Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δρ. ΒΑΒΕΤΣΗ ΣΟΦΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ – ΤΟΜΕΑΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δρ. ΒΑΒΕΤΣΗ ΣΟΦΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ – ΤΟΜΕΑΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δρ. ΒΑΒΕΤΣΗ ΣΟΦΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ – ΤΟΜΕΑΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ

2

3 Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή που οφείλεται σε δυσλειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος, εξαιτίας προγεννητικών, περιγεννητικών και μεταγεννητικών αιτιών, με σοβαρές επιπτώσεις περισσότερο στην ανάπτυξη των σχέσεων, στην επικοινωνία και στις γνωστικές λειτουργίες.

4 ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ

5  Κατανόηση της γλώσσας (λήψη πληροφοριών μέσω της γλώσσας)  Χρήση της γλώσσας (κωδικοποίηση)  Μη-λεκτική επικοινωνία

6  Ασυνήθιστη αντίδραση σε ήχους και θορύβους  Ασυνήθιστη αντίδραση σε πόνους και σε κρύο  Ασυνήθιστη αντίδραση σε ερεθίσματα αφής  Ανικανότητα κατανόησης κοινωνικών κανόνων  Αποστροφή του βλέμματος από πρόσωπα και αντικείμενα

7  Στερεότυπες κινήσεις (χέρια, πόδια, δάκτυλα, κεφάλι, κουνήματα, μορφασμοί)  Δυσκολία μίμησης κινήσεων  Περπάτημα συχνά στις άκρες των ποδιών  Ελλιπής κίνηση των χειλιών και της γλώσσας

8  Ανικανότητα σχέσεων με άλλα πρόσωπα  Αδιάφορη συμπεριφορά στην παρουσία προσώπων  Αποφυγή και άρνηση της επαφής,του αγγίγματος  Εμμονή στην αμεταβλητότητα  Εμμονή σε απραξία  Έλλειψη φόβου σε πραγματικούς κινδύνους  Τάση για μηχανική συμπεριφορά

9  ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΑΙΤΙΑ  ΒΙΟΧΗΜΙΚΑ ΑΙΤΙΑ  ΧΡΩΜΟΣΩΜΙΚΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ  ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΑΙΤΙΑ  ΨΥΧΟΓΕΝΗ ΑΙΤΙΑ

10  διαταραχές του μεταβολισμού των εγκεφαλικών κυττάρων (αύξηση της γλυκόζης) βιοχημικές διαταραχές σε επίπεδα νευροδιαβιβαστών (ντοπαμίνης και παράγωγων, ιδιαίτερα της σεροτονίνης)  μειωμένη κυκλοφορία αίματος σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου (αριστερά)  δυσλειτουργία της παρεγκεφαλίδας, της μετωπιαίας ή προμετωττιαίας περιοχής  τραυματισμοί εγκεφάλου, ανοξία ενδοκρινολογικά αίτια (αύξηση τεστοστερόνης) ιοί όπως έρπης, της ερυθράς, κυτταρομεγαλοιός  γενετικά αίτια -χρωμοσωμικές ατυπίες (εύθραυστο χ)  δυσλειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος (ευαισθησία σε μολύνσεις π.χ. μύκητες, candida, albicans, κλωστοβακτηρίδια)  δυσαπορόφηση τροφίμων, έλλειψη ενζύμων παραγωγή τοξικών ουσιών από μύκητες στο έντερο, όπως της καζεΐνης και γλουτεΐνης.

11  Προγεννητική διάγνωση δεν είναι δυνατή έως σήμερα  Το αυτιστικό παιδί θα γίνει αυτιστικός ενήλικας  Έχει τεράστια σημασία η Έγκαιρη Διάγνωση του Αυτισμού  Και η Έγκαιρη ΕΙΔΙΚΗ Εκπαιδευτική Αντιμετώπιση.

12  ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ  ΛΟΓΙΚΗ – ΘΥΜΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ  Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗΣ  Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ  Η ΣΥΓΚΙΝΗΣΙΑΚΗ ΘΕΩΡΙΑ  Η ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ  Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΣΧΗΜΑΤΩΝ

13  Φαρμακοθεραπεία  Θεραπεία με αισθητηριακή ολοκλήρωση  Θεραπεία με σφιχταγκάλιασμα  Θεραπεία με Shiatsu  Θεραπεία με χορό  Θεραπεία με ζώα ( δελφινοθεραπεία – ιπποθεραπεία )  Θεραπεία μέσα από την τέχνη ( με ζωγραφική, με πηλό, με χαρακτική)  Θεραπεία μέσα από την εργασία (εργασιοθεραπεία)  Θεραπεία με τη μουσική  Θεραπεία με μάθηση

14  Φαρμακευτική, μόνο συμπωματική  διατροφικά πρόσθετα όπως η Β6 με Μg  τροφικές δίαιτες  ψυχοθεραπευτική στήριξη  θεραπείες ανάλυσης συμπεριφοράς  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ με την συνεργασία των Γονέων ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ MΕΘΟΔΟΣ  δόμηση του χώρου  δόμηση του χρόνου  δυνατότητες εναλλακτικής επικοινωνίας  οπτικοποίηση της επικοινωνίας  αξιολόγηση της προόδου  εξατομικευμένα προγράμματα  ειδική εκπαίδευση του προσωπικού  εκπαίδευση και συμμετοχή των ΓΟΝΕΩΝ στο πρόγραμμα.

15 Σχολική ηλικία  Σχετική βελτίωση των διαταραχών συμπεριφοράς, ιδιαίτερα της υπερκινητικότητας  Απόκτηση ορισμένων γνώσεων  Αντίδραση σε αλλαγές (χώρου, προσώπων, αντικειμένων) Εφηβεία  Αρνητική συμπεριφορά ή απάθεια  Έντονη σεξουαλική συμπεριφορά  Επιληπτικές κρίσεις (30%) Ενηλικίωση  Τα αυτιστικά παιδιά γίνονται Αυτιστικοί Ενήλικες  Στο 70% συνυπάρχει σοβαρή πνευματική καθυστέρηση.  Σε μικρό ποσοστό έχουν μέση φυσιολογική νοημοσύνη ή παρουσιάζουν εξειδικευμένες ικανότητες π.χ. μουσική, ζωγραφική.

16 ΑΠO  τις ειδικές διαταραχές της εξέλιξης  την παιδική ψύχωση ή σχιζοφρένεια

17 Υπάρχουν τουλάχιστον  έως παιδιά και ενήλικα άτομα με κλασικό αυτισμό  έως με αυτιστικού τύπου διαταραχές ανάπτυξης.

18  την οζώδη σκλήρυνση  τις λοιμώξεις ή εγκεφαλίτιδες από ιούς  το σύνδρομο του Wiliam  το σύνδρομο του Angelman  το σύνδρομο του Prader-Wili  το σύνδρομο του Tourette.

19  Η ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ  ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ

20  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ

21 1ο ΒΗΜΑ (παρούσα κατάσταση) 2ο ΒΗΜΑ (γιατί το κάνει) 3ο ΒΗΜΑ (χρονική διάρκεια της συμπεριφοράς) 4ο ΒΗΜΑ (αντικατάσταση συμπεριφοράς με λειτουργική συμπεριφορά)

22  Για την συστηματική διαφοροποίηση του περιβάλλοντος  Για κοινωνικές δεξιότητες  Για εκπαιδευτική, μαθησιακή διαδικασία  Για δεξιότητες γενικότερα

23 ΧΑΡΤΟΓΡΑΦHΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΤΟΥ

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37  Ήπια μορφή αυτισμού  Πολύ καλό νοητικό δυναμικό  Ασύμβατες δεξιότητες  Σημαντικές δυσκολίες στην κοινωνικότητα

38  Διαταραχή στην αμοιβαία κοινωνική αλληλεπίδραση  Παράξενος και σχολαστικός λόγος, με στερεοτυπικό περιεχόμενο, χωρίς καθυστέρηση  Περιορισμένες δεξιότητες μη λεκτικής επικοινωνίας, περιορισμένες εκφράσεις προσώπου και χειρονομίες

39  Αντίσταση στις αλλαγές και ευχαρίστηση από επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες  Περιορισμένα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και καλή μνήμη – παπαγαλία  Ανεπαρκής κινητικός συντονισμός, παράξενο βάδισμα και στάση σώματος και κάποιες κινητικές στερεοτυπίες

40  Μη λεκτική κοινωνική αλληλεπίδραση  Παιχνίδι και κοινωνική αλληλεπίδραση  Οργάνωση συμπεριφοράς  Δεξιότητες ομάδας  Κοινωνικές – συναισθηματικές δεξιότητες  Δεξιότητες προσαρμογής  Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση

41  Κοινωνική προσοχή (κοιτάει αντικείμενα, πρόσωπα, ζώα)  Αμοιβαία αλληλεπίδραση (μίμηση, αντίδραση)  Μοιράζεται  Εγγύτητα (να παίζει κοντά σε άλλους)

42  Παράλληλο παιχνίδι  Συντροφικό  Συνεργατικό

43  Να μάθει να επιλέγει ( μια από τις δυο δραστηριότητες) και (επιμέρους δραστηριότητες)  Να ενεργεί αυτόνομα σε γνωστικές δραστηριότητες  Να ακολουθεί οδηγίες σε άγνωστες δραστηριότητες

44  Να περιμένει τη σειρά του  Κοινωνικός συγχρονισμός και εναλλαγή σειράς  Να ακολουθεί οδηγίες στην ομάδα  Κοινωνικούς κανόνες  Κατάλληλο τρόπο στις δραστηριότητες του σχολείου

45  ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ  ΧΑΡΑ – ΛΥΠΗ – ΘΥΜΟ - ΦΟΒΟ  ΑΓΧΟΣ - ΑΓΩΝΙΑ - ΑΝΙΑ  ΣΤΟΡΓΗ - ΠΑΡΗΓΟΡΙΑ

46  Σε διαφορετικούς ανθρώπους  Σε διαφορετικά μέρη  Αλλαγές σε κανόνες, ρουτίνες, διαδικασίες  Σεβασμός στους ιδιωτικούς χώρους

47  Τα μέρη του σώματος  Αλλαγές σώματος  Πού κάποιος αισθάνεται ντροπή;  Πού ντύνομαι, πού ξεντύνομαι, ποιός επιτρέπεται να με βλέπει γυμνό;  Πως πρέπει να λειτουργεί σε ιδιωτικούς χώρους και πως σε δημόσιους χώρους;

48  Μουσική  Ζωγραφική  Γυμναστική  Σπουδή περιβάλλοντος  Μαθηματικά  Γλώσσα

49 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ


Κατέβασμα ppt "Δρ. ΒΑΒΕΤΣΗ ΣΟΦΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ – ΤΟΜΕΑΣ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google