Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

“Aντι-Βullying (s)c(h)omic walk […] An eTwinning Project “Aντι-Βullying – ο σύμμαχος της σχολικής μου ζωής[…] Διεκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αντι - Bullying.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "“Aντι-Βullying (s)c(h)omic walk […] An eTwinning Project “Aντι-Βullying – ο σύμμαχος της σχολικής μου ζωής[…] Διεκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αντι - Bullying."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 “Aντι-Βullying (s)c(h)omic walk […] An eTwinning Project “Aντι-Βullying – ο σύμμαχος της σχολικής μου ζωής[…] Διεκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αντι - Bullying Συνάντηση 2

2 Στην περασμένη (1 η ) συνάντηση….  Έγινε μία πρώτη ευαισθητοποίηση στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού με βιωματικό τρόπο  Κάναμε εισαγωγή στο περιεχόμενο και τους στόχους του προγράμματος  Oρίσαμε το πλαίσιο τη συνεργασίας μας (συμβόλαιο ομάδας)  Δώσαμε έναν πρώτο ορισμό του bullying  Αναφερθήκαμε στα είδη του σχολικού εκφοβισμού  Είδαμε ένα βίντεο σχετικό με εκδήλωση του φαινομένου στο σχολικό χώρο

3 Σε αυτή την συνάντηση… Αντι - Bullying Συνάντηση 2 Θα γίνουμε μάρτυρες του φαινομένου… Θα παρακολουθήσουμε μαρτυρίες μαθητών - και όχι μόνο - αναφορικά με το φαινόμενο…. Εισάγοντας – εμμέσως - και άλλες έννοιες που σκιαγραφούν το φαινόμενο όπως εκείνων της θυματοποίησης, της ανοχής, της παραβατικότητας, της παρενόχλησης, που όμως θα αναλυθούν σε ξεχωριστές συναντήσεις. Πηγή Μαρτυριών που ακολουθούν: Νews 247

4 Πρώτα όμως ας πάρουμε μία συνέντευξη από τον εαυτό μας και ας αποτυπώσουμε την άποψή μας γραπτά και ανώνυμα.. Αντι - Bullying Συνάντηση 2 1.Είναι εύκολο ή δύσκολο – κατά τη γνώμη σας – να αντιμετωπιστεί η ενδοσχολική βία; 2.Πόσο συχνά γίνεστε μάρτυρες περιστατικών εκδήλωσης ενδοσχολικής βίας; 3.Έχετε ποτέ παίξει τον ρόλο του θύτη σε ένα τέτοιο περιστατικό; (Θύτης = εκείνος που διαπράττει) 4.Έχετε ποτέ υπάρξει θύμα παραβατικής συμπεριφοράς; Σωματικής – Λεκτικής – Ψυχολογικής Μορφής; Δώστε σύντομη περιγραφή…

5 Ένα 1ο συμπέρασμα… Η βία στα σχολεία δεν είναι κάτι καινούργιο. Αντιθέτως πρόκειται για φαινόμενο διαχρονικό, επικίνδυνο και κυρίως δύσκολο να αντιμετωπιστεί, λόγω του ότι : θύματα, θύτες και ουδέτεροι Είτε επειδή φοβούνται, είτε επειδή ντρέπονται ή δεν κατανοούν ότι μετέχουν σε πράξη βίας, σιωπούν. Αντι - Bullying Συνάντηση 2 Πηγή εικόνας:http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=51&t= annyra.wordpress.com

6 Μαρτυρία 1η Αντι - Bullying Συνάντηση 2 « Ήταν ένα παιδί, ο Μήτσος, που είχε τα αυτιά του μεγάλα. Και ήταν κάποια παιδιά - νομίζω Β’ Γυμνασίου - και συνέχεια τον κορόιδευαν για τα αυτιά και σε κάποια φάση, μια μέρα τον κορόιδεψαν πολύ έντονα, και πήγε σε ένα δάσκαλο και το είπε. Αυτός έκανε παρατήρηση στα παιδιά, αλλά δεν άκουσαν και συνέχισαν να τον κοροϊδεύουν. Τώρα έχει ψυχολογικά προβλήματα νομίζω». Γιάννης, μαθητής Β΄ Γυμνασίου, μιλά για τον Δημήτρη, θύμα σχολικής βίας που αρνείται πλέον να κάνει παρέα με άλλα παιδιά.

7 Μαρτυρία 2η Αντι - Bullying Συνάντηση 2 Γιώργος, μαθητής Γ΄ Γυμνασίου, περιγράφει πως ο ίδιος έπεσε θύμα σχολικής βίας - στα έξι (06) του από ατύχημα έχασε το μάτι του. « Στο δημοτικό με κορόιδευαν την πρώτη χρονιά όταν είχα πάει στο σχολείο, επειδή δεν με ήξεραν. Στην Πέμπτη δημοτικού, ήταν ένα παιδί από το άλλο τμήμα που με έλεγε τυφλοπόντικα όλη την ώρα και με στενοχωρούσε πολύ, που με φώναζε έτσι κάθε μέρα και μπροστά στα κορίτσια και τους φίλους μου».

8 Μαρτυρία 3η Αντι - Bullying Συνάντηση 2 Ο ίδιος μαθητής, ο Γιώργος, περιγράφει πως έγινε αργότερα και ο ίδιος «θύτης» « Πέρσι στη Β’ Γυμνασίου, ένα παιδί από την άλλη τάξη, ήταν χοντρούλης και κοντούλης και με τους φίλους μου τον κοροϊδεύαμε. Τον λέγαμε χοντρό. Αυτός πώς αντιδρούσε; Αυτός στενοχωριότανε και το είπε στο γυμνασιάρχη Ο γυμνασιάρχης τι έκανε; Ο διευθυντής την πρώτη φορά, μας φώναξε στο γραφείο και μας είπε να μη του το ξανακάνουμε, αλλά εμείς συνεχίσαμε και τις επόμενες φορές που τον πειράξαμε δεν ξαναπήγε στον διευθυντή. Αυτά τα παιδιά που τα κοροϊδεύουν και είναι μόνα τους, το έχουν πει στους δικούς τους; Έχει έρθει κάποιος γονιός στο σχολείο; Ποτέ, ποτέ. Ούτε στους καθηγητές το έχουν πει. Δεν έχει γίνει ποτέ ζήτημα. Πολλά παιδιά φοβούνται να μιλήσουν. Αν πει κάποιο παιδί κάτι και αυτός που τον πείραξε τον διώξουν από το σχολείο, μετά μπορεί να τον βαρέσει. Τα περισσότερα παιδιά φοβούνται, δεν ντρέπονται.

9 Μαρτυρία 4η Αντι - Bullying Συνάντηση 2 «Τα αγόρια της τάξης μου με έριχναν μέσα στους κάδους των σκουπιδιών και τα κορίτσια με έβλεπαν να είμαι καλυμμένη με σκουπίδια και γέλαγαν» […] Μαρτυρία της Lady Gaga, που στα εφηβικά της χρόνια έπεσε θύμα ενδοσχολικής βίας Πηγή: radar.gr και Νέα – ΥουSmile.grΝέα – ΥουSmile.gr

10 Μαρτυρία 5η Αντι - Bullying Συνάντηση 2 Νικολέττα, μαθήτρια της Α΄ Λυκείου, μιλά για ένα παρατραβηγμένο αστείο. « Ήμασταν μια παρέα παιδιών και κοροϊδεύαμε για πλάκα ένα κορίτσι. Ήταν μια στην τάξη που δεν πλενόταν, είχε να κάνει κάτι βδομάδες μπάνιο, ήταν και λίγο εύσωμη και πώς είναι αυτό που κάνουνε όταν χάνεται ένα παιδάκι. Το Amber Alert… Είχαμε βγάλει ένα φυλλάδιο και εμείς που έλεγε «Αναζητείται η Κρίστι» και είχαμε γράψει ότι είναι 1,60, κιλά 100+ και πως έχει να κάνει μια βδομάδα μπάνιο. Αυτή δεν ξέρω αν έκλαψε ή όχι, γιατί το είχαμε κολλήσει κιόλας στους δρόμους. Ήταν πολύ γερή πλάκα και θυμάμαι πως την ημέρα που πηγαίναμε περίπατο, είχε έρθει και η μάνα της για να διαμαρτυρηθεί. Η κοπέλα συνεχίζει να είναι στο σχολείο σας; Έχει παρέες; Ναι παραμένει στο σχολείο. Έχει παρέες, απλώς και αυτές οι παρέες θέλουν να την αποφύγουν. Πάντα βρίσκεται μια συγκεκριμένη παρέα να πηγαίνει. Πηγαίνει η ίδια ή τη δέχονται οι άλλοι; Εσύ για παράδειγμα έχεις κάποια κολλητή ή κάποιους φίλους. Εκείνη έχει κάτι αντίστοιχο; Πάει και κολλάει στις παρέες η ίδια, την αποφεύγουν και φτιάχνει και φανταστικά πρόσωπα ως φίλους της.

11 2 ο συμπέρασμα…. Οι καταστάσεις που βιώνουν τα παιδιά ποικίλουν από ηλικία σε ηλικία. Στο δημοτικό το λιγότερο που μπορεί να υποστεί είναι ο κοινωνικός αποκλεισμός (τα άλλα παιδιά δεν το αφήνουν να συμμετέχει στα κοινά παιχνίδια ή στην παρέα). Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι η κοροϊδία ή η σωματική επίθεση. Το κακό είναι ότι σε αυτή την ηλικία διαμορφώνεται και ο χαρακτήρας ενός παιδιού. Αντι - Bullying Συνάντηση 2 Πηγή : news247.gr

12 «……ένα παιδί που βιώνει τον αποκλεισμό και την κοροϊδία στην ευαίσθητη ηλικία… όταν μεγαλώσει θα συνεχίσει να είναι το "παιδί της σφαλιάρας" όπως συνηθίζεται να αποκαλείται, ένα παιδί άβουλο, χωρίς παρέες.... ένα παιδί που αν του δοθεί κάποτε και για κάποιο λόγο λίγη εξουσία ….. μπορεί να βγάλει πολύ σαδιστικά συναισθήματα και να προβεί σε κατακριτέες πράξεις. Στο γυμνάσιο και στο λύκειο τα πράγματα δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο, παιδιά – θύματα σχολικής βίας δεν δέχονται πια μόνο πειράγματα. Έχουν γίνει γνωστά περιστατικά σοβαρού ξυλοδαρμού με αποτέλεσμα το θύμα να καταλήξει στο νοσοκομείο». Αντι - Bullying Συνάντηση 2

13 Και τι μπορούμε να κάνουμε; Bασικότατο ερώτημα στο οποίο θα προσπαθήσουμε να δώσουμε απαντήσεις στις επόμενες συναντήσεις Μέχρι τότε: «Κάνε τη διαφορά! Μίλα τώρα!» πηγή βίντεο: yousmile.gr «Κάνε τη διαφορά! Μίλα τώρα!»yousmile.gr Αντι - Bullying Συνάντηση 2


Κατέβασμα ppt "“Aντι-Βullying (s)c(h)omic walk […] An eTwinning Project “Aντι-Βullying – ο σύμμαχος της σχολικής μου ζωής[…] Διεκπαιδευτικό Πρόγραμμα Αντι - Bullying."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google