Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

3.1 © 2007 by Prentice Hall Κεφάλαιο 3 Πετύχετε Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "3.1 © 2007 by Prentice Hall Κεφάλαιο 3 Πετύχετε Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 3.1 © 2007 by Prentice Hall Κεφάλαιο 3 Πετύχετε Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

2 3.2 © 2007 by Prentice Hall ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα  Πώς το μοντέλο ανταγωνιστικών δυνάμεων του Porter βοηθάει τις εταιρείες να χαράσσουν ανταγωνιστικές στρατηγικές με τα πληροφοριακά συστήματα;  Πώς τα μοντέλα αλυσίδας αξίας και Ιστού αξίας βοηθούν τις επιχειρήσεις να εντοπίζουν ευκαιρίες στρατηγικών εφαρμογών πληροφοριακών συστημάτων;  Πώς τα πληροφοριακά συστήματα βοηθούν τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν συνεργίες, βασικές ικανότητες και στρατηγικές δικτύου για να πετυχαίνουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;

3 3.3 © 2007 by Prentice Hall  Πώς ο ανταγωνισμός σε παγκόσμια κλίμακα και η προώθηση ποιότητας ενισχύουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα;  Η αξιολόγηση του ρόλου του ανασχεδιασμού επιχειρηματικών διεργασιών (BPR) στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (Συνέχεια) Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

4 3.4 © 2007 by Prentice Hall Το iTunes της Apple: Νέος «Πορτιέρης» της Μουσικής  Πρόβλημα: Αρπάξτε τις ευκαιρίες των νέων και επαναστατικών τεχνολογιών και ξεπεράστε τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές σας.  Λύσεις: Παρουσίαση του iPod και του καταστήματος μουσικής iTunes για τη δημιουργία αγοράς κατεβάσματος μουσικής και φορητής αναπαραγωγής της. Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

5 3.5 © 2007 by Prentice Hall Το iTunes της Apple: Νέος «Πορτιέρης» της Μουσικής  Συνεργασίες με καλλιτέχνες και δισκογραφικές εταιρείες επιτρέπουν στο iTunes την αποκλειστική παροχή περιεχομένου ως αντάλλαγμα για την προώθηση των πωλήσεων και την αύξηση της δημοτικότητας του συγκροτήματος.  Φανερώνει τον ρόλο της ψηφιακής τεχνολογίας στην απόκτηση και διατήρηση εν΄/ος ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

6 3.6 © 2007 by Prentice Hall Το iTunes της Apple: Νέος «Πορτιέρης» της Μουσικής Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

7 3.7 © 2007 by Prentice Hall  Τρόπος κατανόησης του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος  Πέντε ανταγωνιστικές δυνάμεις διαμορφώνουν τη μοίρα της επιχείρησης 1.Παραδοσιακοί ανταγωνιστές  Οι ανταγωνιστές στην αγορά επινοούν συνεχώς νέα προϊόντα, νέες μεθόδους και κόστη αλλαγής 2.Νεοεισερχόμενοι στην αγορά  Μερικοί κλάδοι έχουν χαλαρούς φραγμούς εισόδου π.χ. κλάδος τροφίμων έναντι κλάδου μικροτσιπ  Οι νεότερες εταιρείες μπορεί να έχουν πλεονεκτήματα π.χ. Σύγχρονο εξοπλισμό, ν εότερο προσωπικό κ.λπ. Το Μοντέλο Ανταγωνιστικών Δυνάμεων τουPorter Το Μοντέλο Ανταγωνιστικών Δυνάμεων του Porter Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

8 3.8 © 2007 by Prentice Hall 3.Υποκατάστατα προϊόντα και υπηρεσίες Οι πελάτες μπορεί να στραφούν σε υποκατάστατα αν οι τιμές σας είναι πολύ υψηλές π.χ. η υπηρεσία μουσικής στο Διαδίκτυο έναντι των CD 4.Πελάτες Οι πελάτες μπορεί να στραφούν εύκολα σε προϊόντα ανταγωνιστών Οι πελάτες μπορούν να αναγκάσουν της επιχείρηση και τους ανταγωνιστές της να ανταγωνίζονται μόνο στην τιμή (διαφανής αγορά) 5.Προμηθευτές Όσο περισσότερους προμηθευτές έχει μια επιχείρηση, τόσο μεγαλύτερο έλεγχο μπορεί να ασκήσει σ’ αυτούς Το Μοντέλο Ανταγωνιστικών Δυνάμεων τουPorter Το Μοντέλο Ανταγωνιστικών Δυνάμεων του Porter Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

9 3.9 © 2007 by Prentice Hall Εικόνα 3.1 Στο μοντέλο ανταγωνιστικών δυνάμεων του Porter, η στρατηγική θέση της επιχείρησης και οι στρατηγικές της καθορίζονται όχι μόνο από τον ανταγωνισμό με τους παραδοσιακούς άμεσους ανταγωνιστές της αλλά και από τέσσερις δυνάμεις του περιβάλλοντος: τους νεοεισερχόμενους στην αγορά, τα υποκατάστατα προϊόντα, τους πελάτες και τους προμηθευτές. Το Μοντέλο Ανταγωνιστικών Δυνάμεων τουPorter Το Μοντέλο Ανταγωνιστικών Δυνάμεων του Porter Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

10 3.10 © 2007 by Prentice Hall Στρατηγικές Πληροφοριακών Συστημάτων για Αντιμετώπιση Ανταγωνιστικών Δυνάμεων  Βασική στρατηγική: Ευθυγράμμιση ΤΠ με επιχειρηματικούς στόχους –75% των επιχειρήσεων αποτυγχάνουν σε αυτή την ευθυγράμμιση, πράγμα που μειώνει την κερδοφορία –Για την ευθυγράμμιση της ΤΠ:  Προσδιορίστε τους επιχειρηματικούς στόχους και στρατηγικές  Αναλύστε τους στρατηγικούς στόχους σε σαφείς δραστηριότητες και διεργασίες  Προσδιορίστε δείκτες μέτρησης της προόδου  Καθορίστε πώς η ΤΠ μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων  Μετρήστε την πραγματική επίδοση Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

11 3.11 © 2007 by Prentice Hall Στρατηγικές Πληροφοριακών Συστημάτων για Αντιμετώπιση Ανταγωνιστικών Δυνάμεων  Ηγεσία λόγω χαμηλού κόστους –Χρησιμοποιήστε πληροφοριακά συστήματα για να πετύχετε το χαμηλότερο λειτουργικό κόστος και τις μικρότερες τιμές –π.χ. Wal-Mart Το σύστημα αναπλήρωσης αποθεμάτων στέλνει παραγγελίες σε προμηθευτές όταν μια αγορά καταγραφεί στο ταμείο Ελαχιστοποιεί τα αποθέματα στις αποθήκες και τα λειτουργικά κόστη Αποτελεσματικό σύστημα απόκρισης στους πελάτες Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

12 3.12 © 2007 by Prentice Hall Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Το σύστημα αναπλήρωσης αποθεμάτων της Wal-Mart χρησιμοποιεί τα δεδομένα πωλήσεων από τις ταμειακές μηχανές για τη μεταβίβαση παραγγελιών αναπλήρωσης των εμπορευμάτων στους προμηθευτές της. Το σύστημα επιτρέπει στην Wal-Mart να διατηρεί το κόστος χαμηλά, ενώ ρυθμίζει τη σύνθεση των εμπορευμάτων της ώστε να ανταποκρίνεται στη ζήτηση των πελατών.

13 3.13 © 2007 by Prentice Hall Στρατηγικές Πληροφοριακών Συστημάτων για Αντιμετώπιση Ανταγωνιστικών Δυνάμεων  Διαφοροποίηση προϊόντων –Χρησιμοποιήστε πληροφοριακά συστήματα για τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών ή να αλλάξετε αισθητά την άνεση του πελάτη στη χρήση των υπαρχόντων προϊόντων και υπηρεσιών –π.χ. οι συνεχείς καινοτομίες της Google, το iPhone της Apple –Χρησιμοποιήστε πληροφοριακά συστήματα για την προσαρμογή και εξατομίκευση προϊόντων ώστε να ικανοποιούν τις προδιαγραφές μεμονωμένων πελατών Dell Μαζική προσαρμογή της Land’s End Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

14 3.14 © 2007 by Prentice Hall Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Στον ιστότοπο της Dell Inc., οι πελάτες μπορούν να κάνουν τις επιλογές που θέλουν και να παραγγείλουν έναν υπολογιστή ειδικά κατασκευασμένο με τις δικές τους προδιαγραφές. Το σύστημα συναρμολόγησης κατά παραγγελία της Dell αποτελεί σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

15 3.15 © 2007 by Prentice Hall Στρατηγικές Πληροφοριακών Συστημάτων για Αντιμετώπιση Ανταγωνιστικών Δυνάμεων  Εστίαση σε κόγχη αγοράς –Χρησιμοποιήστε πληροφοριακά συστήματα για βοηθήσετε την εστίαση σε ορισμένο τμήμα αγοράς και να το εξυπηρετήσετε καλύτερα από τους ανταγωνιστές σας Αναλύει αγοραστικές συνήθειες και προτιμήσεις πελατών Η διαφήμιση στοχεύει όλο και μικρότερες αγορές-στόχους –π.χ. το σύστημα OnQ της Hilton Hotels Αναλύει δεδομένα που συγκεντρώθηκαν για κάθε πελάτη, ώστε να καθορίσει τις προτιμήσεις και την κερδοφορία του Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

16 3.16 © 2007 by Prentice Hall Μελέτη Περίπτωσης: Οργανισμοί Μπορεί τοDetroit να παράγει αυτοκίνητα που θέλουν οι πελάτες; Μπορεί το Detroit να παράγει αυτοκίνητα που θέλουν οι πελάτες; Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος  Διαβάστε τη Μελέτη Περίπτωσης και συζητήστε τα ακόλουθα ερωτήματα: Γιατί η AutoNation έχει πρόβλημα με τα αποθέματά της; Γιατί αυτό είναι επίσης πρόβλημα για αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι GM, Ford, και Chrysler; Πώς επηρεάζει αυτό το πρόβλημα την επιχειρηματική απόδοση της AutoNation και των κατασκευαστών αυτόκινήτων; Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

17 3.17 © 2007 by Prentice Hall Μελέτη Περίπτωσης: Οργανισμοί Μπορεί τοDetroit να παράγει αυτοκίνητα που θέλουν οι πελάτες; Μπορεί το Detroit να παράγει αυτοκίνητα που θέλουν οι πελάτες; Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Ποια δεδομένα χρειάζεται η AutoNation για να αποφασίσει ποια αυτοκίνητα πρέπει να διατηρεί σε απόθεμα σε κάθε αντιπροσωπεία της; Πώς μπορεί να αποκτήσει αυτά τα δεδομένα; Ποια λύση έδωσε η AutoNation στο πρόβλημά της; Ποια εμπόδια πρέπει να ξεπεράσει για να εφαρμόσει τη λύση της; Πόσο αποτελεσματική θα είναι αυτή η λύση; Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

18 3.18 © 2007 by Prentice Hall Στρατηγικές Πληροφοριακών Συστημάτων για Αντιμετώπιση Ανταγωνιστικών Δυνάμεων  Ενίσχυση σχέσεων με πελάτες και προμηθευτές –Οι ισχυρές σχέσεις με πελάτες και προμηθευτές αυξάνουν τα κόστη αλλαγής και ενισχύουν την πιστότητα –Chrysler: Χρησιμοποιεί πληροφοριακά συστήματα για να διευκολύνει την άμεση πρόσβαση προμηθευτών στα προγράμματα παραγωγής της  Επιτρέπει στους προμηθευτές να αποφασίζουν πώς και πότε να στέλνουν εφόδια στα εργοστάσια της Chrysler και τους δίνει περισσότερο χρόνο για την παραγωγή των προϊόντων τους. –Amazon: Παρακολουθεί τις προτιμήσεις των χρηστών κατά τις αγορές και συνιστά σχετικούς τίτλους που αγόρασαν άλλοι Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

19 3.19 © 2007 by Prentice Hall Στρατηγικές Πληροφοριακών Συστημάτων για Αντιμετώπιση Ανταγωνιστικών Δυνάμεων  Μερικές εταιρείες προωθούν περισσότερες στρατηγικές ταυτόχρονα –Η Dell δίνει έμφαση στο χαμηλό κόστος και την εξατομίκευση των προϊόντων –Η Parker Hannifin προσφέρει προϊόντα με μοναδικά χαρακτηριστικά αλλά με ανταγωνιστικές τιμές  Η πετυχημένη χρήση πληροφοριακών συστημάτων για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος προϋποθέτει ακριβή συντονισμό τεχνολογίας, οργανισμού και ανθρώπων Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

20 3.20 © 2007 by Prentice Hall Μελέτη Περίπτωσης: Άνθρωποι Η Parker Hannifin βρίσκει τη σωστή τιμή Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος  Διαβάστε τη Μελέτη Περίπτωσης και συζητήστε τα ακόλουθα ερωτήματα: Τι είναι στρατηγική τιμολόγηση; Πώς λειτουργεί; Ποια δεδομένα απαιτούνται; Ποιο ρόλο παίζουν τα πληροφοριακά συστήματα στη στρατηγική τιμολόγηση; Ποιο ρόλο παίζουν οι άνθρωποι προκειμένου να λειτουργήσει ένα σύστημα στρατηγικής τιμολόγησης; Τι αντίκτυπο έχει η στρατηγική τιμολόγηση σε μια επιχείρηση όπως η Parker Hannifin; Ποια άλλα είδη επιχειρήσεων θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τη στρατηγική τιμολόγηση; Τι σχέση έχουν η αλυσίδα αξίας και η ανάλυση ανταγωνιστικών δυνάμεων με τη στρατηγική τιμολόγηση της Parker Hannifin; Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

21 3.21 © 2007 by Prentice Hall  Παρουσιάζει νέα προϊόντα και υπηρεσίες  Μετασχηματίζει κλάδους  Αυξάνει τη διαπραγματευτική δύναμη πελατών και προμηθευτών  Εντείνει την ανταγωνιστική αντιπαλότητα  Δημιουργεί νέες ευκαιρίες για καινούργιες μάρκες και για μεγάλες πελατειακές βάσεις Επίδραση του Διαδικτύου στο Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

22 3.22 © 2007 by Prentice Hall Υπάρχοντες ανταγωνιστές: Διευρύνει την αγορά, αυξάνει τους ανταγωνιστές, μειώνει τις διαφορές, πιέζει τις τιμές Νεοεισερχόμενοι: Μειώνει τα εμπόδια εισόδου (π.χ. μειώνεται η ανάγκη για πωλητές), παρέχει τεχνολογία για τη λειτουργία των επιχειρηματικών διεργασιών Υποκατάστατα προϊόντα και υπηρεσιών: Διευκολύνει τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών Διαπραγματευτική δύναμη πελατών: Η διαπραγματευτική δύναμη περνάει στον πελάτη Διαπραγματευτική δύναμη προμηθευτών: Οι προμήθειες μέσω Διαδικτύου αυξάνουν τη δύναμη σε σχέση με τους προμηθευτές, αλλά και οι προμηθευτές επωφελούνται από τα μειωμένα εμπόδια εισόδου και την κατάργηση των μεσαζόντων Επίδραση του Διαδικτύου στο Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

23 3.23 © 2007 by Prentice Hall  Εντοπίζει συγκεκριμένες δραστηριότητες μιας επιχείρησης που είναι πιο κατάλληλες για την εφαρμογή στρατηγικών ανταγωνισμού και όπου τα πληροφοριακά συστήματα είναι πιθανόν να έχουν στρατηγική επίδραση Πρωτεύουσες δραστηριότητες Δραστηριότητες υποστήριξης Συγκριτική αξιολόγηση Βέλτιστες πρακτικές Το Μοντέλο της Αλυσίδας Αξίας Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

24 3.24 © 2007 by Prentice Hall Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Εικόνα 3-2 Στην εικόνα παρουσιάζονται παραδείγματα πληροφοριακών συστημάτων για τις πρωτεύουσες δραστηριότητες και τις δραστηριότητες υποστήριξης μιας εταρείας και των αξιακών εταίρων της, που μπορούν να προσθέσουν ένα περιθώριο αξίας στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας. Το Μοντέλο της Αλυσίδας Αξίας Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

25 3.25 © 2007 by Prentice Hall  Η αλυσίδα αξίας μιας επιχείρησης συνδέεται με εκείνες των προμηθευτών, διανομέων και πελατών της  Ο Ιστός αξίας είναι ένα σύνολο ανεξάρτητων επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τεχνολογία πληροφοριών για το συντονισμό των αλυσίδων αξίας τους για την από κοινού παραγωγή ενός προϊόντος  Οι ιστοί αξίας είναι ευέλικτοι και προσαρμόζονται σε αλλαγές της προσφοράς και της ζήτησης Επέκταση της Αλυσίδας Αξίας: Ο Ιστός Αξίας Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

26 3.26 © 2007 by Prentice Hall Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Εικόνα 3-3 Ο ιστός αξίας είναι ένα δικτυωμένο σύστημα επιχειρήσεων που μπορεί να συγχρονίσει τις αλυσίδες αξίας των επιχειρηματικών εταίρων μέσα σε έναν κλάδο, με στόχο την ταχεία ανταπόκριση σε αλλαγές στην προσφορά και τη ζήτηση. Ο Ιστός Αξίας Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

27 3.27 © 2007 by Prentice Hall  Συνεργίες: Όταν οι εκροές κάποιων μονάδων μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εισροές σε άλλες μονάδες Όταν δύο επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν από κοινού αγορές και εμπειρογνωμοσύνη (π.χ. οι πρόσφατες συγχωνεύσεις τραπεζών) Μειώνουν τα κόστη και δημιουργούν κέρδη Τα πληροφοριακά συστήματα συνδέουν ανόμοιες μονάδες ώστε να ενεργούν ως ένα όλο Συνεργίες, Βασικές Ικανότητες και Στρατηγικές Δικτύου Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

28 3.28 © 2007 by Prentice Hall  Βασικές ικανότητες: Δραστηριότητες στις οποίες η επιχείρηση είναι κορυφαία σε παγκόσμια κλίμακα  π.χ. σχεδιαστής μικροσκοπικών μοντέλων, η καλύτερη υπηρεσία παράδοσης δεμάτων Βασίζονται σε γνώσεις που αποκτήθηκαν μέσα από πολύχρονη εμπειρία, καθώς και σε έρευνα γνώσεων Κάθε πληροφοριακό σύστημα που ενθαρρύνει το μερισμό γνώσεων μεταξύ επιχειρηματικών μονάδων ενισχύει τις ικανότητες  π.χ. η Procter & Gamble χρησιμοποιεί ενδοδίκτυο για να βοηθάει τους ανθρώπους της που δουλεύουν σε παρόμοια προβλήματα να μοιράζονται ιδέες και πείρα Συνεργίες, Βασικές Ικανότητες και Στρατηγικές Δικτύου Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

29 3.29 © 2007 by Prentice Hall  Στρατηγικές δικτύου Οικονομικά  Το οριακό κόστος προσθήκης ενός ακόμη μέλους είναι σχεδόν μηδενικό, ενώ το οριακό όφελος είναι πολύ μεγαλύτερο  π.χ. όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των χρηστών του Διαδικτύου τόσο μεγαλύτερη είναι η αξία για όλους τους συμμετέχοντες Εικονική εταιρεία  Χρησιμοποιεί δίκτυα για τη σύνδεση ανθρώπων, πόρων και συμμαχιών με άλλες εταιρείες για τη δημιουργία και διανομή προϊόντων χωρίς περιορισμούς από παραδοσιακά οργανωτικά όρια ή φυσικές τοποθεσίες Συνεργίες, Βασικές Ικανότητες και Στρατηγικές Δικτύου Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

30 3.30 © 2007 by Prentice Hall  Ανατρεπτικές τεχνολογίες: Τεχνολογίες με καταστροφική επίδραση σε κλάδους και επιχειρήσεις, που αχρηστεύουν υπάρχοντα προϊόντα, υπηρεσίες και επιχειρηματικά μοντέλα, π.χ.:  Προσωπικοί υπολογιστές  Παγκόσμιος Ιστός  Υπηρεσίες μουσικής μέσω Διαδικτύου Πρωτοπόροι έναντι γρήγορων ακολούθων  Οι πρωτοπόροι σε ανατρεπτικές τεχνολογίες μπορεί να αποτύχουν να διακρίνουν την ευκαιρία, επιτρέποντας σε εκείνους που ακολουθούν να αρπάξουν τις ανταμοιβές (γρήγοροι ακόλουθοι) Ανατρεπτικές Τεχνολογίες: Με την Ορμή του Κύματος Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Χρήση Πληροφοριακών Συστημάτων για Απόκτηση Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος

31 3.31 © 2007 by Prentice Hall  Πριν από το Διαδίκτυο, μόνο τεράστιες εταιρείες μπορούσαν να συμμετέχουν στον παγκόσμιο ανταγωνισμό, καθώς μπορούσαν να επενδύουν σε εργοστάσια, αποθήκες και κέντρα διανομής στο εξωτερικό  Το Διαδίκτυο μειώνει δραστικά τα κόστη λειτουργίας σε παγκόσμια κλίμακα  Οφέλη της παγκοσμιοποίησης Προσαρμογή οικονομιών και μείωση κόστους πόρων μεγαλύτερος βαθμός αξιοποίησης, σταθερά κόστη κεφαλαίου και χαμηλότερα κόστος ανά μονάδα παραγωγής Επιτάχυνση εισαγωγής προϊόντος στην αγορά Το Διαδίκτυο και η Παγκοσμιοποίηση Ανταγωνισμός σε Παγκόσμια Κλίμακα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

32 3.32 © 2007 by Prentice Hall Η διαδρομή ενός φορητού HP έως την αγορά Ανταγωνισμός σε Παγκόσμια Κλίμακα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Εικόνα 3-4 Η Hewlett Packard και άλλες εταιρείες ηλεκτρονικών αναθέτουν την παραγωγή και διανομή των προϊόντων τους σε διαφορετικές χώρες

33 3.33 © 2007 by Prentice Hall Παγκόσμια Επιχειρηματική Δραστηριότητα και Στρατηγικές Συστημάτων Ανταγωνισμός σε Παγκόσμια Κλίμακα  Εξαγωγικές εταιρείες Έντονη συγκέντρωση εταιρικών δραστηριοτήτων στη χώρα προέλευσης  Πολυεθνικές Συγκεντρώνει την οικονομική διαχείριση σε μια κεντρική βάση, ενώ αποκεντρώνει αλλού παραγωγή, πωλήσεις και μάρκετινγκ  Δικαιοπάροχοι εταιρείες Το προϊόν δημιουργείται, σχεδιάζεται, χρηματοδοτείται και παράγεται αρχικά στη χώρα προέλευσης, αλλά βασίζεται σε μονάδες του εξωτερικού για την παραπέρα παραγωγή, μάρκετινγκ και ανθρώπινους πόρους  Υπερεθνικές Περιφερειακά (και όχι εθνικά) γραφεία και ίσως κάπου παγκόσμια κεντρικά γραφεία· βελτιστοποίηση πόρων ανάλογα με συνθήκες Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

34 3.34 © 2007 by Prentice Hall Διευθέτηση Παγκόσμιων Συστημάτων Ανταγωνισμός σε Παγκόσμια Κλίμακα  Συγκεντρωτικά Όλη η ανάπτυξη και λειτουργία γίνονται στην κεντρική έδρα  Αντίγραφα συστήματα Η ανάπτυξη γίνεται στην έδρα αλλά η λειτουργία ανατίθεται σε αυτόνομες μονάδες στο εξωτερικό  Αποκεντρωμένα συστήματα Κάθε μονάδα στο εξωτερικό σχεδιάζει δικές της λύσεις και συστήματα  Δικτυωμένα συστήματα Η ανάπτυξη και λειτουργία γίνονται με ολοκληρωμένο και συντονισμένο τρόπο σε όλες τις μονάδες Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

35 3.35 © 2007 by Prentice Hall Παγκόσμια επιχειρηματική οργάνωση και διευθέτηση συστημάτων Ανταγωνισμός σε Παγκόσμια Κλίμακα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Εικόνα 3-5 Tα μεγάλα X δείχνουν την κυρίαρχη μορφή και τα μικρά x τις αναδυόμενες μορφές. Οι εξαγωγικές εταιρείες π.χ. βασίζονται κυρίως σε συγκεντρωτικά συστήματα, αλλά εμφανίζεται συνεχής πίεση για αποκέντρωση και κάποια ανάπτυξη αποκεντρωμένων συστημάτων σε τοπικές περιοχές μάρκετινγκ.

36 3.36 © 2007 by Prentice Hall Τι Είναι Ποιότητα; Ανταγωνισμός στην Ποιότητα και το Σχέδιο  Σκοπιά του παραγωγού Συμμόρφωση με προδιαγραφές και μη απόκλιση από αυτές Σκοπιά του πελάτη: Υλική ποιότητα (αξιοπιστία), ποιότητα εξυπηρέτησης, ψυχολογική ποιότητα  Διαχείριση ολικής ποιότητας (TQM): Ο έλεγχος ποιότητας είναι αυτοσκοπός Όλοι οι άνθρωποι και οι μονάδες έχουν ευθύνη για την ποιότητα  Έξι σίγμα: Μέτρο ποιότητας: 3,4 ελαττώματα ανά εκατομμύριο ευκαιριών Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

37 3.37 © 2007 by Prentice Hall  Μείωση χρόνου κύκλου και απλούστευση παραγωγικής διαδικασίας  Συγκριτική αξιολόγηση  Αξιοποίηση απαιτήσεων πελατών για τη βελτίωση προϊόντων και υπηρεσιών  Βελτίωση ποιότητας και ακρίβειας σχεδιασμού Συστήματα σχεδίασης με τη βοήθεια υπολογιστή (CAD)  Βελτίωση ακρίβειας και περιορισμός ανοχών στην παραγωγή Πώς τα Πληροφοριακά Συστήματα Βελτιώνουν την Ποιότητα Ανταγωνισμός στην Ποιότητα και το Σχέδιο Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

38 3.38 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Τα συστήματα σχεδίασης με τη βοήθεια υπολογιστή (CAD) βελτιώνουν την ποιότητα και την ακρίβεια του σχεδιασμού προϊόντων εκτελώντας στον υπολογιστή μεγάλο τμήμα της σχεδιαστικής εργασίας και των δοκιμών. Ανταγωνισμός στην Ποιότητα και το Σχέδιο

39 3.39 © 2007 by Prentice Hall  Εξορθολογίζονται τα βήματα του έργου για να εξαλειφθούν επαναληπτικές και περιττές εργασίες  Οι διαδικασίες ενυπόθηκων στεγαστικών δανείων ωφελήθηκαν πολύ από αυτόν τον ανασχεδιασμό κάνοντας σοβαρά βήματα προς την αποδοτικότητα  Διαχείριση ροής έργου: Απλοποίηση επιχειρηματικών διαδικασιών ώστε τα έγγραφα να μεταφέρονται εύκολα και αποδοτικά Αυτοματοποίηση διεργασιών Κατάργηση καθυστερήσεων Δυνατότητα ταυτόχρονης εργασίας Ανασχεδιασμός Επιχειρηματικών Διεργασιών Ανταγωνισμός στις Επιχειρηματικές Διεργασίες Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

40 3.40 © 2007 by Prentice Hall  Κατανόηση ποιες επιχειρηματικές διεργασίες χρειάζονται βελτίωση  Κατανόηση πώς οι βελτιώσεις θα βοηθήσουν την επιχείρηση στην υλοποίηση της στρατηγικής της  Κατανόηση και μέτρηση της απόδοσης των υπαρχουσών διεργασιών ως βάση αναφοράς  Διαχείριση οργανωσιακών αλλαγών Τα Βήματα του Αποτελεσματικού Ανασχεδιασμού Ανταγωνισμός στις Επιχειρηματικές Διεργασίες Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα

41 3.41 © 2007 by Prentice Hall Ανασχεδιασμός διεργασίας στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Εικόνα 3.6A Με τον ανασχεδιασμό των συστημάτων επεξεργασίας και διεκπεραίωσης αιτήσεων δανείων, οι τράπεζες μπορούν να μειώσουν το μέσο κόστος στεγαστικού δανείου από 3000 σε 1000 δολάρια και το χρόνο έγκρισης από έξι εβδομάδες σε μία ή λιγότερο. Ορισμένες τράπεζες δίνουν ακόμη και προέγκριση δανείου και “κλειδώνουν” τα επιτόκια την ημέρα υποβολής της αίτησης από τον πελάτη. Ανταγωνισμός στις Επιχειρηματικές Διεργασίες

42 3.42 © 2007 by Prentice Hall Ανασχεδιασμός διεργασίας στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Εικόνα 3-6B Ανταγωνισμός στις Επιχειρηματικές Διεργασίες

43 3.43 © 2007 by Prentice Hall Ανασχεδιασμός διεργασίας στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Εικόνα 3-6Γ Ανταγωνισμός στις Επιχειρηματικές Διεργασίες

44 3.44 © 2007 by Prentice Hall Ανασχεδιασμός διεργασίας στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο 3: Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα Εικόνα 3-6Δ Ανταγωνισμός στις Επιχειρηματικές Διεργασίες


Κατέβασμα ppt "3.1 © 2007 by Prentice Hall Κεφάλαιο 3 Πετύχετε Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα με Πληροφοριακά Συστήματα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google