Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ένα εναλλακτικό εγχειρίδιο ιστορίας Μαθαίνοντας ο ένας από την ιστορική αφήγηση του άλλου: Παλαιστίνιοι και Ισραηλινοί Ένα εναλλακτικό εγχειρίδιο ιστορίας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ένα εναλλακτικό εγχειρίδιο ιστορίας Μαθαίνοντας ο ένας από την ιστορική αφήγηση του άλλου: Παλαιστίνιοι και Ισραηλινοί Ένα εναλλακτικό εγχειρίδιο ιστορίας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ένα εναλλακτικό εγχειρίδιο ιστορίας Μαθαίνοντας ο ένας από την ιστορική αφήγηση του άλλου: Παλαιστίνιοι και Ισραηλινοί Ένα εναλλακτικό εγχειρίδιο ιστορίας Μαθαίνοντας ο ένας από την ιστορική αφήγηση του άλλου: Παλαιστίνιοι και Ισραηλινοί

2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. Ιστορικό σημείωμα 2. Εκπαίδευση στο Ισραήλ 3. Το πρόγραμμα της PRIME 4. Παρουσίαση του εγχειριδίου 5. Επιβράβευση

3 Ιστορικό σημείωμα  1881  1881: Η πρώτη μαζική μετανάστευση Εβραίων στους Αγίους Τόπους  1937  1937:Η Βρετανία ανακοινώνει σχέδιο «μοιράσματος» των Αγίων Τόπων μεταξύ Εβραίων και Αράβων

4  1948  1948:1)Αποφασίζεται από τον ΟΗΕ η διαίρεση της Παλαιστίνης. 2)Οι Άραβες αρνούνται 3)Ο Μπεν Γκουριόν κηρύσσει την ανεξαρτησία του Ισραήλ 4)Ακολουθεί ο πρώτος αραβο- ισραηλινός πόλεμος 5)Νίκη Ισραηλινών 6) Παλαιστίνιοι πρόσφυγες

5  1967  1967:Πόλεμος των 6 ημερών Ήττα Αράβων και υπερδιπλασιασμός των εδαφών του Ισραήλ  1968  1968: Η Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης(PLO) απαιτεί την άμεση ίδρυση παλαιστινιακού κράτους

6  1987  1987: Ξεσπά η πρώτη Ιντιφάντα (παλαιστινιακή εξέγερση)  1993  1993:1)Συμφωνία του Όσλο μεταξύ της PLO και του Ισραήλ 2)Αποχώρηση των ισραηλινών στρατευμάτων από τη Δυτική Όχθη και τη Λωρίδα της Γάζας 3)Δημιουργία της Παλαιστινιακής Αρχής

7  2000  2000: Ξεσπά η δεύτερη Ιντιφάντα  2006  2006: Επιχείρηση «Καλοκαιρινή Βροχή»: Οι Ισραηλινοί εισβάλλουν και πάλι στη Γάζα  2008  2008: Φέτος οι Ισραηλινοί γιόρτασαν την 60ή επέτειο ίδρυσης του κράτους τους και οι Παλαιστίνιοι τη «Νάκμπα» (=καταστροφή)

8 Εκπαίδευση στο Ισραήλ Το εκπαιδευτικό σύστημα του Ισραήλ: 1. Αντανακλά το σύστημα ισχύος και την κυρίαρχη κουλτούρα που επικράτησαν στην περιοχή 2. Αντικατοπτρίζει τον εθνικιστικό χαρακτήρα του κράτους και την ασυμφωνία Εβραίων-Αράβων

9 Αραβικά σχολεία Μαθαίνουν να σέβονται τους άλλους Γνωρίζουν διαφορετικές όψεις των γεγονότων Εβραϊκά σχολεία Μονόπλευρη εικόνα των γεγονότων Έμφαση στον εβραϊκό εθνικισμό

10 Τα παραδοσιακά ιστορικά εγχειρίδια παρουσιάζουν Ιδεολογικός Μονολιθικές πλουραλισμός απόψεις μόνο στην στην αραβική Εβραϊκή πλευρά πλευρά

11  Καταφανής σε αυτά τα εγχειρίδια ο παθητικός ρόλος που αναθέτουν στους μαθητές  Το θέμα της ειρήνης μεταφέρεται ως απλή κατάθεση πληροφοριών Δεν ωθεί τους μαθητές στη συνεργασία με τους «άλλους» και τη σκέψη

12 Το πρόγραμμα της PRIME PRIME: Ινστιτούτο Έρευνας για την ειρήνη στη Μέση Ανατολή  Η PRIME δε λαμβάνει πολιτικές θέσεις  Εστιάζει σε έργα που βοηθούν στη διατήρηση της ειρήνης και την ίδρυση Παλαιστινιακού κράτους δίπλα στο Ισραήλ

13  Ένα από αυτά τα έργα είναι και το συγκεκριμένο εγχειρίδιο Το όλο πρόγραμμα εποπτεύθηκε από τους Sami Adwan και Dan Bar-On. Στην προσπάθεια τους βοήθησαν δυο καθηγητές ιστορίας

14 Αυτοί οι 4 επέλεξαν μια ομάδα από 6 παλαιστίνιους δασκάλους και 6 ισραηλινούς Οι δάσκαλοι και οι ιστορικοί ανέπτυξαν παράλληλες ιστορικές αφηγήσεις. Μια αφήγηση για τις απόψεις των Ισραηλινών και μια για των Παλαιστινίων

15 Αυτές μεταφράστηκαν στα εβραϊκά, τα αραβικά και τα αγγλικά και αποπειράθηκε η διδασκαλία τους σε σχολεία Προς το παρόν δεν υπάρχει συναίνεση για τη συγγραφή μιας ενιαίας αφήγησης. Με αυτή την προσπάθεια επιχειρείται οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τις αντιλήψεις της αντίθετης πλευράς

16 Δείγματα επιτυχίας του έργου θα αποτελούν:  Η μεγαλύτερη συμμετοχή ισραηλινών και παλαιστίνιων δασκάλων στη διδασκαλία του εγχειριδίου.  Η επίτευξη κοινής συναίνεσης για τις τελικές ισραηλινές και παλαιστινιακές αφηγήσεις και μεταφράσεις.

17  Η παρατήρηση πιο ανοικτής και ανεκτικής στάσης μεταξύ των μαθητών που διδάχθηκαν το κοινό ιστορικό εγχειρίδιο σε σύγκριση με εκείνους που ακολούθησαν τα παραδοσιακά ιστορικά κείμενα.  Θετικά σχόλια από τις αρχές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς σχετικά με τη χρήση του κοινού ιστορικού εγχειριδίου από τους μαθητές.

18 Παρουσίαση του εγχειριδίου

19 Εισαγωγή του βιβλίου Η μελέτη της ιστορίας σε καιρούς πολέμου: 1. Προσφέρει στους μαθητές μόνο μια πλευρά της ιστορίας «Τη δική τους» = «ΣΩΣΤΗ» 2. Η διδασκαλία είναι δογματική Δικαιολογεί τη μια πλευρά, Αμαυρώνει την άλλη

20 Οι συγγραφείς του εγχειριδίου πιστεύουν πως οι δάσκαλοι:  Μπορούν να συμβάλλουν στην ειρήνη  Να διδάξουν την αφήγηση της κάθε πλευράς  Να επιτρέψουν στους μαθητές να αμφισβητήσουν αυτά που μαθαίνουν, συλλογιζόμενοι και τις δυο αφηγήσεις

21 Το βιβλίο αναφέρεται σε 3 σημαντικά γεγονότα: 1. Τη δήλωση του Μπάλφουρ 2. Τον πόλεμο του Την παλαιστινιακή Ιντιφάντα του 1987

22 Σχεδιάστηκε έτσι ώστε σε κάθε σελίδα, ανάμεσα στις αφηγήσεις των Παλαιστινίων και των Ισραηλινών να υπάρχει ελεύθερος χώρος για τους μαθητές ώστε να γράψουν τα δικά τους σχόλια

23 Η δομή του είναι η ακόλουθη: Αφήγηση Ισραηλινών Για τους μαθητές Αφήγηση Παλαιστινίων

24 Κάθε αφήγηση είναι πλήρης και εντελώς ανεξάρτητη από την άλλη, σε σημείο που θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα ξεχωριστό εγχειρίδιο η κάθε μια. Η ισραηλινή αφήγηση ξεκινάει αμέσως την περιγραφή των γεγονότων. Η παλαιστινιακή παραθέτει στην αρχή μια μικρή σύνοψη για το τι θα ακολουθήσει:

25 Και οι δυο αφηγήσεις παραθέτουν στο τέλος κάθε ενότητας ένα γλωσσάρι με τις βασικότερες έννοιες και τη σημασία τους.

26 Και στις δυο αφηγήσεις συχνά μπορεί να συναντήσει κανείς χάρτες:

27 Πολύ συχνές είναι και οι γραπτές πηγές

28 Σε περιορισμένο αριθμό υπάρχουν και κάποιες οπτικές πηγές:

29 Επίσης πρέπει να παρατηρηθεί, πως δεν υπάρχουν πουθενά ερωτήματα και εργασίες για τους μαθητές, κάτι που είναι αναμενόμενο εφόσον δεν υπάρχει ενιαία αφήγηση των γεγονότων

30 Σημεία διαφωνιών Ο πόλεμος του 1948 Ισραηλινή αφήγηση Παλαιστινιακή αφήγηση Ο πόλεμος της H Καταστροφή Ανεξαρτησίας: «Νάκμπα» 1948: Οδήγησε στην Ονομάστηκε έτσι ανεξαρτησία λόγω των των Εβραίων αποτρόπαιων εγκλημάτων

31 Η οργάνωση Η «Χαγκάνα» «Χαγκάνα» ήταν ήταν επιθετική υπεύθυνη για οργάνωση, την προστασία ικανή να της εβραϊκής καταλάβει όλη κοινότητας. την Παλαιστίνη Βοηθούσε στην με το που άμυνα έφευγαν οι Βρετανοί

32 Επικεντρώνονται στην αραβική στην καταπίεση επίθεση με τις από τους απώλειες που Βρετανούς και επέφερε στον τους Εβραίους εβραϊκό που οδήγησε πληθυσμό στην εξέγερση των Αράβων

33 Η αραβική Η συμπεριφορά μετανάστευση των σιωνιστικών οφειλόταν στην συμμοριών απέλαση και δημιούργησε στους φόβους τον φόβο στους των ίδιων και όχι Άραβες,οι οποίοι λόγω ισραηλινών αναγκάστηκαν ενεργειών να φύγουν

34 Η πρώτη Ιντιφάντα 1987 Παλαιστινιακός Δημοφιλής εξέγερση πόλεμος, ο εναντίον του οποίος προήλθε καθεστώτος κατοχής. αναπάντεχα Αντιστασιακή κίνηση και πλήγωσε το Παλαιστινίων με αίσθημα στόχο την υπεροχής των απελευθέρωση της Εβραίων Παλαιστίνης

35 Επιβράβευση Για την προσπάθεια τους αυτή οι καθηγητές Sami Adwan και Dan Bar-On παρέλαβαν το βραβείο Victor J. Goldberg IIE για την Ειρήνη στη Μέση Ανατολή από τον αμερικανό πρεσβευτή Daniel Kurtzer


Κατέβασμα ppt "Ένα εναλλακτικό εγχειρίδιο ιστορίας Μαθαίνοντας ο ένας από την ιστορική αφήγηση του άλλου: Παλαιστίνιοι και Ισραηλινοί Ένα εναλλακτικό εγχειρίδιο ιστορίας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google