Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ονοματεπώνυμο: Αλτάνη Σπυροπούλου 1 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Βοιών (Νεάπολη Λακωνίας)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ονοματεπώνυμο: Αλτάνη Σπυροπούλου 1 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Βοιών (Νεάπολη Λακωνίας)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ονοματεπώνυμο: Αλτάνη Σπυροπούλου 1 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Βοιών (Νεάπολη Λακωνίας)

2 Αδρή Κινητικότητα Εξασκώντας την.. Γυμνάζουμε τις μεγάλες μυϊκές ομάδες του σώματος μας, διασκεδάζουμε και εκτονώνουμε την περίσσια ενέργεια μας!

3 Δοκιμάσαμε διάφορα αθλήματα που παίζονται με μπάλα όπως…. bowling basket ποδόσφαιρο

4 hockey

5 Παίξαμε σε πεδία με εμπόδια και διάφορες δοκιμασίες….

6 Παίξαμε παιχνίδια που απαιτούν… …καλό τρέξιμο (‘Πιάσε την ουρά’) …δυνατά χέρια

7 …δυνατά πόδια και καλή συνεργασία!

8 ΕΘΙΜΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ Γνωρίσαμε και δοκιμάσαμε…

9 Λίγες μέρες πριν το Πάσχα, εκτός από το βάψιμο των αυγών και τα κουλουράκια που φτιάξαμε μάθαμε να ξεχωρίζουμε το ηχόχρωμα του κλαρίνου ακούγοντας παραδοσιακά τραγούδια από όλη την Ελλάδα, χορεύοντας και κάποιες φορές προσπαθώντας να συνοδέψουμε το τραγούδι παίζοντας κάποιο μουσικό όργανο!

10 Παραμονή της Πρωτομαγιάς τα παιδιά έφεραν λουλούδια από τους κήπους των σπιτιών τους και χρησιμοποιώντας οδοντογλυφίδες τα στερέωσαν πάνω σε ένα στεφάνι!

11 Παραμονή του Άη Γιάννη του Ριζικάρη, ξεκρεμάσαμε τα στεφάνια μας και ακολουθήσαμε την παράδοση χορεύοντας και πηδώντας πάνω από αυτά, χωρίς όμως να τους βάλουμε φωτιά!!

12 ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΖΩΑ Με τους ιδιαίτερους επισκέπτες που είχαμε στην τάξη στοχεύαμε σε.. Συζητήσαμε τις ανάγκες τους και πως μπορούμε να τα φροντίζουμε!!

13 Το παιδί που εμφάνισε ξαφνικά άγχος και δυσκολία αποχωρισμού από τους γονείς του μας φέρνει το κουνελάκι του τον Μπίνγκο, με αρχικό σκοπό να λειτουργήσει ως μεταβατικό αντικείμενο και ύστερα να επωφεληθούν και οι υπόλοιποι και να το γνωρίσουν!

14 Επόμενη μέρα, ένα κορίτσι που αγαπάει πολύ τα ζώα μας φέρνει να μας παρουσιάσει την χελώνα της που την λένε Φαίδρα!!

15 Έτσι έφερα κι εγώ στο σχολείο τα δύο γατάκια της θείας μου και μαζί ένα χειροποίητο επιδαπέδιο memory με φωτογραφίες από γάτες!

16 Παιχνίδια για τις… ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ..στην κουζίνα!!

17 Τα παιδιά έστυψαν φρέσκα λεμόνια, τα μύρισαν, τα γεύτηκαν, διαπίστωσαν πως είναι η ξινή γεύση (λεμόνι) και πως η γλυκιά (ζάχαρη) και ύστερα, πως γίνονται αυτά τα δύο όταν τα βάζεις μαζί φτιάχνοντας μία νόστιμη σπιτική λεμονάδα ακολουθώντας εικονογραφημένη συνταγή!

18 Τους πήγα έτοιμο ζελέ με δύο στρώσεις διαφορετικής γεύσης και χρώματος με κομματάκια φρούτων μέσα και τους κάλεσα να κοιτάξουν και να μου πουν τι χρώμα έχει, να το μυρίσουν, να το ακουμπήσουν και να προσπαθήσουν να βγάλουν τα φρουτάκια και βέβαια στο τέλος να το γευτούν και να μου πουν τι γεύση έχει!

19 Μέσα από την ενεργητική ακρόαση προέκυψαν οι παρακάτω πρωτοβουλίες μου για.. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΙΚΟΥ ΤΟΥΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

20 Αγαπημένο τους υλικό η πλαστελίνη… Μία μέρα τους προέτρεψα να φτιάξουμε ρολόγια και κοσμήματα, κάτι που μόλις ολοκληρώθηκε οδήγησε τους συμμετέχοντες σε συμβολικό παιχνίδι με ρόλους!

21 Καθημερινά τα κορίτσια έπαιρναν μαντήλια και χάρτινα στέμματα για να ντυθούν πριγκίπισσες. Έτσι τους πήγα κεντημένα μαγιό συγχρονισμένης κολύμβησης, κάναμε παιχνίδι αντιστοίχισης τις κουάφ με τα μαγιό και ύστερα ντύθηκαν με αυτά για να μοιάζουν με αληθινές πριγκίπισσες!

22 Το καλοκαίρι τα παιδιά σκαρφαλωμένα πάνω στα παιχνίδια της αυλής πολλές φορές τα προσομοίαζαν με καράβια, επίσης υπήρχε παιδί που όταν συστήνεται στο τέλος βάζει και την ιδιότητα πειρατής! Έτσι αποφάσισα να φτιάξουμε ένα αληθινό καράβι με κουπιά και καπέλα για να γίνουμε πειρατές!

23

24 Το δεύτερο μέρος της πρακτικής μου (με διαφορετική ομάδα παιδιών) έχει διάρκεια μόνο δύο μήνες και γι’ αυτό ο σχεδιασμός μου και οι στόχοι μου αφορούν κυρίως την διαδικασία της προσαρμογής. Αυτό σημαίνει ότι τις πρώτες 10 μέρες του Σεπτέμβρη που δεν είχαν έρθει ακόμα παιδιά προετοιμάσαμε, οργανώσαμε και ελέγξαμε τον χώρο αλλά και το παιδαγωγικό υλικό και τα παιχνίδια ώστε να είναι κατάλληλα για την ηλικία παιδιών που θα υποδεχτούμε! Παράλληλα εστίασα στη δημιουργία μίας σχέσης ασφάλειας και εμπιστοσύνης με παιδιά και γονείς ώστε η διαδικασία της προσαρμογής να γίνει όσο πιο ομαλά και γρήγορα γίνεται για όλους μας! Επίσης απαραίτητο έκρινα το να αφήσω τα παιδιά να εξερευνήσουν αρχικά μόνα τους το χώρο και τα υλικά, και μετά να τα καθοδηγήσω ώστε να μάθουν κανόνες και να κάνουν πιο οργανωμένες δράσεις. Λόγω της μικρής ηλικίας τους προτεραιότητα έχει το να νιώσουν συναισθηματική ασφάλεια και ύστερα να οδηγηθούν προς την αυτονομία σε ότι έχει να κάνει με το φαγητό και την χρήση της τουαλέτας! Στην συνέχεια παρουσιάζονται διάφορα στιγμιότυπα με τους στόχους που εξυπηρετούν!

25 Χρησιμοποίησα φωτογραφίες των παιδιών για να γνωρίζουν μόνα τους που βρίσκεται η θέση για την τσάντα τους στα ραφάκια αλλά και για την πετσέτα τους στην τουαλέτα! Με τον τρόπο αυτό θα μάθουν να φυλάνε τα πράγματα τους μόνα τους κατά την προσέλευση αλλά και σωστούς κανόνες υγιεινής τονίζοντας ότι ο καθένας πρέπει να χρησιμοποιεί την δική του πετσέτα!

26 Φτιάξαμε ένα ιδιαίτερο παρουσιολόγιο βάζοντας φωτογραφίες των παιδιών πίσω από χάρτινα αστεράκια και οι παρόντες να γυρίζουν το αστεράκι τους ώστε να φαίνεται η φωτογραφία τους. Στόχος ήταν να τους κρατήσουμε το ενδιαφέρον στην παρεούλα αναφερόμενοι σε έναν έναν προσωπικά και βέβαια να μάθουν και τα ονόματα μεταξύ τους. Η παρουσίαση του έγινε με την βοήθεια της γαντόκουκλας ‘Κυρίας Γουρουνίτσας’!

27 Με στόχο την καλλιέργεια της αγάπης και του σεβασμού προς το βιβλίο αυτό ήταν πάντα σε θέση προσιτή για τα παιδιά, με εμένα βέβαια διαθέσιμη να τους διαβάσω ανά πάσα στιγμή. Παράλληλα, όταν γίνονταν ατυχήματα με κάποια από αυτά φροντίζαμε πάντα να τα κολλάμε μαζί για να μην καταστρέφονται!

28 Επιπλέον, την πρότελευταια εβδομάδα του Οκτώβρη ξεκινήσαμε την λειτουργία εβδομαδιαίας δανειστικής βιβλιοθήκης, όπου τα παιδιά επιλέγουν μόνα τους ποιο βιβλίο θέλουν να πάρουν μαζί τους για το Σαββατοκύριακο ώστε να το διαβάσει με κάποιον στο σπίτι του και να το επιστρέψει την Δευτέρα!

29 Εξάσκηση λεπτής κινητικότητας σχίζοντας σελίδες περιοδικού, χρήση της κόλλας και ομαδικό έργο με αφορμή τον βροχερό καιρό της ημέρας!

30 Δημιουργία βραχιολιού περνώντας κομματάκια από καλαμάκια σε σχοινάκι! Στόχος και πάλι η εξάσκηση της λεπτής κινητικότητας!

31 Φυσάμε με το καλαμάκι τα pon pon έτσι ώστε να φτάσουν στο τέλος της διαδρομής! Στόχος διατήρηση της προσοχής και επιμονή στην προσπάθεια!!

32 Με τον ίδιο στόχο κρύψαμε ένα μικρό αντικείμενο κάτω από το ένα κεσεδάκι και αφού τα ανακατεύαμε έπρεπε να βρούμε το κρυμμένο αντικείμενο!

33 Όταν ο καιρός δεν μας επέτρεπε να βγούμε στην αυλή φτιάχναμε διάφορα πεδία με εμπόδια και δοκιμασίες ώστε να εξασκηθούμε στο κομμάτι της αδρής κινητικότητας!

34 Όμως, μία μέρα με πολύ αέρα ήταν ιδανική για να κρεμάσουμε στην αυλή μας μία παλιά κουρτίνα και να παίξουμε με αυτήν παρατηρώντας προς τα πού φυσάει ο άνεμος!

35 Με κομμάτια χρωματιστής ζελατίνης είδαμε τον κόσμο κόκκινο και κίτρινο σε μία προσπάθεια να γίνει η εισαγωγή στην θεματική των χρωμάτων με πιο βιωματικό τρόπο! Τις επόμενες μέρες θα ακολουθούσαν τα υπόλοιπα χρώματα!

36 Και για να αξιολογήσουμε κατά πόσο έμαθαν να ξεχωρίζουν τα παιδιά τα δύο πρώτα χρώματα που γνώρισαν, πήγαμε μπροστά στην τζαμαρία με το φως, κρατώντας τις δύο ζελατίνες και ακουμπούσαμε στο τζάμι το χρώμα που ζητιόταν (κόκκινο, κίτρινο, αυτό που μου αρέσει καλύτερα!).

37 Τέλος, από την πρώτη μέρα είχαμε ζητήσει από τους γονείς να μας φέρουν και μία οικογενειακή φωτογραφία, με σκοπό να φτιάξουμε ένα κολλάζ που θα χρησίμευε ως παρηγοριά τις ημέρες της προσαρμογής μακριά από το σπίτι! Στην συνέχεια όμως προσθέσαμε δίπλα στα σπιτάκια και τον παιδικό σταθμό, με φωτογραφία το προσωπικό του παιδικού, ώστε με έναν τρόπο να συνεχίσω να υπάρχω στην τάξη και μετά το τέλος της πρακτικής μου άσκησης!

38 Συνολικά ήταν μία πολύ όμορφη και ωφέλιμη εμπειρία που με βοήθησε να ζήσω πιο ουσιαστικά το επάγγελμα μου, να ανακαλύψω και να διευρύνω τις ικανότητες μου αλλά και να εντοπίσω τυχόν αδυναμίες ώστε να βελτιωθώ!! Συνειδητοποίησα για άλλη μια φορά πόσο πολύ μου αρέσει να δουλεύω με παιδιά και ανυπομονώ πλέον να εργαστώ κανονικά!

39 - ΑΥΓΗΤΙΔΟΥ, Σ. (2001), Το Παιχνίδι: Σύγχρονες ερευνητικές και Διδακτικές Προσεγγίσεις, Αθήνα : Τυπωθήτω. - CLARK, Α. & MOSS, P. (2010), Ας ακούσουμε τα μικρά παιδιά: Η προσέγγιση του «Μωσαϊκού», Αθήνα : Εταιρία για την Ανάπτυξη και τη Δημιουργική Απασχόληση των Παιδιών. - COPPLE, C. & BREDEKAMP, S. (2011), Αναπτυξιακά κατάλληλες πρακτικές για παιδιά προσχολικής ηλικίας, Αθήνα : Πεδίο. - ΖΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, Α. (1999), Παιχνίδια με το χρόνο: Η ψυχοπαιδαγωγική της έννοιας του χρόνου, Αθήνα : Εκκρεμές. - ΖΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, Α. (2010), Αρχές Οργάνωσης Παιδαγωγικής Πράξης, (Πακέτο σημειώσεων για το τμήμα Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Αθήνας). - ΠΕΙΝΤΕΡ, Ζ. (1980), Πώς να βοηθήσετε το παιδί σας να αναπτυχθεί: Από νεογέννητο εώς 3 χρονών, Αθήνα : Καστανιώτη


Κατέβασμα ppt "Ονοματεπώνυμο: Αλτάνη Σπυροπούλου 1 ος Παιδικός Σταθμός Δήμου Βοιών (Νεάπολη Λακωνίας)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google