Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαχείριση Φυσικών Πόρων στον τόπο μας (Μαντούδι-Λίμνη-Αγ. Άννα)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαχείριση Φυσικών Πόρων στον τόπο μας (Μαντούδι-Λίμνη-Αγ. Άννα)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαχείριση Φυσικών Πόρων στον τόπο μας (Μαντούδι-Λίμνη-Αγ. Άννα)

2 Διαχείριση Φυσικών Πόρων  Με τον όρο αυτό εννοούμε την ορθή αξιοποίηση και εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών, πράγμα που συνεπάγεται και την ταυτόχρονη προστασία του περιβάλλοντος.

3 ΟΡΙΣΜΟΣ :Φυσικός πόρος ονομάζεται καθετί που χρειάζεται ένας οργανισμός για την επιβίωση του και προέρχεται από το φυσικό περιβάλλον. Οι φυσικοί πόροι διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες :στους Ανανεώσιμους, στους Μη ανανεώσιμους και στους Δυνητικά ανανεώσιμους.

4 Ανανεώσιμοι φυσικοί πόροι που δεν εξαντλούνται αλλά ανανεώνονται συνεχώς.  Ηλιακή ενέργεια,  Αιολική ενέργεια,  Γεωθερμική ενέργεια,  Νερό,  Χαρτί,  Ξυλεία,  Τροφές,  Καυσόξυλα

5 Δυνητικά ανανεώσιμοι: Οι πόροι που μπορούν να εξαντληθούν, αν τους χρησιμοποιούμε γρηγορότερα από την ταχύτητα της φυσικής ανανέωσής τους.  Καθαρός αέρας,  Γλυκό νερό,  Γόνιμο έδαφος,  Φυτά και ζώα,(βιοποικιλότητα)

6 Μη ανανεώσιμοι: Οι φυσικοί πόροι που υπάρχουν σε ορισμένες ποσότητες στο φυσικό περιβάλλον και με συνεχή τους χρήση αναμένεται να εξαντληθούν.  Μέταλλα,  Γυαλί,  Μάρμαρα,  Πετρέλαιο,  Κάρβουνο,  Πλαστικά,  Φυσικό αέριο.

7

8 Δάσος  Το δάσος δεν είναι μόνο δέντρα. Είναι ένα σύνολο διάφορων φυτών, όπου βέβαια κυριαρχούν τα δέντρα, αλλά και ζώων και οι οργανισμοί αυτοί βρίσκονται σε αλληλεπίδραση με το έδαφος και το κλίμα που επικρατεί στην περιοχή.Όλες οι εκτάσεις που καλύπτονται από φυσική βλάστηση λέγονται δασικές, ανεξάρτητα από το αν κυριαρχούν δέντρα, θάμνοι ή φρύγανα και αποτελούν ένα πολυσύνθετο σύνολο με δική του ζωή και λειτουργίες. Αποτελούν το δασικό οικοσύστημα που παίζει σημαντικό ρόλο στη βιολογική ισορροπία μέσα στη φύση.

9 Αναδάσωση . Αποκατάσταση της δασικής βλάστησης που έχει περιοριστεί ή καταστραφεί από διάφορες αιτίες, όπως είναι η υπερβολική και αλόγιστη αποψίλωση, οι πυρκαγιές, οι κατολισθήσεις εδαφών, οι επιδρομές παρασίτων κ.ά.

10 Η ανασύσταση ενός κατεστραμμένου δάσους μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο με φυσική όσο και με τεχνητή αναδάσωση.  Φυσική αναδάσωση: Εκεί όπου προϋπήρχε μια δασώδης έκταση, αρχίζει να ξαναδημιουργείται μόνο του το δάσος, έπειτα από ορισμένο χρονικό διάστημα.  Τεχνική αναδάσωση: είναι η αναγκαία παρέμβαση του ανθρώπου (τεχνητή ανανέωση του δάσους) πρέπει να προσπαθήσει να υποβοηθήσει τη φύση και να προσεγγίσει τους φυσικούς νόμους. Η τεχνητή α. μπορεί να γίνει τόσο με σπορά όσο και με φύτευση.

11 Αποσάθρωση Αποσάθρωση είναι ο θρυμματισμός των πετρωμάτων της επιφάνειας της Γης από τον άνεμο, το νερό και τις απότομες μεταβολές θερμοκρασίας (εξωγενείς παράγοντες) και η μετατροπή τους σε υλικά που μπορούν να μεταφερθούν από το νερό και τον άνεμο.

12 Διάβρωση Διάβρωση είναι η αλλαγή της εξωτερικής επιφάνειας του εδάφους που οφείλεται στις εξωγενείς δυνάμεις. Τα υλικά δηλαδή της αποσάθρωσης παρασύρονται και προκαλείται μείωση (φάγωμα) του εδάφους.

13 Εναπόθεση  Εναπόθεση είναι η τοποθέτηση των υλικών της αποσάθρωσης και της διάβρωσης μακριά από τον τόπο δημιουργίας τους, αλλάζοντας με τη σειρά τους τη μορφή της επιφάνειας της Γης.

14 Περιβαλλοντικό Πρόβλημα  Η αλόγιστη αξιοποίηση και εκμετάλλευση από τον άνθρωπο των φυσικών πόρων του πλανήτη μας, με αποτέλεσμα να διαγράφεται σοβαρός κίνδυνος και απειλή για τη ζωή και επιβίωση του ανθρώπου πάνω στον πλανήτη γη.

15 Φαινόμενα που υπάρχουν και στην περιοχή μας

16 Λίμνες ορυχείων: Όταν η φύση επουλώνει τις πληγές της…

17 Μια πανοραμική θέα  Η φύση προσπαθεί πάντα να επουλώνει τις πληγές που της προκαλεί ο άνθρωπος. Κάποιες φορές τα καταφέρνει και ανακτά τη χαμένη της αίγλη κι άλλες πάλι μεταμορφώνεται, στην προσπάθειά της να σβήσει τις ανθρώπινες μουτζούρες από τον καμβά της. Αυτό συμβαίνει και στην περίπτωση των ανενεργών πλέον ορυχείων- λατομείων λευκόλιθου στη Βόρεια Εύβοια, όπου η υποτυπώδης ανθρώπινη αποκατάσταση και οι προσπάθειες της φύσης, έχουν δημιουργήσει ένα εξωπραγματικό τοπίο, στο οποίο κυριαρχούν τα ορυχεία με τις «14 τεχνητές λίμνες».  Με συνολική έκταση που αγγίζει τα στρέμματα και βάθη που ξεπερνούν σε κάποιες από αυτές τα 100 μέτρα(!), οι λίμνες των ορυχείων της Βόρειας Εύβοιας είναι ένα μοναδικό σύνθετο ανθρωπογενές τοπίο. Οι λίμνες χωρίζονται γεωγραφικά σε δύο συμπλέγματα. Το πρώτο βρίσκεται προς την ανατολική ακτή που αντικρίζει το Αιγαίο ανάμεσα στα χωριά Προκόπι και Μαντούδι, ενώ το δεύτερο βρίσκεται στις βορειανατολικές παρυφές του Όρους Κανδήλι ανάμεσα στα χωριά Δαφνώνα, Τρούπι, Κάκαβο, Σπαθάρι και Καλύβια.

18 Ανθρώπινη παρέμβαση & Φύση  Οι λίμνες μπορούν να διακριθούν σε δύο γενικές κατηγορίες, οι οποίες διαφέρουν τόσο όσον αφορά στα υδρολογικά χαρακτηριστικά τους, όσο και ως προς τη βλάστηση και την πανίδα που αναπτύσσεται σε αυτές. Η πρώτη κατηγορία αφορά στις βαθιές λίμνες που δημιουργήθηκαν από εκσκαφές για την εξαγωγή του λευκόλιθου και η δεύτερη αφορά στα έλη, τα οποία δημιουργήθηκαν στους χώρους απόθεσης των υπολειμμάτων μετά την επεξεργασία του υλικού.

19 Η ζωή οργιάζει  Αγριοκάλαμα και βούρλα, πικροδάφνες, πεύκα, πλατάνια και αρμυρίκια απαρτίζουν το εντυπωσιακό μωσαϊκό της βλάστησης που συναντά κανείς στην περιοχή. Ένα μωσαϊκό που συμπληρώνεται με τα πολλά είδη αμφιβίων, ψαριών και πτηνών που έχουν βρει το ενδιαίτημά τους εκεί, ενώ δεκάδες είναι και τα άλλα είδη της περιοχής που κάνουν χρήση των συγκεκριμένων λιμνών και ελών είτε για τροφή, είτε για ξεκούραση.

20 Προτάσεις δράσεων για το περιβάλλον -Ήπιες μορφές ανάπτυξης. -οίκο-τουριστική αξιοποίηση και ανάδειξη της περιοχής Κανδηλίου. -Αποκατάσταση των υποβαθμισμένων χώρων από εξορυκτικές και βιομηχανικές εκμεταλλεύσεις. -Πρόληψη και έλεγχος της ρύπανσης και υποβάθμισης φυσικού περιβάλλοντος, των υδάτων, των ποταμών και των υγροτόπων μας. -Προστασία και ανάσχεση της απώλειας της βιοποικιλότητας του δήμου. -Συστηματική προστασία των δασών.

21 1o ΕΠΑΛ ΜΑΝΤΟΥΔΙΟΥ -ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012 – 2013 ΕΛΑΒΑΝ ΜΕΡΟΣ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ:  1. ΑΓΓΕΛΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Α  2.ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ Α  3.ΚΑΝΤΖΟΥΡΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ Β ΠΛ  4.ΛΑΛΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ Β ΠΛ  5.ΜΗΤΣΑΝΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ Β ΠΛ  6.ΣΤΑΜΟΥΛΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ Β ΠΛ  7.ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΑΓΓΕΛΟΣ Γ ΜΕΚ  8.ΙΩΑΝΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Γ ΜΕΚ  9.ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗΣ Γ ΥΔΟΥ  10.ΧΑΤΖΗΣΑΒΒΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ Γ ΨΕΚ

22 ΠΗΓΕΣ  digitalschool.minedu.gov.gr/courses  perivallontikiagogi.blogspot   oikologein.blogspot.com  - WWF Ελλάς/Ν. Γεωργιάδης


Κατέβασμα ppt "Διαχείριση Φυσικών Πόρων στον τόπο μας (Μαντούδι-Λίμνη-Αγ. Άννα)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google