Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες Η σημασία της πρόληψης πριν την έναρξη του σχολείου Ελισάβετ Κυριακοπούλου – Μπαμπινιώτη, M.S. CCC-SLP Παθολόγος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες Η σημασία της πρόληψης πριν την έναρξη του σχολείου Ελισάβετ Κυριακοπούλου – Μπαμπινιώτη, M.S. CCC-SLP Παθολόγος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες Η σημασία της πρόληψης πριν την έναρξη του σχολείου Ελισάβετ Κυριακοπούλου – Μπαμπινιώτη, M.S. CCC-SLP Παθολόγος Λόγου και Ομιλίας

2 Γλωσσική κατάκτηση  Συνεχής διαδικασία  Πολύ σημαντική περίοδος τα πρώτα έξι χρόνια  Στόχος το παιδί να φτάσει έτοιμο στην πρώτη δημοτικού  Προφορικός λόγος → γραπτός λόγος → κοινωνική και ψυχική ισορροπία  Εμφάνιση γλωσσικών διαταραχών: ανάγκη για αποκατάσταση και σχέση με μαθησιακές δυσκολίες

3 Πρόγνωση μαθησιακών δυσκολιών  Σχέση γλωσσικών διαταραχών στην προσχολική ηλικία και δυσκολιών στην ανάγνωση και τη γραφή  Μεγάλη προγνωστική δύναμη  Τρεις ομάδες παιδιών «υψηλού κινδύνου» για την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών:

4 1. Παιδιά με διαγνωσμένη καθυστέρηση ή διαταραχή λόγου και ομιλίας  Κατανόηση: ακολουθία εντολών, διάβασμα παραμυθιών  Έκφραση: «το αγόρι κόβει», «το παιδιά», «ξεκινίζει», «το δικό σου μπάλα», «πώς το λένε;», «βάζω τα ρούχα», σύντομη και ανοργάνωτη αφήγηση  Ονομασία και ανάκληση: λέξεις, μήνες, ημέρες, αριθμοί  Φωνολογία: κ → τ, χ → τ, γ → ντ, γκ → ντ, «καπέτο» αντί «πακέτο»  Φωνολογική ενημερότητα: «γάτα»

5 2. Παιδιά με ήπια ή υποβόσκοντα προβλήματα λόγου  Ικανοποιητική κατανόηση, καταληπτή ομιλία, γενικά καλή έκφραση αλλά ίχνη λαθών σε φθόγγους: «καφράκια», «σκάδερφο»  Χαριτωμένα μέχρι που πάνε σχολείο  Δύσκολο να ανιχνευθούν

6 3. Παιδιά με φυσιολογικές γλωσσικές δεξιότητες αλλά δυσκολίες στην προσοχή, στη μνήμη ή με μειωμένο κίνητρο  Δυσκολία με το πιο προηγμένο λεξιλόγιο και σύνταξη γραπτού λόγου  Όχι εύκολο να ανιχνευθούν, ωριμότητα;

7 Θέματα που πρέπει να προσέξουμε  Ατομικός ρυθμός ανάπτυξης  Ιδιαίτερη προσοχή να μην κατατάξουμε ένα παιδί πρόωρα και άδικα, όχι ταμπέλες  Στόχος ο έγκαιρος εντοπισμός των δυσκολιών και η πρόληψη της σχολικής αποτυχίας

8 Συμπέρασμα  Ανάγκη για ύπαρξη ανιχνευτικών εργαλείων, όπως το Α’ ΤΕΣΤ  Πρόληψη και δράση πριν το παιδί έρθει αντιμέτωπο με τη σχολική αποτυχία


Κατέβασμα ppt "Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες Η σημασία της πρόληψης πριν την έναρξη του σχολείου Ελισάβετ Κυριακοπούλου – Μπαμπινιώτη, M.S. CCC-SLP Παθολόγος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google