Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργασία στο μάθημα ‘Ιστορία Σχεδίασης και Τεχνολογίας’ για τον designer CHRISTOPHER DRESSER Εργασία στο μάθημα ‘Ιστορία Σχεδίασης και Τεχνολογίας’ για.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργασία στο μάθημα ‘Ιστορία Σχεδίασης και Τεχνολογίας’ για τον designer CHRISTOPHER DRESSER Εργασία στο μάθημα ‘Ιστορία Σχεδίασης και Τεχνολογίας’ για."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργασία στο μάθημα ‘Ιστορία Σχεδίασης και Τεχνολογίας’ για τον designer CHRISTOPHER DRESSER Εργασία στο μάθημα ‘Ιστορία Σχεδίασης και Τεχνολογίας’ για τον designer CHRISTOPHER DRESSER 1 Ο ΕΞΑΜΗΝΟ ΚΟΤΡΩΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΚΟΤΡΩΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, ΤΣΑΚΝΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ, ΓΑΒΡΑ ΔΑΝΑΗ

2 CHRISTOPHER DRESSER DESIGNER-BOTANIST-WRITER

3 ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ Γεννήθηκε στη Γλασκώβη το 1834 Γεννήθηκε στη Γλασκώβη το 1834 Φοίτησε στην Κρατική Σχολή Design στην ηλικία των 13(!) Φοίτησε στην Κρατική Σχολή Design στην ηλικία των 13(!) Σπούδασε Βοτανολογία και Design,παρακολουθώντας ένα σύστημα καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης Σχεδιαστών για την Βιομηχανία Σπούδασε Βοτανολογία και Design,παρακολουθώντας ένα σύστημα καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης Σχεδιαστών για την Βιομηχανία Κέρδισε τα πρώτα του χρήματα,διδάσκοντας βοτανολογία στο Τμήμα Επιστήμης και Τέχνης και στα Σχολεία των Νοσοκομείων της Αγίας Μαίρης(St Mary's Hospitals Schools) Κέρδισε τα πρώτα του χρήματα,διδάσκοντας βοτανολογία στο Τμήμα Επιστήμης και Τέχνης και στα Σχολεία των Νοσοκομείων της Αγίας Μαίρης(St Mary's Hospitals Schools) Ειδικεύτηκε στη βοτανολογία,αποκτώντας ένα διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο της Γιέννα(Jena),αλλά το 1860 αποφάσισε να ασχοληθεί αποκλειστικά με το design και άνοιξε το δικό του studio. Ειδικεύτηκε στη βοτανολογία,αποκτώντας ένα διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο της Γιέννα(Jena),αλλά το 1860 αποφάσισε να ασχοληθεί αποκλειστικά με το design και άνοιξε το δικό του studio. Το 1862 εκδόθηκε το πρώτο του βιβλίο ‘Η τέχνη του διακοσμητικού design’ Το 1862 εκδόθηκε το πρώτο του βιβλίο ‘Η τέχνη του διακοσμητικού design’ Στο τέλος της καριέρας του άνοιξε το μαγαζί ‘the art furnishers alliance’,που περιείχε οτιδήποτε μπορεί να χρειαζόταν ένα σπίτι,και μάλιστα με την προσωπική του έγκριση Στο τέλος της καριέρας του άνοιξε το μαγαζί ‘the art furnishers alliance’,που περιείχε οτιδήποτε μπορεί να χρειαζόταν ένα σπίτι,και μάλιστα με την προσωπική του έγκριση Τελικά αποδείχτηκε οικονομική αποτυχία και σύντομα έκλεισε. ο Dresser δεν απέκτησε ποτέ ξανά την διασημότητα του αλλά συνέχισε να κάνει design για 20 χρόνια ακόμα. Τελικά αποδείχτηκε οικονομική αποτυχία και σύντομα έκλεισε. ο Dresser δεν απέκτησε ποτέ ξανά την διασημότητα του αλλά συνέχισε να κάνει design για 20 χρόνια ακόμα. Πέθανε τον Νοέμβριο του 1904 στο Mulhouseτης Αλσατίας, στην Γαλλία όταν επισκεπτόταν έναν πελάτη Πέθανε τον Νοέμβριο του 1904 στο Mulhouseτης Αλσατίας, στην Γαλλία όταν επισκεπτόταν έναν πελάτη

4 ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΓΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΜΕΝΑ

5 Α. Δουλειά με Μέταλλο 1.Τσαγιέρες 3.Καράφες 2.Καφετιέρες και κανάτες νερού

6 4.Θήκες για αλάτι και πιπέρι 5.Θήκες για τοστ 6.Μπωλ

7 8.Αντικείμενα από γυαλί 9.Βάζα Β. Δουλειά με γυαλί 10.Κανάτες με χερούλια 7.Διακοσμητικά

8 11.Μπωλ Γ. Έπιπλα

9 Δ. Υφάσματα-Ταπετσαρίες

10

11

12

13

14

15 Κριτική της Δουλειάς του σε Σχέση με Ρεύματα-κινήματα Έως το 1866 ο Dresser είχε αποδειχτεί πιστός στους Μέντορες του.(π.χ. William Morris, Owen Jones) Έως το 1866 ο Dresser είχε αποδειχτεί πιστός στους Μέντορες του.(π.χ. William Morris, Owen Jones) Η τεχνική του και τα έργα του χαρακτηρίστηκαν αγνά και τέλεια στο χρωματισμό τους. Η τεχνική του και τα έργα του χαρακτηρίστηκαν αγνά και τέλεια στο χρωματισμό τους. Η στιλιστική και συνάμα επιστημονικά βασισμένη απεικόνιση της φύσης βοήθησε στην αντικατάσταση του υπερβολικού και λανθασμένου νατουραλισμού,συνηθισμένου στο υψηλό Βικτοριανό στιλ,με ένα πιο επίσημο τύπο διακόσμησης. Η στιλιστική και συνάμα επιστημονικά βασισμένη απεικόνιση της φύσης βοήθησε στην αντικατάσταση του υπερβολικού και λανθασμένου νατουραλισμού,συνηθισμένου στο υψηλό Βικτοριανό στιλ,με ένα πιο επίσημο τύπο διακόσμησης. Το στιλ του Dresser δεν χαρακτηριζόταν από δογματικές θεωρίες,αλλά είχε μια γενική κλίση στην πρώιμη μεσαιωνική αγγλική τέχνη Το στιλ του Dresser δεν χαρακτηριζόταν από δογματικές θεωρίες,αλλά είχε μια γενική κλίση στην πρώιμη μεσαιωνική αγγλική τέχνη Επίσης το στιλ του έδειχνε τον θαυμασμό του για την Ασιατική τέχνη Επίσης το στιλ του έδειχνε τον θαυμασμό του για την Ασιατική τέχνη

16 Ιαπωνική,Αιγυπτιακή και Ασιατική Τέχνη και Design. Ιαπωνική,Αιγυπτιακή και Ασιατική Τέχνη και Design. Αφηρημένα μοτίβα βασισμένα στις σπουδές στην βοτανολογία Αφηρημένα μοτίβα βασισμένα στις σπουδές στην βοτανολογία Εντυπωσιάσθηκε από τα ινδικά εκθέματα Εντυπωσιάσθηκε από τα ινδικά εκθέματα Το ταξίδι στην Ιαπωνία το 1876 μεταμόρφωσε το στιλ του κάνοντας τον να επικεντρωθεί στην ποιότητα των υλικών και την Απλότητα της μορφής. Το ταξίδι στην Ιαπωνία το 1876 μεταμόρφωσε το στιλ του κάνοντας τον να επικεντρωθεί στην ποιότητα των υλικών και την Απλότητα της μορφής. Οι πρώτες του δουλειές ήταν πιο διακοσμημένες, αλλά αργότερα η δουλειά του γίνεται μινιμαλιστική Οι πρώτες του δουλειές ήταν πιο διακοσμημένες, αλλά αργότερα η δουλειά του γίνεται μινιμαλιστική Οι πρωτοποριακές δουλειές του αντανακλούσαν τα πιστεύω του στη βιομηχανική παραγωγή και την αναζήτηση για ‘ΑΛΗΘΕΙΑ, ΟΜΟΡΦΙΑ, ΔΥΝΑΜΗ’ Οι πρωτοποριακές δουλειές του αντανακλούσαν τα πιστεύω του στη βιομηχανική παραγωγή και την αναζήτηση για ‘ΑΛΗΘΕΙΑ, ΟΜΟΡΦΙΑ, ΔΥΝΑΜΗ’ Επιρροές:

17 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΡΙΤΟΥΣ Ο Christopher Dresser ήταν πρωτοποριακός και μοντέρνος designer.Δημιούργησε ασυνήθιστες φόρμες και διακοσμήσεις,που ήταν κάτι πρωτόγνωρο για την εποχή του. Louis Post-Dispatch Ο Christopher Dresser ήταν πρωτοποριακός και μοντέρνος designer.Δημιούργησε ασυνήθιστες φόρμες και διακοσμήσεις,που ήταν κάτι πρωτόγνωρο για την εποχή του. Louis Post-Dispatch Metalwork master! Givening Mail Metalwork master! Givening Mail Εκπληκτικά Βικτοριανά έπιπλα Εκπληκτικά Βικτοριανά έπιπλα Κορυφαίος σχεδιαστής Κορυφαίος σχεδιαστής new statesman Sunday Mirror new statesman Sunday Mirror Η φήμη του Dresser έχει στηριχθεί στις διακρίσεις του σαν πρώτο- μοντερνιστής Η φήμη του Dresser έχει στηριχθεί στις διακρίσεις του σαν πρώτο- μοντερνιστής Παρουσιάζεται ως ο πιο πολύπλοκος και πολύπλευρος designer Παρουσιάζεται ως ο πιο πολύπλοκος και πολύπλευρος designer

18 Ο Christopher Dresser αναφέρεται από τους αρθρογράφους ως ένας πρωτοποριακός και μοντέρνος designer.Δημιούργησε αντικείμενα με ασυνήθιστες για την εποχή φόρμες Ο Christopher Dresser αναφέρεται από τους αρθρογράφους ως ένας πρωτοποριακός και μοντέρνος designer.Δημιούργησε αντικείμενα με ασυνήθιστες για την εποχή φόρμες Οι House Beautiful αναφέρουν συγκεκριμένα ‘’Τα έργα του χαρακτηρίζονται από μια αναπάντεχη απλότητα,ιδιαίτερα στο σχήμα τους. Θα μπορούσαν να είχαν σχεδιαστεί χθες ενώ χρονολογούνται από το1879. Οι House Beautiful αναφέρουν συγκεκριμένα ‘’Τα έργα του χαρακτηρίζονται από μια αναπάντεχη απλότητα,ιδιαίτερα στο σχήμα τους. Θα μπορούσαν να είχαν σχεδιαστεί χθες ενώ χρονολογούνται από το1879. ΟΙ Evening Gazette γράφουν ‘είναι ένας από τους designers που έχουν ασκήσει την πιο μεγάλη επιρροή στο χώρο ΟΙ Evening Gazette γράφουν ‘είναι ένας από τους designers που έχουν ασκήσει την πιο μεγάλη επιρροή στο χώρο

19 Συνεργάτες-Σύγκριση Ο μέντοράς του Owen Jones χρησιμοποιούσε επίσημα μοτίβα που εναντιώνονταν στο επαναστατικό, νατουραλιστικό στιλ που ακολουθούσαν οι σύγχρονοί του. Αυτό αποδείχθηκε πως άσκησε επιρροή και άνοιξε το δρόμο για το έργο του Dresser,που ήταν ακόμα πιο επίσημο και επαναστατικό. Ο μέντοράς του Owen Jones χρησιμοποιούσε επίσημα μοτίβα που εναντιώνονταν στο επαναστατικό, νατουραλιστικό στιλ που ακολουθούσαν οι σύγχρονοί του. Αυτό αποδείχθηκε πως άσκησε επιρροή και άνοιξε το δρόμο για το έργο του Dresser,που ήταν ακόμα πιο επίσημο και επαναστατικό. O Christopher Dresser εκπαιδεύτηκε από το 1847 μέχρι το 1854 από τον βοτανολόγο John Lindley στο Government School of Design, στο Somerset House του Λονδίνου. O Christopher Dresser εκπαιδεύτηκε από το 1847 μέχρι το 1854 από τον βοτανολόγο John Lindley στο Government School of Design, στο Somerset House του Λονδίνου. Μέσα από την εκπαίδευσή του ήρθε σε επαφή με τον κύκλο των σχεδιαστών της μέσω-Βικτοριανής περιόδου που διηύθυναν οι Henry Cole και Richard Redgrave. Μέσα από την εκπαίδευσή του ήρθε σε επαφή με τον κύκλο των σχεδιαστών της μέσω-Βικτοριανής περιόδου που διηύθυναν οι Henry Cole και Richard Redgrave. Οι μέντορές του Pugin, Cole και Owen Jones ακολούθησαν ένα μοντέρνο στιλ,το οποίο στόχευε στη λιτότητα για να εξυπηρετείται ο σκοπός. Οι μέντορές του Pugin, Cole και Owen Jones ακολούθησαν ένα μοντέρνο στιλ,το οποίο στόχευε στη λιτότητα για να εξυπηρετείται ο σκοπός. Το studio του σχεδίασε για πάνω από 50 κατασκευαστές,στους οποίους συμπεριλαμβάνονται οι Wedgwood, Minton και Coalbrookdale. Το studio του σχεδίασε για πάνω από 50 κατασκευαστές,στους οποίους συμπεριλαμβάνονται οι Wedgwood, Minton και Coalbrookdale.

20 Έκανε πλήθος διαλέξεων και έγραψε πολλά βιβλία,ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγονται τα The Art of Decorative Design... (London, 1862),το πρώτο βιβλίο του, Principles of Decorative Design (London, 1873), και Studies in Design (London, ). Αυτά έγιναν δημοφιλή πολύ πριν οι Morris και Godwin εκδώσουν τις θεωρίες τους. Έκανε πλήθος διαλέξεων και έγραψε πολλά βιβλία,ανάμεσα στα οποία συγκαταλέγονται τα The Art of Decorative Design... (London, 1862),το πρώτο βιβλίο του, Principles of Decorative Design (London, 1873), και Studies in Design (London, ). Αυτά έγιναν δημοφιλή πολύ πριν οι Morris και Godwin εκδώσουν τις θεωρίες τους. Μέχρι το 1866 ο Dresser αποδείχτηκε πως ήταν ο πραγματικός κληρονόμος των δασκάλων του Owen Jones ( ), Matthew Digby Wyatt ( ), και Gottfried Semper ( ),και είχε αναγνωριστεί σαν ιδρυτής > Μέχρι το 1866 ο Dresser αποδείχτηκε πως ήταν ο πραγματικός κληρονόμος των δασκάλων του Owen Jones ( ), Matthew Digby Wyatt ( ), και Gottfried Semper ( ),και είχε αναγνωριστεί σαν ιδρυτής > Έδωσε σχέδια για το βιβλίο του Owen Jones, ‘Grammar of Ornament’,που δημοσιεύτηκε το Έδωσε σχέδια για το βιβλίο του Owen Jones, ‘Grammar of Ornament’,που δημοσιεύτηκε το 1856.Owen JonesOwen Jones

21 ΠΗΓΕΣ Adrian Tilbrook, Truth, Beauty, and Design Adrian Tilbrook, Truth, Beauty, and Design "Design of the 20th Century" by Charlotte and Peter Fiell "Design of the 20th Century" by Charlotte and Peter Fiell Πηγή: V&A Exhibition Πηγή: V&A Exhibition ‘’A Dresser Chronology’’ by Mark Philips ‘’A Dresser Chronology’’ by Mark Philips Victorian Web Victorian Web Industrial Design by Charlotte and Peter Fiell Industrial Design by Charlotte and Peter Fiell ‘’Course of Design through the ages’’ by Paul Fengon ‘’Course of Design through the ages’’ by Paul Fengon Specs and exhibits of Design Specs and exhibits of Design General Principles of Art Decorative and Pictorial General Principles of Art Decorative and Pictorial General Principles of Art Decorative and Pictorial General Principles of Art Decorative and Pictorial Books, Articles and Papers by Christopher Dresser Books, Articles and Papers by Christopher Dresser Books, Articles and Papers by Christopher Dresser Books, Articles and Papers by Christopher Dresser


Κατέβασμα ppt "Εργασία στο μάθημα ‘Ιστορία Σχεδίασης και Τεχνολογίας’ για τον designer CHRISTOPHER DRESSER Εργασία στο μάθημα ‘Ιστορία Σχεδίασης και Τεχνολογίας’ για."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google