Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΥΠΟ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ: ΜΠΡΑΚΑΤΣΟΥΛΑ ΧΡΗΣΤΟΥ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΜΠΟΓΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΥΠΟ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ: ΜΠΡΑΚΑΤΣΟΥΛΑ ΧΡΗΣΤΟΥ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΜΠΟΓΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΥΠΟ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ: ΜΠΡΑΚΑΤΣΟΥΛΑ ΧΡΗΣΤΟΥ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΜΠΟΓΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕΡΡΕΣ 2010

2 ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ VODAFONE ΚΑΙ COSMOTE ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ (ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ) ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤ’ ΕΠΕΚΤΑΣΗ Η ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΑΜΕΙΑΚΩΝ ΡΟΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Η χρησιμότητα της ανάλυσης των χρηματοοικονομικών δεικτών Η ανάλυση των χρηματοοικονομικών δεικτών μας παρέχει τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε την οικονομική κατάσταση της επιχείρησης καθώς και να συγκρίνουμε την αποδοτικότητά της σε σχέση με: Τη συνολική οικονομία Τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρηση Τους βασικότερους ανταγωνιστές του ίδιου του κλάδου Τον προηγούμενο βαθμό αποτελεσματικότητας της ίδιας της επιχείρησης

3 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Γεννιέται η ιδέα του κινητού τηλεφώνου, όταν οι επιστήμονες των AT&T(Cingular) συνειδητοποιούν ότι ένας πομπός μικρής εμβέλειας μπορεί να μεταμορφωθεί σε πομπό μεγάλης εμβέλειας συνδέοντας πολλές > ενός τοπικού δικτύου Ο Dr. Martin Cooper της Motorola κάνει το πρώτο τηλεφώνημα στον ανταγωνιστή του Joel Engel(AT&T Bell Labs) περπατώντας στους δρόμους της Νέας Υόρκης χρησιμοποιώντας το Motorola DynaTAC Αρχίζει η λειτουργία του πρώτου εμπορικού δικτύου κινητής τηλεφωνίας στο Τόκιο Έρχεται η δεύτερη γενιά κινητής τηλεφωνίας (2G) Ξεκινά η λειτουργία των 3G δικτύων τα οποία επιτρέπουν στους συνδρομητές να μεταφέρουν τεράστιες ποσότητες data ασύρματα και να κάνουν βιντεοκλήσεις. Ωστόσο κανένας δεν κάνει το τελευταίο. Η ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1992 Εμφάνιση της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα με την χορήγηση άδειας λειτουργίας από το κράτος στις Panafon (νυν Vodafone), πολυμετοχική εταιρεία με επικεφαλής την αγγλική Vodafone, και στην ιταλική Telestet (νυν TIM) Η Cosmote, συμφερόντων ΟΤΕ, γίνεται o τρίτος παίκτης της αγοράς Εμφανίζεται η Q, εταιρεία του ομίλου Φέσσα Η Q εξαγοράζεται από την TIM Λειτουργούν στη χώρα μας συσκευές, που καλύπτουν το 120,5% του ελληνικού πληθυσμού.

4 Ο ΚΛΑΔΟΣ ΣΗΜΕΡΑ Στη χώρα μας δραστηριοποιούνται τρεις πάροχοι, η COSMOTE, η VODAFONE και η WIND. Οι συνδέσεις των τριών εταιρειών κινητής φθάνουν τα 16 εκατομμύρια όταν ο πληθυσμός της χώρας αγγίζει τα 11 εκατομμύρια κατοίκους. Σε ετήσια βάση οι δαπάνες κινητού στην Ελλάδα ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ και ως ποσοστό του ΑΕΠ ανέρχονται σε 2,2%, αποτελώντας την 7η υψηλότερη επίδοση στον κόσμο. Η μεγάλη διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των περιθωρίων ανάπτυξης της αγοράς. Παρατηρείται μείωση στα κέρδη των εταιρειών, η οποία αποδίδεται: στην αύξηση της φορολογίας, στα μειωμένα τέλη τερματισμού κλήσης, στις χαμηλότερες χρεώσεις περιαγωγής που επιβλήθηκαν από την Ε.Ε., στη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης λόγω της κρίσης αλλά και στον έντονο ανταγωνισμό. Παρατηρείται μείωση στο μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη (ARPU) ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται ο μέσος χρόνος ομιλίας συνδρομητών {μικτό AMOU (σε λεπτά της ώρας)}, γεγονός που ευνοεί τους καταναλωτές. Εξέλιξη συνόλου συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας μέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη μέσος χρόνος ομιλίας συνδρομητών Πηγή: Εκτιμήσεις Αγοράς – ICAP – Εταιρείες του κλάδου

5 Η ταυτότητα των εταιρειών COSMOTE ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ: 1992 ΕΔΡΑ: Λ. Κηφισίας 44, Μαρούσι ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: VODAFONE ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ: 1998 ΕΔΡΑ: Τζαβέλα 1-3, , Χαλάνδρι ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:

6 Ανάλυση και σύγκριση των χρηματοοικονομικών καταστάσεων των δυο εταιρειών ΕΤΟΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ Κύκλος εργασιών ΕΤΟΣ ΚΑΘΑΡΟ ΚΕΡΔΟΣ ΚΑΘΑΡΟ ΚΕΡΔΟΣ COSMOTE VODAFONE

7 (ROE) ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΙΔΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΩΝ καθαρά κέρδη μετά φόρων / ίδια κεφάλαια ΕΤΟΣ ,5%43,7%38,6%34,7%35,5% ΚΑΘΑΡΟ ΚΕΡΔΟΣ ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΕΤΟΣ Κέρδη εις νέον ΕΤΟΣ ,1%21,9%16,5%30%25,9% ΚΑΘΑΡΟ ΚΕΡΔΟΣ ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ Δείκτης κυκλοφοριακής ρευστότητας Κυκλοφορούν ενεργητικό/Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ΕΤΟΣ ,670,811,021,230,80 1,151,592,200,660,8

8 Δείκτης κυκλοφοριακής ρευστότητας ΕΤΟΣ ,670,811,021,230,80 ΚΥΚΛΟΦΟ ΡΟΥΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙ ΚΟ ΒΡΑΧΥΠΡ ΟΘΥΠΟΧΡ ΕΩΣΕΙΣ ΕΤΟΣ ,151,592,200,660,8 ΚΥΚΛΟΦΟ ΡΟΥΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙ ΚΟ ΒΡΑΧΥΠΡ ΟΘΥΠΟΧΡ ΕΩΣΕΙΣ ΕΤΟΣ ΤΑΜΕΙΟ ΚΑΙ ΤΑΜΕΙΑΚΑ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ Δείκτης κυκλοφοριακής ταχύτητας του ενεργητικού Πωλήσεις/Ενεργητικό ΕΤΟΣ ,960,730,390,440,43 ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙ ΚΟ ΕΤΟΣ ,860,880,871,060,99 ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΗΤΙ ΚΟ

9 ΕΤΟΣ / 8,8= 41 ημέρες 9,8 = 37 ημέρες 8,9 = 41 ημέρες 4,5 = 81 ημέρες 4,4 = 83 ημέρες 365 /3= 121ημέρες 5,31= 69 ημέρες 6,18= 59 ημέρες 4,9= 74 ημέρες 4= 91 ημέρες Κυκλοφοριακή ταχύτητα των απαιτήσεων Πωλήσεις/Απαιτήσεις Δείκτης βιωσιμότητας Ίδια κεφάλαια/Συνολικές υποχρεώσεις ΕΤΟΣ ,5%53,4%27%33,1%36,8% ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ Συνολικές ΥΠΟΧΡΕΩ ΣΕΙΣ ΕΤΟΣ ,7%288,4397,8130%124,8% ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ Συνολικές ΥΠΟΧΡΕΩ ΣΕΙΣ

10 Δείκτης δανειακής επιβάρυνσης Δάνεια/Ενεργητικό ΕΤΟΣ ,7%21,4% ΔΑΝΕΙΑ ΕΝΕΡΓΗΤΙ ΚΟ ΕΤΟΣ ,7%50,1%70,9%64,3%46,7% ΔΑΝΕΙΑ ΕΝΕΡΓΗΤΙ ΚΟ η COSMOTE εξαγοράζει τις GLOBUL(Βουλγαρία), COSMOFON(Σκόπια) και COSMOROM(Ρουμανία) εξαγορά της εταιρίας ΓΕΡΜΑΝΟΣ από την COSMOTE ΕΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧ ΕΣ ΣΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΤΟΣ ΤΑΜΕΙΟ ΚΑΙ ΤΑΜΕΙΑΚΑ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ Μείωση της ρευστότητας λόγω της πτώσης των κερδών

11 ΕΤΟΣ ,7322,8694,6954,0183,716 ΕΝΕΡΓΗΤΙ ΚΟ ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΕΤΟΣ ,4351,3461,2511,7681,8 ΕΝΕΡΓΗΤΙ ΚΟ ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ Δείκτης οικονομικής μόχλευσης Ενεργητικό/ Ίδια κεφάλαια Μερίδιο αγοράςΜέσο μηνιαίο έσοδο ανά πελάτη

12 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ – ΣΧΟΛΙΑ Ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα έχει μεγάλο ανταγωνισμό, πράγμα που ανάγκασε τις εταιρείες να μειώσουν τις τιμές τους αυξάνοντας ταυτόχρονα την ποιότητα των υπηρεσιών τους. Η COSMOTE, παρά τον ανταγωνισμό, κατάφερε διαχρονικά να αυξήσει τόσο τις πωλήσεις όσο και τα κέρδη της. Η VODAFONE είχε μείωση τόσο στις πωλήσεις όσο και στα κέρδη της. Η COSMOTE διατηρεί σταθερά τη μερίδα του λέοντος στον αριθμό των συνδρομητών. Ενώ αρχικά η ρευστότητα της VODAFONE είναι μεγαλύτερη, γνωρίζει πτώση πιθανόν ως απόρροια τις πτώσης των κερδών της. Η COSMOTE διαχρονικά δε χαρακτηρίζεται από μεγάλη ρευστότητα. Μια μεγάλη διαφορά των δυο εταιρειών είναι το γεγονός ότι η μεν COSMOTE αποτελεί τη μητρική εταιρεία πολλών άλλων εταιρειών στο εξωτερικό, ενώ η VODAFONE δεν είναι παρά ένα κομμάτι μιας μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας η οποία όμως δεν έχει την βάση της στην Ελλάδα όπως η COSMOTE. Η VODAFONE στηρίζεται στα δικά της κεφάλαια και δανείζεται για να αυξήσει την ρευστότητα της. Η COSMOTE δανείζεται μεγάλα ποσά με σκοπό να τα επενδύσει για να επεκταθεί και σε άλλες χώρες. Το μέσο μηνιαίο έσοδο ανά συνδρομητή (ARPU) και των δυο εταιρειών μειώνεται, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται ο μέσος χρόνος ομιλίας συνδρομητή.


Κατέβασμα ppt "ΥΠΟ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ: ΜΠΡΑΚΑΤΣΟΥΛΑ ΧΡΗΣΤΟΥ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΜΠΟΓΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google