Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Δεν έφτασε η ώρα που από τις πολλές εμπειρίες μου στο χώρο της δημοσιογραφίας έχω κορεστεί και θέλω να τις μεταφέρω στους υπόλοιπους. Ακριβώς το αντίθετο.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Δεν έφτασε η ώρα που από τις πολλές εμπειρίες μου στο χώρο της δημοσιογραφίας έχω κορεστεί και θέλω να τις μεταφέρω στους υπόλοιπους. Ακριβώς το αντίθετο."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Δεν έφτασε η ώρα που από τις πολλές εμπειρίες μου στο χώρο της δημοσιογραφίας έχω κορεστεί και θέλω να τις μεταφέρω στους υπόλοιπους. Ακριβώς το αντίθετο. Με τη λίγη επαφή μου με το χώρο της δημοσιογραφίας, αρκετές φορές σκέφτομαι πόσο παράξενο επάγγελμα είναι. Γοητευτικό αλλά σπαστικό. Ωραίο αλλά άσχημο. Ίσως αυτό να είναι που μου αρέσει. Δεν είναι ποτέ ίδιο». Αλέξανδρος Μπούκουρης

2 Παρουσίαση – Επιμέλεια: Επικ. Καθηγήτρια Χάρη Σβαλίγκου Aκαδημαϊκό έτος 2011-2012 www.jour.auth.gr

3 Γιατί μου αρέσει πολύ, με συναρπάζει, μου ανοίγει ορίζοντες. Γιατί αξίζει να βιώνω άμεσα τον παλμό της εποχής, την καθημερινότητα, την επικαιρότητα, τα σημεία των καιρών που ζώ, να τα καταγράφω, να τα αποτυπώνω, να διαμεσολαβώ σε αυτά και για αυτά, να μεταδίδω μηνύματα στον κόσμο, να προσλαμβάνω την ανταπόκριση του κόσμου. Γιατί η Δημοσιογραφία είναι η Επιστήμη της Επικοινωνίας του ανθρώπου με τον κόσμο και, για τον λόγο αυτό, διευρύνει τις προοπτικές μου όσον αφορά στην επαφή μου με τους ανθρώπους και τους προβληματισμούς της εποχής.

4 Το Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας ιδρύθηκε το 1991. Από το Σεπτέμβριο του 2002 στεγάζεται σε νεοκλασικό κτίριο στην οδό Εγνατία 46, ενώ μέχρι τότε στεγαζόταν στο Μανδαλίδειο Κτίριο. Η γραμματεία βρίσκεται στον πρώτο όροφο του Νέου Κτιρίου, η βιβλιοθήκη βρίσκεται στον 2ο όροφο, ενώ στον πέμπτο όροφο στεγάζεται το εργαστήριο υπολογιστών. Στον πρώτο όροφο βρίσκεται μια αίθουσα η οποία λειτουργεί ως αναγνωστήριο ή τόπος συναντήσεων των φοιτητικών συλλόγων.

5 Στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε.: υπηρετούν 20 μέλη Διδακτικού και Επιστημονικού Προσωπικού 1 μέλος Διδακτικού και Επιστημονικού Προσωπικού (καθηγητές άλλων σχολών) με ανάθεση, 4 μέλη Ειδικού και Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού 4 μέλη Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού φοιτούν 500 και πλέον φοιτητές σήμερα. κάθε χρόνο εισάγονται περίπου 80 φοιτητές. έχουν αποφοιτήσει από το 1992 μέχρι και το 2008 587 πτυχιούχοι φοιτητές.

6 Για την απόκτηση του πτυχίου του Tμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ οι φοιτητές πρέπει να παρακολουθήσουν και να εξεταστούν σε 62 υπο-χρεωτικά μαθήματα και 4 κατ' επιλογήν υποχρεωτικά, σύνολο 66 μαθήματα. Πρέπει επίσης να καταθέσουν στο τέλος του 8ου εξαμήνου πτυχιακή εργασία και να συγκεντρώσουν 178 διδακτικές μονάδες μέχρι το τέλος των σπουδών τους (Μονάδα = μια ολοκληρωμένη μαθητεία, είτε παρακολούθηση και εξέταση σε ένα μάθημα, είτε εργαστήριο κλπ). Tα υποχρεωτικά μαθήματα περιλαμβάνουν 3 εβδομαδιαίες ώρες διδα- σκαλίας (1 θεωρητικό ή εργαστηριακό μάθημα). Eίναι δυνατό να υπάρχουν και ορισμένα δίωρα μαθήματα ή τετράωρα εργαστηριακά, στα οποία η παρουσία είναι υποχρεωτική. Τα Θεωρητικά και Εργαστηριακά μαθήματα είναι τρίωρης διάρκειας και αντιστοιχούν σε τρεις διδακτικές μονάδες. Επιπλέον τα Θεωρητικά-Ασκήσεις μαθήματα είναι 4 ή 6 ώρες την εβδομάδα και αντιστοιχούν σε 4 ή 6 διδακτικές μονάδες αντίστοιχα. Αναφορικά με τα κατ' επιλογήν υποχρεωτικά μαθήματα, προσφέρονται συνολικά 8 μαθήματα στο χειμερινό και 4 στο εαρινό εξάμηνο. Από τις τρεις προσφερόμενες ξένες γλώσσες οι φοιτητές υποχρεούνται να επιλέξουν τις δύο.

7 Διδάσκων/oυσαΓνωστικό Αντικείμενο Μ. ΒαλιούληΠραγματολογία-Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία (Αγγλική Γλώσσα) Α. ΒέγληςΕφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στα Μ.Μ.Ε. Ζ. ΒερβεροπούλουΓλώσσα-Θέαμα-Κριτική-Διδασκαλία της Γαλλικής για ειδικούς σκοπούς Α. ΓαρδικιώτηςΚοινωνική Ψυχολογία και Μ.Μ.Ε. Ε. ΔεληγιάννηΔίκαιο των Μ.Μ.Ε. Τ. ΔουλκέρηΔίκτυα Επικοινωνίας - Επικοινωνιολογία Σ. Καϊτατζή-ΓουίτλοκΔημόσιες Σχέσεις και Επικοινωνία Γ. ΚαλλίρηςΤεχνολογία των Μ.Μ.Ε. (Ηλεκτρονικά Μ.Μ.Ε., Ραδιόφωνο, Τηλεόραση) Δ. ΛυβάνιοςΝεότερη Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ιστορία Α. ΜπαλτζήςΚοινωνιολογία των τεχνών και μαζική επικοινωνία Α. ΜυστακίδουΔίκτυα Επικοινωνίας – Ρεπορτάζ Β. ΝότταςΚοινωνιολογία και μέσα μαζικής επικοινωνίας Γ. ΠασχαλίδηςΘέματα Σύγχρονου Πολιτισμού: Γράμματα, Τέχνες, Επιστήμες Π. ΠολίτηςΔημοσιογραφικός λόγος: Προφορά και γραφή· ανάλυση συνεχούς λόγου Χ. ΣβαλίγκουΣημειωτική του θεάματος Α. ΠαναγιωταρέαΔίκτυα Επκοινωνίας – Έντυπη και Ηλεκτρονική Δημοσιογραφία Ε. ΣιαπέραΔημοσιογραφία και Έρευνα - Νέες τεχνολογίες στα ηλεκτρονικά ΜΜΕ Μ. ΤζωαννοπούλουΕκμάθηση δεύτερης ξένης γλώσσας και νοητικό λεξικό- διδασκαλία της αγγλικής για ειδικούς σκοπούς Γ. ΤσουρβάκαςΟικονομία και Μ.Μ.Ε. Χ. ΦραγκονικολόπουλοςΔιεθνείς Σχέσεις και Μ.Μ.Ε.

8 Πρώτο Έτος Σπουδών 1.Εισαγωγικά μαθήματα στα δυό βασικά γνωστικά πεδία, της Δημο- σιογραφίας και των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας. 2.Μαθήματα που προσφέρουν μια συνθετική εικόνα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας, από ιστορική, πολιτική και πολιτισμική άποψη. 3.Μαθήματα που προσφέρουν μια συνοπτική εικόνα του σύγχρονου ευρωπαϊκού και διεθνούς περιβάλλοντος. 4.Εξοικείωση με βασικές εφαρμογές της πληροφορικής στο περιβάλλον γραφείου. 5.Ένα μάθημα αφιερωμένο στην εκμάθηση τεχνικών συγγραφής. 6.Ένα ξενόγλωσσο μάθημα (για ειδικούς σκοπούς) στα πεδία της δημοσιογραφίας και των ΜΜΕ. Οι φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα στη γλώσσα που γνωρίζουν καλύτερα. 7.Προσφέρονται ως μαθήματα Ελεύθερης Επιλογής ταχύρρυθμα μαθή- ματα εκμάθησης γαλλικής ή γερμανικής γλώσσας. 8.Το διδακτικό πρόγραμμα του Α΄ έτους συμπληρώνει ένα σεμιναριακό μάθημα, αφιερωμένο στην απόκτηση βασικών γνώσεων στη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή (προαιρετικό).

9 Α΄. ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ Κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων: 1.Επικοινωνιολογική θεωρία 2.Θεωρητικά μαθήματα που μελετούν τη μαζική επικοινωνία από την οπτική των διαφόρων κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών (κοινωνιολογία, κοινωνική ψυχολογία, πολιτική, ιστορία, οικονομία, μάνατζμεντ, δίκαιο, πολιτισμικές σπουδές και τέχνη) 3.Μαθήματα που αφορούν τομείς της εφαρμοσμένης επικοινωνίας (Δημόσιες Σχέσεις, Διαφήμιση, Πολιτική Επικοινωνία, Επικοινωνιακή Έρευνα). Τα τέσσερα αυτά μαθήματα συνιστούν τον κορμό της εφαρμοσμένης επικοινωνίας και εμπεριέχουν τόσο τη θεωρητική κατάρτιση, όσο και την πρακτική άσκηση των φοιτητών στον κάθε ιδιαίτερο τομέα επικοινωνιακής εφαρμογής. Σκοπός είναι τα μαθήματα αυτά να πραγματοποιούνται σε επαγγελματικούς χώρους όπως Γραφεία ή Εταιρείες Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας, Διαφημι- στικές Εταιρείες, Εταιρείες Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς.

10 Β΄. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ Κορμός υποχρεωτικών μαθημάτων: 1.Θεωρία και ανάλυση του δημοσιογραφικού λόγου 2.Γλώσσα: κοινωνικές και επικοινωνιακές διαστάσεις 3.Μαθήματα που αφορούν στην άσκηση της δημοσιογραφίας στις 4 βασικές καηγορίες μέσων (έντυπα, ραδιοφωνικά, τηλεοπτικά, διαδίκτυο). Τα 4 αυτά μαθήματα συνιστούν τον κορμό της εφαρμο- σμένης δημοσιογραφίας και εμπεριέχουν τόσο τη θεωρητική κατάρτιση, όσο και την πρακτική άσκηση των φοιτητών στον κάθε ιδιαίτερο τύπο δημοσιογραφίας. Στόχος είναι τα μαθήματα αυτά να πραγματοποιούνται σε κάποιο έντυπο, ραδιοφωνικό, τηλεοπτικό ή διαδικτυακό μέσο ενημέρωσης, σε Γραφεία Τύπου και Πρακτορεία Ειδήσεων, αποσκοπώντας στην εξοικείωση των φοιτητών με τις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις του δημοσιογραφικού επαγγέλματος. 4.Μαθήματα που αφορούν στη δικαιική και δεοντολογική βάση της δημοσιογραφίας. 5.Ξενόγλωσσες δημοσιογραφικές εφαρμογές

11 Α΄ Εξάμηνο Εισαγωγή στο δημοσιογραφικό λόγο Γραφή είδησης - ρεπορτάζ Σύγχρονη ελληνική και ευρωπαϊκή ιστορία Πολιτικά συστήματα και θεσμοί Οικονομία των Μ.Μ.Ε. Τεχνικές συγγραφής Σεμινάριο πληροφορικής (προαιρετικό) Β΄ Εξάμηνο Κοινωνική ιστορία των Μ.Μ.Ε. Ανάλυση δημοσιογραφικού λόγου Νεοελληνικός πολιτισμός Διεθνείς σχέσεις και οργανισμοί Τεχνολογίες και εφαρμογές πληροφορικής (Θ/Α) Υποχρεωτική επιλογή μιας ξένης γλώσσας: Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά για ειδικούς σκοπούς Σεμινάριο πληροφορικής (προαιρετικό) Γ΄ Εξάμηνο Κοινωνιολογία της μαζικής επικοινωνίας Κοινωνική ψυχολογία και Μ.Μ.Ε. Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας Δημοσιογραφική ηθική και δεοντολογία 3 Μαθήματα επιλογής (ΥΕ + ΕΕ) Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Μ.Μ.Ε. και σημειωτική του θεάματος 3 Μαθήματα επιλογής (ΥΕ + ΕΕ) Δ΄ Εξάμηνο Οργάνωση και διοίκηση των μέσων μαζικής επικοινωνίας Δίκαιο των Μ.Μ.Ε. Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας Διαδικτυακή δημοσιογραφία-πρακτική Ι (Θ/Α) 3 Μαθήματα επιλογής (ΥΕ + ΕΕ) Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Τέχνη και μαζική επικοινωνία 3 Μαθήματα επιλογής (ΥΕ + ΕΕ)

12 Ε΄ Εξάμηνο Μ.Μ.Ε. και πολιτισμός Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας Τεχνικές δημοσιογραφικής έρευνας και συνέντευξης - πρακτική ΙΙ (Θ/Α) 4 Μαθήματα επιλογής (ΥΕ + ΕΕ) Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Δημόσιες σχέσεις και επικοινωνία (Θ/Α) 4 Μαθήματα επιλογής (ΥΕ + ΕΕ) Στ΄ Εξάμηνο Ηλεκτρονικά Μ.Μ.Ε. Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας Είδη έντυπης δημοσιογραφίας - πρακτική ΙΙΙ (Θ/Α) 4 Μαθήματα επιλογής (ΥΕ + ΕΕ) Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Μέθοδοι έρευνας μαζικής επικοινωνίας 4 Μαθήματα επιλογής (ΥΕ + ΕΕ) Ζ΄ Εξάμηνο Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ραδιοφωνική δημοσιογραφία - πρακτική ΙV (Θ/Α) 5 Μαθήματα επιλογής (ΥΕ + ΕΕ) Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Διαφήμιση και επικοινωνία 5 Μαθήματα επιλογής (ΥΕ + ΕΕ) Η΄ Εξάμηνο Κατεύθυνση Δημοσιογραφίας Τηλεοπτική δημοσιογραφία – πρακτική V (Θ/Α) 5 Μαθήματα επιλογής (ΥΕ + ΕΕ) Κατεύθυνση Μέσων Μαζικής επικοινωνίας Πολιτική επικοινωνία 5 Μαθήματα επιλογής (ΥΕ + ΕΕ)

13 Το Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ εξυπηρετεί εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες στα ακόλουθα γνωστικά αντικείμενα: εφαρμογές αυτοματισμού γραφείου και επιτραπέζια ηλεκτρονική τυπογραφία, υπηρεσίες διαδικτύου, οργάνωση και παρουσίαση ειδησεογραφικού υλικού στο διαδίκτυο, εφαρμογή και ανάπτυξη πολυμεσικών εφαρμογών, παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Εργαστήριο Εφαρμογών Πληροφορικής στα Μ.Μ.Ε. Πληροφορίες: http://pacific.jour.auth.gr

14 Bασική προϋπόθεση που απαιτείται προκειμένου ένας φοιτητής να είναι επιλέξιμος για την απόκτηση της ιδιότητας του "φοιτητή ERASMUS" είναι να έχει ολοκληρώσει το πρώτο έτος των Πανεπιστημιακών του Σπουδών. Ένας φοιτητής θεωρείται ότι έχει ολοκληρώσει το πρώτο έτος όταν έχει περάσει κατά την διάρκεια των σπουδών του μέχρι την ημέρα κατάθεσης της αίτησης για μετακίνηση ERASMUS τόσα μαθήματα όσα απαιτούνται, ως αριθμός, από το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών του δικαιούχου για το πρώτο έτος και από τα μαθήματα αυτά τα 3/4 τουλάχιστο είναι μαθήματα του πρώτου έτους. Προγράμματα Erasmus.

15 Εργαστήριο Hλεκτρονικών Μ.Μ.Ε. Tο Eργαστήριο Hλεκτρονικών MME, καλύπτει τις ανάγκες πρακτικής άσκησης των φοιτητών στην παραγωγή Pαδιοφωνικών και Tηλεοπτικών προγραμμάτων στo πλαίσιo των αντίστοιχων μαθημάτων. Oι χώροι του Eργαστηρίου περιλαμβάνουν Studio Hχογράφησης, Tηλεοπτικής Λήψης και Eλέγχου. Eίναι εξοπλισμένο με αναλογικά και ψηφιακά συστήματα λήψης, εγγραφής και ανα- παραγωγής ήχου και εικόνας, πλήρη εγκατά- σταση τηλεοπτικού φωτισμού, συστήματα επεξεργασίας, γραμμικού και μη γραμμικού μοντάζ μέσω H/Y, γεννήτρια ενσωμάτωσης γραφικών και χαρακτήρων, καθώς και μονάδες οπτικών και ηχητικών εφφέ και αναβαθμίζεται συνεχώς με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών και τη χρήση προηγμένων τεχνικών στον τομέα του Pαδιοφώνου και της Tηλεόρασης. Πληροφορίες: http://e-media.jour.auth.gr/

16 Βιβλιοθήκη Η βιβλιοθήκη είναι εγκατεστημένη στο 2ο όροφο του κτιρίου του Τμήματος, σε χώρο 75 τ.μ. μαζί με τη βιβλιοθήκη του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών. Οι φοιτητές μπορούν να χρησιμοποιούν τη βιβλιοθήκη και το σύνολο του υλικού και των υπηρεσιών και των δύο βιβλιοθηκών για την επιστημονική τους παιδεία και έρευνα αλλά και γενικότερα για ενημέρωση και πληροφόρηση.

17 Το Τμήμα Δημοσιογραφίας & Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας έχει το δικό του ραδιοφωνικό σταθμό στο Διαδίκτυο. Το Radio 273 MHz πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο πτυχιακής εργασίας του φοιτητή του Τμήματος Ηλία Τοπτσή με επιβλέποντες τους αν. καθ. Γ. Παπανικολάου και λέκτορα Γ. Καλλίρη. Στο ραδιοφωνικό σταθμό μπορείτε:  Να ακούσετε συνεχή ροή μουσικής και άλλων προγραμμάτων.  Να ακούσετε προγράμματα τα οποία εσείς θα επιλέξετε (radio on demand). Πρόκειται για μαγνητοφωνημένες εκπομπές των φοιτητών. Η παραγωγή τους έγινε στο Εργαστήριο Ηλεκτρονικών ΜΜΕ του Τμήματος.

18 Οι απόφοιτοι του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. του Α.Π.Θ. έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τις σπουδές τους για την απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου σε Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού.

19 Το Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε του Α.Π.Θ. οργανώνει και λειτουργεί από το ακαδημαϊκό έτος 2008-2009 Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 10 έως 12 του Ν. 2083/1992. Το Π.Μ.Σ. του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. του Α.Π.Θ. απονέμει τους εξής τίτλους: Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) α. στη Δημοσιογραφία και τα Νέα Μέσα Επικοινωνίας, β. στην Επικοινωνία και τον Πολιτισμό. Διδακτορικό Δίπλωμα Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε. Αντικείμενο και σκοποί Αντικείμενο του Π.Μ.Σ. του Τμήματος Δημοσιογραφίας και Μ.Μ.Ε είναι η μελέτη, η έρευνα και η παροχή μεταπτυχιακής εκπαίδευσης στα πεδία της Δημοσιογραφίας και της Επικοινωνίας, με δύο ειδικεύσεις:  Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα Επικοινωνίας  Επικοινωνία και Πολιτισμός. Οι γενικοί σκοποί του Προγράμματος είναι η καλλιέργεια και η προαγωγή της επιστημονικής γνώσης στα πεδία της Δημοσιογραφίας και της Επικοινωνίας, η ανάπτυξη της έρευνας στα επιστημονικά αυτά πεδία, και η παροχή αντίστοιχης μεταπτυχιακής εκπαίδευσης για την κάλυψη των αναγκών σε επιστημονικά και διοικητικά στελέχη μεταπτυχιακού επιπέδου.

20 Οι ειδικοί σκοποί της ειδίκευσης «Δημοσιογραφία και Νέα Μέσα Επι- κοινωνίας» είναι η παροχή εκπαίδευσης και εξειδικευμένης γνώσης, τόσο θεωρητικού όσο και πρακτικού χαρακτήρα για την οργάνωση, τη λειτουργία, την έρευνα και το ρόλο της Δημοσιογραφίας (έντυπης, ραδιοφωνικής, τηλεοπτικής και διαδικτυακής) στο περιβάλλον των Νέων Μέσων Επικοινωνίας με στόχο την κατάρτιση στελεχών για απασχόληση σε μέσα μαζικής επικοινωνίας, πρακτορεία ειδήσεων, γραφεία τύπου, και γενικότερα στην παραγωγή και διακίνηση ειδησεο- γραφικής ύλης. Οι ειδικοί σκοποί της ειδίκευσης «Επικοινωνία και Πολιτισμός» είναι η παροχή εκπαίδευσης και εξειδικευμένης γνώσης, τόσο θεωρητικού όσο και πρακτικού χαρακτήρα, για την αλληλεπίδραση επικοινωνίας και πολιτισμού, τις μεθόδους έρευνας επικοινωνίας και την άσκηση επικοινωνιακής και πολιτισμικής πολιτικής, με στόχο την κατάρτιση στελεχών για απασχόληση σε επικοινωνιακούς και πολιτισμικούς οργανισμούς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, σε μέσα μαζικής επικοινωνίας και στην ευρύτερη οπτικο-ακουστική βιομηχανία, σε θεσμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και περιφερειακής ανάπτυξης, σε πο- λιτισμικά και μορφωτικά ιδρύματα, σε φορείς έρευνας κοινής γνώμης και διαφήμισης.

21 Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα προηγμένα Συστήματα Υπολογιστών και Επικοινωνιών Για να επιτύχει το σκοπό της πληρέστερης ειδίκευσης το Δ.Δ.Π.Μ.Σ. οργανώνεται σε τρεις επιμέρους κατευθύνσεις: Α. Δικτυακή υπολογιστική - Ηλεκτρονικό Εμπόριο Β. Νοήμονα συστήματα Γ. Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών του ήχου και της εικόνας για την εκπαίδευση και την παραγωγή. Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Α.Π.Θ. Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας Α.Π.Θ. Γενικό Τμήμα Α.Π.Θ.Τμήμα Μουσικών Σπουδών Α.Π.Θ. Τμήμα Ιατρικής Α.Π.Θ.Τμήμα Λογιστικής Πανεπιστημίου Μακεδονίας Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ.Τμήμα Μηχανικών Η/Υ, Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

22 Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα προηγμένα Συστήματα Υπολογιστών και Επικοινωνιών Το Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Π.Μ.Σ. έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη ενός νέου διεπιστημονικού πεδίου μεταπτυχιακών σπου- δών, το οποίο διαμορφώνεται ως αποτέλεσμα της σύγκλισης επι- στημονικών κλάδων που σχετίζονται με τη θεωρία και τις εφαρμογές προηγμένων συστημάτων υπολογιστών και επικοινωνιών. Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων σε θέματα χρήσης και ανάπτυξης προηγμένων εφαρμογών των τεχνολογιών της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών με στόχο τη δημιουργία ενός ανθρώπινου δυναμικού με υψηλή θεωρητική κατάρτιση και τεχνογνωσία, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στις ανάγκες που επιβάλλει η ραγδαία αναπτυσσόμενη τεχνολογική εξέλιξη, να στελεχώνει τις επιχειρήσεις νέων τεχνολογιών και να αποτελεί τον πυρήνα επιμόρφωσης – κατάρτισης του υπόλοιπου κοινωνικού συνόλου.

23 Ένας δημοσιογράφος του 2012, εκτός από τις «κλασσικές» μορφές δημοσιογραφίας που μπορεί να ασκήσει, εργαζόμενος σε μια εφημερίδα ή πρακτορείο ειδήσεων, σε ραδιόφωνο ή τηλεόραση, θα έρθει αντιμέτωπος – τόσο στην χώρα μας όσο και στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης – με την ηλεκτρονική δημοσιογραφία. Η ηλεκτρονική δημοσιογραφία τείνει να μετατραπεί σε μεθοδολογία μεταφοράς της είδησης στο Διαδίκτυο. Με άλλα λόγια, η ηλεκτρονική εφημερίδα μετατρέπεται σε ειδησεογραφικό πρακτορείο, καθώς ανανεώνεται κάθε λεπτό και ενημερώνεται με νέες ειδήσεις.

24 To προσόν που πρέπει να διακρίνει το δημοσιογράφο είναι η ακεραιότητα του χαρακτήρα του και η διάθεσή του να παρέχει αντικειμενική πληροφόρηση. Η ευρύτερη μόρφωση και καλλιέργεια αλλά και η ευχέρεια στο γραπτό και προφορικό λόγο θα τον βοηθήσουν να αναδειχθεί στην εργασία του. Απαιτείται να έχει διαρκή ενημέρωση αλλά και την ικανότητα να επισημαίνει τα θέματα που αναφύονται, ώστε να τα αναλύει και να τα προβάλει. Ωστόσο, επειδή ασκεί έλεγχο μέσω της τέταρτης εξουσίας θα πρέπει να υπομένει και να αντιμετωπίζει τυχόν επιθέσεις και να διακρίνεται από την καθαρότητα των λόγων και των πράξεών του.

25 Τα επαγγελματικά δικαιώματα και υποχρεώσεις του Δημοσιογράφου προβλέπονται από τον Κώδικα και τις Αρχές Δεοντολογίας του Δημοσιογραφικού Επαγγέλματος, όπως επίσης από τις εκάστοτε ετήσιες συλλογικές συμβάσεις εργασίας μεταξύ εκπροσώπων της ΕΣΗΕΑ και ΕΣΗΕΜ-Θ και των εκπροσώπων των διαφόρων Δημόσιων ή Ιδιωτικών ΜΜΕ ή Εφημερίδων, Περιοδικών κ.λπ.

26 Οι πτυχιούχοι του Τμήματός μας έχουν την ικανότητα να απασχολούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τις επιστημονικές γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες που αποκτούν στο πλαίσιο των σπουδών τους, όπως αυτές εξειδικεύονται βάσει του προγράμματος σπουδών του Τμήματος: α)Στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας σε όλα τα αντικείμενα της επιστημονικής τους κατάρτισης β)Σε δημόσιους φορείς ρύθμισης ή/και εποπτείας των μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας γ)Στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, όπως στα πολιτικά κόμματα, πολιτικά γραφεία, διπλωματικές αποστολές και αποστολές σε διεθνείς οργανισμούς, στις δημόσιες και ιδιωτικές επιχειρήσεις, στις εταιρείες παραγωγής οπτικοακουστικών έργων, στους κρατικούς και ιδιωτικούς πολιτιστικούς φορείς ως στελέχη, υπεύθυνοι, σύμβουλοι ή επιμορφωτές σε θέματα πολιτικής επικοινωνίας ή/και διαφήμισης ή/και δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας ή/και πολιτιστικής διαχείρισης ή/και ερευνών κοινής γνώμης ή/και ερευνών αγοράς, καθώς και στα λοιπά αντικείμενα της επιστημονικής τους κατάρτισης.

27 δ)Στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ως σύμβουλοι, συνεργάτες και εμπειρογνώμονες στο σχεδιασμό, τη δημιουργία, την αξιολόγηση, τη διαχείριση, τη διοίκηση, την έρευνα και τεχνολογική ανάπτυξη ψηφιακού περιεχομένου, συστημάτων, εφαρμογών και υπηρεσιών για:  την επικοινωνία  την ενημέρωση  την εκπαίδευση  τον πολιτισμό και την ψυχαγωγία  την εργονομία και την καινοτομία στις τεχνολογίες της πληρο- φορίας και της επικοινωνίας ε)Στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα ως σύμβουλοι επικοινωνίας, οργάνωσης και διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. στ)Στον τομέα της εκπαίδευσης και των επιχειρήσεων για την έρευνα, την ανάπτυξη και την εφαρμογή προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρ- φωσης στη διαπροσωπική επικοινωνία και επικοινωνιακή αγωγή. ζ)Στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα στη διδασκαλία του αντικειμένου της δημοσιογραφίας, της επικοινωνίας και των Μ.Μ.Ε.

28 Καθώς τα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας μεταδίδουν το θέατρο και την τέχνη του θεάματος στη γενικότερη μορφή, διαμορφώνονται δυνητικά σε φορείς ενός κοινωνικοπολιτισμικού γίγνεσθαι. Κατά συνέπεια, ο δημοσιογράφος, ως διαμεσολαβητής μεταξύ του καλλιτεχνικού γεγονότος και του κοινού, προκειμένου να παρουσιάσει στον Τύπο ή στην Τηλεόραση ένα πρόσωπο από το χώρο του θεάματος, οφείλει να γνωρίζει το αντικείμενό του, ώστε να είναι σε θέση να αξιολογήσει και να ταξινομήσει το υλικό της συνέντευξης που προέρχεται από έναν θεατρικό συγγραφέα, ηθοποιό, σκηνοθέτη κ.ά. Επομένως, ο δημοσιογράφος είναι δυνατό να εξελιχθεί σε κριτικό θεάτρου ή κινηματογράφου και να μετατραπεί σε έγκυρο σχολιαστή και άρα σε δημιουργό - γραφέα μιας ποιοτικής αποτίμησης για μια παράσταση ή μια ταινία. Η δημοσιευμένη κριτική εξάλλου, γραμμένη από έναν γνώστη του καλλιτεχνικού αντικειμένου είναι ίσως η μοναδική μαρτυρία της αποτίμησης και της απήχησης ενός έργου στο κοινό μιας δεδομένης κοινωνίας.

29


Κατέβασμα ppt "«Δεν έφτασε η ώρα που από τις πολλές εμπειρίες μου στο χώρο της δημοσιογραφίας έχω κορεστεί και θέλω να τις μεταφέρω στους υπόλοιπους. Ακριβώς το αντίθετο."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google