τα σχέδια που επιλέγει ο καθένας για τα ρούχα του, εκφράζει τα συναισθήματά του. Ακόμη, με βάση τα ρούχα δημιουργούνται πολλά κοινωνικά πρότυπα και αυτό οδηγεί σε εκτεταμένα φαινόμενα ρατσισμού, λόγω της άποψης που σχηματίζουμε για κάποιον από την εμφάνισή του. Εκτός αυτού με βάση την έρευνα που έχουμε διεξάγει, συμπεραίνουμε πως τα ρούχα τονώνουν την αυτοπεποίθηση και τη σεξουαλικότητα των ανθρώπων και η αγορά τους τούς φτιάχνει τη διάθεση. Από την άλλη μεριά όμως, η επιλογή τους τούς δημιουργεί πολλές φορές άγχος και ανασφάλεια.

5 ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η ενδυμασία αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο της αισθητικής αντίληψης των ανθρώπων, της πολιτιστικής τους ταυτότητας και της εξέλιξης τους στη μακραίωνη ιστορία. Τάσεις, αξίες, ηθική, θρησκευτικότητα, προκαταλήψεις, τρόπος ζωής και σκέψης, αντανακλώνται πάνω στην ενδυμασία. Η ενδυμασία παρουσιάζεται με ποικίλους τρόπους, λαμβάνει πολλές μορφές και άπειρες διαστάσεις και δέχεται τις μεγαλύτερες και πλέον εύκολες αλλαγές. Αποτελεί αναπόσπαστο, στενά οικείο και απόλυτα αναγκαίο στοιχείο για τον άνθρωπο προσφέροντάς του διαρκή ανανέωση, ασφάλεια και αυτοπεποίθηση. Μέσα από αυτή ο άνθρωπος δημιουργεί προσωπικότητα και γίνεται το ξεχωριστό και μοναδικό πλάσμα στον κόσμο που ζει και κινείται. Η δύναμη της ενδυμασίας είναι τόση ώστε να μπορεί να επηρεάσει σημαντικά διαθέσεις και συμπεριφορές και να ανατρέψει ακόμη και αυτή την εθνική οικονομία των κρατών. Κι ενώ στη διατροφή, που είναι η πρώτη βιολογική ανάγκη του ανθρώπου υπάρχει κορεσμός, στην ενδυμασία το συναίσθημα αυτό είναι άγνωστο. Η μαγεία της μόδας είναι πολύ ισχυρή, ανεξάντλητη και χωρίς περιορισμούς. Η μόδα ωθεί για νέες δημιουργίες και νεωτερισμούς, που τόσο έχει ανάγκη ο άνθρωπος.

6 ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η κατανόηση επίδρασης της ψυχολογικής μας κατάστασης, στην επιλογή των ρούχων Η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των συμμαθητών μας για τα φαινόμενα ρατσισμού σε σχέση με τα ρούχα Η κατανόηση των απόψεων και των προτιμήσεων ενός ανθρώπου, μέσω της παρατήρησης της ενδυμασίας του

7 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ “Λίγο καιρό πριν από τον θάνατό του ο Ανατόλ Φρανς είχε πει: «Αν ήταν δυνατόν -εκατό χρόνια μετά το θάνατο μου- να διαλέξω ένα βιβλίο, θα προτιμούσα να διάλεγα ένα περιοδικό μόδας- για να δω πώς ντύνονται οι γυναίκες. Γιατί αυτό ακριβώς το ντύσιμο των γυναικών θα μου πει περισσότερα πράγματα για την κοινωνία από όσα θα μου έλεγαν όλοι οι φιλόσοφοι και θεολόγοι”

8 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Η πρώτη εντύπωση
Το ντύσιμο ακολουθεί τα συναισθήματά μας την προσωπική μας πορεία και τις μεγάλες αλλαγές στην ζωή μας. Ο τρόπος που βλέπουμε τον εαυτό μας καθρεφτίζονται στον τρόπο που ντυνόμαστε!! «Μέσα σε 30 δευτερόλεπτα σχηματίζουμε την πρώτη εντύπωση για έναν άνθρωπο και τον μεγαλύτερο ρόλο παίζει η εμφάνισή του», τονίζουν οι ενδυματολόγοι. Μελέτες αμερικανικών πανεπιστημίων έδειξαν ότι τα τρία πρώτα στοιχεία που εξετάζουμε όταν βλέπουμε κάποιον είναι η φυλή του, το φύλο και η ηλικία του και ακολουθούν αμέσως το ύψος του, η εμφάνιση και το ντύσιμό του. «Τα δύο τελευταία λοιπόν, σε αντίθεση με τα άλλα, μπορούμε να τα καθορίσουμε εμείς και γι ΄ αυτό θα πρέπει να μάθουμε να ντυνόμαστε σωστά. Ανάλογα με τον τόπο, τον χρόνο και την περίσταση, ώστε να κερδίζουμε την πρώτη εντύπωση» επισημαίνουν οι ενδυματολόγοι. «Η ενδυμασία ενός ανθρώπου δίνει τις πρώτες πληροφορίες για την προσωπικότητά του, την οικονομική και κοινωνική του κατάσταση, τη διάθεση και πολλά άλλα στοιχεία που εκφράζονται ακόμη και εν αγνοία του», όπως λένε οι ψυχολόγοι

9 Η κατανόηση ορισμένων βασικών στοιχείων μέσω της ενδυμασίας
Η κατανόηση ορισμένων βασικών στοιχείων μέσω της ενδυμασίας ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Πιστεύεται ότι στηριζόμενοι στην ενδυμασία, μπορούμε να κατανοήσουμε σε μεγάλο βαθμό, πάρα πολλά στοιχεία από την προσωπικότητα και το χαρακτήρα των άλλων. Από τα ρούχα κάποιου, συνήθως φαίνεται το επάγγελμα που ασκεί αλλά και η ιεραρχία στην οποία είναι τοποθετημένος στα πλαίσια της εργασίας του. Αρκετοί άνθρωποι, προσπαθούν με το ντύσιμό τους, να μας κάνουν φανερή και την ιδεολογική ή την θρησκευτική τους τοποθέτηση. Ο αντικομφορμισμός για παράδειγμα, του φιλελεύθερου νέου, εκφράζεται μέσα από τα μακριά μαλλιά ή τα γένια του, μέσα από το τζιν -συχνά σχισμένο- παντελόνι και τη φαρδιά μπλούζα του. Αντίθετα, ο συντηρητισμός ενός, προσκολλημένου σε θρησκευτικές πεποιθήσεις ανθρώπου, γίνεται μέσω του, αυστηρού ύφους ντύσιμο..

10 Η κατανόηση ορισμένων βασικών στοιχείων μέσω της ενδυμασίας
Η κατανόηση ορισμένων βασικών στοιχείων μέσω της ενδυμασίας ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Αξίζει επίσης να σημειωθεί, πως όσο μεγάλος είναι ο βαθμός της επίδρασης της προσωπικότητας μας στον τρόπο που ντυνόμαστε, αντίστοιχα μεγάλος θεωρείται και ο βαθμός που επιδρά η ενδυμασία μας, στη δημιουργία και ολοκλήρωση της προσωπικότητάς μας. Γιατί, πως θα μπορούσε να αποδώσει ο ηθοποιός, τη φυσιογνωμία και τις ιδιαιτερότητες του ρόλου του, χωρίς να "ντυθεί" το ανάλογο κοστούμι; Και εκτός θεάτρου όμως, θα μπορούσε ο στρατηγός να διοικήσει το στράτευμα χωρίς ευδιάκριτα τα διακριτικά του; Όσο όμως και να "προδίδει" το ράσο τον παπά, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως πρέπει να δεχόμαστε άκριτα, την "ιεροσύνη" του. Δεν πρέπει, αβασάνιστα να θεωρούμε, ως μοναδικό κριτήριο για την αξιολόγηση της ανθρώπινης προσωπικότητας, την ένδυση. Το αντίθετο μάλιστα. Καλύτερο είναι να αξιολογούμε κάποιον, λαμβάνοντας υπόψη μας και άλλα στοιχεία, όπως είναι: ο τρόπος που εκφράζεται αλλά και ο τρόπος που συμπεριφέρεται. Είναι συμφέρον μας δηλαδή, να προσπαθούμε να γνωρίζουμε τους ανθρώπους βαθύτερα. Να τους συναναστρεφόμαστε, πριν υιοθετήσουμε γνώμη, για το χαρακτήρα και την προσωπικότητά τους. Να μην αρκούμαστε στην αρχική εντύπωση του ρούχου!

11 Φοράμε ρούχα ή μας “φορούν” αυτά;
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Το στυλ στο ντύσιμο επιβεβαιώνει τη μοναδικότητά μας. Το να αντιγράψει κάποιος τα μοντέλα από τα περιοδικά ή τις επιδείξεις μόδας δεν σημαίνει ότι θα τους ταιριάζει. Το αποτέλεσμα πιθανότερα να είναι αστείο ή κακόγουστο. Συμβαίνει κάποιες φορές να προβάλλουμε μέσω των ρούχων μας αυτό που θα θέλαμε να είμαστε και όχι αυτό που είμαστε πραγματικά. Σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει σύγχυση μεταξύ της εξωτερικής εικόνας και του εσωτερικού μας κόσμου. Εδώ ταιριάζει η φράση “το ρούχο φοράει τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος το ρούχο”. Τα ρούχα μπορεί να επηρεάσουν την ψυχολογία μας αλλά και το αντίθετο, δηλαδή ντυνόμαστε σύμφωνα με τη διάθεσή μας. Όλοι θα έχουμε παρατηρήσει ότι στις διάφορες περιόδους της ζωής μας η διάθεσή μας για το ντύσιμο είναι διαφορετική. Μπορεί να φοράμε συχνά ένα ρούχο, έπειτα για ένα διάστημα να αναρωτιόμαστε πώς το φορούσαμε και μετά από λίγο καιρό να το φοράμε ξανά. Το στυλ μας αλλάζει σύμφωνα με τη διάθεσή μας και ακολουθεί τις φάσεις που περνάμε στη ζωή μας. Συνήθως το κάνουμε ασυνείδητα αλλά αν το παρατηρήσουμε θα καταλήξουμε σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Τα ρούχα εκφράζουν περισσότερα από όσα πιστεύουμε, εκφράζουν την διάθεση που έχουμε όταν ντυνόμαστε, το πώς θέλουμε να αντιμετωπίσουμε την μέρα μας, αλλά και το πώς θέλουμε να μας αντιμετωπίζουν οι άλλοι. Μπορούν να εκφράσουν τις προσδοκίες μας αλλά και τους καθημερινούς μας στόχους. Παρατηρήστε τους ανθρώπους στο δρόμο, στις καφετέριες, στα εστιατόρια, το ντύσιμό τους μας λέει πολλά για τις σχέσεις τους με τους ανθρώπους που βρίσκονται μαζί. Σε συνδυασμό με τη γλώσσα του σώματος μπορούμε να καταλάβουμε τη κάθε σχέση που βλέπουμε χωρίς να ακούσουμε καμία λέξη.

12 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Θεραπεία με Χρώματα
Τα χρώματα επηρεάζουν την ψυχολογία του ανθρώπου και κατ’ επέκταση την φυσική του κατάσταση. Ουσιαστικά δεν είναι το σώμα που «ζητά» τα χρώματα, αλλά ο νους. Οι γιατροί και οι ψυχολόγοι συμφωνούν πως οτιδήποτε μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογία και τον νου ενός ανθρώπου, μπορεί να επηρεάσει και την φυσική του κατάσταση. Έχει παρατηρηθεί επίσης ότι ο άνθρωπος επιλέγει να διακοσμήσει τον χώρο του ή να ντυθεί με τα χρώματα που εναρμονίζονται τέλεια στην κατάστασή του. Για παράδειγμα, ένας άνθρωπος που πάσχει από κατάθλιψη θα προτιμήσει τα σκούρα χρώματα, ενώ παρατηρούμε στα παιδιά (που σε γενικές γραμμές είναι χαρούμενα και υγιή) και στους ευτυχισμένους ανθρώπους την προτίμησή τους στα ζωηρά και φωτεινά χρώματα.

13 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ρούχα και χρώματα
Ο κάθε άνθρωπος επιλέγει να ντυθεί με τα χρώματα που αρμόζουν και αναλογούν καλύτερα στην ψυχολογική του κατάσταση. Για παράδειγμα, μια κοπέλα που χαρακτηρίζεται από ζωντάνια και ενεργητικότητα θα προτιμήσει, είτε υποσυνείδητα είτε συνειδητά, έντονα και φωτεινά χρώματα και κυρίως το κίτρινο. Γενικότερα, φορώντας κίτρινο, αποδεικνύουμε την πνευματικότητα και την κοινωνικότητά μας. Επίσης, όταν κάποιος άνθρωπος προτιμάει το κόκκινο χρώμα στα ρούχα του, δείχνει το πόσο δυναμικός και σέξι είναι, καθώς το κόκκινο θεωρείται το χρώμα του έρωτα και έχει παρατηρηθεί πως εκείνοι που το διαλέγουν χαρακτηρίζονται από πάθος και αυθορμητισμό. Ακόμη, το χρώμα μαύρο εμπνέει σεβασμό, πλούτο, κομψότητα καθώς και μυστήριο. Είναι συνδεδεμένο με το πένθος, τον θάνατο, την κατάθλιψη, τη μοναχικότητα, το άγνωστο. Άνθρωπο που το επιλέγουν είναι συνήθως σοβαροί, εσωστρεφής και μυστικοπαθής. Αντίθετα, το άσπρο χρώμα εκφράζει αγνότητα και αθωότητα. Συνήθως, άτομα που το επιλέγουν χαρακτηρίζονται από ειλικρίνεια και προτίμηση στη λιτότητα. Εκτός αυτού, το χρώμα πορτοκαλί, εκφράζει τη διασκέδαση, την άνεση και τη θέρμη καθώς και την ανεξαρτησία. Σε αντίθεση με το πορτοκαλί, κάποιος που επιλέγει το χρώμα μπλε χαρακτηρίζεται από ψυχραιμία, οργάνωση, αφοσίωση και είναι συνήθως ειλικρινής και ονειροπόλος αφού το μπλε είναι σύμβολο ηρεμίας, ονείρου και ειρήνης. Άλλα χρώματα όπως το καφέ και το πράσινο είναι πιο γήινα και εκφράζουν την αρμονία, την άνεση, την απλότητα και την ισορροπία.

14 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ρούχα και χρώματα
Γενικότερα, τα χρώματα τα οποία προτιμούμε εκφράζουν τα συναισθήματα μας και αντικατοπτρίζουν τον χαρακτήρα μας. Βέβαια, υπάρχουν και οι περιπτώσεις όπου επιλέγουμε κάποιο ρούχο με βάση άλλα κριτήρια όπως οι μουσικές μας προτιμήσεις ή τα κοινωνικά σημερινά πρότυπα για τα ρούχα και τις τάσεις της μόδας. Τις περισσότερες φορές όμως, η επιλογή των χρωμάτων στα ρούχα μας γίνεται είτε υποσυνείδητα είτε συνειδητά με βάση την ψυχολογική μας κατάσταση.

15 Επιλογή των ρούχων Στις μέρες μας, τα ρούχα και γενικότερα η εμφάνιση των ανθρώπων παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην κοινωνία. Σύμφωνα με την εμφάνιση σχηματίζουμε μια άποψη για το άτομο και πολλές φορές επηρεαζόμαστε και οδηγούμαστε σε λάθος συμπεράσματα. Για το λόγο αυτό οι άνθρωποι και κυρίως οι έφηβοι, οι οποίοι βρίσκονται στην ηλικία διαμόρφωσης της ταυτότητας και του εαυτού τους, δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των ρούχων τους. Γενικότερα, οι νέοι εντάσσονται σε ομάδες ατόμων σύμφωνα με τα διάφορα στυλ που υπάρχουν και αντικατοπτρίζουν τη ψυχολογία τους. Έτσι, πολλές φορές οι νέοι αγχώνονται για την επιλογή των ρούχων τους γιατί προσπαθούν να γίνουν αποδεχτοί από ένα κοινωνικό σύνολο. Ακόμη, οι νέοι μπορεί να νιώθουν ανασφάλεια σε σχέση με τα ρούχα τους γιατί στη σύγχρονη κοινωνία οι άνθρωπο είναι πολύ επικριτικοί και “σνομπάρουν” το διαφορετικό και εναλλακτικό ντύσιμο. Τώρα πια οι περισσότεροι νέοι ακλουθώντας κάποια συγκεκριμένα στερεότυπα προσπαθούν να γίνουν ένα με το σύνολο και να μαζικοποιηθούν και για το λόγο αυτό όταν κάποιος επιλέξει να φορέσει κάτι τολμηρό αναδεικνύοντας τον χαρακτήρα του είναι πολύ πιθανό να δεχτεί άσχημα και ρατσιστικά σχόλια.

16 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο ρατσισμός είναι το δόγμα που αναπτύσσεται με σύνδεσμο συγκεκριμένα γνωρίσματα "traits", όπως π.χ. εθνικά, θρησκευτικά, πολιτιστικά κ.λπ., προκειμένου να αναγάγει μια ομάδα αντίστοιχα (κοινωνική ,φυλετική, θρησκευτική), ως υπέρτερη άλλων. Το πιο συνηθισμένο είδος ρατσισμού, και αυτό που έχει δώσει την αρχική ονομασία στην λέξη (εκ της ιταλικής ("ράτσα") razza = φυλή), είναι ο φυλετικός ρατσισμός.

17 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Τα ρούχα μπορούν να επηρεάσουν το πώς αντιλαμβανόμαστε το χρώμα του δέρματος –και συνεπώς την φυλή στην οποία ανήκει αυτός που τα φορά– σύμφωνα με νέα έρευνα. Ερευνητές πανεπιστημίων, έντυσαν ανθρώπους με κοστούμια και φόρμες εργασίας, εν συνεχεία ζήτησαν από είκοσι εθελοντές να πουν αν ο/η εικονιζόμενος-η είναι λευκός ή μαύρος.  Ρατσιστικές ετικέτες ρούχων στη Βρετανία από το κατάστημα Madhouse στην Oxford Street του Λονδίνου

18 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Τα πρόσωπα είχαν περισσότερες πιθανότητες να εκληφθούν ως λευκά όταν ήταν επίσημα ντυμένα, και μαύρα όταν φορούσαν φόρμες εργασίας, κατέληξαν οι επιστήμονες, που δημοσίευσαν τα ευρήματά του στο περιοδικό Plos One. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι αν ο κόσμος συνειδητοποιήσει τις τεχνικές που χρησιμοποιεί για να αξιολογήσει άλλους ανθρώπους, οι συνέπειες αυτών των υποσυνείδητων προκαταλήψεων θα μπορούσαν να ελαχιστοποιηθούν.  «Τα αποτελέσματα δείχνουν πως αυτό που περιμένουμε να δούμε, επηρεασμένοι από στερεότυπα και κοινωνικές αναφορές, μπορεί στ’ αλήθεια να αλλάξει αυτό που όντως βλέπουμε στους άλλους ανθρώπους» δήλωσε στο BBC ο Jon Freeman, μεταπτυχιακός φοιτητής στο Tufts University και επικεφαλής της έρευνας.

19 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Κύριο αίτιο της ύπαρξης ρατσισμού είναι οι οικονομικοί λόγοι, η έλλειψη παιδείας, ο βαθμός επιρροής των θρησκευτικών δοξασιών και προκαταλήψεις που δημιουργούνται από την οικογένεια, την παράδοση. Όμως όλα αυτά αντικατοπτρίζονται και στην καθημερινή μας ενδυμασία. Εκεί που υπάρχει ρατσισμός, υπάρχει και φθηνή «γκαρνταρόμπα».

20 ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Οι συνέπιες του στην ψυχολογία του θύματος, αποτελούν ένα κομμάτι του παγκόσμιου προβλήματος του ρατσισμού. Το θύμα αποδέχεται σκοταδιστικές αντιλήψεις με αποτέλεσμα την πνευματική του ανελευθερία και την παρακώλυση της κριτικής του σκέψης. Επίσης υπονομεύεται η δημοκρατική λειτουργία των θεσμών από την κυριαρχία της αδικίας, αναξιοκρατίας, την περιφρόνηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και περιθωριοποιούνται άτομα και ομάδες. Παρεμποδίζεται η δημιουργική τους συμμετοχή στην κοινωνία και η εξέλιξή τόσο των ίδιων όσο και της κοινωνίας. Σε κοινωνικό επίπεδο, στερεί από τους λαούς την ευκαιρία να αναπτύξουν πολιτισμό, αφού κυριαρχεί ο φόβος ανάμεσα στους ανθρώπους, και δημιουργείται κοινωνική δυσλειτουργία. Τα άτομα δε συνεργάζονται αρμονικά, αντιθέτως είναι συχνά τα φαινόμενα βίας και εγκληματικότητας όπως επίσης έχει παρατηρηθεί αύξηση στα φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας.

21 Η ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΡΟΥΧΩΝ
Τα ρούχα είναι «το κυριότερο συστατικό» των. Είναι λοιπόν λογικό εξαιτίας των ρούχων να αυξάνεται ή να μειώνεται η σεξουαλικότητα των ανθρώπων. Παράδειγμα, μια γυναίκα με πολύ στενά και κοντά ρούχα θα προκαλέσει περισσότερο το ενδιαφέρον ενός άντρα, σε σχέση με μια γυναίκα πιο σεμνή. Αυτό το παράδειγμα μας δίνει την δυνατότητα να αναφερθούμε και στο σεξαπίλ, το οποίο προσδίδουν τα ρούχα σε κάθε άνθρωπο.

22 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Η ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΡΟΥΧΩΝ
Όλοι οι άνθρωποι ανά τακτά χρονικά διαστήματα αλλάζουμε την γκαρνταρόμπα μας, διότι πολλές φορές θέλουμε να «απαλλαχτούμε» από κάποια ρούχα, τα οποία μας θυμίζουν άσχημα γεγονότα. Σύμφωνα με ψυχολογικές έρευνες οι άνθρωποι φτιάχνουν την διάθεσή τους όταν αγοράζουν ρούχα. Αυτό συμβαίνει, διότι την ώρα που ο καθένας από εμάς αγοράζει κάτι, ξεχνάει τα προβλήματά του και δίνει σημασία μόνο στα ρούχα ή σε οτιδήποτε άλλο έχει μπροστά του. Πολλοί ψυχολόγοι, υποστηρίζουν ότι το «shopping» είναι η καλύτερη λύση για να ανεβεί ή να φτιαχτεί η διάθεση και η ψυχολογική κατάσταση κάποιου.

23 Πως εκφράζονται τα συναισθήματα των ανθρώπων μέσω των ρούχων
Η ενδυμασία αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο της αισθητικής αντίληψης των ανθρώπων, της πολιτιστικής τους ταυτότητας και της εξέλιξης τους στη μακραίωνη ιστορία. Τάσεις, αξίες, ηθική, θρησκευτικότητα, προκαταλήψεις, τρόπος ζωής και σκέψης, αντανακλώνται πάνω στην ενδυμασία. Η ενδυμασία αποτελεί αναπόσπαστο και απόλυτα αναγκαίο στοιχείο για τον άνθρωπο προσφέροντάς του διαρκή ανανέωση, ασφάλεια και αυτοπεποίθηση. Μέσα από αυτή ο άνθρωπος δημιουργεί προσωπικότητα και γίνεται το ξεχωριστό και μοναδικό πλάσμα στον κόσμο που ζει και κινείται. Η δύναμη της ενδυμασίας είναι τόση ώστε να μπορεί να επηρεάσει σημαντικά διαθέσεις και συμπεριφορές και να ανατρέψει ακόμη και αυτή την εθνική οικονομία των κρατών. Κι ενώ στη διατροφή, που είναι η πρώτη βιολογική ανάγκη του ανθρώπου υπάρχει κορεσμός, στην ενδυμασία το συναίσθημα αυτό είναι άγνωστο. Η μαγεία της μόδας είναι πολύ ισχυρή, ανεξάντλητη και χωρίς περιορισμούς. Η μόδα ωθεί για νέες δημιουργίες και νεωτερισμούς, που τόσο έχει ανάγκη ο άνθρωπος.

24 ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που έχει
επηρεάσει τη μόδα μέσα στις δεκαετίες είναι η μουσική. Η μουσική έχει δημιουργήσει από στυλ εμφάνισης μέχρι στάσεις ζωής γεγονός που είναι εύκολο να παρατηρηθεί ρίχνοντας μια ματιά στα χρόνια που πέρασαν.

25 ΡΟΥΧΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
Τα ρούχα και η μόδα ικανοποιούν την ανάγκη του ατόμου για ανανέωση της διάθεσης του. Εξάλλου η ίδια αισθητική εικόνα κουράζει ψυχικά τον άνθρωπο, γι’ αυτό επιθυμεί αλλαγή των παραστάσεων. Νιώθει ότι τα ρούχα τον βοηθούν να καταπολεμήσει την μονοτονία, την πλήξη και την ανία Πολλοί πιστεύουν ότι τα ρούχα συνδέονται με την αυτοπεποίθηση και με τον αντίστροφο τρόπο. Αν κάποιος νιώθει έλλειψη αυτοπεποίθησης ίσως προσπαθήσει να τονώσει τον ψυχισμό του προσέχοντας την ένδυση του. Οι άνθρωποι πλέον πιστεύουν ότι με ένα καλό και ποιοτικό και μοντέρνο ρούχο θα συμπληρώσουν το ψυχικό κενό τους και το συναισθηματικό γιατί θα αποκτήσουν γοητεία, κύρος και θα γίνουν πιο εύκολα αποδεκτοί από τους άλλους. Πράγματι κοινωνιολόγοι και ψυχολόγοι επισημαίνουν την άρρηκτη σχέση ενδυμασίας και ατόμου, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ψυχικά υποκατάστατα που προσφέρουν ικανοποίηση μικρής διάρκειας και τόνωση της αυτοπεποίθησης αλλά πρόσκαιρη. «Αυτοπεποίθηση είναι η πραγματική εμπιστοσύνη του ατόμου στις δικές του δυνάμεις και ικανότητες»

26 Ρούχα και πολιτισμός

27 ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Κορακιανίτη Στυλιανή Κυριακάκη Χριστίνα Μάκρα Μαριάννα Μανανάς Ανδρέας Μαροπούλου χριστίνα Ματουλόπουλος κων/νος

28 Η ενδυμασία αποτελείται από κάθε τι με το οποίο ο άνθρωπος καλύπτει και στολίζει το σώμα του. Περιλαμβάνει, δηλαδή, τα ρούχα και τα συμπληρώματά τους (αξεσουάρ), όπως είναι τα παπούτσια, οι τσάντες, τα καπέλα, τα γάντια και άλλα. Σ’ αυτήν περιλαμβάνονται επίσης τα κοσμήματα, το μακιγιάζ, ακόμα και το χτένισμα.

29 Η ενδυμασία έχει πολύ μεγάλη σημασία στη ζωή του ανθρώπου
Η ενδυμασία έχει πολύ μεγάλη σημασία στη ζωή του ανθρώπου. Καταρχάς, είναι απαραίτητη για την υγεία, γιατί προστατεύει το σώμα από τις άσχημες καιρικές συνθήκες.

30 Συνδέεται όμως και με το χαρακτήρα του ανθρώπου
Συνδέεται όμως και με το χαρακτήρα του ανθρώπου. Καθένας διαλέγει τον τρόπο που ντύνεται ανάλογα με την προσωπικότητά του. Υπάρχει επίσης αλληλεπίδραση μεταξύ ενδυμασίας και ανθρώπινης συμπεριφοράς

31 Η ενδυμασία μπορεί να δηλώνει την κοινωνική τάξη ενός ανθρώπου και το ρόλο του μέσα σ’ αυτήν (π.χ. οι ειδικές βασιλικές ενδυμασίες), κάτι που συνέβαινε ιδιαίτερα στο παρελθόν. Φανερώνει όμως συχνά και το φύλο του ανθρώπου. Φανερώνει όμως συχνά και το φύλο του ανθρώπου. Για παράδειγμα, στο δυτικό πολιτισμό το φόρεμα αποτελούσε το χαρακτηριστικό γυναικείο ρούχο και τα παντελόνια το αντίστοιχο αντρικό.

32 Η ενδυμασία μπορεί, επίσης, να δείχνει την ηλικία, όπως τα κοντά παντελόνια που φορούσαν παλαιότερα μόνο τα μικρά αγόρια. Άλλοτε, πάλι, δείχνει την οικογενειακή κατάσταση. Έτσι, στο παρελθόν, σε διάφορες κοινωνίες, οι παντρεμένες γυναίκες κάλυπταν τα μαλλιά τους με μαντήλι, ενώ οι   ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ανύπαντρες κυκλοφορούσαν με το κεφάλι ακάλυπτο

33 Σε γενικές γραμμές, η ενδυμασία αποτελεί ένα είδος κώδικα επικοινωνίας
Σε γενικές γραμμές, η ενδυμασία αποτελεί ένα είδος κώδικα επικοινωνίας. Είναι μια σιωπηλή γλώσσα που φανερώνει πολλά, όχι μόνο για το άτομο που τη φοράει, αλλά και για το κοινωνικό σύνολο και το πολιτισμικό περιβάλλον στο οποίο το άτομο αυτό ζει. Είναι συγχρόνως μια μορφή καλλιτεχνικής δημιουργίας.

34 Συμπεράσματα Η ψυχολογία του κάθε ανθρώπου έχει άμεση επίδραση στα ρούχα καθώς και τα ρούχα του έχουν άμεση επίδραση στην ψυχολογία του. Η σύγχρονη κοινωνία κατακλύζεται από κοινωνικά πρότυπα ενδυμασίας καθώς και από επικριτικές έως και ρατσιστικές συμπεριφορές που οφείλονται σε αυτά. Από την ενδυμασία και μόνο, μπορούμε να καταλάβουμε πολλά για κάθε άνθρωπο. Τα ρούχα προσδίδουν στον άνθρωπο ασφάλεια, άνεση, αυτοπεποίθηση, σεξαπίλ. Με την κατάλληλη επιλογή ρούχων και χρωμάτων μπορούμε να κάνουμε τη μέρα μας να κυλήσει πιο ευχάριστα. Κι αν και αυτό δεν πετύχει, μπορούμε φυσικά να πάμε για “shopping therapy”.

35 ΠΗΓΕΣ Βικιπαίδεια Η ενδυμασία διά μέσου των αιώνων Λαγάκου, Νέλλη Εκδόσεις Δωδώνη Έτος Έκδοσης: 1998 Για τις εικόνες:

36 ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΜΑΣ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΝΤΥΝΟΜΑΣΤΕ!

37 Εργασία των μαθητών: Μανδάνη Ειρήνη, Μοναστηριώτου Διαμαντίδου Αντιγόνη Νικοκυρίδης Σταύρος Πανταζίδου Τζένη Παπαποστόλου Ίριδα Πελτέκης Κων/νος Υπέυθυνες καθηγήτριες: Κα.Αγγέλου Βασιλική Κα.Σαλαμβά Δήμητρα

38 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κάθε χώρα έχει ως στόχο την οικονομική της ευημερία έτσι ώστε να επισπευστεί η πρόοδος της κοινωνίας. Γι’ αυτό το λόγο υπάρχουν πλήθος ανθρώπων που επιθυμούν να ασχοληθούν με την εξέλιξη του κλάδου αυτού. Η Οικονομία σχετίζεται άμεσα με πολλούς κλάδους όπως το εμπόριο, τη βιομηχανική ανάπτυξη και γενικότερα με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων.

39 Όπως προαναφέρθηκε πιο πάνω, πολλοί τομείς επηρεάζονται από την οικονομία. Ένας από αυτούς είναι και η μόδα. Η μόδα είναι σε άμεση επαφή με την καθημερινή ζωή των ανθρώπων καθώς φανερώνει την εξέλιξη της κοινωνίας, την ψυχοσύνθεση τους και τα ήθη και τα έθιμά της χώρας τους. Όλα αυτά είναι άρρηκτα συνδεδεμένα μεταξύ τους γιατί για να επιτευχθεί η εξέλιξη της μόδας είναι άκρως απαραίτητη και η συμβολή της οικονομίας.

40 ΠΕΡΙΟΧΟΜΕΝΑ 1η -2η διαφάνεια : Τίτλοι- Θέμα 3η – 4η διαφάνεια : Προβληματική 6η διαφάνεια : Οικονομία-μόδα 7η διαφάνεια : Ανταλλαγές ρούχων 8η – 9η διαφάνεια : Πρώτες ύλες ενδυμάτων 10η – 11η διαφάνεια : Καταναλωτισμός 12η – 13η διαφάνεια : Διαφήμιση 14η διαφάνεια : Τεχνολογία-οικονομία

41 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΔΑ Οικονομία : Η Οικονομία μπορεί να οριστεί επίσημα και γενικά ως το σύνολο των συνειδητών και συστηματικών ενεργειών των ανθρώπων, που διαβιούν σε κοινωνία και περιλαμβάνει την παραγωγή ,διανομή , ανταλλαγή και την κατανάλωση αγαθών και υπηρεσιών. Μόδα: Η Μόδα είναι η επικράτηση μιας ενιαίας αισθητικής και κοινωνικής αντίληψης σχετικά με την εξωτερική εμφάνιση του ατόμου(ένδυση, υπόδηση, κόμμωση) και την γενικότερη συμπεριφορά του, τον τρόπο ψυχαγωγίας, την διακόσμηση του σπιτιού και την διατροφή. 41

42 ΑΝΤΑΛΛΑΓΕΣ ΡΟΥΧΩΝ Στην Αρχαία εποχή όταν δεν υπήρχαν ακόμη τα νομίσματα,ως μέτρο αναφοράς στο εμπόριο ήταν τα φυτικά και ζωικά προϊόντα. Έτσι λόγω χάριν,κάποιοι αντάλλαζαν ρούχα από δέρμα ζωών με ρούχα από μαλλί ζωών. Δυστυχώς ο άκρατος καταναλωτισμός των ημερών μας παραμέρισε συνήθειες πρακτικές που εφάρμοζαν παλιότερα τα νοικοκυριά για να συντηρηθούν. Επίσης,μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο,Διεθνείς Οργανισμοί,όπως η «UNTRA» βοήθησαν πολύ την κατεστραμμένη Ελλάδα ,στέλνοντας ρουχισμό που μοιράζονταν στις πόλεις και τα χώρια. Την σημερινή εποχή η βοήθεια αυτή δίνεται σε χώρες του λεγόμενου 3ου κόσμου ,κυρίως στην Αφρική.

43 ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ Η πρώτη ύλη στην παραγωγή του έτοιμου ενδύματος είναι το ύφασμα, ενώ του πλεκτού είναι νήμα διάφορων τύπων. Στην παραγωγή ενδυμάτων περιλαμβάνονται οι κατηγορίες : Α)κατασκευή δερμάτινων , Β) κατασκευή δερμάτινων και συναφών εξαρτημάτων. Στην παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών υλών περιλαμβάνεται η κατηγορία : Κατασκευή πλεκτών ειδών και ειδών πλέξης κορσέ.

44 Η κατηγορία έτοιμου ενδύματος περιλαμβάνει τις εξής δραστηριότητες: α)κατασκευή ενδυμάτων εργασίας (στολές εργασίας, στρατιωτικές στολές, αστυνομικές, ιερατικές, πυροσβεστικές κλπ), β) εξωτερικά ενδύματα από υφαντά ή πλεκτά υφάσματα , μη υφαντά υφάσματα για άνδρες, γυναίκες, παιδιά, όπως παλτό, κουστούμια, φούστες, γ)εσώρουχα για άνδρες, γυναίκες, παιδιά, δ)άλλα ενδύματα και συναφή εξαρτήματα όπως ενδύματα για βρέφη ,αθλητές, καπέλα, γάντια, ζώνες, φουλάρια, γραβάτες κτλ.

45 ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

46 Η κατηγορία έτοιμου ενδύματος είναι σημαντικότερη από πλευράς αριθμού επιχειρήσεων .Στον υποκλάδο της πλεκτικής δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις ειδών καλτσοποιίας και υποδημάτων από υφαντικές ύλες, πλεκτών, πουλόβερ, ζακετών.

47 ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Η διαφήμιση σήμερα είναι μια τεράστια παγκόσμια βιομηχανία δισεκατομμυρίων ευρώ αλλά άρχισε ως ένα ταπεινό εγχείρημα στις εφημερίδες του 17ου αιώνα. Οι πρώτες διαφημίσεις αφορούσαν απλώς περιγραφές των αντικειμένων προς πώληση. Αλλά όλα άλλαξαν με τις εξελίξεις της τεχνολογίας του 19ου αιώνα καθώς μπορούσαν να προστεθούν εικόνες και να χρησιμοποιήσουν χρώματα. Καθώς ο σκοπός της διαφήμισης είναι ουσιαστικά η πώληση προϊόντων, δεν ασχολείται με τα άλλα μηνύματα που μεταφέρονται στο κοινό.

48 Η διαφήμιση αποτελεί βασικό εξελικτικό παράγοντα για την οικονομία μιας χώρας;
Η διάκριση μιας χώρας στο διεθνή οικονομικό στίβο εξαρτάται από διάφορους εσωτερικούς παράγοντες που αποτελούν και την ιδιοσυστασία του κράτους αυτού. Τέτοιο παράγοντας είναι το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο, το αποθεματικό του σε μεταλλεύματα, η βιομηχανία του. Σήμερα όμως ο ρυθμιστής ,θα λέγαμε , της οικονομικής ζωής ενός τόπου, είναι η διαφήμιση.

49 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η κατασκευή των ενδυμάτων περιλαμβάνει 2 διαφορετικές τεχνολογίες. Α)Κατασκευή εξωτερικού ενδύματος και Β)Κατασκευή εσωρούχων, καλτσών , πλεκτών. Η διαφορετική τεχνολογία που ακολουθείται έχει σαν αποτέλεσμα την ανάπτυξη 2 διαφορετικών κλάδων ,του κλάδου των ενδυμάτων από ύφασμα και τον κλάδο του πλεκτού.

50 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Από τα παραπάνω λοιπόν καταλαβαίνουμε ότι οι ανταλλαγές των ρούχων συνεχώς εξελίσσονται ανάλογα με την εξέλιξη της οικονομίας Επίσης παρατηρούμε ότι οι πρώτες ύλες των ρούχων αλλάζουν από εποχή σε εποχή και ανάλογα με τις ανάγκες των ανθρώπων. Ακόμη είναι φανερό ότι ο καταναλωτισμός στις μέρες μας παίζει καθοριστικό ρόλο στις ζωές των ανθρώπων. Αυτό συμβαίνει γιατί οι άνθρωποι στη σημερινή εποχή έχουν αποκτήσει μια νοοτροπία βασισμένη στην ιδέα ότι τα υλικά αγαθά φέρνουν την ευτυχία. Επιπλέον η διαφήμιση έχει άμεσο σκοπό την προώθηση των ρούχων και την οικονομική ευμάρεια κάθε χώρας. Καθοριστικό ρόλο στον τομέα της διαφήμισης αποτελούν και τα τεχνολογικά επιτεύγματα. Τέλος, διαπιστώνουμε ότι η τεχνολογία παίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόοδο της οικονομίας της μόδας

51 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Google (εικόνες)

52 Α ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΜΑΣ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ “ΠΡΑΣΙΝΑ ΡΟΥΧΑ” ΜΑΓΓΙΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
ΠΡΟΣΗΛΙΑΚΟΣ ΑΡΗΣ ΜΙΧΕΛΗ ΜΑΡΙΛΙΑ ΜΑΛΓΑΡΙΝΟΥ ΜΑΡΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΛΥΔΙΑ ΠΑΡΑΣΧΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Συντονίστριες ΑΓΓΕΛΟΥ Β. ΣΑΛΑΜΒΑ Δ. 52

53 ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η έρευνα που έγινε αφορούσε στην επιρροή που δέχεται το περιβάλλον από την εκμετάλλευση των πρώτων υλών του για την παραγωγή ενδυμάτων. Ενδιαφέρουσες ήταν οι μελέτες που ασχολούνται με τις αρνητικές επιπτώσεις της βιομηχανίας των ρούχων στην χλωρίδα και την πανίδα ενός οικοσυστήματος. Πήραμε περισσότερες πληροφορίες που αφορούσαν στην ανακύκλωση και την εξοικονόμηση ενέργειας και, γενικότερα, με τους τρόπους με τους οποίους μπορούν οι άνθρωποι να συμβάλλουν στην προσπάθεια για να βελτιωθεί η κατάσταση του περιβάλλοντος, η οποία είναι κρίσιμη και επιδεινώνεται με τον καιρό. Επίσης, μάθαμε ότι οι περισσότεροι καλλιτέχνες επηρεάζονται έντονα από την φύση και το περιβάλλον για τη σύνθεση των δημιουργιών τους. Έτσι καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως η φύση και τα στοιχεία της συμβάλλουν άμεσα στη εξέλιξη της μόδας και την επέκταση της βιομηχανίας των ενδυμάτων. Τέλος ευαισθητοποιημένοι από την έρευνα της εργασίας μας αναζητήσαμε την διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί για να μετατραπούν τα χρώματα σε οικολογικά ώστε να βοηθηθεί το περιβάλλον.

54 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΙΤΛΟΣ: Τα ρούχα μας αυτοί οι άγνωστοι
ΥΠΟΤΙΤΛΟΣ: Πράσινα Ρούχα ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ (κύρια κεφάλαια της εργασίας)‏ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ

55 Κεφάλαιο 1ο : ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η ερεύνα που κάναμε ήταν κυρίως διαδικτυακή,βιβλιογραφική,ερμηνευτική και περιγραφική.Η εργασία μας εντάσσεται στο πεδίο της αειφόρου ανάπτυξης και περιβάλλοντος.Σαν στόχους έχει την πληροφόρηση για το πώς επηρεάζεται το περιβάλλον από την εκμετάλευση των πρώτων υλών του για την παραγωγή ενδυμάτων. Κύρια μέριμνά μας είναι η ευαισθητοποίηση των ανθρώπων για να καταπολεμηθεί η αυξημένη επιρροή του περιβάλλοντος που είναι σημαντικό πρόβλημα. Τέλος, προσδοκία μας είναι η ενημέρωση ώστε να χρησιμοποιούνται υλικά φιλικά προς το περιβάλλον για την παραγωγή ενδυμάτων. `

56 Κεφάλαιο 2ο : Πώς επηρεάζει η τεχνολογία το εμπόριο ενδυμάτων;
Κεφάλαιο 2ο : Πώς επηρεάζει η τεχνολογία το εμπόριο ενδυμάτων; Ο τρόπος παραγωγής διαχείρησης, τροποποίησης και κατασκευής του ρούχου είναι συνδεδεμένος με την τεχνολογική δυνατότητα του ανθρώπου. Από την βαφή υφασμάτων στην αρχαία Αίγυπτο, μέχρι την κατασκευή των πρώτων συνθετικών ινών στο εργαστήριο μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο τα πειράματα στην τεχνολογία, βελτίωσαν τη φόρμα του ρούχου και την αυτοματοποίηση στις τεχνικές κατασκευής των ενδυμάτων, περνώντας από την ατομική παραγωγή στην μαζική. Στις μέρες μας, η βιομηχανία ειδών ρουχισμού αποτελεί οικονομική δύναμη. Ένα ριζοσπαστικό κομμάτι της μόδας πειραματίζεται με τη διάδραση ρούχου και τεχνολογίας. Εφαρμόζοντας τα τελευταία τεχνολογικά επιτεύγματα τόσο στο επίπεδο του σχεδίου, όσο και στην παραγωγή πρωτοποριακών δημιουργημάτων, η μόδα σήμερα εξερευνά όχι μόνο αισθητικά αλλά και ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα (όπως η χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, η ελευθερία του δημιουργού με χρήση προσωπικών στοιχείων παραγωγής κτλ.)‏

57 Εφαρμόζοντας νέους τρόπους συνύπαρξης αναμορφώνουμε ένα πεδίο που αμφισβητούσε τα όρια του σχεδιασμού, τη χρήση και την χρησιμότητα του ρούχου. Μέσω της τεχνολογίας οι λειτουργίες του ρούχου αυξάνονται και βρίσκουμε νέες. Η εναλλακτική χρήση της τεχνολογίας στο σχεδιασμό και την παραγωγή του ρούχου διαμορφώνει 4 κατηγορίες :τονωτικής, ομαλοποίηση, αναδιαμόρφωσης και ενίσχυσης. Έχουμε τα ηλεκτρονικά υφάσματα που συνδέονται με ψηφιακά στοιχεία. Δίνει δηλαδή στο ρούχο νέες τεχνολογικές δυνατότητες (διαδραστικά ρούχα που υπήρχαν στα εργαστήρια)‏

58 Πώς το εμπόριο ρούχων επηρεάζει τη χλωρίδα και πανίδα του περιβάλλοντος;
Τα περιβαλλοντικά ζητήματα στον τομέα της κλωστοϋφαντουργίας. Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της παραγωγής κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων είναι σημαντικές. Ξεκινούν με τη χρήση φυτοφαρμάκων κατά την καλλιέργεια των φυσικών ινών ή των εκπομπών κατά την παραγωγή συνθετικών ινών. Από εκείνη τη στιγμή μια σειρά από διαδικασίες εφαρμόζεται με χιλιάδες διαφορετικές χημικές ουσίες, από την επεξεργασία των ινών έως το τελικό στάδιο.

59 Τα περιβαλλοντικά προβλήματα συνδέονται συνήθως με τη ρύπανση του νερού που προκαλείται από την απόρριψη ανεπεξέργαστων λυμάτων. Μερικά από τα απόβλητα είναι τοξικά και απειλούν την υδρόβια ζωή και την ποιότητα του νερού. Επίσης, σημαντικό είναι η εκπομπή οργανικών ενώσεων, υπερβολικών θορύβων ή οσμών και η ασφάλεια του χώρου εργασίας.

60 Πώς επηρεάζει η τεχνολογία το εμπόριο ενδυμάτων;
Πώς επηρεάζει η τεχνολογία το εμπόριο ενδυμάτων; Ο τρόπος παραγωγής διαχείρησης, τροποποίησης και κατασκευής του ρούχου είναι συνδεδεμένος με την τεχνολογική δυνατότητα του ανθρώπου. Από την βαφή υφασμάτων στην αρχαία Αίγυπτο, μέχρι την κατασκευή των πρώτων συνθετικών ινών στο εργαστήριο μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο τα πειράματα στην τεχνολογία, βελτίωσαν τη φόρμα του ρούχου και την αυτοματοποίηση στις τεχνικές κατασκευής των ενδυμάτων, περνώντας από την ατομική παραγωγή στην μαζική. Στις μέρες μας, η βιομηχανία ειδών ρουχισμού αποτελεί οικονομική δύναμη. Ένα ριζοσπαστικό κομμάτι της μόδας πειραματίζεται με τη διάδραση ρούχου και τεχνολογίας. Εφαρμόζοντας τα τελευταία τεχνολογικά επιτεύγματα τόσο στο επίπεδο του σχεδίου, όσο και στην παραγωγή πρωτοποριακών δημιουργημάτων, η μόδα σήμερα εξερευνά όχι μόνο αισθητικά αλλά και ευρύτερα κοινωνικά ζητήματα (όπως η χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, η ελευθερία του δημιουργού με χρήση προσωπικών στοιχείων παραγωγής κτλ.)

61 Εφαρμόζοντας νέους τρόπους συνύπαρξης αναμορφώνουμε ένα πεδίο που αμφισβητούσε τα όρια του σχεδιασμού, τη χρήση και την χρησιμότητα του ρούχου. Μέσω της τεχνολογίας οι λειτουργίες του ρούχου αυξάνονται και βρίσκουμε νέες. Η εναλλακτική χρήση της τεχνολογίας στο σχεδιασμό και την παραγωγή του ρούχου διαμορφώνει 4 κατηγορίες :τονωτικής, ομαλοποίηση, αναδιαμόρφωσης και ενίσχυσης. Έχουμε τα ηλεκτρονικά υφάσματα που συνδέονται με ψηφιακά στοιχεία. Δίνει δηλαδή στο ρούχο νέες τεχνολογικές δυνατότητες (διαδραστικά ρούχα που υπήρχαν στα εργαστήρια)

62 Πώς το εμπόριο ρούχων επηρεάζει τη χλωρίδα και πανίδα του περιβάλλοντος;
Τα περιβαλλοντικά ζητήματα στον τομέα της κλωστοϋφαντουργίας. Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις της παραγωγής κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων είναι σημαντικές. Ξεκινούν με τη χρήση φυτοφαρμάκων κατά την καλλιέργεια των φυσικών ινών ή των εκπομπών κατά την παραγωγή συνθετικών ινών. Από εκείνη τη στιγμή μια σειρά από διαδικασίες εφαρμόζεται με χιλιάδες διαφορετικές χημικές ουσίες, από την επεξεργασία των ινών έως το τελικό στάδιο.

63 Τα περιβαλλοντικά προβλήματα συνδέονται συνήθως με τη ρύπανση του νερού που προκαλείται από την απόρριψη ανεπεξέργαστων λυμάτων. Μερικά από τα απόβλητα είναι τοξικά και απειλούν την υδρόβια ζωή και την ποιότητα του νερού. Επίσης, σημαντικό είναι η εκπομπή οργανικών ενώσεων, υπερβολικών θορύβων ή οσμών και η ασφάλεια του χώρου εργασίας.

64 Πώς τα Μ.Μ.Ε. μπορούν να επηρεάσουν την οικολογική συνείδηση των ανθρώπων ώστε να ελαττωθεί η εκμετάλλευση της φύσης για την παραγωγή ενδυμάτων? Με απλά λόγια το ζήτημα με τα ΜΜΕ στα δελτία ειδήσεων και τις τηλεμαχίες πολιτικών αρχηγών σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος είναι τα παρακάτω: 1)Υποθέτουν ή δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά λόγω διάθεσης ελάχιστου χρόνου, ότι μιλούν σε ήδη "ενημερωμένα" και "αντιλαμβανόμενα" άτομα. 2) Προβάλλουν αποσπασματικά μέτρα ή πολιτικές που δεν εφαρμόζονται. 3) Η προβολή γίνεται σε μορφή "σλόγκαν" ή η έμφαση δίνεται σε άλλο παρεμφερές θέμα. Στις μέρες μας, ολοένα και μεγαλύτερο τμήμα της επικοινωνίας διαμεσολαβείτε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ειδικά τα ηλεκτρονικά (Τηλεόραση, Διαδίκτυο κ.λ.π.) με αποτέλεσμα αυτά να αποτελούν χώρους συγκέντρωσης τεράστιας εξουσίας. Οι ανθρώπινες κοινωνίες πάντως δεν μπορούν παρά να τους αναγνωρίσουν ένα καθοριστικό ρόλο αφού αυτά διοχετεύουν με σωστό ή λάθος τρόπο τις πληροφορίες για τα θέματα που αφορούν και επηρεάζουν όλους. Ένα από τα θέματα αυτά είναι και η κατάσταση και προστασία του περιβάλλοντος.

65 4) Δεν πληροφορούν και δεν ή παρουσιάζουν πρόχειρα προγράμματα προστασίας, ενώ παραμελούν την έννοια της πρακτικής λύσης. 5) Προκαλούν αντίδραση σε ψυχολογικό επίπεδο. χωρίς να έχουν την δυνατότητα να επεξηγήσουν και να καθησυχάσουν τον πολίτη. 6) Προσφέρουν πολιτική της αγοράς (αυτό που θέλει κόσμος) και όχι πολιτική καθήκοντος (αυτό που έχει ανάγκη ο κόσμος). 7) Επειδή πολλοί περιβαλλοντολόγοι αναφέρονται στο "αναπτυξιακό αδιέξοδο", ενώ οι πολιτικοί προτάσσουν στις ομιλίες τους την ανάπτυξη, δημιουργείται στους πολίτες η λανθασμένη εντύπωση πως η οικολογία στρέφεται εναντίον οποιασδήποτε μορφής ανάπτυξης. Αυτό το θέμα είναι από εξαιρετικά σοβαρό γιατί καθώς στην εποχή μας έχουμε συνδέσει την ανάπτυξη με την ευημερία, δημιουργείται η λανθασμένη εντύπωση πως η προστασία του περιβάλλοντος συνεπάγεται απώλεια της ευημερίας.

66 Ποιος είναι ο ρόλος της περιβαλλοντικής πληροφόρησης:
To ζητούμενο από την περιβαλλοντική πληροφόρηση και πολιτική, είναι η λήψη μέτρων και η ευαισθητοποίηση του πολίτη ως προς τέσσερα βασικά σκέλη: α. Ενεργοποίηση της ατομικής συμπεριφοράς ώστε να εναρμονίζεται με την εξοικονόμηση ενέργειας και φυσικών πόρων. β. Διαμόρφωση νέων περιβαλλοντικών κριτηρίων και πολιτικών για την επιλογή καταναλωτικών προϊόντων. Πολιτικές καθαρής παραγωγής και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. γ. Ενσωμάτωση στα προγράμματα των νέων επιστημονικών ερευνών σε θέματα που άπτονται του αναπτυξιακού μοντέλου. Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η ενσωμάτωση του περιβαλλοντικού κόστους στον εθνικό προϋπολογισμό. δ. Διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης και ενός νέου συνολικού και συνθετικού τρόπου σκέψης.

67 Ποια είναι η πρόκληση της οικολογικής επικοινωνίας:
Η απάντηση είναι μια και μοναδική και εφαρμόζεται από χρόνια στην Ε.Ε.. Η ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής διάστασης σε όλα τις πολιτικές, οικονομικές, επιχειρηματικές δράσεις. Ενσωμάτωση του περιβαλλοντικού κριτηρίου σε όλες τις οικονομικές, πολιτικές, επιμορφωτικές και ψυχαγωγικές εκπομπές των M.M.E. Μόνο τότε θα έχουμε προσεγγίσει την έννοια της Βιώσιμης Ανάπτυξης και της Αειφορίας. Όλοι έχουμε υποχρέωση: δημοσιογράφοι, πολιτικοί, επιστήμονες, και γενικά όσοι είναι διαμεσολαβητές μεταξύ των Μ.Μ.Ε. και της Κοινής Γνώμης, δεν πρέπει να είμαστε ουδέτεροι, αλλά ενεργοί πολίτες. Το οφείλουμε στο όνομα της Δημοκρατίας και της Αειφορίας.

68 Πώς η ανακύκλωση ρούχων μπορεί να ωφελήσει το περιβάλλον και με ποιους τρόπους μπορούμε να εξοικονομήσουμε ενέργεια Fashionista με οικολογική συνείδηση! Οι κανόνες της ανακύκλωσης, το οικολογικό σπίτι, τα second hand καταστήματα με ρούχα, Υπερθέρμανση του πλανήτη, κλιματικές αλλαγές, φαινόμενο του θερμοκηπίου, εξαφάνιση των δασών και μόλυνση της ατμόσφαιρας: όλα προβλήματα που είναι υπαρκτά και μας επηρεάζουν καθημερινά.! Μπορείς να αλλάξεις τις καθημερινές σου συνήθειες και αποκτώντας οικολογικό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής. O oδηγός για να γίνεις μια fashionista με οικολογική συνείδηση. Ξεκινώντας απ' την γκαρνταρόμπα σου...

69 Α. Αγόρασε second hand ρούχα
Α. Αγόρασε second hand ρούχα! Στην εποχή μας οι ενεργειακοί πόροι λιγοστεύουν και η δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης ακόμα και στον χώρο της μόδας είναι επιτακτικής ανάγκης. Η αγορά second hand ρούχων είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους ανακύκλωσης. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η μείωση του όγκου των σκουπιδιών που καταλήγουν στις χωματερές, ενώ παράλληλα εξοικονομούνται πόροι και ενέργεια. Β. Αγόρασε προϊόντα που έχουν δημιουργηθεί χωρίς τη χρήση δέρματος ή ζωικών ιστών. Μια λύση για παράδειγμα είναι τα παπούτσια και οι τσάντες που είναι κατασκευασμένες από “φυτικό δέρμα” (καουτσούκ από τον Αμαζόνιο) ή άλλα ανακυκλωμένα ή τεχνητά υλικά.

70

71 Γ. Γίνε οπαδός της “ηθικής μόδας” και υποστήριξε εταιρείες με προϊόντα που έχουν παραχθεί με σεβασμό προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Το ήξερες ότι υπάρχουν σχετικές πιστοποιήσεις για το Βιολογικό και το Δίκαιο Εμπόριο; Με τις επιλογές σου μπορείς ναΓ. Γίνε οπαδός της “ηθικής μόδας” και υποστήριξε εταιρείες με προϊόντα που έχουν παραχθεί με σεβασμό προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον. Το ήξερες ότι υπάρχουν σχετικές πιστοποιήσεις για το Βιολογικό και το Δίκαιο Εμπόριο; Με τις επιλογές σου μπορείς να ενθαρρύνεις και να ασκήσεις πίεση σε όλες τις εταιρείες, ώστε να λάβουν την πιστοποίηση. Δ. Έχεις ακούσει τον όρο Fair Trade Certified; Είναι ένα οργανωμένο κίνημα που προωθεί τα πρότυπα εργασίας σε διεθνές επίπεδο (όπως λογικά ωράρια εργασίας, κατάργηση παιδικής εργασίας, το δικαίωμα στο συνδικαλισμό, ένα δίκαιο μισθό διαβίωσης), την οικολογία και την κοινωνική πολιτική σε τομείς που συνδέονται με την παραγωγή αγαθών. Το Δίκαιο Εμπόριο επικεντρώνεται κυρίως στις εξαγωγές από τις αναπτυσσόμενες χώρες στις ανεπτυγμένες. Δείξε ενδιαφέρον και απόκτησε γνώσεις για τις οργανώσεις πιστοποίησης δίκαιου εμπορίου όπως η FLO, η IFAT και η Transfair. ενθαρρύνεις και να ασκήσεις πίεση σε όλες τις εταιρείες, ώστε να λάβουν την πιστοποίηση.

72 Οικολογικά ρούχα και τα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται
Με τον όρο οικολογικά ρούχα, αναφερόμαστε στα ρούχα εκείνα που χρησιμοποιούν υφάσματα και υλικά τα οποία έχουν δημιουργηθεί σύμφωνα με τα πρότυπα βιολογικής γεωργίας. Συνήθως τα ενδύματα αυτά κατασκευάζονται από βαμβάκι, μαλλί, μετάξι από σόγια, κάνναβη, γιούτα (φυτικές κλωστικές ίνες), ραμί (ινδικό φυτό) ,ή μπαμπού. Γιατί προτιμώνται όμως τα συγκεκριμένα υλικά; Συγκεκριμένα μπορούμε να παραθέσουμε τα στοιχεία κάποιων από αυτά που τα κάνουν οικολογικά. Βαμβάκι Το οργανικό βαμβάκι είναι φιλικό προς το περιβάλλον σε σύγκριση με το κανονικό βαμβάκι καθώς δεν χρησιμοποιούνται χημικά και φυτοφάρμακα για την παραγωγή του.

73 Μαλλί Σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα είναι λίγο περίπλοκα καθώς σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι συνθήκες ζωής του ζώου από το οποίο το έχουμε πάρει. Παρόλα αυτά εάν υπάρχει υπευθυνότητα μιλάμε για ένα πολύ καλής ποιότητας υλικό. Κάνναβη Ο οικολογικός αντίκτυπος της κάνναβης είναι ο μικρότερος σε σύγκριση με κάθε φυτικό οργανισμό που χρησιμοποιείται για ύφασμα. Αναπτύσσεται γρήγορα και χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη μέριμνα και φροντίδα.

74 Μπαμπού Το ύφασμα από μπαμπού παράγεται μέσω μιας ιδιαίτερης διαδικασίας υδρόλυσης και λεύκανσης. Είναι φιλικό προς το περιβάλλον καθώς πρόκειται για «ανανεώσιμο» φυτό που μεγαλώνει γρήγορα και καταστρέφεται πολύ δύσκολα. Επίσης μεγάλη αξία έχει το γεγονός πως πρόκειται για ύφασμα με αντιβακτηριδιακές ιδιότητες και βιοδιασπώμενο. Τα υλικά αυτά μπορεί να τα βρει κανείς και σε απλά ρούχα. Το γεγονός που τα κάνει οικολογικά είναι όπως προαναφέραμε, ο τρόπος που παράγονται. Όλα ξεκινάνε από τον τρόπο με τον οποίο οι βαμβακοπαραγωγοί συντηρούν τις καλλιέργειές τους. Το οργανικό βαμβάκι και η κάνναβη για παράδειγμα, είναι καλλιέργειες που κάνουν εξαιρετικά υφάσματα και εξαλείφουν την ανάγκη για χημικά στις καλλιέργειες. Αντίκτυπο βέβαια στο περιβάλλον έχουν και οι διαδικασίες επεξεργασίας των ρούχων. Συγκεκριμένα τα φυσικά χρώματα στα ρούχα προτιμώνται σε αντίθεση με τα χημικά από τις βαφές, ώστε να ελαττωθούν τα επίπεδα χημικών αποβλήτων.

75 Οικολογικά χρώματα Οι βιομηχανίες χρωμάτων, κάτω από την συνεχώς αυξανόμενη πίεση των καταναλωτών για προϊόντα φιλικά προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον, προχώρησαν στην παραγωγή χρωμάτων και βερνικιών "ήπιας χημείας", τα λεγόμενα υδατοδιαλυτά - οικολογικά προϊόντα. Τα προϊόντα αυτά χρησιμοποιούν ως διαλύτη το νερό και έτσι υπερέχουν σημαντικά, εν τούτοις αντιμετωπίσθηκαν από τους επαγγελματίες του κλάδου οικοδομών ως υποδεέστερα «ποιοτικά» Πέρα, όμως, από την όποια προκατάληψη, η παραγωγή υδατοδιαλυτών χρωμάτων και βερνικιών ήταν ένα σημαντικό βήμα, γιατί παραμέρισε τους επικίνδυνους διαλύτες και τα προϊόντα έγιναν αποδεκτά με ανακούφιση από τους συνειδητοποιημένους καταναλωτές. Όμως, στην πορεία φάνηκε ότι πάρα πολλά από αυτά περιέχουν συνθετικές πρώτες ύλες, δηλαδή πρώτες ύλες που παράγονται με τεχνητό τρόπο.

76 Συνεπώς, το ερώτημα παρέμεινε: Κατά πόσον αυτές οι συνθετικές πρώτες ύλες είναι συμβατές με τον ανθρώπινο οργανισμό; Λίγα χρόνια μετά την καθιέρωσή τους, επανήλθαν στο προσκήνιο οι γνώσεις για τα φυσικά βερνίκια και χρώματα, χωρίς καλά-καλά να είναι γνωστό τι, επακριβώς, σημαίνει ο όρος.

77 Ξεκινώντας από την Γερμανία και, στην πορεία, και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στις οποίες οι καταναλωτές είναι οργανωμένοι σε ισχυρές οικολογικές και καταναλωτικές οργανώσεις και με ανεπτυγμένη οικολογική συνείδηση, η διάδοση και η ζήτηση φυσικών προϊόντων έγινε με τα χρόνια πιο μαζική και πιο επιτακτική. Κάποιες βιομηχανίες, αρχικά μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, που παρήγαγαν από παλιά προϊόντα για την τοπική αγορά, με τις παραδοσιακές φυσικές πρώτες ύλες, αποφάσισαν να κάνουν την δική τους φυσική πρόταση γνωστή στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό. Έτσι ξεκίνησε σταδιακά η παραγωγή χρωμάτων και βερνικιών με τις παραδοσιακές συνταγές, από φυσικές πρώτες ύλες, όπως είναι το κερί μέλισσας, το λινέλαιο από τον λιναρόσπορο, το ξυλέλαιο από φλοιό καρύδας, οι φυσικές ρητίνες κωνοφόρων (ρετσίνι), τα αιθέρια έλαια από τον φλοιό εσπεριδοειδών, ο φυτικός καρναουβικός κηρός (καρναούμπα), χρωστικές από φυσικά ορυκτά κ.ά. Η αντοχή των υλικών αυτών, δοκιμασμένη από τον χρόνο, την αρμύρα, τους βαρείς χειμώνες και τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, φαίνεται να είναι η λύση για τον σύγχρονο άνθρωπο, αλλά και για το περιβάλλον, αφού τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι και ανανεώσιμα και πλήρως ανακυκλούμενα.

78 Τα χρώματα της φύσης που επηρεάζουν κατά εποχές τους σχεδιαστές ρούχων
Η Κρίστεν Στιούαρτ δημιούργησε αίσθηση όταν το φόρεσε στο εξώφυλλο της Βρετανικής Vogue για φωτογράφιση με την υπογραφή του Mario Testino.  Absolutely green. Σμαραγδί, κυπαρισσί λαδί όλες οι αποχρώσεις του πράσινου... Οι δωδεκάποντες  «μεταλλικές» γόβες του Yves Saint Laurent στις δύο αποχρώσεις του πράσινου, τραβούσαν τα βλέμματα σαν μαγνήτες. Tα super models προχωρούσαν με αυτοπεποίθηση πάνω στα τακούνια που είχαν τα χρώματα του emerald. Κλασικές αλλά και εντυπωσιακές είναι τα must παπούτσια του φετινού χειμώνα. Τα σκούρα βελούδινα πράσινα κοστούμια των Gucci είναι από τα ωραιότερα ρούχα της σεζόν. Όπως και τα πουκάμισα του ίδιου οίκου από ζορζέτα με βολάν. Το χρώμα που αποπνέει δροσιά, φρεσκάδα, αριστοκρατική φινέτσα αλλά και δυναμισμό παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Το πράσινο «βάφει» κοντά και μακριά φορέματα, παλτό, ταγέρ ,αξεσουάρ, ακόμη και αυτές τις τετράγωνες κλασικές δερμάτινες τσάντες της Chanel με ασημένια όμως αλυσίδα  και κούμπωμα.

79 Ο οίκος Alexander McQueen παρουσίασε δύο υπέροχα φορέματα σε σμαραγδί και κυπαρισσί. Το πρώτο από αραχνοΰφαντη μουσελίνα ,μακρύ επιβλητικό. Το δεύτερο στρέτς, καθημερινό με μακριά μανίκια και βαθύ ντεκολτέ. Η Vanessa Bruno σχεδίασε ευφάνταστες πλεκτές ζακέτες και πουλόβερ στις αποχρώσεις του πράσινου . Ο Balenciaga και ο Kenzo βγάζουν στους δρόμους κορίτσια με καταπράσινα φούτερ.

80 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ -Τα περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης οφείλονται και στην παραγωγή ρούχων με υλικά μη φιλικά προς το περιβάλλον. -Η πράσινη μόδα αποτελεί ένα φαινόμενο, το οποίο βασίζεται στην κατασκευή ρούχων από οικολογικά υλικά και είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο παγκοσμίως. Αντίθετα στην Ελλάδα η πράσινη μόδα βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο λόγω έλλειψης ενημέρωσης. -Ο πλανήτης είναι χώρος πολιτικά, οικονομικά, οικολογικά και πολιτισμικά ποικιλόμορφος και σε περιόδους κρίσεις πρέπει να μάθουμε να επαναπροσδιορίζουμε το τι είναι σημαντικό!

81 Βιβλιογραφία ΚΚΕΠΦΜΛΟ: Γιανναρού Λ., Κλωστική κάνναβη: ένα πολύτιμο φυτό με… λάθος όνομα, 2005, [on-line] Available: SSGSIYC: Swap shop, go shopping in your closet, 2011, [on-line] Available: POC: Patagonia, outdoor clothing, 2011, [on-line] Available: DΕΚΜΔ: Dolceta, εκπαιδευση καταναλωτών μέσω διαδικτύου, 2011, [on-line] Available: ΠΘΤΜΑΠΝΚΑ: Πρώτο θέμα, Τοξική μόλυνση από προμηθευτές nike και adidas στην Κίνα, 2011, [on-line] Available:

82 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

83 Διάσημοι οίκοι μόδας που επηρεάζουν την οικονομία των χωρών

84 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΣΤΟ ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

85 ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Α3
ΜΑΝΑΝΑ ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΙ ΜΑΤΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ, ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΧΟΙ ΚΑΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙ: ΜΑΤΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ


Κατέβασμα ppt "3o Γενικό Λύκειο Αλεξ/πολης Α’3"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google