Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πετύχετε Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πετύχετε Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πετύχετε Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα
Κεφάλαιο 3 Πετύχετε Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

2 Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Πώς το μοντέλο ανταγωνιστικών δυνάμεων του Porter βοηθάει τις εταιρείες να χαράσσουν ανταγωνιστικές στρατηγικές με τα πληροφοριακά συστήματα; Πώς τα μοντέλα αλυσίδας αξίας και Ιστού αξίας βοηθούν τις επιχειρήσεις να εντοπίζουν ευκαιρίες στρατηγικών εφαρμογών πληροφοριακών συστημάτων; Πώς τα πληροφοριακά συστήματα βοηθούν τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν συνεργίες, βασικές ικανότητες και στρατηγικές δικτύου για να πετυχαίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα; αλυσίδας αξίας

3 Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (Συνέχεια) Πώς ο ανταγωνισμός σε παγκόσμια κλίμακα και η προώθηση ποιότητας ενισχύουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα; Η αξιολόγηση του ρόλου του ανασχεδιασμού επιχειρηματικών διεργασιών (BPR) στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.

4 Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Το iTunes της Apple: Νέος «Πορτιέρης» της Μουσικής Πρόβλημα: Αρπάξτε τις ευκαιρίες των νέων και επαναστατικών τεχνολογιών και ξεπεράστε τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές σας. Λύσεις: Παρουσίαση του iPod και του καταστήματος μουσικής iTunes για τη δημιουργία αγοράς κατεβάσματος μουσικής και φορητής αναπαραγωγής της.

5 Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Το iTunes της Apple: Νέος «Πορτιέρης» της Μουσικής Συνεργασίες με καλλιτέχνες και δισκογραφικές εταιρείες επιτρέπουν στο iTunes την αποκλειστική παροχή περιεχομένου ως αντάλλαγμα για την προώθηση των πωλήσεων και την αύξηση της δημοτικότητας του συγκροτήματος. Φανερώνει τον ρόλο της ψηφιακής τεχνολογίας στην απόκτηση και διατήρηση εν΄/ος ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

6 Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Το iTunes της Apple: Νέος «Πορτιέρης» της Μουσικής

7 Το Μοντέλο Ανταγωνιστικών Δυνάμεων του Porter
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Το Μοντέλο Ανταγωνιστικών Δυνάμεων του Porter Τρόπος κατανόησης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Πέντε ανταγωνιστικές δυνάμεις διαμορφώνουν τη μοίρα της επιχείρησης Παραδοσιακοί ανταγωνιστές Οι ανταγωνιστές στην αγορά επινοούν συνεχώς νέα προϊόντα, νέες μεθόδους και κόστη αλλαγής Νεοεισερχόμενοι στην αγορά Μερικοί κλάδοι έχουν χαλαρούς φραγμούς εισόδου π.χ. κλάδος τροφίμων έναντι κλάδου μικροτσιπ Οι νεότερες εταιρείες μπορεί να έχουν πλεονεκτήματα π.χ. Σύγχρονο εξοπλισμό, ν εότερο προσωπικό κ.λπ.

8 Το Μοντέλο Ανταγωνιστικών Δυνάμεων του Porter
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Το Μοντέλο Ανταγωνιστικών Δυνάμεων του Porter Υποκατάστατα προϊόντα και υπηρεσίες Οι πελάτες μπορεί να στραφούν σε υποκατάστατα αν οι τιμές σας είναι πολύ υψηλές π.χ. η υπηρεσία μουσικής στο Διαδίκτυο έναντι των CD Πελάτες Οι πελάτες μπορεί να στραφούν εύκολα σε προϊόντα ανταγωνιστών Οι πελάτες μπορούν να αναγκάσουν της επιχείρηση και τους ανταγωνιστές της να ανταγωνίζονται μόνο στην τιμή (διαφανής αγορά) Προμηθευτές Όσο περισσότερους προμηθευτές έχει μια επιχείρηση, τόσο μεγαλύτερο έλεγχο μπορεί να ασκήσει σ’ αυτούς

9 Το Μοντέλο Ανταγωνιστικών Δυνάμεων του Porter
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Το Μοντέλο Ανταγωνιστικών Δυνάμεων του Porter Στο μοντέλο ανταγωνιστικών δυνάμεων του Porter, η στρατηγική θέση της επιχείρησης και οι στρατηγικές της καθορίζονται όχι μόνο από τον ανταγωνισμό με τους παραδοσιακούς άμεσους ανταγωνιστές της αλλά και από τέσσερις δυνάμεις του περιβάλλοντος: τους νεοεισερχόμενους στην αγορά, τα υποκατάστατα προϊόντα, τους πελάτες και τους προμηθευτές. Εικόνα 3.1

10 Βασική στρατηγική: Ευθυγράμμιση ΤΠ με επιχειρηματικούς στόχους
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Στρατηγικές Πληροφοριακών Συστημάτων για Αντιμετώπιση Ανταγωνιστικών Δυνάμεων Βασική στρατηγική: Ευθυγράμμιση ΤΠ με επιχειρηματικούς στόχους 75% των επιχειρήσεων αποτυγχάνουν σε αυτή την ευθυγράμμιση, πράγμα που μειώνει την κερδοφορία Για την ευθυγράμμιση της ΤΠ: Προσδιορίστε τους επιχειρηματικούς στόχους και στρατηγικές Αναλύστε τους στρατηγικούς στόχους σε σαφείς δραστηριότητες και διεργασίες Προσδιορίστε δείκτες μέτρησης της προόδου Καθορίστε πώς η ΤΠ μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων Μετρήστε την πραγματική επίδοση

11 Ηγεσία λόγω χαμηλού κόστους
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Στρατηγικές Πληροφοριακών Συστημάτων για Αντιμετώπιση Ανταγωνιστικών Δυνάμεων Ηγεσία λόγω χαμηλού κόστους Χρησιμοποιήστε πληροφοριακά συστήματα για να πετύχετε το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και τις μικρότερες τιμές π.χ. Wal-Mart Το σύστημα αναπλήρωσης αποθεμάτων στέλνει παραγγελίες σε προμηθευτές όταν μια αγορά καταγραφεί στο ταμείο Ελαχιστοποιεί τα αποθέματα στις αποθήκες και τα λειτουργικά κόστη Αποτελεσματικό σύστημα απόκρισης στους πελάτες

12 Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Το σύστημα αναπλήρωσης αποθεμάτων της Wal-Mart χρησιμοποιεί τα δεδομένα πωλήσεων από τις ταμειακές μηχανές για τη μεταβίβαση παραγγελιών αναπλήρωσης των εμπορευμάτων στους προμηθευτές της. Το σύστημα επιτρέπει στην Wal-Mart να διατηρεί το κόστος χαμηλά, ενώ ρυθμίζει τη σύνθεση των εμπορευμάτων της ώστε να ανταποκρίνεται στη ζήτηση των πελατών.

13 Διαφοροποίηση προϊόντων
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Στρατηγικές Πληροφοριακών Συστημάτων για Αντιμετώπιση Ανταγωνιστικών Δυνάμεων Διαφοροποίηση προϊόντων Χρησιμοποιήστε πληροφοριακά συστήματα για τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών ή να αλλάξετε αισθητά την άνεση του πελάτη στη χρήση των υπαρχόντων προϊόντων και υπηρεσιών π.χ. οι συνεχείς καινοτομίες της Google, το iPhone της Apple Χρησιμοποιήστε πληροφοριακά συστήματα για την προσαρμογή και εξατομίκευση προϊόντων ώστε να ικανοποιούν τις προδιαγραφές μεμονωμένων πελατών Dell Μαζική προσαρμογή της Land’s End

14 Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Στον ιστότοπο της Dell Inc., οι πελάτες μπορούν να κάνουν τις επιλογές που θέλουν και να παραγγείλουν έναν υπολογιστή ειδικά κατασκευασμένο με τις δικές τους προδιαγραφές. Το σύστημα συναρμολόγησης κατά παραγγελία της Dell αποτελεί σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

15 Εστίαση σε κόγχη αγοράς
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Στρατηγικές Πληροφοριακών Συστημάτων για Αντιμετώπιση Ανταγωνιστικών Δυνάμεων Εστίαση σε κόγχη αγοράς Χρησιμοποιήστε πληροφοριακά συστήματα για βοηθήσετε την εστίαση σε ορισμένο τμήμα αγοράς και να το εξυπηρετήσετε καλύτερα από τους ανταγωνιστές σας Αναλύει αγοραστικές συνήθειες και προτιμήσεις πελατών Η διαφήμιση στοχεύει όλο και μικρότερες αγορές-στόχους π.χ. το σύστημα OnQ της Hilton Hotels Αναλύει δεδομένα που συγκεντρώθηκαν για κάθε πελάτη, ώστε να καθορίσει τις προτιμήσεις και την κερδοφορία του

16 Μελέτη Περίπτωσης: Οργανισμοί
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Μελέτη Περίπτωσης: Οργανισμοί Μπορεί το Detroit να παράγει αυτοκίνητα που θέλουν οι πελάτες; Διαβάστε τη Μελέτη Περίπτωσης και συζητήστε τα ακόλουθα ερωτήματα: Γιατί η AutoNation έχει πρόβλημα με τα αποθέματά της; Γιατί αυτό είναι επίσης πρόβλημα για αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι GM, Ford, και Chrysler; Πώς επηρεάζει αυτό το πρόβλημα την επιχειρηματική απόδοση της AutoNation και των κατασκευαστών αυτόκινήτων;

17 Μελέτη Περίπτωσης: Οργανισμοί
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Μελέτη Περίπτωσης: Οργανισμοί Μπορεί το Detroit να παράγει αυτοκίνητα που θέλουν οι πελάτες; Ποια δεδομένα χρειάζεται η AutoNation για να αποφασίσει ποια αυτοκίνητα πρέπει να διατηρεί σε απόθεμα σε κάθε αντιπροσωπεία της; Πώς μπορεί να αποκτήσει αυτά τα δεδομένα; Ποια λύση έδωσε η AutoNation στο πρόβλημά της; Ποια εμπόδια πρέπει να ξεπεράσει για να εφαρμόσει τη λύση της; Πόσο αποτελεσματική θα είναι αυτή η λύση;

18 Ενίσχυση σχέσεων με πελάτες και προμηθευτές
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Στρατηγικές Πληροφοριακών Συστημάτων για Αντιμετώπιση Ανταγωνιστικών Δυνάμεων Ενίσχυση σχέσεων με πελάτες και προμηθευτές Οι ισχυρές σχέσεις με πελάτες και προμηθευτές αυξάνουν τα κόστη αλλαγής και ενισχύουν την πιστότητα Chrysler: Χρησιμοποιεί πληροφοριακά συστήματα για να διευκολύνει την άμεση πρόσβαση προμηθευτών στα προγράμματα παραγωγής της Επιτρέπει στους προμηθευτές να αποφασίζουν πώς και πότε να στέλνουν εφόδια στα εργοστάσια της Chrysler και τους δίνει περισσότερο χρόνο για την παραγωγή των προϊόντων τους. Amazon: Παρακολουθεί τις προτιμήσεις των χρηστών κατά τις αγορές και συνιστά σχετικούς τίτλους που αγόρασαν άλλοι

19 Μερικές εταιρείες προωθούν περισσότερες στρατηγικές ταυτόχρονα
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Στρατηγικές Πληροφοριακών Συστημάτων για Αντιμετώπιση Ανταγωνιστικών Δυνάμεων Μερικές εταιρείες προωθούν περισσότερες στρατηγικές ταυτόχρονα Η Dell δίνει έμφαση στο χαμηλό κόστος και την εξατομίκευση των προϊόντων Η Parker Hannifin προσφέρει προϊόντα με μοναδικά χαρακτηριστικά αλλά με ανταγωνιστικές τιμές Η πετυχημένη χρήση πληροφοριακών συστημάτων για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος προϋποθέτει ακριβή συντονισμό τεχνολογίας, οργανισμού και ανθρώπων

20 Μελέτη Περίπτωσης: Άνθρωποι Η Parker Hannifin βρίσκει τη σωστή τιμή
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Μελέτη Περίπτωσης: Άνθρωποι Η Parker Hannifin βρίσκει τη σωστή τιμή Διαβάστε τη Μελέτη Περίπτωσης και συζητήστε τα ακόλουθα ερωτήματα: Τι είναι στρατηγική τιμολόγηση; Πώς λειτουργεί; Ποια δεδομένα απαιτούνται; Ποιο ρόλο παίζουν τα πληροφοριακά συστήματα στη στρατηγική τιμολόγηση; Ποιο ρόλο παίζουν οι άνθρωποι προκειμένου να λειτουργήσει ένα σύστημα στρατηγικής τιμολόγησης; Τι αντίκτυπο έχει η στρατηγική τιμολόγηση σε μια επιχείρηση όπως η Parker Hannifin; Ποια άλλα είδη επιχειρήσεων θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τη στρατηγική τιμολόγηση; Τι σχέση έχουν η αλυσίδα αξίας και η ανάλυση ανταγωνιστικών δυνάμεων με τη στρατηγική τιμολόγηση της Parker Hannifin;

21 Επίδραση του Διαδικτύου στο Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Επίδραση του Διαδικτύου στο Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Παρουσιάζει νέα προϊόντα και υπηρεσίες Μετασχηματίζει κλάδους Αυξάνει τη διαπραγματευτική δύναμη πελατών και προμηθευτών Εντείνει την ανταγωνιστική αντιπαλότητα Δημιουργεί νέες ευκαιρίες για καινούργιες μάρκες και για μεγάλες πελατειακές βάσεις

22 Επίδραση του Διαδικτύου στο Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Επίδραση του Διαδικτύου στο Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Υπάρχοντες ανταγωνιστές: Διευρύνει την αγορά, αυξάνει τους ανταγωνιστές, μειώνει τις διαφορές, πιέζει τις τιμές Νεοεισερχόμενοι: Μειώνει τα εμπόδια εισόδου (π.χ. μειώνεται η ανάγκη για πωλητές), παρέχει τεχνολογία για τη λειτουργία των επιχειρηματικών διεργασιών Υποκατάστατα προϊόντα και υπηρεσιών: Διευκολύνει τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών Διαπραγματευτική δύναμη πελατών: Η διαπραγματευτική δύναμη περνάει στον πελάτη Διαπραγματευτική δύναμη προμηθευτών: Οι προμήθειες μέσω Διαδικτύου αυξάνουν τη δύναμη σε σχέση με τους προμηθευτές, αλλά και οι προμηθευτές επωφελούνται από τα μειωμένα εμπόδια εισόδου και την κατάργηση των μεσαζόντων

23 Το Μοντέλο της Αλυσίδας Αξίας
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Το Μοντέλο της Αλυσίδας Αξίας Εντοπίζει συγκεκριμένες δραστηριότητες μιας επιχείρησης που είναι πιο κατάλληλες για την εφαρμογή στρατηγικών ανταγωνισμού και όπου τα πληροφοριακά συστήματα είναι πιθανόν να έχουν στρατηγική επίδραση Πρωτεύουσες δραστηριότητες Δραστηριότητες υποστήριξης Συγκριτική αξιολόγηση Βέλτιστες πρακτικές

24 Το Μοντέλο της Αλυσίδας Αξίας
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Το Μοντέλο της Αλυσίδας Αξίας Στην εικόνα παρουσιάζονται παραδείγματα πληροφοριακών συστημάτων για τις πρωτεύουσες δραστηριότητες και τις δραστηριότητες υποστήριξης μιας εταρείας και των αξιακών εταίρων της, που μπορούν να προσθέσουν ένα περιθώριο αξίας στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας. Εικόνα 3-2

25 Επέκταση της Αλυσίδας Αξίας: Ο Ιστός Αξίας
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Επέκταση της Αλυσίδας Αξίας: Ο Ιστός Αξίας Η αλυσίδα αξίας μιας επιχείρησης συνδέεται με εκείνες των προμηθευτών, διανομέων και πελατών της Ο Ιστός αξίας είναι ένα σύνολο ανεξάρτητων επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τεχνολογία πληροφοριών για το συντονισμό των αλυσίδων αξίας τους για την από κοινού παραγωγή ενός προϊόντος Οι ιστοί αξίας είναι ευέλικτοι και προσαρμόζονται σε αλλαγές της προσφοράς και της ζήτησης

26 Ο Ιστός Αξίας Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Εικόνα 3-3
Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Ο Ιστός Αξίας Εικόνα 3-3 Ο ιστός αξίας είναι ένα δικτυωμένο σύστημα επιχειρήσεων που μπορεί να συγχρονίσει τις αλυσίδες αξίας των επιχειρηματικών εταίρων μέσα σε έναν κλάδο, με στόχο την ταχεία ανταπόκριση σε αλλαγές στην προσφορά και τη ζήτηση.

27 Συνεργίες, Βασικές Ικανότητες και Στρατηγικές Δικτύου
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Συνεργίες, Βασικές Ικανότητες και Στρατηγικές Δικτύου Συνεργίες: Όταν οι εκροές κάποιων μονάδων μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εισροές σε άλλες μονάδες Όταν δύο επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν από κοινού αγορές και εμπειρογνωμοσύνη (π.χ. οι πρόσφατες συγχωνεύσεις τραπεζών) Μειώνουν τα κόστη και δημιουργούν κέρδη Τα πληροφοριακά συστήματα συνδέουν ανόμοιες μονάδες ώστε να ενεργούν ως ένα όλο

28 Συνεργίες, Βασικές Ικανότητες και Στρατηγικές Δικτύου
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Συνεργίες, Βασικές Ικανότητες και Στρατηγικές Δικτύου Βασικές ικανότητες: Δραστηριότητες στις οποίες η επιχείρηση είναι κορυφαία σε παγκόσμια κλίμακα π.χ. σχεδιαστής μικροσκοπικών μοντέλων, η καλύτερη υπηρεσία παράδοσης δεμάτων Βασίζονται σε γνώσεις που αποκτήθηκαν μέσα από πολύχρονη εμπειρία, καθώς και σε έρευνα γνώσεων Κάθε πληροφοριακό σύστημα που ενθαρρύνει το μερισμό γνώσεων μεταξύ επιχειρηματικών μονάδων ενισχύει τις ικανότητες π.χ. η Procter & Gamble χρησιμοποιεί ενδοδίκτυο για να βοηθάει τους ανθρώπους της που δουλεύουν σε παρόμοια προβλήματα να μοιράζονται ιδέες και πείρα

29 Συνεργίες, Βασικές Ικανότητες και Στρατηγικές Δικτύου
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Συνεργίες, Βασικές Ικανότητες και Στρατηγικές Δικτύου Στρατηγικές δικτύου Οικονομικά Το οριακό κόστος προσθήκης ενός ακόμη μέλους είναι σχεδόν μηδενικό, ενώ το οριακό όφελος είναι πολύ μεγαλύτερο π.χ. όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των χρηστών του Διαδικτύου τόσο μεγαλύτερη είναι η αξία για όλους τους συμμετέχοντες Εικονική εταιρεία Χρησιμοποιεί δίκτυα για τη σύνδεση ανθρώπων, πόρων και συμμαχιών με άλλες εταιρείες για τη δημιουργία και διανομή προϊόντων χωρίς περιορισμούς από παραδοσιακά οργανωτικά όρια ή φυσικές τοποθεσίες

30 Ανατρεπτικές Τεχνολογίες: Με την Ορμή του Κύματος
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Ανατρεπτικές Τεχνολογίες: Με την Ορμή του Κύματος Ανατρεπτικές τεχνολογίες: Τεχνολογίες με καταστροφική επίδραση σε κλάδους και επιχειρήσεις, που αχρηστεύουν υπάρχοντα προϊόντα, υπηρεσίες και επιχειρηματικά μοντέλα, π.χ.: Προσωπικοί υπολογιστές Παγκόσμιος Ιστός Υπηρεσίες μουσικής μέσω Διαδικτύου Πρωτοπόροι έναντι γρήγορων ακολούθων Οι πρωτοπόροι σε ανατρεπτικές τεχνολογίες μπορεί να αποτύχουν να διακρίνουν την ευκαιρία, επιτρέποντας σε εκείνους που ακολουθούν να αρπάξουν τις ανταμοιβές (γρήγοροι ακόλουθοι)

31 Το Διαδίκτυο και η Παγκοσμιοποίηση
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός σε Παγκόσμια Κλίμακα Το Διαδίκτυο και η Παγκοσμιοποίηση Πριν από το Διαδίκτυο, μόνο τεράστιες εταιρείες μπορούσαν να συμμετέχουν στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, καθώς μπορούσαν να επενδύουν σε εργοστάσια, αποθήκες και κέντρα διανομής στο εξωτερικό Το Διαδίκτυο μειώνει δραστικά τα κόστη λειτουργίας σε παγκόσμια κλίμακα Οφέλη της παγκοσμιοποίησης Προσαρμογή οικονομιών και μείωση κόστους πόρων μεγαλύτερος βαθμός αξιοποίησης, σταθερά κόστη κεφαλαίου και χαμηλότερα κόστος ανά μονάδα παραγωγής Επιτάχυνση εισαγωγής προϊόντος στην αγορά

32 Η διαδρομή ενός φορητού HP έως την αγορά
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός σε Παγκόσμια Κλίμακα Η διαδρομή ενός φορητού HP έως την αγορά Εικόνα 3-4 Η Hewlett Packard και άλλες εταιρείες ηλεκτρονικών αναθέτουν την παραγωγή και διανομή των προϊόντων τους σε διαφορετικές χώρες

33 Παγκόσμια Επιχειρηματική Δραστηριότητα και Στρατηγικές Συστημάτων
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός σε Παγκόσμια Κλίμακα Παγκόσμια Επιχειρηματική Δραστηριότητα και Στρατηγικές Συστημάτων Εξαγωγικές εταιρείες Έντονη συγκέντρωση εταιρικών δραστηριοτήτων στη χώρα προέλευσης Πολυεθνικές Συγκεντρώνει την οικονομική διαχείριση σε μια κεντρική βάση, ενώ αποκεντρώνει αλλού παραγωγή, πωλήσεις και μάρκετινγκ Δικαιοπάροχοι εταιρείες Το προϊόν δημιουργείται, σχεδιάζεται, χρηματοδοτείται και παράγεται αρχικά στη χώρα προέλευσης, αλλά βασίζεται σε μονάδες του εξωτερικού για την παραπέρα παραγωγή, μάρκετινγκ και ανθρώπινους πόρους Υπερεθνικές Περιφερειακά (και όχι εθνικά) γραφεία και ίσως κάπου παγκόσμια κεντρικά γραφεία· βελτιστοποίηση πόρων ανάλογα με συνθήκες

34 Διευθέτηση Παγκόσμιων Συστημάτων
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός σε Παγκόσμια Κλίμακα Διευθέτηση Παγκόσμιων Συστημάτων Συγκεντρωτικά Όλη η ανάπτυξη και λειτουργία γίνονται στην κεντρική έδρα Αντίγραφα συστήματα Η ανάπτυξη γίνεται στην έδρα αλλά η λειτουργία ανατίθεται σε αυτόνομες μονάδες στο εξωτερικό Αποκεντρωμένα συστήματα Κάθε μονάδα στο εξωτερικό σχεδιάζει δικές της λύσεις και συστήματα Δικτυωμένα συστήματα Η ανάπτυξη και λειτουργία γίνονται με ολοκληρωμένο και συντονισμένο τρόπο σε όλες τις μονάδες

35 Παγκόσμια επιχειρηματική οργάνωση και διευθέτηση συστημάτων
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός σε Παγκόσμια Κλίμακα Παγκόσμια επιχειρηματική οργάνωση και διευθέτηση συστημάτων Εικόνα 3-5 Tα μεγάλα X δείχνουν την κυρίαρχη μορφή και τα μικρά x τις αναδυόμενες μορφές. Οι εξαγωγικές εταιρείες π.χ. βασίζονται κυρίως σε συγκεντρωτικά συστήματα, αλλά εμφανίζεται συνεχής πίεση για αποκέντρωση και κάποια ανάπτυξη αποκεντρωμένων συστημάτων σε τοπικές περιοχές μάρκετινγκ.

36 Διαχείριση ολικής ποιότητας (TQM):
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός στην Ποιότητα και το Σχέδιο Τι Είναι Ποιότητα; Σκοπιά του παραγωγού Συμμόρφωση με προδιαγραφές και μη απόκλιση από αυτές Σκοπιά του πελάτη: Υλική ποιότητα (αξιοπιστία), ποιότητα εξυπηρέτησης, ψυχολογική ποιότητα Διαχείριση ολικής ποιότητας (TQM): Ο έλεγχος ποιότητας είναι αυτοσκοπός Όλοι οι άνθρωποι και οι μονάδες έχουν ευθύνη για την ποιότητα Έξι σίγμα: Μέτρο ποιότητας: 3,4 ελαττώματα ανά εκατομμύριο ευκαιριών

37 Πώς τα Πληροφοριακά Συστήματα Βελτιώνουν την Ποιότητα
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός στην Ποιότητα και το Σχέδιο Πώς τα Πληροφοριακά Συστήματα Βελτιώνουν την Ποιότητα Μείωση χρόνου κύκλου και απλούστευση παραγωγικής διαδικασίας Συγκριτική αξιολόγηση Αξιοποίηση απαιτήσεων πελατών για τη βελτίωση προϊόντων και υπηρεσιών Βελτίωση ποιότητας και ακρίβειας σχεδιασμού Συστήματα σχεδίασης με τη βοήθεια υπολογιστή (CAD) Βελτίωση ακρίβειας και περιορισμός ανοχών στην παραγωγή

38 Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός στην Ποιότητα και το Σχέδιο Τα συστήματα σχεδίασης με τη βοήθεια υπολογιστή (CAD) βελτιώνουν την ποιότητα και την ακρίβεια του σχεδιασμού προϊόντων εκτελώντας στον υπολογιστή μεγάλο τμήμα της σχεδιαστικής εργασίας και των δοκιμών.

39 Ανασχεδιασμός Επιχειρηματικών Διεργασιών
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός στις Επιχειρηματικές Διεργασίες Ανασχεδιασμός Επιχειρηματικών Διεργασιών Εξορθολογίζονται τα βήματα του έργου για να εξαλειφθούν επαναληπτικές και περιττές εργασίες Οι διαδικασίες ενυπόθηκων στεγαστικών δανείων ωφελήθηκαν πολύ από αυτόν τον ανασχεδιασμό κάνοντας σοβαρά βήματα προς την αποδοτικότητα Διαχείριση ροής έργου: Απλοποίηση επιχειρηματικών διαδικασιών ώστε τα έγγραφα να μεταφέρονται εύκολα και αποδοτικά Αυτοματοποίηση διεργασιών Κατάργηση καθυστερήσεων Δυνατότητα ταυτόχρονης εργασίας

40 Τα Βήματα του Αποτελεσματικού Ανασχεδιασμού
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός στις Επιχειρηματικές Διεργασίες Τα Βήματα του Αποτελεσματικού Ανασχεδιασμού Κατανόηση ποιες επιχειρηματικές διεργασίες χρειάζονται βελτίωση Κατανόηση πώς οι βελτιώσεις θα βοηθήσουν την επιχείρηση στην υλοποίηση της στρατηγικής της Κατανόηση και μέτρηση της απόδοσης των υπαρχουσών διεργασιών ως βάση αναφοράς Διαχείριση οργανωσιακών αλλαγών

41 Ανασχεδιασμός διεργασίας στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός στις Επιχειρηματικές Διεργασίες Ανασχεδιασμός διεργασίας στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ Εικόνα 3.6A Με τον ανασχεδιασμό των συστημάτων επεξεργασίας και διεκπεραίωσης αιτήσεων δανείων, οι τράπεζες μπορούν να μειώσουν το μέσο κόστος στεγαστικού δανείου από 3000 σε 1000 δολάρια και το χρόνο έγκρισης από έξι εβδομάδες σε μία ή λιγότερο. Ορισμένες τράπεζες δίνουν ακόμη και προέγκριση δανείου και “κλειδώνουν” τα επιτόκια την ημέρα υποβολής της αίτησης από τον πελάτη.

42 Ανασχεδιασμός διεργασίας στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός στις Επιχειρηματικές Διεργασίες Ανασχεδιασμός διεργασίας στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ Εικόνα 3-6B

43 Ανασχεδιασμός διεργασίας στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός στις Επιχειρηματικές Διεργασίες Ανασχεδιασμός διεργασίας στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ Εικόνα 3-6Γ

44 Ανασχεδιασμός διεργασίας στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Ανταγωνισμός στις Επιχειρηματικές Διεργασίες Ανασχεδιασμός διεργασίας στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ Εικόνα 3-6Δ


Κατέβασμα ppt "Πετύχετε Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google