Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Α΄ λυκείου Κ.Τιθορέας Σχ.έτος 2011-2012 «ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αγγελούση Παναγιώτα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Α΄ λυκείου Κ.Τιθορέας Σχ.έτος 2011-2012 «ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αγγελούση Παναγιώτα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Α΄ λυκείου Κ.Τιθορέας Σχ.έτος «ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αγγελούση Παναγιώτα

2 Βαρβαρήγος Ιωάννης Βαρβαρήγος Ιωάννης Γιαλούρη Χρυσούλα Γιαλούρη Χρυσούλα Γρίβα Αθανασία Γρίβα Αθανασία Θανασιά Παναγιώτα Θανασιά Παναγιώτα Θεοδώρου Αγγελική Θεοδώρου Αγγελική Καρλής Πέτρος Καρλής Πέτρος Κοζάκης Γιαννούλης Κοζάκης Γιαννούλης Λέντα Λουκία Λέντα Λουκία Μπεκιάρη Ευγενία Μπεκιάρη Ευγενία Παπαευθυμίου Κωνσταντίνος Παπαευθυμίου Κωνσταντίνος Παπαλουκά Δήμητρα Παπαλουκά Δήμητρα Σκεντέρι Αικατερίνη Σκεντέρι Αικατερίνη Σκεντέρι Χρήστος Σκεντέρι Χρήστος Τόρε Εράλντα Τόρε Εράλντα Χαϊδεμένου Αναστασία Χαϊδεμένου Αναστασία ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΛΑΒΑΝ ΜΕΡΟΣ

3 ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ο προβληματισμός και η επανεξέταση παγιωμένων στερεοτυπικών αντιλήψεων για ρατσιστικές αντιλήψεις ο προβληματισμός και η επανεξέταση παγιωμένων στερεοτυπικών αντιλήψεων για ρατσιστικές αντιλήψεις η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών, των εκπαιδευτικών αλλά και των υπολοίπων μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, ώστε να μειωθούν ρατσιστικά φαινόμενα από την ελληνική κοινωνία. η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών, των εκπαιδευτικών αλλά και των υπολοίπων μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, ώστε να μειωθούν ρατσιστικά φαινόμενα από την ελληνική κοινωνία.

4 ΕΙΣΑΓΩΓΗ Όλοι οι άνθρωποι λίγο πολύ είμαστε ρατσιστές. Είμαστε ρατσιστές συνήθως προς τα άτομα που έχουν διαφορετική ενδυμασία, φυλή, ηλικία, θρησκεία, χώρα προέλευσης, διαφορετικό κοινωνικό στρώμα ή ακόμα και σε άτομα που έχουν προβλήματα υγείας. Όλοι μας όμως θα πρέπει να στηρίξουμε αυτούς τους ανθρώπους κάνοντας το πρώτο βήμα για ένα αντιρατσιστικό αύριο και δίνοντάς τους ένα χέρι βοήθειας σε όσους μας χρειάζονται.

5 ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΟ, ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Στερεότυπο είναι μια απλουστευμένη ή και τυποποιημένη αντίληψη ή εικόνα που συχνά κατέχουν από κοινού οι άνθρωποι για μια άλλη ομάδα. Στερεότυπο είναι μια απλουστευμένη ή και τυποποιημένη αντίληψη ή εικόνα που συχνά κατέχουν από κοινού οι άνθρωποι για μια άλλη ομάδα. Προκατάληψη είναι η διαμορφωμένη εκ των προτέρων αρνητική γνώμη, κρίση ή στάση χωρίς τη σε βάθος έρευνα των πραγμάτων. Προκατάληψη είναι η διαμορφωμένη εκ των προτέρων αρνητική γνώμη, κρίση ή στάση χωρίς τη σε βάθος έρευνα των πραγμάτων. Ρατσισμός είναι ένα σύνθετο φαινόμενο που οικοδομείται τόσο από στερεότυπα όσο και από προκαταλήψεις. Ορίζεται ως η προκατάληψη έναντι μιας φυλετικής, εθνικής, κοινωνικής, θρησκευτικής κτλ ομάδας και εκδηλώνεται με τη δυσμενή διάκριση, την περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό αποκλεισμό αυτής της ομάδας. Ρατσισμός είναι ένα σύνθετο φαινόμενο που οικοδομείται τόσο από στερεότυπα όσο και από προκαταλήψεις. Ορίζεται ως η προκατάληψη έναντι μιας φυλετικής, εθνικής, κοινωνικής, θρησκευτικής κτλ ομάδας και εκδηλώνεται με τη δυσμενή διάκριση, την περιθωριοποίηση και τον κοινωνικό αποκλεισμό αυτής της ομάδας.

6 ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ

7 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Διακρίνει τους ανθρώπους σε δυνατούς-ανώτερους και αδύναμους- κατώτερους Διακρίνει τους ανθρώπους σε δυνατούς-ανώτερους και αδύναμους- κατώτερους Στρέφεται προς τις αδύναμες και ανίσχυρες ομάδες όπως: Στρέφεται προς τις αδύναμες και ανίσχυρες ομάδες όπως: Κοινωνικός ρατσισμός Άνθρωποι με ειδικές ανάγκες ναρκομανείςάνεργοιΜετανάστες φυλακισμένοι Τσιγγάνοι γυναίκεςομοφυλόφιλοι Φορείς του AIDS

8 ΑΙΤΙΑ ΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Έλλειψη παιδείας Έλλειψη παιδείας Οικονομικά και πολιτικά προβλήματα Οικονομικά και πολιτικά προβλήματα Συμφέροντα Συμφέροντα Βαθμός επιρροής των θρησκευτικών δοξασιών Βαθμός επιρροής των θρησκευτικών δοξασιών Ηθική εξαχρείωση Ηθική εξαχρείωση Κοινωνική διαστρωμάτωση Κοινωνική διαστρωμάτωση Προκαταλήψεις Προκαταλήψεις Εθνικιστικά αίτια Εθνικιστικά αίτια

9 ΑΙΤΙΑ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Δημιουργία προκαταλήψεων και στερεοτύπων από την οικογένεια Δημιουργία προκαταλήψεων και στερεοτύπων από την οικογένεια Απουσία κριτικής σκέψης για διάφορα πράγματα, διαφόρων ατόμων χαμηλού μορφωτικού επιπέδου Απουσία κριτικής σκέψης για διάφορα πράγματα, διαφόρων ατόμων χαμηλού μορφωτικού επιπέδου Η εύκολη επιρροή του ανθρώπου σε θέματα προπαγάνδας που έχουν ως κύριο θέμα τον ρατσισμό Η εύκολη επιρροή του ανθρώπου σε θέματα προπαγάνδας που έχουν ως κύριο θέμα τον ρατσισμό Η ανεργία ωθεί τους ανθρώπους στον ρατσισμό Η ανεργία ωθεί τους ανθρώπους στον ρατσισμό

10 ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ Μεροληπτική αντιμετώπιση έγχρωμων από τους λευκούς. Μεροληπτική αντιμετώπιση έγχρωμων από τους λευκούς. Εθνικιστικές αντιλήψεις Εθνικιστικές αντιλήψεις Αντιμετώπιση μειονοτήτων ή παρεπιδημούντων Αντιμετώπιση μειονοτήτων ή παρεπιδημούντων (που μένουν προσωρινά σε ένα τόπο) ατόμων. (που μένουν προσωρινά σε ένα τόπο) ατόμων. Αναβίωση ναζιστικών θεωριών Αναβίωση ναζιστικών θεωριών Αντιμετώπιση γυναίκας Αντιμετώπιση γυναίκας Κοινωνικές ομάδες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (ομοφυλόφιλοι, ναρκομανείς, άτομα με AIDS, άτομα με ειδικές ανάγκες) Κοινωνικές ομάδες με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (ομοφυλόφιλοι, ναρκομανείς, άτομα με AIDS, άτομα με ειδικές ανάγκες) Ρατσισμός που πηγάζει από την επαγγελματική θέση, την οικονομική κατάσταση, την θρησκευτική πίστη, την καταγωγή των ατόμων. Ρατσισμός που πηγάζει από την επαγγελματική θέση, την οικονομική κατάσταση, την θρησκευτική πίστη, την καταγωγή των ατόμων.

11 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Αποδοχή σκοταδιστικών αντιλήψεων με αποτέλεσμα την παρακώλυση της κριτικής σκέψης. Πνευματική ανελευθερία. Αποδοχή σκοταδιστικών αντιλήψεων με αποτέλεσμα την παρακώλυση της κριτικής σκέψης. Πνευματική ανελευθερία. Υπονόμευση δημοκρατικών λειτουργιών των θεσμών Υπονόμευση δημοκρατικών λειτουργιών των θεσμών Περιθωριοποίηση ατόμων και ομάδων. Περιθωριοποίηση ατόμων και ομάδων. Κυριαρχία της αδικίας, της αναξιοκρατίας και της περιφρόνησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Κυριαρχία της αδικίας, της αναξιοκρατίας και της περιφρόνησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Παραβίαση ανθρώπινων δικαιωμάτων και ατομικών ελευθεριών Παραβίαση ανθρώπινων δικαιωμάτων και ατομικών ελευθεριών

12 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ Απόκρουση των ρατσιστικών αντιλήψεων απ’ όπου κι αν έρχονται, όποιον κι αν αφορούν Απόκρουση των ρατσιστικών αντιλήψεων απ’ όπου κι αν έρχονται, όποιον κι αν αφορούν Απόκτηση νέων γνώσεων με τις οποίες οι άνθρωποι θα διαπιστώσουν πως κάθε λαός έχει την δική του συνεισφορά στην ανάπτυξη του πολιτισμού Απόκτηση νέων γνώσεων με τις οποίες οι άνθρωποι θα διαπιστώσουν πως κάθε λαός έχει την δική του συνεισφορά στην ανάπτυξη του πολιτισμού Να παραμερίσουν τον εγωισμό και να κατανοήσουν πως κάθε άνθρωπος, κάθε φυλή, κάθε έθνος είναι κάτι ξεχωριστό και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παραβιάζει αυτή την ιδιαιτερότητα. Να παραμερίσουν τον εγωισμό και να κατανοήσουν πως κάθε άνθρωπος, κάθε φυλή, κάθε έθνος είναι κάτι ξεχωριστό και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να παραβιάζει αυτή την ιδιαιτερότητα.

13 ΡΑΤΣΙΣΤΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Ο Αδόλφος Χίτλερ πίστευε ότι: η ξανθή- άρια φυλή (οι άνθρωποι που κατάγονται από την φυλή των Αρίων) έχει δικαίωμα να κυβερνάει την γη, εις βάρος όλων των άλλων. Ο Αδόλφος Χίτλερ πίστευε ότι: η ξανθή- άρια φυλή (οι άνθρωποι που κατάγονται από την φυλή των Αρίων) έχει δικαίωμα να κυβερνάει την γη, εις βάρος όλων των άλλων.

14 Ο Bob Marley σε λόγια του Haile Selassie προς τη γενική συνέλευση του Ο.Η.Ε.: Ο Bob Marley σε λόγια του Haile Selassie προς τη γενική συνέλευση του Ο.Η.Ε.: “…έως την ημέρα που το χρώμα του δέρματος ενός ανθρώπου δεν θα είναι πιο σημαντικό απ’ το χρώμα των ματιών του, έως εκείνη την ημέρα, θα έχουμε πόλεμο!“…

15 Ηλικίες ατόμων που συμμετείχαν

16 «Πόσο ρατσιστής είσαι;»

17 «Ποιες ομάδες ανθρώπων «ενοχλούν» περισσότερο;»

18 «Ποιες ομάδες προτιμούνται περισσότερο στην εργασία»

19 «Θα θέλατε να φύγουν οι αλλοδαποί από τη χώρα σας;»

20 21 ΜΑΡΤΙΟΥ 21 ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ

21

22 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!


Κατέβασμα ppt "ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ Α΄ λυκείου Κ.Τιθορέας Σχ.έτος 2011-2012 «ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ: ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ» Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αγγελούση Παναγιώτα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google