Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΠΟ ΤΟ ΙΧΝΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΓΡΑΦΗ 1.Εργαλεία και υλικά Γραφής από την αρχαιότητα εώς σήμερα Στέφανος ΠετρόπουλοςΣτέφανος Πετρόπουλος Χρήστος ΡίμπαςΧρήστος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΠΟ ΤΟ ΙΧΝΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΓΡΑΦΗ 1.Εργαλεία και υλικά Γραφής από την αρχαιότητα εώς σήμερα Στέφανος ΠετρόπουλοςΣτέφανος Πετρόπουλος Χρήστος ΡίμπαςΧρήστος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΠΟ ΤΟ ΙΧΝΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΓΡΑΦΗ 1.Εργαλεία και υλικά Γραφής από την αρχαιότητα εώς σήμερα Στέφανος ΠετρόπουλοςΣτέφανος Πετρόπουλος Χρήστος ΡίμπαςΧρήστος Ρίμπας

2 Γραφή επάνω σε πάπυρο και επάνω σε πήλινη πλάκα Γραφή επάνω σε πάπυρο και επάνω σε πήλινη πλάκα

3 Κονδύλια

4 Ανόργανα υλικά γραφής Πάρα πολύ απλό υλικό γραφής αποτελούσαν τα θραύσματα από πήλινα αγγεία, Η γραφή επάνω στα όστρακα ήταν άλλοτε εγχάρακτη και άλλοτε με σινική μελάνη. Ένα ακόμη πιο πρωτόγονο μέσον γραφής ήταν οι λείες πέτρες. Μια σπουδαία κατηγορία υλικών γραφής ήταν τα μέταλλα. όπως ο ορείχαλκος και ο μόλυβδος

5 Οργανικά υλικά γραφής Tο ξύλο (σανίδες ή σανιδάκια) Οι ξύλινες πλάκες ήταν λείες και είχαν επίστρωση από κερί στην εσωτερική επιφάνεια, ‘Το πιο σημαντικό υλικό γραφής της αρχαιότητας, ήταν ο πάπυρος..και Το δέρμα των ζώων. Η διαφορά μεταξύ δέρματος και περγαμηνής είναι ότι το δέρμα προέκυπτε από άργασμα αποτριχωμένου δέρματος ζώου με φυτικά υλικά που περιείχαν βυρσοδεψικό οξύ. Η περγαμηνή γινόταν μετά από κατεργασία του δέρματος με ασβέστη.

6 Όστρακα Ψημένα κομμάτια από αγγεία (όστρακα) χρησιμοποιούσαν οι αθηναίοι για τον οστρακισμό η εξοστρακισμό.

7 Πάπυρος Τα αρχαιότερα δείγματα παπύρου, με ιερογλυφική γραφή, χρονολογούνται από το π.χ.

8 Πηλός Οι βαβυλώνιοι έγραφαν συνήθως πάνω σε πηλό ωμό η ψημένο και για μονιμότερο αποτέλεσμα χρησιμοποιούσαν την σφηνοειδή γραφή.

9 Εργαλεία Γραφής Κονδύλι-Γραφής  Είχε μυτερό άκρο για το γράψιμο και επάνω ένα άκρο διαπλατυσμένο σε σχήμα σπάτουλας για να μπορούν σε περίπτωση λάθους να ισιάζουν εύκολα την επιφάνεια με το κερί. Μελάνι  κατασκευάζονταν αφού διέβρεχαν στο νερό καπνιά και προσέθεταν αραβική γόμα. Η μελάνη ι διατηρούνταν μέσα σε μελανοδοχείο. Στην Κίνα χρησιμοποιήθηκε αρκετά, μελάνι φτιαγμένο από το κάρβουνο καμένου λαδιού, αναμειγμένο με κάποια κόλα.

10 Μεταλλική Πένα O Αριστοτέλης χρησιμοποιούσε πένα από μέταλλο με σχισμή στην μέση. Παρόμοια με του Αριστοτέλη είναι και η μπρούντζινη πένα βρέθηκε στις ανασκαφές της κατεστραμμένης Πομπηίας. Το 1565 ανακαλύφθηκε το μολύβι από γραφίτη στην Ελβετία από τον Σκαλίς. τα 1748 ανακαλύφθηκε από τον ο Γιάνσεν στην Γερμανία η χαλύβδινη πένα. Όσο για το στυλό με μπίλια, εφευρέθηκε λίγο μετά τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο.

11 Μειονεκτήματα του παπύρου ως υλικού γραφής ¨Ενα ρολό από πάπυρο μπορούσε να διατηρηθεί ακόμα και τριακόσια χρόνια το πρόβλημα του πάπυρου ήταν πως έσπαγε εύκολα και η συχνή χρήση προκαλούσε πολλές βλάβες από το διαρκές δίπλωμα και ξεδίπλωμα.

12 Παραγωγή Γραφικής ύλης Παπύρου Έπαιρναν την ψίχα του κατώτερου τμήματος του στελέχους του φυτού, ενώ ήταν ακόμη φρέσκο. Το έκοβαν σε τμήματα και το αποφλοίωναν, για να ελευθερώσουν την ψίχα. Έκοβαν την ψίχα σε λεπτές, αλλά όσο ήταν δυνατόν πλατιές λωρίδες, τις οποίες επάνω σε μια σανίδα βρεγμένη στο νερό τις έβαζαν οριζόντια τη μια πλάι στην άλλη ώστε να επικαλύπτονται λίγο οι άκρες τους. Κατόπιν, επάνω σε αυτό το πρώτο στρώμα έμπαινε ένα δεύτερο στρώμα από λωρίδες τοποθετημένες κάθετα. Έτσι σχηματιζόταν ένα πλέγμα, που το πίεζαν με μια μεγάλη, πλατιά πέτρα. Με την πίεση έβγαινε μια κολλώδης ουσία και ενώνονταν τα δυο στρώματα. Το ‘’φύλο’’ του παπύρου ξηραινόταν στον ήλιο και τέλος απλωνόταν επάνω του ένα μείγμα αλευρόκολας, ώστε να γίνει όσο το δυνατόν πιο λεία η επιφάνεια.

13 Κατασκευή Περγαμηνής Για να κατασκευαστεί η περγαμηνή πρέπει να αφαιρεθεί το λίπος και το σμήγμα, ώστε να μείνει μόνο το δέρμα. Κατόπιν, η δορά βυθίζεται σε γαλάκτωμα ασβέστη επί τρεις ημέρες και ακολουθεί απόξεση με ειδικό ξέστρο, προκειμένου να απομακρυνθούν υπολείμματα της σάρκας και του τριχώματος. Στη συνέχεια λειαίνεται με ελαφρόπετρα και λευκαίνεται με σκόνη κιμωλίας.

14 ΣΥΓΡΟΝΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Εφημερίδες Περιοδικά Κινητά τηλέφωνα Ηλεκτρονικοί υπολογιστές Βιβλία κ.λ.π.

15 ΑΠΌ ΤΟ ΙΧΝΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΓΡΑΦΗ Η Εξέλιξη της γραφής : Χριστίνα Αλεξοπούλου Θανάσης Τσανάκας Ελένη Ψωμαδέλη Μαρία Γκολάι

16 Ο άνθρωπος πάντα από την αρχαιότητα έως σήμερα άφηνε το ίχνος του ή αλλιώς το αποτύπωμά του.

17 Παγγαίο όρος, Καβάλα, χρόνια πριν, (καβαλάρηδες, τόξα, ακόντια και ήλιοι)

18 Βραχογραφίες στο Παγγαίο

19

20 ΔΙΑΣΤΗΜΗΚΟ ΟΧΗΜΑ ΣΤΟ ΠΑΓΓΑΙΟ Η βραχογραφία του Παγγαίου που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι για ένα διαστημικό όχημα με αποθήκη καυσίμων, ραντάρ, πίνακα ελέγχου, καμπίνα πλοήγησης και πλοηγό. Παρόμοια σχέδια έχουν βρεθεί στον αρχαίο πολιτισμό των Μάγια στο Μεξικό και στην ανατολική Τουρκία. Είναι φανερή η ομοιότητα αυτού του αντικειμένου μ' ένα σύγχρονο μονοθέσιο, διαστημικό όχημα παρόλο που λείπει το κεφάλι του πιλότου. Το αντικείμενο εκτείθεται στο αρχαιολογικό μουσείο της Κωνσταντινούπολης.

21 Ο πανάρχαιος ζωδιακός Στο Παγγαίο υπάρχει η χάραξη του ζωδιακού κύκλου. Ο ζωδιακός ξεκινάει από τους Διδύμους και φθάνει μέχρι τον Τοξότη και τον Αιγόκερω. Οι Δίδυμοι απεικονίζονται πάνω στον βράχο από δυο πολεμιστές με ακόντια κι ασπίδες. Για τους αρχαίους Έλληνες οι Δίδυμοι ήταν οι αδελφοί Κάστωρ και Πολυδεύκης. Ο Κάστωρ στην αρχαιότητα αναφερόταν και με το όνομα Απόλλων κι o Πολυδεύκης ως Ηρακλής.Ηρακλής.

22 Ο πανάρχαιος ζωδιακός

23

24

25 Βραχογραφίες Καβάλα, Φίλιπποι,3.000 χρόνια. Βραχογραφίες Oι βραχογραφίες των Φιλίππων, παραστάσεις ζώων, ανθρώπινες μορφές, όπλα, σκηνές κυνηγιού και διάφορα σχήματα από την εποχή του σιδήρου.

26 Βραχογραφίες -ΚΑΒΑΛΑ

27 Βραχογραφίες-ΚΑΒΑΛΑ

28 Βραχογραφίες

29 Βραχογραφίες στην Αλιστράτη Στο σπήλαιο Αλιστράτης Σερρών έχουν βρεθεί σημαντικές βραχογραφίες που δείχνουν δραστηριότητες των κατοίκων της περιοχής.

30 Βραχογραφίες στην Αλιστράτη Στο Γονικό, Πομάκικο χωριό του Έβρου, υπάρχουν εγχάρακτες δυο βραχογραφίες του 1100 π.Χ, που επιβεβαιώνουν την παράδοση που θέλει τον Ορφέα να έζησε στην ίδια περιοχή. Ανάμεσά τους εγχάρακτα σχέδια, όπως σκηνές χορού, σκηνές προσευχής, πουλιά, μεγάλα φαλλικά μόρια, απαρτίζουν τον τεράστιο αυτό ζωγραφικό πίνακα, με διαστάσεις πέντε επί πέντε μέτρα.

31 Βραχογραφίες στην Έδεσσα Στην ‘Εδεσσα βραχογραφίες από τα σπήλαια (λίθινα εργαλεία, ακμές, βέλη κλπ.), οδηγούν στην υπόθεση ότι πρώτοι κάτοικοι των Λουτρών, ήταν οι κάτοικοι των σπηλαίων ενώ η ανακάλυψη οστράκων μέσα στα σπήλαιο καταφύγια μαρτυρούν την κατοίκησή τους από κτηνοτρόφους.

32 Βραχογραφίες στη Β.Ελλάδα Βραχογραφίες στη Β.Ελλάδα Στην Καστοριά, στο Δισπηλιό βρέθηκε επιγραφή - χάρτης επί πέτρας, ετών.

33 Βραχογραφίες στη Πελοπόννησο Στη Μάνη, στο Σπήλαιο Δυρού βρέθηκαν ασημένια κοσμήματα, χάλκινα εγχειρίδια, αλλά και βραχογραφίες και πιθανά σημάδια γραφής της νεολιθικής εποχής. Τα πολυπληθή ευρήματα του Νεολιθικού Μουσείου Δυρού μιλούν για τη ζωή. Η νεολιθική κοινότητα στο Δυρό αναπτύχθηκε κατά το διάστημα του – 3200 π.Χ. Η ζωή της κοινότητας διεκόπηκε απότομα γύρω στα 3200 π.Χ. από έναν ισχυρό σεισμό.

34 Αλεπότρυπα Μάνης Αλεπότρυπα Μάνης

35 Βραχογραφίες στην Εύβοια Στην Εύβοια. Στο σπήλαιο Σκοτεινή στο χωριό Θαρούνια κοντά στο Αλιβέρι. Πρόκειται για ένα ορεινό σπήλαιο, στο οποίο βρέθηκαν πολλά ευρήματα της Νεώτερης Νεολιθικής από το μέχρι το 330 π.Χ. Μάλιστα κοντά στο σπήλαιο ανασκάφηκε και ένας οικισμός και ένα μικρό νεκροταφείο

36 Βραχογραφίες Στην Ανδρο, Στρόφιλα, παράσταση πλοιαρίων π.Χ. Στην είσοδο της πύλης του οικισμού υπάρχει χαραγμένο ένα πλοίο μήκους 30 εκατοστών. Αλλά και άλλα καραβάκια υπάρχουν κατά μήκος του τείχους. Σε μια δεύτερη βραχογραφία που εντοπίστηκε, κάτω στη ρίζα του τείχους και σε απόσταση 1 μέτρου από αυτό, απεικονίζεται μια σύνθεση με 17 ζώα, ένα γουρουνάκι, διάφορα αιλουροειδή, ελάφια, ημικυκλικά παρουσιασμένα σε δυο σειρές αντικριστά.Δεν υπερβαίνουν τα 5 εκατοστά το καθένα. Στη Νάξο υπάρχουν βραχογραφίες της Πρωτοκυκλαδικής II στην Kορφή τ' Aρωνιού. Στη Φολέγανδρο υπάρχουν βραχογραφίες. Στη Θάσο βραχογραφίες ανακαλύφθηκαν στο Καστρί. Στην Κρήτη, χωριό Ασφέντο. Η Κρήτη θεωρείται ότι κατοικήθηκε στο π.Χ. και λίγο παλαιότερα, η εποχή που χρονολογούνται οι βραχογραφίες που ανακαλύφθηκαν σε σπήλαιο κοντά στο χωριό Ασφέντου Σφακίων και θεωρούνται οι πρώτες γνωστές βραχογραφίες στο νησί.

37 Φολέγανδρος

38 Στις άλλες χώρες Στη Γερμανία έχουμε ευρήματα, όπως γραμμικά σχέδια χαραγμένα σε οστά ελέφαντα, ( π.Χ.), όπως και στην Ελλάδα. Στην Ευρώπη σε σπήλαια των Πυρηναίων, τόσο στη Γαλλία όσο και στην Ισπανία βρρέθηκαν Μαμούθ, βύσσονες, ταύροι, άγρια άλογα, ελάφια, αλλά, σπανιότερα, και μεγάλα ψάρια, φώκιες και πιγκουίνοι συνθέτουν μαζί με ανθρώπινες φιγούρες σκηνές κυνηγιού με μοναδική ζωντάνια. Οι μορφές είναι χαραγμένες, ανάγλυφες και ζωγραφισμένες στα τοιχώματα των σπηλαίων. Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται είναι : κόκκινη ώχρα από αιματίτη, μαύρο από καμένα ξύλα ή κόκαλα ζώων, και τέλος κίτρινο και καφέ από λιμονίτη ή από μίγμα αιματίτη και οξειδίου του μαγγανίου.

39 ΓΑΛΛΙΑ Αβινιον ΓΑΛΛΙΑ Αβινιον

40 ΓΑΛΛΙΑ Cosquer ΓΑΛΛΙΑ Cosquer

41 ΓΑΛΛΙΑ ΛΑΣΚΩ ΓΑΛΛΙΑ ΛΑΣΚΩ

42 ΓΑΛΛΙΑ Σωβέ

43 Βραχογραφίες π.Χ. χρόνια. Στη Βερόνα της Ιταλίας, βρέθηκαν βραχογραφίες ετών π.χ. ΒΑ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ βρέθηκαν παλαιολιθικά χαράγματα χρόνια. ΙΣΠΑΝΙΑ Ελ Πέντο χρόνων είναι οι βραχογραφίες στη Δυτική Γαλλία.

44 ΙΣΠΑΝΙΑ Ελ Πέντο ΙΣΠΑΝΙΑ Ελ Πέντο

45 ΙΣΠΑΝΙΑ Αλταμίρα

46 Αρχαίες Επιγραφές Αρχαιολογικά ευρήματα αρχαίας Μορρύλου Μαρμάρινη κεφαλή ανδρός από την αρχαία Μόρρυλο της Κρηστωνίας (Κιλκίς). Βρέθηκε σε κήπο σπιτιού του οικισμού Άνω Απόστολοι.

47 Αρχαίες Επιγραφές Αναθηματική επιγραφή της αρχαίας Μορρύλου της Κρηστωνίας. Η αρχαία πόλη φημίζονταν για το Ασκληπιείο της.

48 Αρχαίες Επιγραφές Bρέθηκε στην περιοχή των Άνω Αποστόλων του Κιλκίς, το Αποτελεί γεωγραφικό όριο της κύριας πόλης των Μορρυλίων. (3ος αιώνας π.Χ.)

49 Αρχαίες Επιγραφές ‘ ‘ ΑΝΤΙΓΟΝΟΣ ΝΙΚΑΝΔΡΟΥ ‘’ Βρέθηκε στους Άνω Αποστόλους το Αντίγονος και Νίκανδρος είναι συνηθισμένα ελληνικά ονόματα στα μακεδονικά χρόνια.

50 Αρχαίες Επιγραφές Επιγραφή του Παράμονου της Μορρύλου Μια καθαρά παιδαγωγική επιγραφή

51 Αρχαίες Επιγραφές Επιγραφή του Αλκέτα Η επιγραφή βρέθηκε από γεωργό το 1933 στο χωριό Άνω Απόστολοι της περιοχής του Κιλκίς. Είναι του 3ου αιώνα π.Χ.

52 Αρχαίες Επιγραφές

53 Περσική Επιγραφή Περσική Επιγραφή

54

55 Τα σημαντικά κείμενα Σημαντικά θεωρούνται πως στις χιλιάδες αυτές επιγραφές της αρχαίας Περσέπολης έχουν βρεθεί : -Ένα κείμενο στα φρυγικά (που ήταν γλώσσα της δυτικής Ανατολίας (στη σημερινή Τουρκία). -Ένα ελληνικό κείμενο και ένα κείμενο στα περσικά της γλώσσας των ηγεμόνων της αυτοκρατορίας..

56 ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ 2014 Η ομάδα μας έκανε ημερολόγιο στον υπολογιστή και στο χέρι σχεδίασε τους μήνες σε διάφορες γραφές.

57 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΟΜΑΔΑ Α’ Διονυσία Καραφώτη Κλισιάντα Μερντάνι Νίκη Παπαθεοδώρου Χρύσα Αρίζη

58 Camera obscura Οι πρώτες φωτογραφίες αποτελούν ουσιαστικά απλές προβολές εικόνων πάνω σε κάποια επιφάνεια. Ως πρώτη φωτογραφική "μηχανή" μπορεί να θεωρηθεί ένα σκοτεινό δωμάτιο ή κουτί (camera obscura) που στη μία άκρη διαθέτει μια γυαλιστερή επιφάνεια και στην απέναντι άκρη μία πολύ μικρή οπή. Σε μία τέτοια κατασκευή, οι ακτίνες του φωτός διαδίδονται μέσα από την οπή και σχηματίζουν πάνω στην επιφάνεια ένα είδωλο των αντικειμένων έξω από το δωμάτιο ή κουτί.

59 Χημική φωτογραφία Το 18ο αιώνα ο Γιόχαν Χάινριχ Σούλτσε, πέτυχε την αποτύπωση του φωτός πάνω σε ένα χαρτί φωτοευαισθητοποιημένο από άλατα αργύρου αλλά στάθηκε αδύνατη η στερέωση της εικόνας.18ο αιώνα αργύρου Αργότερα, ο ερευνητής Νικηφόρος Νιέπς επανέλαβε την αποτύπωση μιας αρνητικής εικόνας με την ίδια όμως δυσκολία στερέωσης της στο χαρτί.Νικηφόρος Νιέπς Το 1826 κατάφερε να αποτυπώσει απευθείας σε "θετικό" την πρώτη φωτογραφία της ιστορίας, χάρη στη χρήση ενός παραγώγου του πετρελαίου.1826 πετρελαίου Για την αποτύπωση της φωτογραφίας αυτής απαιτήθηκε έκθεση στο φως για διάστημα οκτώ ωρών και το θέμα της ήταν οι στέγες των παραθύρων του χωριού Chalon- sur-Saone της Γαλλίας. Ο Νιέπς ονόμασε την τεχνική του ηλιογραφία.

60 Διάδοση της φωτογραφίας Τον Ιούλιο του 1888 πραγματοποιήθηκε η επαναστατική για την εποχή ανακάλυψη του φιλμ σε ρολό.1888 Η ιδέα ανήκε στον Τζορτζ Ίστμαν,ο οποίος κατασκεύασε έτσι την πρώτη φωτογραφική μηχανή-κουτί, την οποία και ονόμασε Kodak. Η μηχανή αυτή χαρακτηριζόταν από μικρό βάρος (περίπου ένα κιλό), είχε μικρές διαστάσεις και διέθετε ένα σταθερό διάφραγμα.

61 Έγχρωμη φωτογραφία Ο James Clerk Maxwell έβγαλε την πρώτη έγχρωμη φωτογραφία το Μια από τις πρώτες μεθόδους για έγχρωμες φωτογραφίες περιλάμβανε τη χρήση συνολικά τριών φωτογραφικών μηχανών κάθε μια από τις οποίες είχε ένα διαφορετικό φίλτρο χρώματος μπροστά από το φακό Το πρώτο έγχρωμο φιλμ (Autochrome) κυκλοφόρησε ως εμπορικό το 1907

62 Ψηφιακή φωτογραφία Ψηφιακή φωτογραφία αποτελεί ίσως την τελευταία σημαντική εξέλιξη σε ότι αφορά την τεχνική της φωτογραφίας. Η πρώτη εμπορική ψηφιακή φωτογραφική μηχανή παρουσιάστηκε το Σήμερα οι ψηφιακές μηχανές αποτελούν ευρύτατα διαδεδομένα καταναλωτικά προϊόντα, ενώ συνεχίζουν να ξελίσονται ενσωματώνοντας επιπλέον δυνατότητες, όπως και βιντεοσκόπηση, μέ ή χωρίς καταγραφή ήχου.

63 Tομείς της φωτογραφίας Φωτοειδησεογραφία: Αφορά την εικονογράφηση της επικαιρότητας και οι φωτογραφίες αυτού του είδους διοχετεύονται συνήθως στον ημερήσιο και εβδομαδιαίο τύπο μέσω πρακτορείων, τα οποία και εκπροσωπούν τον φωτογράφο. Διαφημιστική φωτογραφία - φωτογραφία στούντιο: Αποτελεί ένα σημαντικό είδος που περιλαμβάνει τη φωτογραφία αντικειμένων, τη φωτογραφία μόδας αλλά και τη φωτογραφία πορτραίτων Αρχιτεκτονική φωτογραφία - Εσωτερικών Χώρων: Περιλαμβάνει τη φωτογράφηση κτιρίων και εσωτερικών χώρων. Φωτογραφία τέχνης: Αν και η πρώτη φωτογραφία αποτυπώθηκε το 1826, χρειάστηκε τουλάχιστον μισός αιώνας προκειμένου να γίνει η φωτογραφία αποδεκτή ως αυτόνομη και ανεξάρτητη.

64 Ασπρόμαυρη φωτογραφία Η ασπρόμαυρη φωτογραφία δεν είναι τίποτε άλλο από την πραγματικότητα ειδωμένη και αποτυπωμένη με την ωμότητα του άσπρου-μαύρου. Το χρώμα απουσιάζει και μαζί του και το συνηθισμένα «ωραίο», το καθημερινό και κάποιες φορές σχεδόν αδιάφορο, «όμορφο». Δεν εντυπωσιάζει με την πληθωρικότητα και τον κορεσμότου, το μάτι. Η φόρμα καλείται να καλύψει την απουσία του, να πάρει τη θέση του και να γίνει το κύριο και το στατικό σημείο της εικόνας. Οι τόνοι του γκρίζου, η τονικότητα, το άσπρο και το μαύρο, λειτουργούν σαν το σχέδιο στη ζωγραφική. Όσο πιο γερό, σωστό και δεμένο τόσο πιο εύκολα θα σταθει το χρώμα πάνω του.

65 Τέχνη φωτογραφίας Η φωτογραφία, σαν τέχνη, γεννήθηκε μαζί με την πρώτη σταθερή φωτογραφική απεικόνιση, με την πρώτη φωτογραφία δηλαδή. Και αυτό γιατί η φωτογραφική μηχανή πολλά χρόνια πριν προσέφερε τις υπηρεσίες της σαν εργαλείο σε άλλες τέχνες και περισσότερο στην ζωγραφική και αρκετές φορές ακόμα τις προσφέρει.

66 Διαφημιστική Φωτογραφία Η διαφημιστική φωτογραφία είναι ένας μεγάλος εμπορικός βραχίονας της φωτογραφίας που γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη και στην εποχή της ψηφιακής φωτογραφίας. Η διαφημιστική φωτογραφία είναι το τμήμα εκείνο της φωτογραφίας που χρησιμεύει στην προβολή και προώθηση εμπορικών προϊόντων και υπηρεσιών. Ο ναός της διαφημιστικής φωτογραφίας είναι το φωτογραφικό στούντιο καθώς σε εντελώς ελεγχόμενες συνθήκες λήψης ο φωτογράφος μπορεί να εκφράσει την δημιουργικότητα του με τον καλύτερο τρόπο.Το προϊόν της Φωτογραφίας, ως Τέχνη και Τεχνική, υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα. Αυτά διέπονται από Κρατικές Νομοθεσίες, διαφορετικές σε κάθε κράτος αλλά και σε διεθνείς συνθήκες. Adidas

67 Διονυσία Καραφώτη

68 Διαφημιστική φωτογραφία Η διαφημιστική φωτογραφία είναι ένας μεγάλος εμπορικός βραχίονας της φωτογραφίας που γνωρίζει μεγάλη ανάπτυξη και στην εποχή της ψηφιακής φωτογραφίας. Η διαφημιστική φωτογραφία είναι το τμήμα εκείνο της φωτογραφίας που χρησιμεύει στην προβολή και προώθηση εμπορικών προϊόντων και υπηρεσιών. Ο ναός της διαφημιστικής φωτογραφίας είναι το φωτογραφικό στούντιο καθώς σε εντελώς ελεγχόμενες συνθήκες λήψης ο φωτογράφος μπορεί να εκφράσει την δημιουργικότητα του με τον καλύτερο τρόπο.

69 Υπάρχουν είδη φωτογραφίας που μοιάζουν με την διαφημιστική φωτογραφία ή που οι λήψεις μπορούν να γίνουν στο ίδιο στούντιο αλλά συνήθως όταν αναφερόμαστε στην διαφημιστική φωτογραφία, μιλάμε για την φωτογραφία still life, δηλαδή την φωτογράφιση αντικειμένων και όχι ανθρώπων παρόλο που πολλές φορές μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάποιο ή κάποια μοντέλα σε συνδυασμό με τα αντικείμενα που φωτογραφίζουμε.

70

71 Αρχιτεκτονική φωτογραφία - Εσωτερικών Χώρων Αρχιτεκτονική είναι ένα ευρύ θέμα, που θα περιλαμβάνει τα πάντα, από ουρανοξύστες με παράγκες. Σχεδόν παντού πάμε, είμαστε περικυκλωμένοι από κάποιο είδος της αρχιτεκτονικής σε καθημερινή βάση. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να έρχονται ως έκπληξη το γεγονός ότι η αρχιτεκτονική είναι ένα τέτοιο δημοφιλές θέμα στη φωτογραφία

72 Όταν φωτογράφηση παλιά αρχιτεκτονική, μια απλή και λιτή σύνθεση λειτουργεί συνήθως καλύτερα, δείχνοντας τη φυσική ομορφιά και την κομψότητα του κτιρίου. Βοηθά συνήθως περιλαμβάνουν μερικά από τα γύρω τοπίο να δώσει το πλαίσιο για την αρχιτεκτονική και το κάνει να αισθανθεί λιγότερο στριμωγμένοι

73 Για μας η αρχιτεκτονική φωτογραφία και η φωτογράφησης εσωτερικών χώρων είναι φετίχ.. Η τέλειες φόρμες, με συνάρτηση την σωστή καταγραφή των όγκων και τις ορθές γωνίες παράλλαξης είναι η συνταγή για την τέλεια φωτογραφία.. Αποθανατίζουμε με τον φακό μας κάθε κτήριο δίνοντας την σωστή προοπτική του χώρου με ξεχωριστή δυναμική.

74 new york city

75 Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου είναι καλωδιωτή γέφυρα που ολοκληρώθηκε το 2004 μεταξύ του Ρίου (κοντά στην Πάτρα) και του Αντιρρίου, που συνδέει την Πελοπόννησο με τη δυτική ηπειρωτική Ελλάδα και προς τα πάνω με το υπόλοιπο της Ευρώπης.καλωδιωτή γέφυραΡίουΠάτρα ΑντιρρίουΠελοπόννησοΕλλάδαΕυρώπης

76 DUBAI οι τέσσερις πύργοι κυμαίνονται σε μέγεθος 54 με 97 ορόφους και εμπνεύστηκαν από τις φλόγες και την κυκλοφορία των κεριών.

77 20ο αιώνα – H τεχνική στην αρχιτεκτονική.20ο αιώνα – H τεχνική επανάσταση στην αρχιτεκτονική.

78 Σπουδαίοι αρχιτέκτονες Alvaro Siza Mario Botta Robert Venturi

79 Το Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας βρίσκεται στο Μαρούσι της Αττικής, περίπου εννιά χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας. Είναι το μεγαλύτερο σε χωρητικότητα στάδιο της Ελλάδας και αποτελεί τμήμα του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου της Αθήνας (ΟΑΚΑ). Σκοπός του ήταν εξαρχής να δώσει τη δυνατότητα ανάληψης μεγάλων διοργανώσεων από την Αθήνα.ΑθήναςΜαρούσιΑττικήςΑθήναςΟλυμπιακού Αθλητικού Κέντρου της Αθήνας Σχεδιάστηκε από το γνωστό αρχιτέκτονα κ. Santiago Calatrava.

80 Το μουσείο του Λούβρου είναι ένα από τα μεγαλύτερα και παλαιότερα μουσεία τέχνης στον κόσμο. Βρίσκεται στο κέντρο του Παρισιού, στις όχθες του Σηκουάνα και εκθέτει έργα τέχνης - το 8% των αποκτημάτων του, που υπολογίζονται στα κομμάτια.Οι μόνιμες συλλογές του μουσείου καταλαμβάνουν συνολικά έκταση τετραγωνικών μέτρων και ανάμεσα σε αυτές είναι και οι ελληνικές, που καλύπτουν 25 αίθουσες ή χώρους.τέχνηςΠαρισιούΣηκουάνα ΚΛΙΣΙΑΝΤΑ ΜΕΡΝΤΑΝΙ

81 Η ειδησεογραφία είναι τομέας της δημοσιογραφίας και αφορά τη συλλογή, επεξεργασία και μετάδοση των ειδήσεων. Το σύνολο των ειδήσεων που αναγράφονται στις εφημερίδες ή τα περιδιοκά ή που μεταδίδονται από το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και το διαδίκτυο, αποτελούν παράγωγα αυτής.

82

83 Η ειδησεογραφία περιγράφει και μεταφέρει γεγονότα και πληροφορίες που προκύπτουν από την πραγματική- καθημερινή ζωή, όπως πολιτικές, οικονομικές, αθλητικές, πολιτιστικές, καλλιτεχνικές, θρησκευτικές.

84

85 Υπάρχουν πληροφορίες που έχουν ενδιαφέρον σε προσωπικό ή ιδιωτικό επίπεδο και άλλες που ενδιαφέρουν το σύνολο μιας κοινωνίας ή ακόμα και ολόκληρης της ανθρωπότητας. Οι δεύτερες είναι οι επίκαιρες, δηλαδή απασχολούν σε δεδομένη χρονική στιγμή ΜΜΕ.

86

87 Ο τρόπος να φτάσει μια πληροφορία σε κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη είναι η ειδησεογραφία, μέσω της οποίας γίνεται η συλλογή των ειδήσεων, η επεξεργασία τους και η μετάδοσή τους μέσω των ΜΜΕ.

88

89 Η είδηση αφορά και απευθύνεται σε ανθρώπους όλων των κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων και ηλικιών, ανεξαρτήτως επιπέδου μόρφωσης και ακαδημαϊκής εκπαίδευσης.

90

91 Ειδησεογραφία και αντικειμενικότητα Μια είδηση είναι πάντοτε κάτι συγκεκριμένο, απτό, αληθινό. Η διάδοση και μετάδοσή της οφείλει να γίνεται σε άμεσο χρόνο και με αντικειμενικό τρόπο, ώστε να παραμείνει αναλλοίωτη η ουσία της και να μην μετατρεπεται σε παραπληροφόρηση, παραποιημένη είδηση ή προπαγάνδα.

92

93 Η παραπληροφόρηση είναι πιθανό να συμβεί είτε λόγω ελλιπούς, μονομερούς έρευνας και παρουσίασης των γεγονότων, είτε λόγω διαστρέβλωσής τους, ανεξάρτητα αν αυτό οφείλεται σε εκ παραδρομής λάθος ή σε σκοπιμότητα.

94 Τέταρτη ομάδα Η ιστορία του tatouaz Κίνγκα Σπέιχερ, Μάκης Πέππες, Μάριος Τζανής και Κίνγκα Σπέιχερ, Μάκης Πέππες, Μάριος Τζανής και Παναγιώτης Γιαζόγλου

95 Μία σύντομη ιστορία του τατουάζ Μία σύντομη ιστορία του τατουάζ

96 Μία σύντομη ιστορία του τατουάζ H λέξη tattoo (τατουάζ) από την πολυνησιακή λέξη «ta», που σημαίνει κάτι το εντυπωσιακό, και την ταϊτινή λέξη «tatau», που σημαίνει «για να σηματοδοτήσει κάτι». Η ιστορία του τατουάζ ξεκινάει από τη νεολιθική εποχή, γύρω στο 5000 π.Χ Τα Τατουάζ δημιουργούνται με την εισαγωγή έγχρωμων υλικών κάτω από την επιφάνεια δέρματος. Το πρώτο τατουάζ δημιουργήθηκε από ατύχημα. Κάποιος είχε μια μικρή πληγή και την έτριψε με το χέρι που ήταν βρώμικο με αιθάλη και τέφρα από τη φωτιά. Όταν το τραύμα επουλώθηκε, είδαν ότι ένα σημάδι έμεινε μόνιμα.

97 Ο άνθρωπος πάγος Otzi στην ηλικία των 5.300

98 Ο «Οtzi, ο άνθρωπος πάγος» Όταν το 1991 ανακαλύφθηκε το κατεψυγμένο σώμα του σε ένα βουνό μεταξύ Αυστρίας και Ιταλίας είδαν ότι το δέρμα του φέρει 57 τατουάζ του άνθρακα. Αυτή είναι η καλύτερα διατηρημένη σορός της εν λόγω περιόδου που έχει βρεθεί.

99 Αρκετά μουσεία της Δανίας έχουν τις βελόνες από την Εποχή του Χαλκού (γύρω στο π.χ.), που πιστεύεται ότι έχουν χρησιμοποιηθεί για τατουάζ.

100 Αίγυπτος Γραπτά αρχεία και έργα τέχνης, που σχετίζονται με τα αιγυπτιακά τατουάζ. Το 1891, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν μουμιοποιημένη μια ιέρεια της θεάς Hathor. Η συγκεκριμένη θηλυκή μούμια, είχε διάφορες γραμμές και τελείες τατουάζ στο σώμα της.

101

102 Ιαπωνία Τα πρώτα στοιχεία του τατουάζ βρίσκονται σε μορφή πήλινων ειδωλίων, τα οποία έχουν πρόσωπα ζωγραφισμένα ή χαραγμένα, που αντιπροσωπεύουν σήματα τατουάζ. Αυτά τα ειδώλια ήταν συμβολικά για τους ανθρώπους εκεί και συνόδευαν τους νεκρούς στο ταξίδι τους προς το άγνωστο. Πίστευαν ότι τα σύμβολα αυτά είχαν θρησκευτική ή μαγική σημασία.

103 Ιαπωνία Η πρώτη γραπτή απόδειξη για την ύπαρξη των ιαπωνικών τατουάζ βρίσκεται στην ιστορία της Κινέζικης Δυναστείας. Οι Ιάπωνες ενδιαφέρονταν για την τέχνη του τατουάζ ως επί το πλείστον για διακοσμητικούς λόγους.

104 Ιαπωνία Ο Horis, ήταν ο αδιαφιλονίκητος καλλιτέχνης τατουάζ. Το κλασικό ιαπωνικό τατουάζ είναι ένα πλήρες «κοστούμι» στο σώμα.

105 Πολυνησία Το πολυνησιακό τατουάζ θεωρείται το πιο περίπλοκο και πιο επιδέξιο τατουάζ του αρχαίου κόσμου. Ο πολυνησιακός λαός πιστεύει ότι η πνευματική του εξουσία ή δύναμη της ζωής εμφανίζεται μέσω των τατουάζ του. Γεωμετρικά σχέδια προσθέτονταν κατά περιόδους, ανανέωναν και διακοσμούσαν το άτομο καθ' όλη τη διάρκεια ζωής του, μέχρι που καλυπτόταν όλο του το σώμα.

106

107 Πολυνησία Οι πρώτοι ευρωπαίοι που πάτησαν το πόδι τους στο έδαφος Σαμόα, ήταν μέλη από μια γαλλική αποστολή του Η μυθολογική προέλευση του τατουάζ Σαμόα μεταφέρθηκε στις μεταναστευτικές κοινότητες της Νέας Ζηλανδίας και αργότερα διαδόθηκαν προς τις Κάτω Χώρες.

108 Ινδία / Ταϊλάνδη Ο «hanuman» (μυθικός μοναχός) στην Ινδία είναι ένα δημοφιλές σύμβολο της δύναμης που διακοσμεί τα χέρια και τα πόδια μέχρι και σήμερα στην Ταϊλάνδη και στη Μιανμάρ.

109 Ινδία / Ταϊλάνδη Διαθέτουν το ανθρώπινο σώμα, ενώ γίνεται τατουάζ σε μοναχούς για να ενσωματώσουν μαγικές δυνάμεις. Σύμφωνα με τους Ταϊλανδούς οι γυναίκες είναι ήδη αρκετά ισχυρές από μόνες τους, δεν χρειάζονται την επιπλέον ώθηση (τη μαγική δύναμη) και αποκλείονται από αυτήν τη διαδικασία.

110 Μέση Ανατολή Κατά την εποχή της Παλαιάς Διαθήκης, μεγάλο μέρος του ειδωλολατρικού κόσμου ασκούσε την τέχνη του τατουάζ ως μέσον λατρείας θεότητας.

111 Αρχαία Ελλάδα και Ρώμη Οι Έλληνες έμαθαν τα τατουάζ από τους Πέρσες. Οι Ελληνίδες γυναίκες ήταν γοητευμένες από την ιδέα του τατουάζ ως χαρακτηριστικού εξωτικής ομορφιάς. Οι Ρωμαίοι υιοθέτησαν τα τατουάζ από τους Έλληνες.

112 Αρχαία Ελλάδα και Ρώμη Οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι χρησιμοποιούσαν τα τατουάζ ως τιμωρία. Στις αρχές του 4ου αιώνα, όταν ο Κωνσταντίνος έγινε αυτοκράτορας ( μ.Χ.) απαγόρευσε τα τατουάζ στο πρόσωπο διότι πίστευε ότι το ανθρώπινο πρόσωπο ήταν μια αναπαράσταση της εικόνας του Θεού και δεν έπρεπε να παραμορφωθεί ή να δεχθεί ιεροσυλία.

113 Χαβάη Οι άνθρωποι της Χαβάης είχαν τη δική τους παραδοσιακή τέχνη τατουάζ, γνωστή ως «kakau». Αυτήν δεν τη χρησιμοποιούσαν μόνο για διακόσμηση και διάκριση, αλλά και για τη φύλαξη της υγείας τους και για την πνευματική τους ευεξία.

114 Βόρεια Αμερική Ένας πρόωρος απολογισμός των Ιησουιτών μαρτυρεί τη διαδεδομένη πρακτική των τατουάζ μεταξύ των ιθαγενών Αμερικανών. Ανάμεσα στους Chickasaw διαπρεπείς πολεμιστές αναγνωρίστηκαν από το τατουάζ τους. Το πρώτο κατάστημα μόνιμου τατουάζ στη Νέα Υόρκη λειτούργησε το 1846, ξεκινώντας μια παράδοση: κάνοντας τατουάζ σε στρατιώτες και από τα δύο στρατόπεδα του εμφυλίου πολέμου.

115 Βόρεια Αμερική Ο Samuel O'Reilly εφηύρε το ηλεκτρικό μηχανάκι τατουάζ το 1891.

116 Γαλλία Τον 18ο αιώνα, πολλοί Γάλλοι ναύτες επέστρεφαν από ταξίδια τους στο νότιο Ειρηνικό, έχοντας τατουάζ. Το 1861, ο Γάλλος στρατιωτικός χειρουργός Βerchon Maurice, δημοσίευσε μια μελέτη σχετικά με τις ιατρικές επιπλοκές του τατουάζ. Μετά από αυτό, το ναυτικό και ο στρατός απαγόρευσαν τα τατουάζ στα κλιμάκιά τους.

117

118 Στερεότυπα: Ναύτης

119 Στερεότυπα: Εγκληματικότητα Για μεγάλο χρονικό διάστημα, τα τατουάζ ήταν "προνόμιο" των ναυτών και των εγκληματιών. Στη φυλακή, τα τατουάζ αποτύπωναν ανεξίτηλα στο σώμα τους την επιθυμία που είχαν αυτοί οι άντρες στη ψυχή τους. Το υπέρτατο σύμβολο για τα μέλη συμμοριών ήταν τα τατουάζ της συμμορίας τους. Αυτά τα τατουάζ μπορούν να αποκαλύψουν πολλά πράγματα, όπως: ποιος είσαι, ποιά είναι η συμμορία σου, ποιές είναι οι πεποιθήσεις σου, τι έχεις κάνει, που ήσουν, πόσα χρόνια ήσουν στη φυλακή, ακόμη και πόσους έχεις σκοτώσει. Στα γνωστά σύμβολα συμπεριλαμβάνονται τα δάκρυα κάτω από το μάτι και ο ιστός αράχνης στους αγκώνες, που συμβολίζουν τους ανθρώπους που σκοτώθηκαν.

120 Τα tattoo στα ζευγάρια Πολλά ζευγάρια κυρίως στην εφηβική ηλικία κάνουν tattoo λόγω της «σχέσης» τους και της «αγάπης» που τους κυριεύουν.

121 Τα tattoo των διασήμων Κατά καιρούς μια από τις σπουδαιότερες τραγουδίστριες της pop και R&B μουσικής, η γνωστή σε όλον τον κόσμο Rihanna. Η Rihanna έχει δηλώσει ότι την εντυπωσιάζουν τα tattoo. Μερικά από αυτά συμβολίζουν ορισμένα πράγματα για εκείνην, άλλα όμως δεν είχαν κάποια ιδιαίτερη σημασία.

122

123 Αφαίρεση tattoo Με τη χρήση laser, ειδικά κατασκευασμένου για την αντιμετώπιση του χρώματος που εμπεριέχει ένα τατουάζ, είναι δυνατή η αντιμετώπιση σχεδόν όλων των χρωμάτων τατουάζ, χωρίς να προκληθεί ουλή στο δέρμα του ασθενούς. Μία τέτοια επέμβαση τονίζουμε ότι είναι επώδυνη και πολύ ακριβή.

124

125


Κατέβασμα ppt "ΑΠΟ ΤΟ ΙΧΝΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΓΡΑΦΗ 1.Εργαλεία και υλικά Γραφής από την αρχαιότητα εώς σήμερα Στέφανος ΠετρόπουλοςΣτέφανος Πετρόπουλος Χρήστος ΡίμπαςΧρήστος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google