Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Αναπλ. Δ/ντης Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ Τεχνικός υπεύθυνος ΠΣΔ cti.gr «Υπηρεσίες συμμετοχικού ιστού από το Πανελλήνιο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Αναπλ. Δ/ντης Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ Τεχνικός υπεύθυνος ΠΣΔ cti.gr «Υπηρεσίες συμμετοχικού ιστού από το Πανελλήνιο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Αναπλ. Δ/ντης Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ Τεχνικός υπεύθυνος ΠΣΔ cti.gr «Υπηρεσίες συμμετοχικού ιστού από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο» Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών 4 η Ημερίδα Πληροφορικής, Πάτρα, 14 Ιουνίου 2010 Διοργάνωση: ΚΕΠΛΗΝΕΤ Αχαΐας Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Το Δίκτυο στην υπηρεσία της Εκπαίδευσης

2 σελίδα 2 Το περιβάλλον…  Γνώση: η κινητήρια δύναμη των οικονομιών. Μάθηση: το καύσιμο!  Οι διαδικασίες μάθησης δεν σταματούν ποτέ – Δια βίου μάθηση - Ολιστική μάθηση.  Το μέλλον των εκπαιδευτικών συστημάτων ή/και των εταιρειών εξαρτάται από την ικανότητά τους να διαχειρίζονται τη γνώση.  Το παραγωγικό μοντέλο εγκαταλείπει την ιεραρχική δομή και τείνει στην δικτυωτή.  Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών ως εργαλεία διαχείρισης της γνώσης είναι κρίσιμης σημασίας.  Κοινότητες εργασίας γεωγραφικά διασκορπισμένες, ανταλλάσσουν γνώσεις, ιδέες, εμπειρίες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των «πελατών» τους.

3 σελίδα 3 Κοινότητες Πρακτικής Πνεύμα συνοχής Αξία κοινωνικού κεφαλαίου Δίκτυα συνεργασίας Σχέσεις βασισμένες στην εμπιστοσύνη Κοινότητες Πρακτικής Παράγοντες ανάπτυξης στο νέο επιχειρησιακό μοντέλο: Μία φυλή που μαθαίνει να επιζεί Μια ομάδα μηχανικών που εργάζονται σε παρόμοια προβλήματα Οι εκπαιδευτικοί ενός σχολείου Οι εκπαιδευτικοί μίας ειδικότητας Ομάδες ανθρώπων που συμμετέχουν σε μία διαδικασία συλλογικής εκμάθησης, π.χ.

4 σελίδα 4 Το Web 2.0 και οι κοινότητες πρακτικής Τεχνολογία: Δρα ως συνδετήριος κρίκος μεταξύ των μελών της κοινότητας. Διαμορφώνει δραστικά τις βασικές μορφές επικοινωνίας, διάδρασης, και ανταλλαγής γνώσης στις Διαδικτυακές κοινότητες. Συνεργατική μάθηση: Κατασκευάζεται με οργανωμένες δραστηριότητες μάθησης και με τη χρήση διαλογικής διαδικασίας. Διαθέσιμες τεχνολογίες Web στις μαθησιακές κοινότητες: Ασύγχρονη και σύγχρονη τηλεκπαίδευση – Εικονικές τάξεις Δωμάτια συνομιλίας και Χώροι συζητήσεων (forums) Υπηρεσίες διαμοίρασης υλικού, ειδικά video (youtube, κλπ) Υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, myspace, κλπ) Συνεργατικά εργαλεία (blogs, wikis, folksonomies, κλπ) Web 2.0 όρος που περιγράφει μεταβαλλόμενες τάσεις στη χρήση του Web με την ενίσχυση της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της ασφαλούς ανταλλαγής πληροφοριών.

5 σελίδα 5 Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Το μεγαλύτερο δημόσιο δίκτυο σε έκταση και πλήθος χρηστών, στη χώρα. Διασυνδέει: σχολεία, >7.500 σχολικά τοπικά δίκτυα, διοικητικές μονάδες, 594 βιβλιοθήκες, 60 Γενικά Αρχεία του Κράτους, κλπ. Δίνει προσωποποιημένη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.Κλειστό εκπαιδευτικό ενδοδίκτυο – Η Ασφάλεια μαθητών πρωταρχικός στόχος. Αναπτύσσει, παρέχει και υποστηρίζει ηλεκτρονικές υπηρεσίες, ειδικά σχεδιασμένες για την Εκπαίδευση και τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Εκτεταμένη χρήση ανοικτού λογισμικού (open source) Παρέχει τον «κοινωνικό» χώρο και τα μέσα για τη δημιουργία Ελληνικών Εκπαιδευτικών Διαδικτυακών Κοινοτήτων

6 σελίδα 6 Βασικές Υπηρεσίες  Εγγραφή εκπαιδευτικών και μαθητών (register.sch.gr)  εκπαιδευτικοί  μαθητές  Σύνδεση στο δίκτυο Ευρυζωνικότητα  Υποστήριξη χρηστών (helpdesk.sch.gr) Τηλ

7 σελίδα 7 Δικτυακές Πύλες  Δικτυακή πύλη σχολείων & πύλη μαθητών (www.sch.gr, students.sch.gr)  Είσοδος στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες  Δομημένο περιεχόμενο για σχολεία, εκπαιδευτικούς μαθητές  Εκπαιδευτικός κατάλογος: περιεχόμενο σε υπηρεσίες ΠΣΔ (π.χ. ιστοσελίδες και ιστολόγια)  Ανακοινώσεις νέων και εκδηλώσεων  Ζωντανές Μεταδόσεις  Κανάλια RSS  Μοναδικοί επισκέπτες (Μάιος 2010)  Προώθηση ασφαλούς χρήσης διαδικτύου (internet-safety.sch.gr)

8 σελίδα 8  Ηλεκτρονική τάξη (eclass.sch.gr)  Ολοκληρωμένο εργαλείο ηλεκτρονικής διαχείρισης σχολικών μαθημάτων  Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές και υποστηρίζει:  Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού  Παράθεση εναλλακτικών εκπαιδευτικών πηγών  Ασκήσεις αυτοαξιολόγησης  Χρονοπρογραμματισμός διδασκόμενης ύλης  εγγεγραμμένοι Εκπαιδευτικοί από διαφορετικά σχολεία Τρέχον Σχολικό Έτος  2432 ηλεκτρονικά μαθήματα διαχείρισης τάξης, σε  698 συμμετέχοντα σχολεία από όλη τη χώρα Προηγούμενα Σχολικά Έτη, υποστηρίχθηκαν στην υπηρεσία:  : ηλεκτρονικά μαθήματα (σε 894 σχολεία)  : ηλεκτρονικά μαθήματα (σε σχολεία)  : ηλεκτρονικά μαθήματα (σε σχολεία)  Ψηφιακή Πλατφόρμα Υπ. Παιδείας Συνεργατικές Υπηρεσίες - Ηλεκτρονική Μάθηση

9 σελίδα 9  Σύγχρονη τηλεκπαίδευση (conf.sch.gr)  «Εικονικές τάξεις» : Αμφίδρομη οπτικοακουστική επικοινωνία, διαμοιρασμός υλικού και εφαρμογών, χρήση ασπροπίνακα, πλοήγηση στο Διαδίκτυο, κλπ.  Τηλεκπαιδεύσεις μεταξύ εκπαιδευτικών - τηλεσυναντήσεις σχολείων - τηλεδιασκέψεις με υπουργείο παιδείας, κλπ.  Εγγεγραμμένοι χρήστες  Ασύγχρονη τηλεκπαίδευση (e-elearning.sch.gr)  Πολλαπλές μορφές οργάνωσης μαθημάτων και περιεχομένου  Πολλαπλά εργαλεία επικοινωνίας και αυτοματοποιημένη καταγραφή αποριών  Εύχρηστος οδηγός δημιουργίας και διαχείρισης μαθημάτων  Παρακολούθηση δραστηριότητας εκπαιδευομένων και αξιολόγησή τους  Επαναχρησιμοποίηση περιεχομένου (SCORM)  Πλήθος μαθημάτων206  Εκπαιδευτικοί μέλη της υπηρεσίας7.309  Δημιουργοί μαθημάτων – εκπαιδευτές239  Υλοποίηση με ΕΛ/ΛΑΚ (moodle) Συνεργατικές Υπηρεσίες - Ηλεκτρονική Μάθηση

10 σελίδα 10 Συνεργατικές Υπηρεσίες - Blogs  Εκπαιδευτικά Ιστολόγια (blogs.sch.gr)  Εκπαιδευτική χρήση:  Ως πίνακες ανακοινώσεων  Ως μέσα καθοδήγησης με την ανάρτηση οδηγιών  Ως μέσα παρότρυνσης για προβληματισμό και διάλογο  Ως συνεργατικά εργαλεία  Ως ιστότοποι δημοσιότητας  Στατιστικά στοιχεία:  ιστολόγια, ενεργά >200  Μοναδικοί επισκέπτες ανά μήνα >  Αναβαθμίσεις:  Του database server (έγινε)  Στην έκδοση wordpress 2.9 (μέσα στο καλοκαίρι)  Προσθήκη buddypress (κοινωνική δικτύωση) WordPress MU

11 σελίδα 11  BuddyPress: Σύνολο από plugins που μετατρέπουν το Wordpress MU σε μια πλήρως λειτουργική πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.  Επιτρέπει στα μέλη να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, μέσα σε ένα περιβάλλον multi-blogging.  Παρέχει όλες τις δυνατότητες λειτουργίας ηλεκτρονικών κοινοτήτων. Συνεργατικές Υπηρεσίες – Κοινότητες  Παραδείγματα Εκπαιδευτικών sites με buddypress:

12 σελίδα 12 Χαρακτηριστικά BuddyPress:  Εκτεταμένο προφίλ: Επιτρέπει τη δημιουργία επιπλέον πεδίων για το προφίλ κάθε μέλους. Τα μέλη επιλέγουν ποιες πληροφορίες θα μοιραστούν με την κοινότητα.  Προσωπικά Μηνύματα: Επιτρέπει στα μέλη να επικοινωνούν μεταξύ τους απευθείας.  Φίλοι (Friends): Τα μέλη μπορούν να δημιουργήσουν λίστες των φίλων τους, όπως στο Facebook και το Ning.  Κοινότητες (Groups): Τα μέλη μπορούν να δημιουργούν κοινότητες (ιδιωτικές, δημόσιες, κρυφές) για να μοιράζονται πληροφορίες για θεματικές περιοχές που τους ενδιαφέρουν.  Συναθροιστής δραστηριοτήτων (Activity Stream): Καταγράφει τη δραστηριότητα κάθε μέλους (π.χ. νέοι φίλοι, νέες αναρτήσεις, νέα σχόλια, νέα κοινότητα, κλπ), τη δραστηριότητα κάθε κοινότητας όπως και τη συνολική δραστηριότητα όλου του δικτύου.  Καταγραφή δραστηριότητας ιστολογίων (Blog Tracking): Καταγράφει τη δραστηριότητα υφιστάμενων ιστολογίων (π.χ. αναρτήσεις, σχόλια) και τη δημιουργία νέων ιστολογίων, σε ολόκληρο το δίκτυο.  Wiki’s: Δημιουργία συνεργατικών χώρων, στα οποία τα μέλη μπορούν να γράφουν μαζί. Έτσι, διευκολύνεται η συνεργασία πολλών ατόμων για τη συγγραφή ενός έργου.  Αγορές (Forums): Επιτρέπει στις κοινότητες να δημιουργούν και να διαχειρίζονται το δικό τους χώρο συζήτησης.  Ενημέρωση Κατάστασης (Status Update): Παρέχει την τρέχουσα κατάσταση μέλους (π.χ. Twitter), αναδημοσίευση δραστηριότητας από το προφίλ του μέλους, κλπ. Συνεργατικές Υπηρεσίες – Κοινότητες

13 σελίδα 13  Δημιουργία δικτύου «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ», με στόχο την προώθηση, την εφαρμογή και τη διάδοση πιλοτικών δράσεων για την καινοτόμα χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.  Απευθύνεται σε κάθε εκπαιδευτικό που: Χρησιμοποιεί ή θέλει να χρησιμοποιήσει βίντεο-προβολέα ή διαδραστικό πίνακα για να μπορέσει να παρουσιάσει πιο αποτελεσματικά στους μαθητές του διάφορες εκπαιδευτικές έννοιες. Έχει ήδη ή ενδιαφέρεται να ενσωματώσει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με χρήση υπολογιστών στην τάξη ή στο εργαστήριο του σχολείου του. Έχει δημιουργήσει ή θέλει να δημιουργήσει παράλληλες δραστηριότητες εντός και εκτός τάξης με φωτογραφίες, ηχητικό και βίντεο υλικό. Αξιοποιεί ή θέλει να αξιοποιήσει εκπαιδευτικά λογισμικά που προτείνονται κεντρικά ή τοπικά για διάφορα θέματα (περιβαλλοντικά, ανακύκλωση, καλλιτεχνικές και άλλες δραστηριότητες). Χρησιμοποιεί ή ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει ανοιχτό λογισμικό στην εκπαιδευτική διαδικασία και στις σχολικές υποδομές. Συνεργάζεται ή επιθυμεί να συνεργαστεί συστηματικά με άλλα σχολεία, τάξεις, φορείς και να προωθεί από κοινού νέες δραστηριότητες.  Με τη συνεργασία των: Δράση «ΣΥΜΜΕΤΕΧΩ»

14 σελίδα 14 Υπηρεσίες Βίντεο  Βίντεο κατ’ απαίτηση (VoD) (vod.sch.gr)  Ψηφιακό αρχείο: 388 εκπαιδευτικά βίντεο (344 με περισσότερες από προβολές)  Πηγές: Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση, δραστηριότητες σχολείων και εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικές εκδηλώσεις, ημερίδες, συνέδρια, κλπ.  Ενσωμάτωση βίντεο σε ιστοσελίδες και ιστολόγια  προβολές βίντεο μέχρι σήμερα  προβολές για το δημοφιλέστερο βίντεο  2008: επισκέπτες (κίνηση 421,83 GB)  2009: επισκέπτες (κίνηση 748,83 GB)  2010: επισκέπτες μέχρι 14/6 (κίνηση 903,43 GB)  Ζωντανές μεταδόσεις εκδηλώσεων (webcasting) (www.sch.gr/rts)

15 σελίδα 15 Υπηρεσίες Επικοινωνίας  Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (webmail.sch.gr )  Ενεργά γραμματοκιβώτια:  Χώρος: Εκπαιδευτικοί: ΜΒ, Μαθητές: 200 ΜΒ  Ιστορικό μηνυμάτων 10 ημερών σε εισερχόμενα και εξερχόμενα (προσεχώς)  Φίλτρα και προστασία από spam και ιούς (spamassasin και clamav)  Ενεργοποιημένος ο έλεγχος ταυτότητας (SMTP authentication)  Αναφορά προβλήματος  Καθημερινή χρήση από > χρήστες  Ηλεκτρονικές λίστες επικοινωνίας (www.sch.gr/lists)  Υπηρεσιακή επικοινωνία, διανομή εγκυκλίων, εγγράφων, κλπ.  Ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας  Λίστες κεντρικές, νομαρχιακές, εκπαιδευτικών, μαθητών, κλπ.  Ιδιαίτερα δημοφιλής υπηρεσία

16 σελίδα 16 Υπηρεσία Φιλοξενίας Ιστοσελίδων  Ιστοσελίδες σχολείων και εκπαιδευτικών  Δυναμικές ιστοσελίδες >3.400  Οδηγοί αυτόματης δημιουργίας ιστοσελίδων και ολοκληρωμένα CMS  Υλοποίηση με ΕΛ/ΛΑΚ  Προβολή ιστοσελίδων στον θεματικό κατάλογο ΠΣΔ

17 σελίδα 17  Βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών λογισμικών ΕΛ/ΛΑΚ (opensoft.sch.gr)  Αποσκοπεί:  Ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αξιοποίηση του ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση  Παρουσίαση ανάλογων δράσεων σε διεθνές επίπεδο  Παροχή βήματος ανταλλαγής ιδεών και προτάσεων από τους εκπαιδευτικούς  Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού από εκπαιδευτικούς  Περιεχόμενα  Βιβλιοθήκη λογισμικού  Νέα – Forum - Σύνδεσμοι  Ανακοινώσεις εκδηλώσεων  Newsletter – RSS  Στατιστικά  Βιβλιοθήκη 450 εκπαιδευτικών λογισμικών ανοικτού κώδικα  εγγεγραμμένοι χρήστες, > μοναδικοί επισκέπτες, > επισκέψεις Βιβλιοθήκη εκπαιδευτικού λογισμικού

18 σελίδα 18 Συμπληρωματικές Υπηρεσίες  Web Folders  Ψηφιακά πιστοποιητικά (PKI) (ca.sch.gr)  Κτηματολόγιο (ktim.sch.gr)  GIS (gis.sch.gr)

19 σελίδα 19Σύνοψη Το ΠΣΔ αξιοποιεί κρίσιμους εθνικούς πόρους, όπως τα ΕΔΕΤ και Μητροπολιτικά Δίκτυα Οπτικών Ινών. Παρέχει ευρεία γκάμα ηλεκτρονικών υπηρεσιών για την Εκπαίδευση και την Διοίκηση της Εκπαίδευσης Προωθεί την παιδαγωγική καινοτομία & την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση Οι υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου συντελούν:  Στην ενίσχυση των σχέσεων συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών.  Στην ανταλλαγή και τον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού υλικού (διαδικτυακά διαμοιραζόμενου και επαναχρησιμοποιήσιμου).  Στη θεμελίωση σχέσεων συνεργασίας των εκπαιδευτικών με ειδικούς άλλων ειδικοτήτων (διαθεματικότητα).  Στην τόνωση του ενδιαφέροντος των μαθητών.  Στην μαθητοκεντρική και συνεργατική μάθηση.

20 σελίδα 20  Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας  Ερωτήσεις ;  Περισσότερες πληροφορίες: info [at] sch.gr


Κατέβασμα ppt "Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Αναπλ. Δ/ντης Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ Τεχνικός υπεύθυνος ΠΣΔ cti.gr «Υπηρεσίες συμμετοχικού ιστού από το Πανελλήνιο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google